Mutasd

>> Szerviz2017-01-05

2016. 12. 20.
km óra állása:175441 km
megtett km: 15.603 km
Olajcsere
Olaj: Selenia WR PE 5 liter 14.592 Ft
Olajszűrő: Hengst: 1900 Ft
Váltóolaj csere
Castrol Syntrans: 3 liter (csak 2 kell bene): 8759 Ft
Első féktárcsa és betét csere
Tárcsa: TRW 2 db: 32.596 Ft
Fékbetét: TRW 1 garnitúra: 13.228 Ft
Első bal-jobb dobbetét csere: 4936 Ft
Protect CR Diesel tisztító és védő adalék: 2784 Ft
Munkadíj: 18000 Ft

 
>> Szerviz2016-11-29

Hidegen a gép nehezen indult, így neki álltam a hibafeltárásnak. Elvittem egy kollégámhoz akinek a műhelyében vannak diagnosztikai eszközök. Hibafeltárás eredménye: Akkumulátor indítóárama elhanyagolható, önindító felújításra szorul. Vettem új akkumulátort, Exide Premiumot. Önindító felújításra került. További diagnosztika eredménye, hogy a porlasztócsúcsok résolaj vesztesége egyenletesen magas,de még határon belül van. A szerelő szerint sokat elmegy még. Ez a legjobb common rail rendszer. Költségek: akkumulátor 25230 Ft, önindító felújítás: 30000 Ft.

 
>> Egyéb2016-10-23

Megtett út: 765 km
fogyasztás fedélzeti számítógép szerint: 6,6 l/100 km
fogyasztás tankolás alapján: 7,15 l/100 km
tankolás OMW Maxxmotion Diesel: 54,69 l

 
>> Egyéb2016-10-23

Megtett út: 765 km
fogyasztás fedélzeti számítógép szerint: 6,6 l/100 km
fogyasztás tankolás alapján: 7,15 l/100 km
tankolás OMW Maxxmotion Diesel: 54,69 l

 
>> Egyéb2016-09-06

A mai tankolás során az alábbi eredmény született:
Tankolt üzemanyag: OMW MaxxMotion Diesel 60,68 liter (első kattanásig)
Megtett km: 826,6
Fogyasztás: 7,34 liter/100 km
Fogyasztás a fedélzeti számítógép szerint: 6,6 liter/100 km
Saccra kb. 80% országút 20% város többnyire klímával.
Kíváncsi vagyok hogyan alakul továbbiakban.

 
>> Esemény2016-09-01

A nyári szabadságom egy részét Sárváron töltöttük. A nagy melegben észrevettem, hogy a csomagtér ajtó gázteleszkópjai elfáradtak. Konkrétan az ajtó ráesett a felemre. Ezeket cserélni kell. A regenerálások most rendben mennek, nincs probléma. Most elkezdem mérni a fogyasztást, kíváncsi vagyok mennyi a különbség a valós és a fedélzeti számítógép által mutatott érték között. A kuplungpedál visszahúzó rugó már megvan, még cserére vár.
A klíma meg lett töltetve, de nagy melegben van, hogy csak második harmadik próbálkozásra indul el. Ez a hiba még kivizsgálást érdemel.

 
>> Szerviz2016-06-18

Méhkerékről hazafelé Várpalotára kb. félúton az autónál kivillant a sárga lámpa. A motorvezérlő lekorlátozott alig bírtam vánszorogni. Kecskemétnél az autót leállítottam, hátha csak ideiglenes hiba volt de nem. Sajnos a laptop és az ELM kábel nem volt nálam, így szép lassan hazavánszorogtam Palotára. Otthon gép rádug. P1206 részecskeszűrő eldugult. 93%-os eltömődöttség. Hibakód kitöröl, de Veszprémbe menet megint vészüzembe kapcsolt. Nem akart regenerálni. Sajnos Vasárnap este már nem tudtam vele mit kezdeni. Hétfőn öcsémék csináltak egy kényszerített regenerálást. Ez le is futott. Csak kérdés, hogy miért nem regenerált magától. Valószínűleg rá kell rakni a gyári frissítést ami korábban csinálja a regenerációt. Egyenlőre most hibakód mentes, de én csak július közepe felé megyek haza és akkor tudok foglalkozni vele.

 
>> Szerviz2016-06-18

Megadta magát az ablakemelő szerkezetem. mozgatáskor nagyon csúnya hangja volt. Az amorén található blogok segítségével viszonylag könnyen le tudtam szedni az ajtókárpitot. Az ablakemelő szerkezet a az ajtó belső oldalára felcsavarozott lemezhez van rögzítve. Az összes csavart ki kell csavarni. A szerkezet kiszedése előtt érdemes az ablakot ragasztószalaggal rögzíteni. Kiszerelés után látható volt, hogy a bovden kiszálasodott és a bovden hüvely is megtört. Utángyártott szerkezetet raktam bele. Összeszerelés után vettem észre, hogy az ajtó becsukásánál furcsa rezgő hangot ad. Ez a probléma még megoldásra vár, de már nem volt időm kijavítani. Az ablaktörlő lapátok is csereérettek voltak. Valeo került rá. Bekerült még egy EGR szűkítő a másik oldalra is 10 mm-es furattal rozsdamentes 1 mm-es lemezből és persze történt egy EGR szelep tisztítás is.

 
>> Szerviz2016-04-12

Kb. 2 hete egyre nehezebben nyitotta a távirányító az autót, majd végül már nem is sikerült. Rámértem az elemre. Érdekes, hogy viszonylag kis feszültségesés ellenére is a névlegeshez képest már nem nyitja az autót. Szerencsére a tecsóban 500 Ft-ért tudtam venni 2 db VARTA gombelemet. A távirányító újra működik. Az elem mérete: CR2032

 
>> Szerviz2016-04-09

Itt volt már az ideje az abroncsok cseréjének. Szerencsére elég jó állapotú nyári abroncsokkal vettem az autót, így azok kerültek vissza. A kopottabb és öregebb (2010-es) Continental abroncsok kerültek előre. Ezen a nyáron még elfutnak, jövőre majd kap másikat. A jobb profilmélységű és fiatal (2014-es) Pirelli abroncsok kerültek hátra. A kerekek kevés súlyt kértek, a tárolás alatt szinte nem is veszítettek nyomást. Csere közben ránéztem a fékekre is, a hátsók még elég jó állapotban vannak, de az elsőknél már a betét és a tárcsa is vékony és vállas, szerintem az idén cserés. A téli abroncsok még jövőre is jók lesznek, annak ellenére hogy noname-ek nem teljesítettek rosszul, bár kicsit hangosak. Mondjuk a tél sem volt túl kemény.