Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

istvanpek772017-05-23 19:36:22 // 52755
Helló klubtársak!
Köszönöm a tagságot , csak pár hete vagyok újra alfa tulajdonos :) és már most tele vagyok kérdésekkel , néhányat megfogalmaznék és ha tudnátok rá válaszolni meg is köszönném..

A központi kijelzőmön nem működik a Trip funkció, klíma cd navi ok! Mi lehet az oka?

A központi zárat lehet e programozni , hogy indulás után lezárjon ill. felhúzza az ablakot zárás után?

Van e szerviz intervallum kijelző?

A szélvédőn olyan mintha esőérzékelő lenne de nem aktív...

Van-e valami lehetőség tv tunerre vagy filmezésre a központi kijelzőn ?

Na hát elsőre úgy ennyi lenne ....ja....166 2,4 jtd
185 le változat :)

A hozzászólásokat és segítségeket előre is köszönöm üdv!
alfaspetya2017-05-23 16:33:11 // 52754
Szóval:

EBC fék cuccokkal van valakinek tapasztalata?
3.0 Brembo fékes GTV-re nézegettem, árban nem lenne nagyon elszállt. Gyári brembo-t elég hamar ( 20e km se ) sikerült legyalázni, pedig csak közút volt.
EBC-ről olvastam pár helyen neten jókat, de ha van Alfás tapasztalat az érdekelne :)

Köszi!
alfaspetya2017-05-23 16:31:55 // 52753
Bocs csak HTML kódnak hitte a rendszer amit írok... :/
alfaspetya2017-05-23 16:31:05 // 52752
Szóval ez lett volna a vége (:

elég hamar (
alfaspetya2017-05-23 16:29:25 // 52751
Sziasztok!

EBC fék cuccokkal van valakinek tapasztalata?
3.0 Brembo fékes GTV-re nézegettem, árban nem lenne nagyon elszállt. Gyári brembo-t elég hamar (
Tomi&Ritus2017-05-23 11:57:01 // 52750
Sziasztok!

159 2.0 jtdm-en cserélt már valaki otthon váltó olajat? Hol találom a szintezö és a betöltő csavart?
Jani72122017-05-20 19:04:48 // 52749
Sziasztok, van valakinek tippje, hogy honnan lehetne beszerezni a 3.2 JTS motor robbantott ábráit? Csavar nyomaték leírásokat? nagy segítség lenne, mert a neten semmi érdemleges infó sincs :( Köszönöm előre is
Bandee1562017-05-16 19:53:44 // 52748
Ciao! KM kuplung márkáról tud valaki valamit? Fater a 166 2.0 TS-be tenné.
Ati772017-05-13 16:18:12 // 52747
Sziasztok. Tudna valaki segíteni abban hogy mennyi a 2.0 8v Ts motor,hajtókar csapágyának meghúzási nyomatéka? Nem férek hozzá a manual-hoz. :(
Eőre is kösz! :)
-=ftc001=-2017-05-13 13:23:26 // 52746
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy 147-es hátsó ablaktörlőnél, ha a kar viszi magával jobbra balra a mosót is alatta, ezáltal belül le is tépte a cső csatlakozást, akkor az motorcsere?
Szét szedtem szinte elemeire, de csak azt látom, hogy egyszerre forog a tengellyel a mosó rész is...
Golyszi2017-05-12 09:09:14 // 52745
Köszi srácok a segítséget...
Mito vezérlése el van fokolva...(vagy szarul összerakva).
Mütét indul.
Sztingo2017-05-11 18:08:12 // 52744
Olvastam a blogját maj jövő héten bepróbálkozom újra a kábelokkal :)
Coyote2017-05-11 12:38:21 // 52743
Gyurinak valami kábel koherenciája volt, ujra forrasztotta aztán jó lett neki :-)
Kazes☻2017-05-11 11:17:58 // 52742
Nézd meg Warbinál... Ő is ilyesmivel harcol(t)... :-)
Sztingo2017-05-11 10:28:24 // 52741
Megfújtam kontakt sray-el semi változást nem hozott. Probáltam mozgatni mérés közben de semmi. Viszont ha a porlasztók rosszak lennének menetközben is érződne hogy valami nem kerek. De az autó húz szépen folyamatossan. Csőrihez szoktam hordani de most bevan táblázva.
blackbird002017-05-11 10:20:38 // 52740
Ja, bocs: 156 2,4JTD 2004
blackbird002017-05-11 10:19:46 // 52739
Üdv!

