Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-11 23:04:00 // 3051
Ez jó! :-) Ettől csak az jobb - nemtom ki mesélte - amikor pl a 33-ban (meg amelyikben ott van) a csavarjukat vesztett kürtök lengedeznek a drótjukon és neki-neki verődnek a kerékdobnak! Behülyül az illető és ha nem kapcsol időben ,az egész orrfutót kicseréli fölöslegbe' :-D Csak megjegyzem:lehet én is hasonló miatt fogok Lipótmezőre jutni. A bal oldalon először elöl kezdte: zökkenőn,induláskor,megálláskor koppanás. mostmár lokalizálta magát ,a középső oszlopból jön a hang! (bár néha mintha elölről vagy hátulról is jönne.) Néztem az ajtókat,zárakat nem lazák-e? Küszöböt - hátha kettétört és a darabjai ütköznek :-) Egyre inkább a biztonsági öv kezd gyanús lenni,most nem kötöttem be "garázsmenetben",direkt nyúztam ,lasítottam,indultam ilyenkor már nem adott hangot. Viszont menet közben "csak úgy" igen.... :-(
GEORGE2005-03-11 22:07:44 // 3050
Irány Krissz33! töle is kérj árajánlatott
toto2005-03-11 22:06:52 // 3049
Sziasztok!! Hol tudnék 146 ts-hez valami szerelési leírást vagy dokumentációt találni?
GEORGE2005-03-11 22:05:06 // 3048
Szia Balu75! 110 elött s fölött is csinálja a remegést? Vagy csak 110 és mondjuk 120 között utána nem mert akkor csak centirozási probléma.
GEORGE2005-03-11 22:03:39 // 3047
Figyu mi hasonlóan jártunk mikor mszabikáékkal elmentünk 156-ost venni. Szerelő állítja kifogástalan az autó. Jó mondom proba kör? ott van mehettek. Aztán még is jött az eladó is a probakörre. Tisztán kivehető kopogás elöről amikor döcenön kátyun áthalad az autó. Pár lengőkart cseréltem már s ennek tisztára ugyan az volt a hangja. Szervízbe be, mondon a szerelönek aki elötte kifogástalannak titulálta, hogy ki van valamelyik szilent. Szerelök mondják most volt műszakin lehetetlen, elötte átvizsgálták ök is. Nos ami a hangot adta az alsó motortér takaró volt ha hiszed ha nem. Vacak a gyári rögzités s lelazult s az adta ezt a megtévesztő hangot. Rögzités házilag megoldva s azota hang megszünt. Mi így jártunk, nézd meg te is azon nem-e ugyan ez lessz
Balu2005-03-11 21:30:39 // 3046
Sziasztok. Az a problémám, hogy 110 fölött eléggé rezonál a kormány. Régebben is csinálta, de mostmár nagyon zavaró. Van valami ötletetek?
Kau2005-03-11 18:59:30 // 3045
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Granturismo neked külön örülök, hogy látogatod ezt az oldalt. Látszik, hogy értesz ahhoz amiről beszélsz ;)
beeep1462005-03-11 15:53:07 // 3044
Aha, nekem éppen tegnap este cseréltünk két ilyen szilentet kopogás miatt. Megjavult. :-))
granturismo2005-03-11 15:40:45 // 3043
Igazából a kicsik stabilizátor segédkar névre hallgatnak. A hosszú az a stabilizátor rúd. Régen az ilyen stabilizátor rudon lévő 2 db szilentet külön is lehetett kapni. De a 156-nál már ezek rá vannak sütve a rúdra és csak kompletten lehet megvenni. Ha rendellenesen mozgott akkor valóban gyanús a stabilizátor rúd. De nem akarlak elkeseríteni kopoghat még azon kívül is pár dolog.
Punisher2005-03-11 14:30:18 // 3042
Ez elég fura! Ennek hogy örülhetnek a befecskendezőfúvókák!
Nemesis2005-03-11 13:49:17 // 3041
Magamra reagálva két oldalt a stab karokat cseréltem ki?! A a pontos nevük? Szóval nem a hosszú rudat hanem a két kisebbet. :) Nem értek hozzá...
