Mutasd

>> Szerviz2014-09-02

Panaszkodtam már egy ideje, hogy egyszer csak váratlanul eltűnt a turbo nyomásom.... Szenvedtem vele pár hónapot, pár km-t mire valamit sikerült csinálnom az autóval.
Hibajelenség:
Hidegen az autó normálisan viselkedett, üzemhőmérsékleten (később 70 fokos hűtővíz hőmérsékletnél) hirtelen "megállt a turbo tölteni", majd hol magához tért hol ismét meghalt.
Tentacle cartárs blogjában olvastam, hogy kitisztította a szolenoid bedugult szűrőjét, ami az ő esetében nem volt szemmel láthatóan bekoszolódva.
GTPeti cartárs blogjában pedig szintén azt olvastam, hogy mikor turbonyomás problémája akadt, akkor ezt a szolenoidot cserélte ki.
Ystuc blogjában leírta, hogy mikor elkezdtek leépülni a lovak, akkor vákuumcsövet cseréltek.
Összeraktam minden tudásom, és nekiálltam leszerelni a szolenoidot. Egyszerű művelet: 2 darab 6-os csavar tartja a zárhíd hátuljához rögzítve. Lehúztam a vákuumcsöveket, levettem a szűrő fedelét, s lám.... elég rendesen be volt koszolódva, kb. kisebb porcicákat láthattam. Kompresszorral jól átfújtam az egészet.
Úgy gondoltam, ha már találtam itthon 6-os és 4-es csöveket, akkor amit tudok kicserélek. A szolenoidot és a geometriát állító "gomba?" között tudtam kicserélni a csöveket.
Levettem a szívócsövet is, majd örömmel láttam, hogy az előző szervizelést végző úriember :) nagyon minőségi munkát végezve behajtotta a cső egy részét. Hőfúvópisztollyal és mindenféle fogókkal igyekeztünk apámmal visszaegyengetni eredeti formájába. Nagyjából sikerült, felszenvedtem a helyére ezt a kis cső darabot, majd motor indít...
Pici korom, pici füst.... és vártam, hogy melegedjen... 50 fokos hűtővíz hőmérsékletnél nekivágtam a tesztkörnek (mert az nálunk minden kis apróság után kell) majd csak melegítettem, melegítettem.... ahogy szoktam... városban 3. fokozatban 2000-2250 fordulat/perc mellett nyugodtan autókáztam.... megálltam nagyszüleimnél, ott sem állítottam le a motort, majd mikor már elég meleg volt a víz is, olaj is... gondoltam odalépek neki.
Amilyen reakció fogadott a gázpedál mélyebb lenyomása után, az még nekem is új volt. Nem tudom eddig mekkora volt a teljesítmény eddig, de most olyan, mintha új autóba ülnék. Semmi tesze-toszázás, semmi gondolkodás, tökölődés.... csak tol és tol és tol.