Tudna valaki segíteni, mert nem indul az autóm valamiért. Az injektorok alatt lettek kicserélve a réz alátétek. Minden össze lett rakva rendesen. Előtte tökéletes volt, pöccre ment.
Megnéztem MES-el, semmi hibát nem ír, 365bar a nyomás, de az injektorok nem nyitnak, legalább is az értékük nulla ccm.
Lehet levegős a rendszer még mindig? És ha igen, hogy lehet légteleníteni? A pumpát üzemeltettem párszor, hangra fel is töltötte.
Esetleg valami más lehet?
A válaszokat előre is köszönöm!!!
Föckös2017-05-11 09:16:52 // 52738
csatikat ellenőrizd az injektorokon
Sztingo2017-05-10 22:16:41 // 52737
Sziasztok! Tud valaki egy jó szerelőt ajánlani? 159 2,4 motort kéne átnézni, néha olyan mintha kihagyna egy henger alapjáraton persze a fordulat mutatón nem látható de egyértelmüen érezhető. Néztem a korekciokat az 1 es és 4 es +5 -5 körül mászkál ilyenkor. Ha simán jár akkor is 1,5 -+2 körül mozognak.
Gondolom porlasztófelújítás lessz a vége. De feleslegesen nem rakatnám padra a porlasztókat.
Golyszi2017-05-10 21:39:54 // 52736
Update:
Segítsetek szakik!
Gyertyák jók. Trafók jók. Veszteség és kompresszio mérés, 1 hengernél van veszteség, ez 87% a többi 100% (14bar). De ez a 87sem állandó. Ilyenkor a nyomás az olajteknő felé szökik, és mintha akkor, amikor az olajnak nincsen már "szigetelő" hatása. Egyébként ez is 97%os. Amit nem értek, hogy ez nem okozhatja a durrogást nem?! Amire még gondoltunk hogy a vezérlés nem jó. Így teljesen véletlenszerüen jön elő a durrogás amikor már elég anyag van kipudnál és hő hogy égjen...
Vezérlés is megnéztük, pont középen van... ehhez nem értek 😆
Holnap megnézzük a giulettáét is és osszehasonlítjuk.

Mit gondoltok?
Alien42017-05-09 18:30:43 // 52735
Sziasztok! Anno kérdeztem, hogy mi lehet a baj (megy fel az óracsoporton a hőmérséklet álló, de járó motornál) na most már csak egy opció maradt. az óracsoporton a feszszabályzó ment világgá. a többi hipotézist dobjuk messzire pls. a kérdésre koncentráljunk :D a kérdés: van-e itt olyan, jártas ember, aki javított vagy cserélt már. átforrasztást megoldom... csak mit kell cserélni pontosan... na meg esetleg mire. ezeket a segítségeket megköszönném! 145 1.4ts 33503 ("új" krómkeretes óracsoport)
blackbird002017-05-09 17:53:03 // 52734
Még egyszer köszi!!!! Azóta találtam máshol is, holnap megyek venni.
Zozo852017-05-09 17:37:02 // 52733
Ma voltam eredetvizsgán és ott leszedtük az LMM-t és kitakarították, nem volt koszos a szerelő szerint.
Indítás után rögtön jött a motor check lámpa...ez után lehúztuk a mérőt és úgy néztem meg hogy megy az autó és érezhetően erősebb!!!
Ezekszerint meghalt a LMM???
Kazes☻2017-05-09 17:24:14 // 52732
például..., de biztos van máshol is. :)
blackbird002017-05-09 17:16:12 // 52731
Oh...nagyon köszönöm. Elvileg minden autós szerszámot forgalmazó boltban kapható, vagy speciális?
pettinke2017-05-09 15:42:08 // 52730
van hozzá szerszámkészlet, "injektor ülék tisztító" lényegében egy kör alakú kéz maró. ez első körben megmozdítja a gyűrűt, és kiszedés utána letisztázza a hengerfej felfekvő részét.
blackbird002017-05-09 05:47:14 // 52729
Üdv Mindenkinek!

Van valami jó módszer a diesel befecskendezők alatt lévő réz alátét eltávolítására?
Eléggé be vannak szorulva, ha lenne ötlet, tapasztalat, azt nagyon megköszönném!
alfa147,Gt2017-05-08 23:38:05 // 52728
Szia.
Köszi a választ.
Az az érdekes hogy a rudazat le van akasztva,és nem látok olyat ami mozgatná.
Csabo222017-05-08 23:02:58 // 52727
Szia
Úgy tudom, h igen.
AO blog
alfa147,Gt2017-05-08 22:45:54 // 52726
Sziasztok.Lenne egy kérdésem.Létezik hogy az1,9 jtd 150 LE-s GT-ben a szivosorban örvénylapát lakik?Elöre is köszönöm a válaszokat.Üdv.Zoli.
pettinke2017-05-08 19:39:31 // 52725
A felső motortámaszt a Lenkey csinálta nekem, még tart...
Demecsab2017-05-08 17:13:30 // 52724
Sziasztok!

Tud valaki olyan műhelyt ahol motortartó bakot tudnak felújítani? Pest megyében keresek.

Köszönöm a válaszokat!

