Mutasd

>> Szerviz2016-10-20

Sziasztok!

Rég írtam, pedig elég sűrű volt az elmúlt pár hónap.
Kezdem ott, hogy az ablaktörlő motorom legnagyobb fokozatban nem működött. Nekiláttam célszerszám nélkül leszedni az ablaktörlő kart, hát lejött, de sikerült elrepesztenem a szélvédőt közben. Természetesen a motort nem sikerült megcsinálni, úgyhogy egy hétre rá kapott új szélvédőt és ablaktörlő motort.
Aztán történt, hogy szabim előtti utolsó napon hazafelé, belém jöttek hátulról. Lökös kapott rendesen, hátfal zárral együtt elment, és nem lehetett lezárni a hátsó ajtót. Király. Nem baj, pihi megvolt. Visszatértem a hétköznapokba és időpontot egyeztettem a javításra.
Közben pedig a már rég óta tervezett kuplung csere is megesett, hamarabb mint a kaszni munka. Persze ebben is akadt egy komoly baj. Mert persze kiváló volt az új kuplung, vaj puha pedál, nem csúszik, tényleg kiváló volt, csak épp reggelre a garázsban elfolyt az összes váltóolaj. A jobbos szimering offolta magát. Nagyszerű, az autót ahol csinálták, 40km-re volt tőlem(Bicske-11.ker). Úgyhogy némi késztetésre otthon bátyámmal és apámmal nekiláttunk a cserének, kb 2 óra alatt meg is volt!
Majd másnap már vittem is lakatoshoz, majd utána ment a fényezőbe, lökös cserélve lett bontottra, mert előzőleg is volt már javítva, de elég ocsmányul.
Majd egészen pontosan mára végre elkészült a hátulja is, úgyhogy elég kalandos úton, de végre ismét egyben, gyönyörűen róhatjuk utunkat.

 
>> Tuning és extra2016-04-05

Szerettem volna, hogy a gyári rádió gyári hangszóró szett jobban muzsikáljon. De a gyári fejegységet nem szeretném még kivenni, mert így néz ki jól, illetve nem is igazán találok ezüst előlapú fejegységet. A hangja pedig szerintem egész jó a gyári szettnek, csak a mély ami nagyon gyér, illetve ha feljebb veszem, akkor meg rezonál az összes ajtó, és nem is szól szépen. Gondolom a kis teljesítményű végfok miatt is. Így aztán annál maradtam, hogy építek egy mély ládát a pótkerék helyére, mivel nekem egyébként is csak defektjavító spray van kompresszorral. Van otthon erősítő, hangszóró is. Így otthoni fa anyagból készítettem el. Nagyából 20l lett. Otthon volt egy gagyinak számító Sal mélyem, egyenlőre tökéletesen megfelel. Sokkal szebb tónusosabb hangja lett a hifinek, van súlya a zenének. Majd egy találkozón remélem lesz alkalmam megmutatni. Majd lesz további kép, illetve fejlesztés, amit leírok még...

-Erősítő Kábelszett

 
>> Szerviz2016-03-01

Az elmúlt hetekben megvolt a kötelező karbantartás is(Gates vezérlés,vízpumpa,hosszbordás szíj, map szenzor). Illetve a fékek is elég tropák voltak elől, úgyhogy kapott Ferodo fékeket. Ezekről nincs képem, mert szervizben csináltattam. Ami kiderült, hogy valós lehet a km állás, mert a szíj gyártása is megfelel a szervizkönyvben leírtaknak, illetve a motor állapota rendben van. Amitől nem tudok szabadulni, az továbbra is p0238-as hiba, amit sajnos nem oldott meg a map szenzor csere sem. Minden át lett nézve, bár a szívósorban van koksz, szerintük az nem okozhatja ezt a problémát. Ráadásul a mérések szerint, emelkedőn kigyorsításkor a turbónyomásom elérte az 1.6bár-t és nem is engedte vissza, hanem tartotta amíg vagy letiltott, vagy leléptem a gázról. Úgyhogy hétvégén neki álltam a turbó lebontásának, mert nincs már más ötletünk. Nem egy bonyolult dolog, csak a berozsdásodott beégett alig elérhető csavarokkal szívtam meg. Képeken látszik, hogy volt ugyan benne koksz, de nem annyi mint amire számítottam, vagy láttam egy két videón. Vasárnap késő délután összeállt a gép, és az első tesztek is biztatóak voltak. A nyomás 1.4-nél nem ment feljebb, ráadásul szinte rögtön vissza is vette 1.2 körülire, vagy alá. Szóval úgy néz ki mégiscsak letapadt a geometria. Egyenlőre bízok benne, hogy ez megoldja a problémát. Ja gyártási évjárat alapján ez a gyári turbó még.

