Mutasd

>> Egyéb2016-04-16

A jó idő beköszöntével eljött minden nyári gumi nélküli autós rémálma, a gumivásárlás...
Az utóbbi évek használtgumi vásárlásai ráébresztettek, hogy az csakis rövidtávú megoldás lehet, így új gumi vásárlásra adtam a fejem. Hosszas böngészés, teszt olvasgatás és agyalás után a Kumho Ecsta Le Sport (225/45 R17) mellett döntöttem, mely jó megoldásnak tűnik, elfogadható áron.
Kiváncsi leszek, hogy a szezon végén milyen állapotot mutatnak majd. Most 379.000 van az órában, előzetes számításaim szerint ez legalább 10-12k-val hosszabb lesz őszre.
Ahogy megkaptam, fel is szereltettem... :)

>> Tuning és extra2016-03-12

Föckös és Manky segítségével megerősödött a vas. Hát eddig se ment rosszul, de amit most csinál, az bitang! Fülig ér a szám folyamatosan... :D
Köszi srácok még1x!

 
>> Szerviz2016-01-20

A multkorról eltolódott lengőkar és stabrúd szilent is kicserélődött. Olyan csendes a futómű mint egy álom. Csak az a sok rohadt kátyú kezdhetne betömődni, mert így nem lesz hosszú életű a történet. A motortartó bakok is cserések voltak. Sajnos a 3-ból kettő feladta. Ezzel sem lesz már gond.
Amúgy meg úgyis jön a tavasz, így egy szokásos olaj és szűrőcserét is megejtettünk. Jöhetnek a kilométerek...

 
>> Szerviz2015-11-13

Hát elhúzódott a fényezés kijavítása, mivel egyszerűen nem tudtam lerakni az autót 4-5 napra, hogy tisztességesen megcsinálják.
Már amikor vettem elég csúful repedt volt a lökhárító + a bal első sárvédő egy korábbi összegányolt javítás eredményeként rozsdásodott a lökhárító találkozásánál. A hátulján a bal lámpa alatt is volt egy húzás, a küszöbök pedig a szokásos gumis emelés hatására ledobták magukról a fényt alul, így felületi rozsda kezdett előjönni.
Mivel amúgy is csúnya volt + nem akartam a télbe menni ezekkel a harci hegekkel, így letettem a kocsit pár napra egy utazás alkalmával és mindent megcsináltattam egyszerre.

Most már csak 2-3 kisebb horpadás vár javításra, az is meglesz ahogy a pénz és idő engedi.

>> Szerviz2015-09-10

Hipp-hopp elszaladt a nyár és vele újabb 12000 gyönyörű kilométer, így már nagyon aktuális volt a szervizlátogatás.
Felkészülten érkeztem 5L Selenia WR és bosch-mann szűrők társaságában, hogy azzal már ne menjen az idő.

Apróságok összejöttek az elmúlt hónapok során, valami csapágyas zörgés is jött a motorból hidegen, kicsit cicergett az egyik lengőkar, illetve a sok takarítástól függetlenül időnként rosszalkodik az EGR is.

Sikerült megállapítani a hibát, a zörgés a generátor ékszíjtól jött, így ékszíj csere, feszÍtő és görgőcsere + ékszíjtárcsa csere, mert nagyon darabokban volt már. A felső lengőkar csere is megvolt + az eredeti terv az olaj és szűrők cseréje. Az EGR-el is sikerült kezdeni valamit, remélem most már jól viselkedik majd, mert a következő lépés a falazás lesz, nincs kedvem küzdeni vele a továbbiakban.

Sajnos kiderült, hogy az egyik motortartó bak is elég gatya állapotban van, azonban nem sikerült keríteni, így ez a projekt tolódik még pár hetet.

>> Szerviz2015-07-07

Ebben a kutya melegben, már nagyon küzdött a klíma, így elvittem feltöltetni. Korábban a "szaki" azt mondta, hogy jó ez, nem kell tölteni, hát úgy tűnik kellett volna, csak szegény hülye volt. Szóval 550gr helyett 150gr gáz volt benne, most megy mint az álom. :)

>> Autóápolás2015-07-04

Olyan furán tök más színe volt a két fényszórónak, ha úgy esett rájuk a nap, így kapott egy polírozást. Jó áron, szépen megcsinálták, mindenképpen megérte!
Sajnos a bal fényszórómon továbbra is van egy ronda repedés, amin a korábbi javítás annyit javított, hogy még rondább lett, ezt a polír sem tüntette el. :(

>> Tuning és extra2015-06-09

Miután másfél hónapot vártam a Carcarpit.hu ígérgetésére, végül kaptam egy levelet, hogy a sok rendelés miatt az én megrendelésemet nem tudják teljesíteni... Vicc!
A főnix autószönyeget kerestem meg másodjára, ahol 3 nap alatt elkészült a méretpontos szőnyeg, végre. Elég faja lett és a srác is nagyon segítőkész volt!
A förtelmes univerzális, kuplung alá beszoruló gumiszőnyeg végre kikerült...

 
>> Tuning és extra2015-05-13

A kocsi egyetlen távirányítós kulcsa (a másik sajnos nem az) elég gatya állapotban volt már, ráadásul hiányzott a fém, kulcstartó pöcök is, így a csere mellett döntöttem.
Kínai testvéreimtől rendeltem üres, 3 gombos kulcsházat, mely külsőre pontos mása a jelenlegi kulcsnak, logóval ellátott és minden csodát tud.
Rohadt lassan jött meg, de végül ideért, azonban nagy csalódás fogadott. Sajnos a ház belső felépítése nem azonos a jelenlegivel, így a belső részeket nem lehet átpakolni, a ház kialakítása is pont fordított (anya, apa fél), így nem is csereszabatos a jelenlegivel. A benne lévő mechanika és tartó pöcök viszont felhasználható, így a pótkulcs hármasával alkotott körből végül sikerült 2 használható kulcsot összetenni. :) Megérkezett kínai testvéreimtől a korábban rendelt kulcstartó is, így az is elfoglalta méltó helyét.

>> Szerviz2015-05-13

Rászántam magam és nekiugrottam az EGR szelep tisztításnak. Időnként hibát dobált miatta, illetve előfordult hogy elfogyott az ereje a kocsinak 3500 körül. Sose csináltam ilyet így nem tudtam milyennek kell lennie amikor koszos, de egy tisztítás biztos nem árt neki alapon elkezdtem.
Megszenvedtem a szelepre csavarozott tartókonzol leszerelésével, mert valami ökör el is nyalta az anyát, de úgy meghúzta valamivel mintha minimum 3 tonnát kellene megtartania egy gumicső helyett. :) Az után már ment minden frankón. Nem tudom mennyire tud elkormolódni az egység, de volt benne mocsok. A tisztításhoz féktisztítót használtam.
A korábbi hibák elmúltak és sokkal erőteljesebb kis fordulaton a motor. A turbólyuk teljesen eltűnt, ami eddig érezhető volt. Szerintem megérte a rászánt időt...