Fangio - főkép
>> Tuning és extraAlfa 145 Restomod Fangio Limited Edition // 2023-07-16

Elkészült az alumínium helyett rozsdamentes anyagból az egyedi felirat.
A rajta lévő matricát GT cartárs készítette, ismét remek munkát végzett, köszönet érte!
Sokat "dob" az autón, ezzel még egyedibbek vagyunk :)

 
>> Tuning és extraAlfa 145 Restomod Fangio Limited Edition // 2023-06-15

Nem tetszett a gyári kalaptartó, körülményes volt a használata, így készítettünk egy rolós fajtát.
Vásároltunk 145-re való, új motorvédő burkolatot, de kiderült, hogy az a FL előttire való. FL-re nem találtunk, így átalakítottunk egyet 156-ból.

 
>> Tuning és extraAlfa 145 Restomod Fangio Limited Edition // 2023-05-25

Tettem az autóba gyári Alfa 4C rádiót, jól szól.

 
>> Tuning és extraAlfa 145 Restomod Fangio Limited Edition // 2023-05-08

A történet régen kezdődött. Piritu cartárs beszerelte a Spiderébe a tempomatot, a sikerén felbuzdulva, mi is megcsináltuk a 156-on.
A 156 "nyugdíjba vonult", így napi használatra hiányzott ez az extra.
Ezért elkezdtünk kutakodni, be lehet-e építeni 145-be. Nehezen találtunk egy Fiat-ost, aki már beépítette ilyen motorvezérlőbe.
Megkaptuk a bekötést, megcsináltuk a vezetékelést, amiben [k i z z o] is segített.
A MES látta is, hogy be van-e kapcsolva, azonban nem működött.
A Fiat-os azt ajánlotta, lehet, hogy szoftver frissítés kell. Felhívtam Manky-t, aki mondta, már csinált ilyet, valószínű aktiválni kell az ecuban. Felkerestük, pár perc alatt megoldotta, már működik :)
Ezután már "csak" 7 óra kemény munkával elkészült a kar tartókonzolja, bekerült a helyére.
Ezzel sikerült még egyedibbé tenni az autót.

 
>> Tuning és extraAlfa 145 Restomod Fangio Limited Edition // 2023-04-30

Elkészült pár apróság.
Egyedileg legyártatott alu pedálok, taposó, piros biztonságiövek, fekete tetőkárpit, belső küszöb embléma festés, kézifék, sebváltó, ajtóbehúzó, szellőző keret bőrözés, ajtókeret kárpitozás.

 

Vásároltam 1.9 JTD-t mindennapi közlekedésre. Rozsdás küszöbbel, horpadt motorháztetővel és sárvédővel. Sok munkával, a vételár négyszeresét ráköltve meg lett mentve.
Készítettünk rajt egy-két módosítást. Motorháztető kitámasztó teleszkópokat kapott, fényszórómosót, belső bitumenes rezgéscsillapítást, belső műanyag elemek kárpittal való bevonása fekete szövettel, beleértve a tetőkárpitot is, elektromosan nyitható csomagtérajtózár, alu pedálsor,...
Tervben van még tempomat beépítése.
Meglepődtem rajta, hogy kategóriájához képest tágas, jól kezelhető, nem hangos, jól autózható.

 
>> EgyébAlfa 156 156 SW Selespeed // 2022-01-30

Sajnos gyárilag ebben a szériában még nem volt tempomat.
Már régóta szerettem volna, többen beépítették előttem, így én is neki álltam.
Kábelt kellett behúzni az elektronikától a kapcsolóig.
Szereztem gyári kábelt, csatlakozót. A beépítés nem volt egyszerű, de sikerült.
A középkonzolba egyedileg bekerült a tempomat piktogram.

 
>> EgyébAlfa 156 156 SW Selespeed // 2021-07-11

Minimális mennyiségű víz fogyott a tartályból. Csöpögés nem látszott sehol. Úgyis eredeti volt még a hűtő, ezért kicseréltük. Nem volt kár érte, mert látszottak már a szivárgás nyomai. Mivel a lökhárítót le kellett szerelni, így a gyári, új lámpák is bekerültek.
A hűtőventilátor szétszedve, takarítva, zsírozva.
Következő projekt a hátsó futómű rendberakás, tanktartók cseréje.

 
>> EgyébAlfa 156 156 SW Selespeed // 2021-02-03

Beszereztem néhány, már nehezen beszerezhető gyári új alkatrészt.

 
>> EseményAlfa 75 TS // 2020-05-24

Megszületett a döntés: visszük az autót OT vizsgára, mivel egyébként is lejárt volna nemsokára a műszaki. A környéken Zalaegerszegen, Veszprémben, és Győrben vizsgáztatnak veteránra a Magyar Autóklubnál. Az ismerősök szerint nagyon szigorú a veterán vizsga, ezért előzetesre átvizsgálásra elvittük Egerszegre. Itt megdícsérték az autót, átvizsgálták, rozsdát, és olajfoltot kerestek, motorszámot, alvázszámot ellenőriztek, típusjeleket néztek az alkatrészekben. Észrevételként az mondták, hogy a kipufogó egy részét fessük újra, és mossuk ki a felnikből a fékport :) Időpontot a minősítésre már csak két hónap múlva kaptunk, a vizsgaidőpontok beteltek. Beírtak azért, ha felszabadul egy hely, értesítenek. A vizsga előtt egy nappal hívtak, hogy valaki visszamondta, mehetünk. A vizsgán már jelen volt a Mavamsz képviselete. Körbefényképezték az autót, újra átvizsgálták, meg voltak elégedve, elvégezték a dokumentációt, átadták a regisztrációs kártyát. A minősítésről kaptunk egy nyomtatvány, aminek eredeti, hologramos példányát Pestről postán küldték, kb. két hétre rá. Kértünk kpm vizsgára időpontot, mert 60 napon belül el kell vinni, csak így érvényes a regisztráció. Ez is megtörtént, a vizsgáztató is megcsodálta. Már csak a rendszámra kellet várnunk, ami végre meg is érkezett.