Mutasd

>> Esemény2015-08-20

Idén Horvátországban nyaraltunk Krk -Szigeten, kb. 1000 Km-t tettünk meg a kis Alfával , nagyon jól teljesített :) rendben volt minden és a nyaralás is szuper volt már most várjuk a következőt:)

>> Szerviz2015-04-12

Esedékessé vált a hosszbordásszíj feszítő- és vezetőgörgő cseréje mert ez elmaradt a szíj cserekor és most visító hanggal jelezte hogy lejárt az ideje :)
Ami érdekes ,hogy Ruville dobozban INA vezetőgörgő és Dayco feszítőgörgő volt!
Délután kicseréltem (a régi is Dayco volt benne) azóta csend és nyugalom:)

>> Szerviz2015-03-05

Egyre többször bedobta hibakódnak a P0235-t és P0069-t. Szinte mindig akkor ha sokat járt alapjáraton a motor, pl városi forgalomban.

P0069-Szívócső abszolútnyomás érzékelő/légköri nyomásérzékelő jelegyeztetési hiba
P0235-Turbófeltöltő töltésérzékelő A - áramkör hibás működése

Kicsit olvasgattam fórumokon ,hogy milyen hibák okozhatják ezeket a kódokat, nagy segítség ilyen témában pl. GTPeti bolgja (köszönjük!):
http://www.alfaamore.hu/tagok/gtpeti/autok/1381/blog/23276

Átvizsgáltam én is a vákuumcsöveket- rendben vannak, megcsináltam én is az actuator tesztet a szolenoidra -jónak bizonyult. Marad még a MAP szenzor amit először csak megtisztítottam de nem hozott eredményt. Feltűnt viszont ,hogy a mért levegőnyomás még álló motornál is 1183 mbar amikor az atmoszférikus nyomás 999 mbar tehát itt eltérés van. (a 156-osomnál is ránéztem ott nyilván megegyezik a két érték nincs is hibajelenség:)
Nincs más választás kell egy új MAP szenzor. Mindenképpen ugyanolyat akartam ami benne volt gyárilag (Bosch 0281002437). Legkedvezőbb áron az autoalkatreszed.hu-n találtam, amint megjött egyből leteszteltem és azt láttam amit szerettem volna :)
Atm. nyomás .995 mbar, mért nyomás 999 mbar.
Tettünk egy próbakört úgy ,hogy diagrammon is néztem a kívánt és mért nyomást ,szépen követik egymást (bocs a gyenge képminőség miatt, gyorsan telefonnal csináltam Prnt Scrn helyett) és ami még fontos sokkal jobban is megy az autó!
Illetve mindkét hibakód megszünt!

>> Esemény2015-02-19

Sikeresen műszaki vizsgán vagyunk túl, a kis Alfa hibátlan, minden gond nélkül vizsgázott. :)

>> Szerviz2014-12-19

Bosch hosszbordás szíjat ne vegyen senki mert nyikorog hidegben, tehát a kb. 3 hónapja cserélt szíj helyére most egy Continental kerül...azzal nem lesz gond.
Illetve kap egy új termosztátot is a 147-es mert 60 fok fölé nem megy a vízhőfok. Vernet-et választottam 88 foknál nyit.

 
>> Szerviz2014-10-27

Hétvégén megkapta a kis Alfa az új téligumikat (Bridgestone) illetve kicseréltem az első stabilizátor rúd szilenteket (cirka 5 óra alatt...) így megszűnt a kopogó hang, hibátlan csendes a futóműve.
Érdekes ,hogy a szerelők itt is félrediagnosztizáltak, kormányművet akartak cseréltetni velem ugyanúgy mint anno a 156-osnál és persze ott is csak ez kopogott...tehát nem szabad egyből bedőlni , jobb saját magunknak utánajárni és persze kicserélni is. Csere menete nagyjából ennyi:
(sok türelem kell hozzá:)) ,meg pár szerszám:)

http://www.alfaamore.hu/tagok/8156/autok/9675/blog/21252

 
>> Szerviz2014-10-20

Hétvégén kicseréltem a hátsó féket, már eléggé csereérett volt ahogy a képen is látszik.(Tárcsa 6,5 mm) Ferrodo tárcsát és Textar betéteket kapott, egy darabig nem lesz vele gond:)

 
>> Szerviz2014-06-18

Mivel nem tudjuk mikor voltak cserélve a szűrők és a vezérlés így ezeket sorban kicserélem, már meg is jött a csomag:)

Légszűrő ,hosszbordás szíj (Bosch) , vezérlés szett (Dayco), vízpumpa (Graf) , pollenszűrő , olajszűrő (Mahle) ,olajcsere Selenia Wr5W-40.

>> Esemény2014-06-12

Sikeresen megvásároltuk barátnőmnek a 147-es Alfát, reméljük ,hogy ugyanúgy beválik majd mint nekem a 156-os :)

1,9 Jtdm 16V, 140 LE.

(a képek egyelőre Fritzee-től vannak, később töltök fel frisseket is)