MiTo 1,4 T MultiAir TCT: Szupermito

2011-06-16  Halesz
Jelentem, elkészült a MiTo legjobb változata: 135 lóerős és automata váltós. Komolyan.
Magazin >> AlfaTeszt

Mit is csinál ez a TCT-váltó?

A duplakuplungos automataváltó lényege, külön kuplung tartozik a páratlan és külön a páros fokozatokhoz, az egyik zárt, a másik nyitott állapotban. A fokozatváltás így egy szempillantás alatt megtörténik, hiszen nem kell megvárni az egy kuplung nyitását, zárását. Lényegében a rendszer előkészítve, tálcán kínálja a következő fokozatot, bármerre kapcsolunk is. Amit ebből érzünk az a szinte folyamatos vonóerő.

Nos nézzük ezt a gyakorlatban. Kezdésnek felejtsük el a start&stop rendszert, azt egyszerűen nem lehet megszeretni. Belvárosban, könnyed esti forgalomban jó, amikor nem dudálnak rád egyből egy másodperces elbambulásért. Viszont dugóban nagyon zavaró tud lenni. Ha pont akkor lépünk le a fékről amikor leállítja a motort, akkor simán eltelik másfél másodperc mire újraindul a rendszer és mozgásba lendülünk. Leírva nem tűnik soknak egy másodperc, de a gyakorlatban nehéz vele együtt élni. Főleg emelkedőn állva tud ez meglepetést okozni.

Dugóban, araszolásoknál meg kell szokni, hogy hirtelen (de persze lassan) elindul, játszani kell kicsit a pedállal, de hamar kitapasztalod.

Szóval start&stop kikapcs, tegyük a DNA kapcsolót és a váltót is D állásba, és mehetünk! Kellemes motorhang, néha még a kipufogó durrogását is hallani. Nagyon értenek az Alfánál ahhoz, hogy még egy 1,4-es 135 lovas motort is úgy hangoljanak, hogy élvezet legyen hallani a hangját. A sportmódban a váltásoknál szépen gázfröccsöt ad, tök jó élmény!

Országúton az igazi élvezet, jó móka az előzés: padlógáz, és a váltó egyből tudja, mi a dolga, visszavált, ahogy kell. A motor ilyenkor azért tud hangos lenni, de még éppen, hogy nem zavaróan.

A kis motorral kapcsolatos fanyalgásra is vannak érveim: azért ehhez az 1170 kilóhoz nem is olyan kevés ez a 135 lóerő. Sportos ez ennyivel is, a 8.2 másodperces gyorsulásával pedig nem kell szégyenkezni a kategóriájában.

A 7,1-es gyári fogyasztást nem sikerült produkálnom, 8,5 lett az átlagom. De ehhez tegyük hozzá mentségül, hogy tesztautóról van szó, amelyet valószínűleg nem éppen bejáratós stílusban használtak előttem.

Szóval, ha valaki MiTo vásárlás előtt áll, adjon egy esélyt a TCT-nek, nem fogja megbánni.

Motor: benzines, 1368 cm3 Teljesítmény: 135 Le 99 (kW) / 206 Nm Tömeg: 1170 kg Végsebesség: 207 km/h 0-100 km/h: 8,2 mp Szabvány átlag fogyasztás: 5,5 l /100 km Alapár: 5 575 000 Ft

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Automata vs kézi váltó

Az utolsó 3 hozzászólás:

Tommi2022-05-27 21:48:47 // 8773
A program átírása mit jelent pontosan? :)

Nekem a Giuliettánál volt ilyen párszor, hogy néha “kidobta” a fokozatot, akár menet közben is. Kiderült, hogy nem vagyok vele egyedül, gyári visszahívási akció volt rá (meg volt adva az alvázszám tartomány, hogy kiket érint), elvittem és a szerelő egy kb fél órás hekkeléssel megoldotta, utána hibátlan volt. Esetleg kérdezz rá egy márkaszervízben, hogy a MiTo esetében volt-e ilyen valamikor. Ha nem, akkor passz, nincs más ötletem :(
lauraspeed2022-05-18 10:39:24 // 8772
Én most olyat tapasztaltam a MiTo automata váltójánál, hogy miközben állok dugóban magától vissza vált N fokozatban és utána nem ismeri fel a D fokozatot...olajcsere megvolt, program árírása is. Mi okozhat ilyet?
Kazes☻2021-10-08 19:09:11 // 8771