Gates Vezérműszíj készlet vízpumpával 39.900,-
Bosch hoszbordás szíj 7000,-
Bosch Map szezor 8000,-
Ferodo tárcsa+pofa 40.000,-
Egyéb anyag+munkadíj 30.000,-

 
>> Szerviz2016-01-29

Nos, aznap mikor elhoztuk, nagyon szépen ment, egy 1.6-os Focus II-ből ültünk át ebbe, hát van különbség teljesítményben és kényelemben is. (bár alacsony embernek számítok) Másnap indultunk munkába, minden ok, majd autópálya kivezető 4.ben nagyobb gyorsítás és csipogás, majd Go to dealear felirat, és turbo off. Legalábbis annyit tudtunk, mert elég gyenge lett. Ismerős kiolvasta, p0238-as hibakód. Túl magas vagy szakadt töltőnyomás érzékelő. Király, ő szerintük a saját német autójukban ez turbó cserét jelentett. Bár leállítás után újra volt turbó, csak jelzett a fedélzeti, hogy baj van. Lényeg, hogy víz levert, telefon a kereskedőnek, ő állította, hogy biztos ok a turbó, ajánlott egy alfákkal is foglalkozó ismerősét, akihez még aznap elvittem. Ott mértük, szerinte is a turbó biztos nem rossz, ő azt mondta hogy töltőnyomás szabályzó szelep. Másnap kicseréltük, hiba maradt. Foglaltam időt a Budaörsi Autóházban. Addig otthon kitakarítottam a map szenzort, és egr szelepet. Pár nap múlva ott hagytam, délután hívtak, hogy nekik a hiba nem jött elő teszt alatt, a turbó geometria ok, szépen jár, a mért értékek szerint minden ok volt, mondták hogy ha sűrűsödik hozzam vissza, de használható. Közben az alján fel-fel ütött valami, két szilent halott, csere, de hamár leszedték, kicserélték az eléggé rozsdás bölcsőt, amit bontóbol szereztem.Közben ismét jelentkezett a hiba. Bluetooth hibakód olvasó be. 1-2-3-ban nem dobta, 4-5-6-tól dobta ha úgy léptem oda, hogy hosszabb ideig volt 2500felett a fordulat. Telefon progi szerint olyan 1,5bar-os folyamatos nyomásnál tiltott le. Vége felé márt csinálta azt is, hogy 5-ben 80ról kielőztem, és mire végrehajtottam már dobta a hibát. Decemberi jövés-menés miatt már valahol Január volt, amikor elkezdtem keresni chip-el foglalkozó embert, mert lehet rosszúl megírt program is. Megjöttek a mínuszok, és bár valóban cserélve volt a termosztát, ahogy a kereskedő mondta, ha a belső ventit feljebb vettem, visszahűtötte a motort. Egyenlőre megoldom hogy oda figyelek erre, így nem cseréltem. Elmentem a "chipes emberhez", rádugtuk, gyári program van rajta, szerinte a map szenzor rossz. Letöltötte a gyári progit, feljebb vette a maximális értékeket, és kinyomtuk a szemét, de nem dobta. Úgyhogy egyenlőre ennyi, sok kis apróság, de lassan a végére érünk...
Addig is ezektől függetlenül, teljesen elégedett vagyok, és imádom :)

 
>> Esemény2016-01-29

Sziasztok!

Végre van időm írni egy kis tapasztalatot, első Alfás hónapom után. Vétel után, gondolom mint mindenki, csak lassan tudtam felfogni hogy megvan, és az enyém lett. Benne van a "félsz" az emberben, hogy csak nem valami időzitett bombát vettem. Igyekeztem mindent átnézni, bár nem kilóméter óra alapján szerettem volna vásárolni, jól hangzik hogy "elvileg" csak 151.000 volt benne, szervizköny volt, szerviz matricák a motortérben legalább három, pecséttel, ajtó aján is volt, hangja rendben volt, kuplung kicsit fent fogott, de nem ütött nem rázott a pedál. Bal hátulján volt sérülés, amit javitottak, de jól szemügyre véve látszott a fényezésen hogy javítva volt. Illetve a lökhárítón van egy kis repedés a kerékjárat mellett. Hát ez van, ez annyira nem is érdekelt. Az autó 2010-ig Németben volt, majd valaki megvette és Ausztriában használta 2015-ig. Ami sajnos látszik is, mert az aljára ráférne némi alvázvédő. Hibakód semmi, de gyújtáson feltűnt hogy az izzító gyertya visszajelző villogott és csak utána alszik el(hideg motornál). Na mindegy végül is az első látásra beleszerettem és olyan nagy problémát sem tudtunk felfedezni. Szóval belevágtam és megegyeztünk.
A többit egy másik blogban írom, mert van történés azóta...