Rekordeladásokkal kezdte az évet az Alfa Romeo

2023-03-31  Alfa Amore
Rekordeladásokkal kezdte a 2023-as évet Európában az Alfa Romeo: januárban 107,6, februárban pedig 127,9 százalékkal növekedtek a márka eladásai az előző évhez képest.
Hírek >> 2023  

Ez a fellendülés lehetővé tette az Alfa számára, hogy a 2022-es 0,3 %-ról 0,4 %-ra növelje részesedését 2023 februárjában, ami jelentős előrelépés a 2021-ben regisztrált, minden idők legalacsonyabb 0,2 %- os piaci részesedéséhez képest.

2023 februárjában egyetlen más márka sem tudott felmutatni az Alfához hasonló növekedését. Ehhez az eredményhez legközelebb a Cupra (+66,4 %), a Land Rover (+63,9 %), a Dacia (+53,6 %) és a Tesla (+47,2 %) állt. Mielőtt azonban elkezdenénk a pezsgőspalackok durrogtatását, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy abszolút értékben az eladási számok még mindig viszonylag alacsonyak.

2023 februárjában 3384 új Alfát adtak el Európában, szemben a tavalyi év azonos hónapjában elért 1485-tel. Ezek a számok ugyan lehetővé tették, hogy az Alfa megelőzze a Lexust vagy a Lanciát, de még mindig az olyan konstruktőrök mögött van, mint a Honda, a DS, a Land Rover vagy a Porsche.

Íme a teljes lista:
1. Volkswagen: 96.864 (10,7%)
2. Toyota: 62.067 (6,9%)
3. Peugeot: 53.527 (5,9%)
4. Skoda: 50.851 (5,6%)
5. Audi: 49.456 (5,5%)
6. Mercedes: 48.565 (5,4%)
7. Renault: 46.482 (5,1%)
8. Dacia: 44.760 (5,0%)
9. BMW: 44.667 (4,9%)
10. Kia: 39.424 (4,4%)
11. Ford: 39.209 (4,3%)
12. Hyundai: 37.951 (4,2%)
13. Opel/Vauxhall: 33.807 (3,7%)
14. Fiat: 30.590 (3,4%)
15. Citroen: 28.925 (3,2%)
16. Tesla: 23.449 (2,9%)
17. Seat: 20.671 (2,3%)
18. Volvo: 19.996 (2,2%)
19. Nissan: 19.377 (2,1%)
20. Mazda: 12.487 (1,4%)
21. Suzuki: 12.051 (1,3%)
22. MINI: 11.425 (1,3%)
23. Cupra: 10.588 (1,2%)
24. Jeep: 9.726 (1,1%)
25. Porsche: 6.557 (0,7%)
26. Land Rover: 5.893 (0,7%)
27. DS: 4.102 (0,5%)
28. Honda: 3.681 (0,4%)
29. Alfa Romeo: 3.384 (0,4%)
30. Lancia: 2.463 (0,3%)
31. Lexus: 2.992 (0,3%)
32. Mitsubishi: 2.397 (0,3%)
33. Smart: 1.452 (0,2%)
34. Jaguar: 1.112 (0,1%)
35. Alpine: 110 (0,0%)

A 35 vizsgált márka közül az Alfa Romeo sajnos még mindig csak a 29. helyen áll, ami nem éppen a legkívánatosabb hely. A pozitív tendencia azonban már jól látható, és ez kétségtelenül a Tonale érdeme. 2022-ben összesen 11 663 darabot adtak el belőle Európában. Idén januárban pedig a Tonale megduplázta a Stelvio eladási számait. Előbbiből 2169, utóbbiból 973 darab kelt el. A Giuliának ugyanebben a hónapban mindössze 322 új eladással kellett megelégednie.

A témával részletesen foglalkozunk a Backstage legfrissebb adásában is!

A Tonale 130 és a 160 lóerős, 1,5 literes hibrid, valamint 130 lóerős, 1,6 literes turbódízel változatban érhető el. Hazánkban idén érkezik a 280 lóerős összteljesítményű plug-in hibrid változat is, amely az Alfa Romeo első zöldrendszámos autója lesz.

Egyelőre a magyarországi eladások sem fényesek, március 24-ig 45 autót adtak el, és a Tonale itthon még nem teljesít olyan jól, mint Európa más piacain. Továbbra is a Stelvio fogy a legjobban Magyarországon, 23 darabot adtak el belőle, Tonaléból 15-öt, Giuliából pedig 7-et. Ettől függetlenül nem írnánk még le az évet, hiszen most érkeznek a kereskedésekbe a MY2023-as Giuliák és Stelviók, és még csak egy rövid ideje lehet rendelni a plug-in hibrid Tonalét. 

Ugyan még hosszú az út a csúcsmárkák leelőzéséig, de a Tonale bevezetése által generált lendület tagadhatatlan. A megújult Giulia és Stelvio szintén hozzájárulhat majd ehhez a megújult törekvéshez. De talán még ennél is fontosabb, hogy Jean-Philippe Imparato már többször megerősítette azt a tervet, hogy minden évben új modellt fognak piacra dobni. A Stellantis égisze alatt mindez anélkül valósulhat meg, hogy túl nagy lenne a nyomás a nagy eladási számok produkálására. Maga Imparato mondta tavaly: "Azt akarjuk, hogy elmondhassuk, hogy az Alfát a technológia, a villamosítás, a CO2-kibocsátás megfelelő szintjére hoztuk, miközben megfelelő jövedelmezőségi szintet értünk el. Meg kell védenünk a márka hírnevét."

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio még az idei évre tervezett újraszabásán kívül számos mérföldkövét ismerjük már az Alfa Romeo előtt álló útnak. 2023-ban, amikor az Alfa Romeo a Quadrifoglio márka 100. és az Autodelta 60. évfordulóját ünnepli, meg kell születnie az új Alfa szupersportautónak is, a történelmi Tipo 33 Stradale szellemi örökösének.

2024-ben jön az első teljesen elektromos Alfa Romeo, ami a 2023-as európai Év Autója, a Jeep Avenger testvérmodellje lesz. Erről egyelőre annyit tudunk, hogy a várttól eltérően nem a Brennero nevet fogja kapni és a Stellantis lengyel tichy üzemében fog készülni.

A korábbi bejelentések alapján az Alfa Romeo 2027-től már csak teljesen elektromos modelleket mutat majd be.

A fotók és a cikk forrása: Motor1.com

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2024-04-23 19:48:50 // 35316
Szerintem pályanapokon lehetett eddig is, csak a Laptiming-ban nyilván nem variáltak, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények. Viszont a "fő" nyomvonalat, vagyis az első körös az, amin mi is mentünk, azt megcsinálták. Nem volt már nyoma annak a tákolt aszfaltnak, amiket a videókon lehetett látni. Most már az a rész viszonylag szép, homogén. Nincsenek fehér, beton részek benne. Ez kellemes meglepetés volt, mert kicsit attól is tartottunk, hogy mekkorát dobnak majd ezek a kocsin.

A déli hosszú ív, meg a lelátó melletti két sikán levágás (az egyik, amelyiknek a laptiming második köre megy), az viszont még mindig beton, nem is a legegyenletesebb fajtából.
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-23 19:13:34 // 35315
Szerintem a nyomvonal is változott már, úgy tudom lehet többféle variációban használni a pályát.
RomeoOne2024-04-23 17:21:00 // 35314
Az újabbak. De a Q-t meg a 200 lovasat is még csak 1 körön mérték. A Veloce már 2 körön ment:


A lényeg az volt, hogy Zselé feltételezte, hogy jobbat ment a Laptiming-os 48.9-nél. Arra írtam, hogy az állórajtos idő volt.