Nemesis2005-03-11 13:44:14 // 3040
Üdv Cartársak! Kérnék egy kis megerősítést, hogy jó úton járok-e... A 156-osom bal eleje felől valami nagyon kopog már a megvásárlás pillanatától. Az ex-tulaj - akinek faterja elvileg szerelő a boldiban - azt mondta a stab.rúd kopog, filléres tétel, nem is okoz kárt ha még egy ideig kopog. Hát jó, mondtam én. Aztán ahogy egy kis pénzhez jutottam kicseréltettem elöl mindkét oldalon a stab.rudakat. A jobbos és a balost is. Kopogás maradt. Mivel a gömbfejen a porvédő gumik eléggé szét voltak roncsolódva, gondoltuk a gömbfej a ludas. Viszont az egybe van a lengőkarral. Ne problem. Megvettem a lengőkart és miután kicserélték (látnotok kellett volna az off opel on szerelőket küszködni a pajszerral) a kopgás maradt. Jelen pillanatban arra gondoltam, hogy ki kéne cserélni a komplett stab.rudat, mivel mikor szét volt szerdve eléggé rendellenesen mozgott olyan dimenziókban is melyekben nem lett volna szabad. Ráadásul ha az sem segítene akkor már tényleg nincs ötletem. Mit gondoltok? Köszi!
granturismo2005-03-11 13:37:21 // 3039
Ugye a pongyola fogalmazás megbosszulja magát.:-) Tehát a 145/146. A boxerekben és a régi "rácsosszellőzősközépkonzolos" 2.0 TS-ben egészen biztosan van benzinszűrő. A 97-99 ig gyártott régipojleres TS-ekben általában van, de az is lehet, hogy már nincs benzinszűrő. Itt vagy alvázszám kell a pontos behatároláshoz vagy egyszerűen meg kell nézni hogy van-e ott szűrő. A 99-től gyártott "újspojleres" modellekben biztosan nincs benzinszűrő.
perdix1552005-03-11 13:15:50 // 3038
Köszönöm a megerősítést!
Punisher2005-03-11 11:34:28 // 3037
Érdekes ez a benzinszűrős kérdés. Az én 145-ömben van, a 146-ban nincs? Miért van ez így? Biztos, hogy nincs a 146ban? Nekem ez eléggé furcsa.
granturismo2005-03-11 11:12:10 // 3036
A 8 szelepes 155-ban van szűrő mint azt Paco is mondta.
gabi332005-03-11 11:03:43 // 3035
A pótlevegő motor helyzezén változtattam, de még így sem tökéletes. Cserélni kellene, de nem hiszem, h. tudok bontottan szerezni, már próbáltam. Az új meg horrordrága. Ha már nagyon idegesít megrendelem. Most a váltó fontosabb. Az optikára is kellene áldozni. A múltkor a fényezőnél 5 tapasztalt szaki vizslatta bambán, h. miért lett körömlakk színű a gyári fény a lakk alatt. A lököst nem tudom rossora fújni míg vissza nem jön a gyári szín, de mindenki tehetetlen. Nagyon idegesítő, de nincs 200k HUF-om új fényre.
granturismo2005-03-11 10:55:26 // 3034
Neked van pótlevegő motorod. Ettől még lehet hasonló a hibajelenség.
gabi332005-03-11 10:41:29 // 3033
Pedig teljesen ezek a tünetek jelentkeztek nálam. Alapjárat melegen már van, hidegen pedig indítas után kicsivel lefullad.
granturismo2005-03-11 10:37:53 // 3032
Gabi Akkor rád nem vonatkozik amit írtam.
gabi332005-03-11 10:17:58 // 3031
Szűrőt lehet rá szerelni hiába nincs gyárilag. Csak nehogy égő legyen. :))))
perdix1552005-03-11 10:14:07 // 3030
Szerelési ügyekben ő az egyik Topicprofesszor! Granturismo:Lenne is egy kérdésem, a 155-höz megrendeltem a benzinszűrőt, jól tettem, van benne, vagy nálunk is csak a ház van meg és üres? 155. 1.8 TS 1994. Köszi!
gabi332005-03-11 10:03:15 // 3029
Tetszik ez a felkészültség. :)
gabi332005-03-11 09:58:10 // 3028
Az enyém IAW. Ha hazaértem rápróbálok a pillangószelepre.
