Zsoltikj ૐ - főkép
>> SzervizAlfa 156 2,4 jtd sw // 2024-03-17

kopogott a stabrúd a szilenteknél, beszereztem egy új gyári gta stabrudat, az átmérőn kívül semmi különbség nincs a gta és nem gta közt (gta 24mm vastag a normál meg 22mm) semmi kedven nem volt csak a szilentek cseréjével szopni, mivel gyárilag össze van peremezve a "háza", igaz lehet kapni külön csak szilentet de ha a rúd is kopott akkor lófaszt nem ér és überszopás szétszedett állapotban visszatenni a helyére ezért cseréltem komplett rudat.
árban is jobban jött ki mivel a gyári gta rúd 37e volt(ha tovább keresgélek lehetett volna 30e is) a normál gyári meg 97e ft, plusz akkor már a stabpálcák is újra cserélve, illetve az alsó nyomatéktámasz mert még mindig mozgatta a motor gyorsításnál a váltókart.
Jó nagy szopás kicserélni, mivel nem csak a segédkeretet kell lejjebb engedni hanem a "kardáalagúl" felső lemezét is amin a kézifék és a váltókar is ül. Annak aki meg az alsó nyomatéktámasz egyik rögzítőcsavarját anno elszakította és nem kifúrta a beszakadt csavart majd rakott volna egy átmenő csavart a helyére(mivel elfér és hozzá is lehet férni) hanem a odahegesztette a segédkerethez a nyomatéktámaszt a kezét kéne eltörni szilánkosra, hogy ne tudjon autót szerelni többé.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 jtd sw // 2024-03-02

Pár apróság.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2,4 jtd sw // 2024-02-29

Találtam a nyári gumihoz hibátlan felniket

 
>> SzervizAlfa 156 2,4 jtd sw // 2024-01-06

Olaj és szűrőcserék 271600km költség 0ft Kócosw-tol kaptam az első olajcseréhez olajat(motul) szűrőket.
Szükség lesz egy bal alsó lengőkarra, koppan. Jövök hét hétvégén annak a cseréjét is beiktatom.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 TS 8V // 2019-07-30

Májusban elkezdett csúszni a kuplung. Elsöre kuplug föheger cserét eszközöltem (szivárgott gondoltam az lesz a nehézkes sebességberakás oka) de a csere után sem változott a helyzet. Pünkösdkor hazavittem vidékre, felbakoltam és szétszedtem. Most nyári szabi alatt összeraktam.
Kapott egy új luk kuplugszettet, váltócsere (persze összerakás után), kiemelövilla fészke el volt repedve minden bizonnyal (nem vettem észre) inditáskor kuplung benyomásakor el is tört (lenkeréktöl kapott igy 3 darabba tört, plusz a bronzpersely is benne vagy 5 darabba. Váltóban féltengely és nyelestengely szimeringek lecserélve, fötengely hátso szimering lecserélve. Váltó Tutela W90M-DA-val feltöltve.
Váltorudazaton persely lecserélve (nem egyszerü még ha lent a váltó úgy sem)
Jobb oldali féltengely áthajtás csapágya cserélve, új zsugorgyűrű esztergáltatva hozzá.
Szervotartályról szervoszivattyúra menö csö és bilincsek lecserélve, szervopumpa tömitései és szimeringje lecserélve szervoolaj lecserélve Tutela GI/A-ra
Kipufogó öntvény lecserélve, a meglévö el volt pattanva a leömlönél, a cseredarab hőálló feketével lefestve, használaton kívüli sütőben festék rásütve (egyenlöre úgy néz ki meg is marad rajta)
Kipufogó sor tömitések töcsavarok cserélve öntvény rézanyákkal felrakva. Leömlö 2 tömitése cserélve szintén rézanyákkal összerakva, flexicső lecserélve (kifújt), katalizátor elötti tömités cserélve uj csavarokkal rézanyákkal visszarakva, katalizátor után tüzkarika lecserélve (kipufogocserekor elmaradt) szintén új csavarok és rézanyák.
Vizcsöveken bilincsek lecserélve a kipufogósor alatti vizpumpától termosztátházhoz átvezető fém vízcső rozsdamentesitve és lefestve, két vizcsö ezen fémcsö két végén kék szilikon vizcsöre cserélve (vizpumpárol jövö 25röl 22re csökkenö és a termosztátházra menö 90fokos) termosztátház tömités lecserélve (nem volt muszáj de ha már lent volt róla az összes vizcsö akkor miért ne).
Válton lévö tartokonzol, felsö nyomatéktámasz, aksitálca,
szívósor végén lévö kartergázlecsapató rozsdátlanitva és lefestve.
Injektorhíd horganysprayvel lefújva, injektorokon új gumigyűrűk.
Szelepfedéltömités lecserélve (olajszivárgás miatt) szívósortömités lecserélve.
Szelepfedél szivosor alsó és felsö része vht wrinke plus ráncosodó szelepfedélfestékkel lefestve feliratok csíkok visszacsiszolva.

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 8V // 2019-06-15

Kapott a Piros egy silverstone csomagtérspoilert és felkerültek a 145qv küszöbtoldatok is egy kis extra olasz trikolor festéssel. Plusz fémszinü lóhere emblémák.

 
>> EgyébAlfa 155 2.0 TS 8V // 2019-04-30

'18 július óta újra Bp-n a Piroska.
18as cityről hazajövet vasárnap este megálltam a ház elött az utcában, hétfön elmentem dolgozni, munkából hazajövet az autó jobb oldala emberesen meghúzva cetli sehol senki nem látta. Magasságbol itélve platos kisteher. Vitte a tükröt (volt egy tükörváz részem ami eltört és egy burkolatom) horpasztotta a hátsó ajtót (cserés lett) és a hátsó sárvédöt (javitva lett). Lecseréltem a 2 lökhárítót is egyúttal (nem tetszett a csik kigittelése és már kezdett repedezni is)
Pár hétre rá az önindító felmondta a szolgálatot, cserélve lett a tartalék felújítottra.
Ősszel a vizpumpa mondta be az unalmast, kapott új Magneti Marelli vizpumpát és fagyállócserét.
'19 februárban majdnem eladtam.
'19 Kora tavasszal a kipufogó is feladta középdob becsatlakozásnál kettévált. Új elsö-középsö és hátsódob került alá.
'19 tavaszán Nyári kerekek felrakás elött kaptak egy új nyári szettet.

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 8V // 2018-08-20

Narancs indexek elöl
Revel clear orange festékkel lefestettem az indexburákat 😁

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 8V // 2018-05-08

Beltérben a komplett fütésbox átcserélve a manuális klima nélküliről digit klimásra. Amint lesz rá időm és anyagi kapacitásom a motortéri rész is elkészül majd.

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 TS 8V // 2018-04-07

Komplett zárcserét csináltam (gyujtáskapcsolóból járó motornál ki tudtam venni a kulcsot).
Sikerült hozzájutni egy komplett gyári zárszetthez.
Plusz még beépitettem egy utólagos távirányítós központizár vezérlőt (bicskakulcsost)
Nyit, zár, csomagtartót nyit és indexet is villogtat.