Frankfurtban debütál a MiTo QV

2009-09-15  Tedi
Az Alfa Romeo a MiTónál is beveti a jól csengő Quadrifoglio Verde elnevezést, és nem is akármilyen körítést ad hozzá.
Hírek >> 2009  

QV, vagyis Quadrifoglio Verde, magyarul négylevelű lóhere. Jól csengő név és szép múltja van. Elég csak a 145 QV-ra, a Sprintre, vagy a 33-asra gondolni. Csúcsverziók magas felszereltségi szinttel és erős motorokkal. Az Alfa újra feléleszti ezt a régi hagyományt és a Frankfurti Autókiállításon bemutatják a MiTo QV-t, amihez 170 lóerős motort és rengeteg egyéb finomságot is adnak.

Kezdetnek itt vannak a némileg átdizájnolt első fényszórók, amik a gyári képeken nagyon tetszetősnek néznek ki, de ugyanez elmondható az új felnikről is. Külsőleg a QV plakettet leszámítva talán ez a két feltűnőbb ismérve lesz a QV-knak. Meg persze az ültetés, a karosszériát ugyanis leültették és áthangolták a futóművet is. Nem csak keményebb lett a felfüggesztés, hanem állítható is, méghozzá három fokozatban.

Mindez azonban csak körítés, a lényeg a motortérben van. Az eddig maximum 155 lóerőt produkáló 1.4-es motor ugyanis a QV-ban 170 lóerőt ad le, ezzel nagyjából 7 másodpercig tart a 0-100-as sprint. Ebben közre játszik az új fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó is. A gyár közlése szerint a teljesítménynövekedés ellenére a fogyasztás alacsonyan marad; 4.8 litert adtak meg átlagfogyasztásként, az első tesztek ezt majd nyilván megcáfolják. Vagy megerősítik, bár inkább előbbinek van nagyobb esélye.

Arról egyelőre nincsenek információk, hogy mikortól és főleg mennyiért lesz rendelhető a QV. Egy azonban biztos: az ideiglenesen felfüggesztett GTA projekt helyett jó űrkitöltő lehet a modellpalettán a típus, bár a 230 lóerős 1.8-as motor is nagyon hiányzik, a versenytársak ugyanis a 170 lóerőt már jócskán meghaladták.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Selmak2024-04-15 12:47:38 // 6832
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

Az kb 5 perc után lekapcsol ha nyitva hagyod.
berobbantam2024-04-13 19:02:43 // 6831
Szia.
Azt írtad több villamos szakinál is volt már.Nekik meg kellett volna találni a baj forrását.Én mérnék egy töltést alapjáraton és fordulaton is.Utána megnézném mennyi áramot vesz fel a kocsi nyuhalmi állapotban.Azt se tudom hogy használod.Nekem anno az 1.4 benzines bravát 3-4 hetente ki kellett vinni a városbol.A rövid utak sok indítózás leszopálta az akkut.Pedig nem ment rajta világítás nem használtam a klímát.Az 56 diesel.A klíma zene tompított nonstop üzembe van.De annak még sincs ilyen nyűgje.Pedig napi 8 km az átlag köröm 5 megállással.Az előző akku majd 4 évig tűrte ezt télen nyáron.Pedig noname volt.
zgi5212024-04-13 17:15:51 // 6830
sztem ez egy vegtelen egyszeru hiba lesz csak
senki nem gondol ra.
pl. csomagter vilagitas kapcsolo!

gyujtas nelkul csekkolni kell a bizti tablat, hogy hol
folyik tovabbra is aram nyugalmi allapotban.

igen, tudom nehez kompetens szakit talalni😳