granturismo2005-03-11 09:53:40 // 3027
Sziasztok. A 146 TS-ekben tényleg nincsen benzinszűrő. A boxermotorosokban van. A jobb hátsó kerék előtt a alul a padlólemezen van egy fekete műanyag fedél. Az alatt van a szűrő. Az a vicc hogy a fedél a TS-eken is ott van, de alatta nincs semmi. George Tudom mi a probléma. A fojtószelepedet kellene megtisztítani. Többször ajánlottam már a Fiatbravo.hu oldalra írt cikkemet a témával kapcsolatosan. A Bravo 1.2 16V motoron ugyanolyan Bosch 1.5.5 befecskendező rendszer van mint a te autódon. Leírtam a tisztítás menetét. Nagyon fontos a pillangószelep precíz visszaszerelése amire külön kitértem. Ha jól értem gabi33-nál is ez volt a probléma. Elég gyenge pontja ez az alkatrész a befecskendező rendszernek. (már megint a Bosch) A Bravósok is rengeteget szívtak vele. Az olaszokon kívül csak az Opel használta ezt a rendszert, de ők sem sokáig. Ha a tisztítás nem segít akkor sajnos csere. A Bravónál a kartergázvisszavezető csövön feljövő olajköd összekeveredik azzal a finom porral ami a levegőszűrőn átjut és ez egyrészt eltömíti másrészt koptatja is a fojtószelepet. Ráadásul mivel itt nincs külön alapjárati megkerülő rendszer, bármilyen apró probléma az alapjárati szabályzás anomáliáiban mutatkozik meg. Igazából a Fiatnál jó minőségű finompapíros szivacsrátétes levegőszűrő (Pld Tecnocar EA 841) javasolt ha jó rémlik ez a szűrő jó az Alfába is. A sportlevegőszűrő használata a porérzékeny alkatrész miatt ezen a rendszeren nem javallt vagy ha már van akkor sűrűbb tisztítással, olajfelszórással. A cikk.
Robi2005-03-10 23:52:23 // 3026
Az indítási problémának elég sok oka lehet. Nekem a következők segítettek: - új izzítógyertyák - olyan akksi, ami nagy áramot tud leadni, kicsi a belső ellenállása - felújított önindító Utóbbi kettő azért fontos, mert így jóval gyorsabban teker, és könnyebben indul. Még az is lehet, hogy visszaereszt az AC-d, és ilyenkor mindig újra fel kell kapja a gázolajat. Mondjuk az is relatív, hogy van kompresszió. Mennyi a kompresszió végnyomásod? Ha gondolod, keress meg, átnézem a mocidat, hátha tudok valami okosat mondani.
gabi332005-03-10 23:13:37 // 3025
Az alapjárat azért még egy picit ingadozik, főleg gázelvételnél.
gabi332005-03-10 23:12:30 // 3024
A bronzkúp bemaródásából látszott, h. pontatlan az illesztés, ezért egy picit ferdén raktam vissza (az egyik csavart kevésbé húztam meg):
VinceP4 (Il capitano)2005-03-10 23:08:35 // 3023
Ilyen dög hidegbe hosszú (több napos) állás után 500-al indul be, majd annak rendje és módja szerint eléri (lassan) az 1500-öt. Szerintem az olajam túl "sűrű".
GEORGE2005-03-10 23:07:42 // 3022
mit csináltál vele, hogy legalább nem fullad le?
GEORGE2005-03-10 23:07:02 // 3021
Megadhatta magát, vagy szorúl, tisztitás sikeres lehet,
gabi332005-03-10 23:05:15 // 3020
Nekem is kellene egy új ,mert nem tudtam tökéletesen megcsinálni, de most már nem fullad le.
Wickey2005-03-10 23:03:28 // 3019
Persze. Egy offos 98as Forddal. Le is cserélődött patent karburátoros autóra :-)))
gabi332005-03-10 23:03:22 // 3018
Pótlevegő szabályzó motor!
GEORGE2005-03-10 23:01:57 // 3017
Alfistik. Ma egy kölcsön kapott gyújtó trafóval jöttem haza mert az enyémmel egyre sürübben nem akart felpörögni a motor. Egyetlen egyszer ugyan produkálta a jenséget de egész jól mükszik most. DE! Mi okozhatja azt a jelenséget ami már a trafó sor csere elött fent állt, hogy amikor mész akaármenyivel s kinyomod a kuplungot lefullad a motor vagy ha nem akkor leesik 500-ra afordulat majd felugrik 1500 környéker s majd egyre csökkenő amplitudoval megnyugszik! Hm.................... Járt már valaki így közületek?