Csaba
Zozo852017-05-08 16:30:10 // 52723
Megprobalom megállni 😀😀😀
Bár lesz kísértés amíg ázik benne!!!
Coyote2017-05-08 16:15:12 // 52722
Patikába besétálsz és kérsz tiszta alkoholt. Az a tuti, csak meg ne idd utána a maradékot :-)
Zozo852017-05-08 15:42:57 // 52721
metilalkoholba áztassam akkor?
Piritu - 1.000.0002017-05-08 15:22:16 // 52720
Igy van, alkohol a nyerö. A féktisztito nagyon agressziv, kikezdheti a vekony platinaréteget.
Kau2017-05-08 14:56:53 // 52719
Á. Bele nem raknék ilyen kotyvalékot a hűtőbe. Nem fogy a hűtővíz sem.
Kazes☻2017-05-08 14:05:40 // 52718
Előtétellenállásod is akkor jó...
Lehet, hogy hengerfej levétel lesz belőle a végén...
Nem volt valamikor kis vízszivárgásod, amit a hűtővízbe teendő tömítőanyaggal oldottál meg, vagy a szerelő?
Továbbá még csak a hűtőre tudok gondolni, hiába mosták át, attól még lehet elzáródva és ezáltal csökkentve a hőleadó képességét.
Kau2017-05-08 13:36:03 // 52717
Mindkettő jó.
Liquid2017-05-08 13:08:19 // 52716
Én mindenképp megnézném mit művel lehúzott csatival.
Sztem jó a féktisztító, amúgy asszem alkoholba mártást javallották.
Liquid2017-05-08 13:06:22 // 52715
ez jogos, tényleg érdemesebb ott megbontani
Zozo852017-05-08 13:03:42 // 52714
Rendben köszönöm megnézem.
Még egy kérdés...találtam kifejezetten légtömegmérő tisztító sprayt, érdemes venni vagy a féktisztító is megfelel?
Kau2017-05-08 13:03:36 // 52713
Viszont én is kérnék egy kis segítséget :)
3 neves Alfa szerelőnél jártam (neveket nem írok), mert melegszik a hűtővizem. 146, TS motor. Nem forralja, de 98 fok környékén van városi dugóban, hegymenetben, magas fordulatszámon (4500 fölött). Országúton stabil 90 fok, mint korábban mindig.
Cserélve lett a termosztát. Ellenőrizve lett a hőgomba és a ventilátor, jók. A vízpumpát ketten is megnézték, működik. A hűtőt kiszedték, kitakarították, átmosták kívül-belül. Nézték, hogy nem hengerfejes.
A hiba nem szűnt meg! Ha valakinek van használható infója, az írja már meg, hogy mi a tökömet kéne még megnézni. Nem akarok mindent újra cserélni.
Köszi!
Kau2017-05-08 12:55:59 // 52712
Ne a bilincset vedd le. Felülről vedd ki a két csavart. 5 vagy 6 ágú lyukas torx kell hozzá. Mikor milyet raktak bele. Nekem volt mind a kettő. Fogóval, oldalról tekertem ki :)
Kiveszed a betétet és az alján benézel. Látsz két 3 pici rudat, aminek króm színűnek kéne lenni, de szerintem fekete. Arra ráfújsz féktisztítóval, utána hagyod megszáradni. Nem mindig lehet takarítani, mert van, hogy már nem jön le a cucc. Arra figyelj, hogy csakis hideg motornál kezdjél hozzá! Érzékeny, ha a forróra ráfújod a hideg féktisztítót. Akkor vége. 5-10 perces mutatvány a visszarakással együtt.
Zozo852017-05-08 11:42:39 // 52711
Gyöngyösről hoztam haza vásárláskor és kicsit meghajtottam Pestig (150-160) az M3-on, szóval ez megvolt...
Lehet kicsit kifújom az LMM-t hátha segít valamit.
Sajnos ilyen LMM takarításos blogot senkinél nem találok képekkel alátámasztva :(
Coyote2017-05-08 11:12:52 // 52710
Lehet csak el van lustulva. Vidd ki pályára azt aggyá neki kicsit :-) jó a féktisztító csak ovatosan bánj vele. Inkább többször keveset fújj.... SzVSz
Liquid2017-05-08 10:57:43 // 52709
Egyáltalán nem biztos, hogy az a baja...Esetleg úgy tutod kizárni, hogy ha lehúzod a csatiját, akkor jobban kell mennie, de elképzelhető hogy nem lesz alapjárat.
Igen a két bilincset kell levenni. Én féktisztítóval küldtem meg rendesen. Azóta viszont sokszor szóbakerült, hogy nem biztosan az a legjobb neki. Viszont nem emlékszem milyen kegyszert javasoltak.
Kazes☻2017-05-08 10:56:29 // 52708
Azaz... Meg mögötte van a pillangószelep, ott is érdemes lehet takarítani, hideg motornál... Szerintem a féktisztító jó erre.
Zozo852017-05-08 10:38:45 // 52707
A kép netről töltött. Nem az enyém, képen a hiba a cső szakadása, nekem ott nincs baj :D
Zozo852017-05-08 10:22:28 // 52706

Képen a pirossal bekarikázott a légmennyiség mérő?
Leszerelése simán két oldalon kitekerem a bilincset és kész?
Mivel érdemes tisztítani és pontosan mit tisztítsak benne?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak