Limitált kiadás készül a Quadrifoglio modellekből

2023-04-13  Alfa Amore
Az Alfa Romeo a lóhere 100. évfordulóját ünnepli a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio modelljeinek limitált, immár 520 lóerős változataival, amelyekből csak 100-100 darab készül!
Hírek >> 2023  

A zöld négylevelűt először 1923-ban, a Targa Florio körversenyen rakatta RL-jére Ugo Sivocci azért, hogy szerencsét hozzon neki a versenyen. A babona bejött, Sivocci ugyanis abban az évben megnyerte a híres olasz körversenyt. A lóhere szimbólum azóta egyre inkább összeforrt az Alfa Romeóval, a legsportosabb modelleket jelölték a QV-emblémával, a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változataira pedig gyakorlatilag önálló modellekként tekint a gyár.

A lóhere 100. évfordulóját most ezek speciális változataival ünnepli az Alfa Romeo, amelyekből csak 100-100 darab készül. A “Quadrifoglio 100° Anniversario” modellekbe már az alapmodelleken bemutatott hármas osztású LED-mátrix fényszórók és a teljesen digitális műszerfal kerül, amelyeket a Giulia és a Stelvio 2023-as alapváltozatain már megismerhettünk.

A digitális műszerfal az eddig ismert három nézeten túl egy egyedi, csak a Quadrifogliókban megjelenő témát is kapott, amely a Race-mód aktiválásakor látható. A limitiált modellek egyedi hímzett lóherés bőr műszerfalat, a bőr/alcantara ülések aranyszínű varrást, arany féknyergeket kaptak, az autó oldalán a lóhere pedig a korábban már bemutatott évfordulós változat, amely arany szegélyt kapott az 1923-2023 évszámokkal. Érdekesség, hogy ezeket a bőr/alcantara üléseket már egy ideje nem lehet rendelni a Q-khoz, míg egy időben a Veloce Ti felszereltségi szinten a normál Giuliákhoz is adták. Most újra megjelent, kérdés, hogy a nem limitált Quadrifogliókon megmarad-e a jövőben...

 

A V6-os duplaturbós motorok teljesítménye ezekben a modellekben már 520 lóerő. A hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.

Ezeken a limitált autókon széria az Akrapovic-kipufogórendszer is.

Az évfordulós modellek Montreal zöld, Etna piros és Vulkán fekete színben lesznek megrendelhetők.

A Quadrifoglio Giuliából és Stelvióból nem ez az első limitált széria, készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), azok is csak korlátozott darabszámban voltak kaphatóak, amelyek azóta is a gyűjtők féltve érzett kincsei.

A reklámfilmet és a sajtófotókat/videókat Szicília szigetén, Palermóban készítették, hiszen anno a Targa Florio körverseny is a sziget útjain zajlott. A képek helyszíne egészen pontosan a Piazza Pretoria

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2024-04-24 11:07:54 // 35317
Igen a sikánokat tudják kizárni, vagy belevenni, ettől függően tempósra vagy technikásra hangolni a pályát. Nekem nagyon tetszett, szinte nem is kellett fékezni úgy lehetett kenni végig:D De a gumit azt kérte:D
RomeoOne2024-04-23 19:48:50 // 35316
Szerintem pályanapokon lehetett eddig is, csak a Laptiming-ban nyilván nem variáltak, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények. Viszont a "fő" nyomvonalat, vagyis az első körös az, amin mi is mentünk, azt megcsinálták. Nem volt már nyoma annak a tákolt aszfaltnak, amiket a videókon lehetett látni. Most már az a rész viszonylag szép, homogén. Nincsenek fehér, beton részek benne. Ez kellemes meglepetés volt, mert kicsit attól is tartottunk, hogy mekkorát dobnak majd ezek a kocsin.

A déli hosszú ív, meg a lelátó melletti két sikán levágás (az egyik, amelyiknek a laptiming második köre megy), az viszont még mindig beton, nem is a legegyenletesebb fajtából.
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-23 19:13:34 // 35315
Szerintem a nyomvonal is változott már, úgy tudom lehet többféle variációban használni a pályát.