Paco2005-03-10 22:46:44 // 3016
1 passz. 2 jeladó. 3 cucc ki, bekövesedett zsír ki, újrazsíroz, visszaszerel, ablakgumik kicserél. 4 go to fényező topic :)
gabi332005-03-10 22:29:12 // 3015
sokat sz*ptam vele én is.
gabi332005-03-10 22:28:30 // 3014
ablakemelő: kárpit le WD40
Péter1452005-03-10 22:26:43 // 3013
Sziasztok! Szeretném veletek egy-két autuális gondomat megosztani, hátha gyorsabban találtok rá megoldást, mint én! 1., hidegindítás, pocsék, nagyon de nagyon. 10.-re esetleg beindul. Voltam már Bián, Hűvösön is, de nem oldódott meg. Azt mondják, hogy kompresszió van, gyertyák újak, mégsem indul. Nyáron se. Bezzeg ha beindul és 1 km után leállítom, akkor pöccre. No meg melegen is. Ha indításnál nem nyomogatom a gázpedált, akkor esélyem sincs. 2., Fordulatszámmérő, vagy a jeladó megy-e tönkre előbb? Mivel szerves egységben dolgoznának, ezért valószínű az egyik tönkrement. 3., ablakemelő olyan, mintha nem olajjal hanem higannyal volna megkenve. Inkább nem erőltetem, mert még bedöglik. 4., jó fényező és karosszériás átlátható gondok miatt? előre is köszönöm értékes hozzászólásaitokat, Péter
farki2005-03-10 21:47:59 // 3012
Ebben a hideg, latyakos időben, 30cm hóban a városban bóklászva gyerekeket ide-oda cipelve 15,5 lityi. Asszem itt lenne az ideje, hogy kimozduljak a városból és javuljon a statisztika... :-))
Paco2005-03-10 21:07:58 // 3011
Mindenesetre ez a 155 szervizkönyve, és a 8 szelepesre vonatkozik. A 16 szelepes akár más is lehet. Ja, 80 ezrenként kell cserélni :) Még egy gondolat, amikor utoljára egy hete a gépem alatt voltam, nem láttam ilyen bigyót rajta. :) Elvileg szite közvetlenül a tank előtt, a hátsó üléstámlák vonalában kellene lennie.
Paco2005-03-10 21:04:10 // 3010
Előhalásztam a szervizkönyvet és megkerestem. Van benne olyan fejezet, hogy replacing the fuel filter. :) Azzal kezdődik, hogy tedd csápos emelőre az autót, és a tankból kiinduló benyavezetéket addig kövesd az ujjaddal alul az alváz alatt amíg találsz rajta egy nagy bunkó hengert. Először csavard ki a két végén a csavarokat, ezzel szeded le a csöveket róla, végül az alvázhoz rögzítő két csavart szedd ki. Visszaszerelés fordított sorrendben. Az alvázhoz rögzítőnek nincs meghatározott nyomatéka, a két végén levő csavar közül a vékonyabbik végén levőt 21-26 a vastagabbik végén levőt 30-37 Newtonméterrel kell meghúzni. Figyelem, a benzin nem játék! Alul 4-8 bar nyomással tartózkodik a benzin, ha valamit rosszul rax össze nagy durr lehet a vége.
Kau2005-03-10 21:01:01 // 3009
George is írta közben, hogy az ő 146-osával is így járt. Szóval lehet, hogy tényleg nincs. :)
Paco2005-03-10 20:52:45 // 3008
Egy tízjegyű szám. Cikkszám a hivatalos magyar neve. :)
Paco2005-03-10 20:51:35 // 3007
Na akkor még egyszer. A tankban belül a benzinpumpa körül van egy műanyag háló amit akár benzinszűrőnek is lehet nevezni. Ez nem benzinszűrő csak egy szita. Most negyedszer is átnéztem a ricambit, és nem találtam benyaszűrőt :) Pedig a légszűrőt és az olajszűrőt is ott találtam ahol kell lennie.
Kau2005-03-10 20:34:13 // 3006
Egy mim? :)) Lehet, hogy van. Fáj is :))
perdix1552005-03-10 20:31:45 // 3005
Várjatok, én pont tegnap rendeltem meg a 155-höz, azt mondta a csóka , hogy van hozz? Most akko mi van?
Paco2005-03-10 20:28:59 // 3004
Komolyan mondtam, sőt most át is nyálaztam a ricambit. A 155-n sem volt, és tudtommal a 146-on sincs. Nem is találom, pedig az egész üzemanyagrendszert végignéztem. Nincs véletlenül egy part number-ed?
Kau2005-03-10 20:00:20 // 3003
Ez a hét poénja lenne. Paco ezt komolyan mondtad? :))
Kau2005-03-10 19:57:25 // 3002
Ezt nem mondod komolyan! Mindenféle szűrőt cserélek. Ezt is így nézték ki számítógépről, láttam 1.6 TS-hez. Akkor az mi? Vazze. Potya kiadás lenne?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak