Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Azmo2005-03-17 12:33:32 // 3155
nahh, bölcsek köve, mondja már meg nekem, hogy a kardán csapágy merre is van és mennyire macera annak a cseréje? Előre is köszi! onrí potter
Satan2005-03-17 12:01:00 // 3154
Az a furcsa, hogy látszólag minden normális. A vegyes fogyasztás 1500 km alatt stabil 9-9fél, zörgő hang vagy bármi hasonló nem hallatszik, azért megpróbálom mit produkál, ha lehúzom a légmennyiségmérőt és a lambdaszondát. Aztán lehet, hogy tényleg a Szamosi féle csapat lesz belőle.
SzJ2005-03-17 11:38:42 // 3153
Amikor vetted tőlem a gépet, akkor mondtam, hogy 2004 májusában lett benne kicserélve az első három szimmering, meg a vezérműszíjak és a két feszítő is. A szimmering kb 1000 Ft-ből megvehető. Az egészben az a rossz, hogy a hűtőt ki kell belőle venni, úgy-hogy még a vizet is le kell ereszteni belől. A főtengelyen lévő tárcsát csak így lehet lehúzni. Egyébként a váltóval mi a baj?
2005-03-17 09:09:58 // 3152
Mostanában akcija van/lesz a metroban ilyesmi cuccokra.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-17 08:38:48 // 3151
Hi IC! nálunk Cora,Paraktiker van 1 bokorban. Ja,meg állítólag van ott egy szerszámdiszkont. Tegnap majdnem elmentem ,ott kellett volna Gombóc kollégával talákoznom. Majdnem odaértem,mikor hívott,hogy nem látta hol kellett volna letérni a pályáról,már Felsőzsolcánál vár. :-) A Tecsóba hétvégén voltunk,nem láttam ilyesmit. ja még metró,aztán fuccs. Ma a változatosság kedvéért Fzs-n kezdek,utána átmegyek Miskolc Corás végibe,remélem sikerrel járok. Erre nem fogom sajnálni a lét.
Inner Circle2005-03-17 08:12:33 // 3150
"A legmagasabra emelésnél, mikor vesszük ki a motort ,ki kell majd csavarni az izzót a mennyezeti lámpából! :-D" Az igen :-) A bóti bak vagy négy fokozatban rohadt magasra tud emelni, én a két kisebb lyukat szoktam használni rajta. (Te ott, hátul! Igen, te! Ne sumákolj, hozzád beszélek! Perverz állat vagy, tudod? Rossz az, aki rosszra gondol! Na leülhetsz! :DDD ) A legkisebb magassága olyan 25 cm lehet, vagyis alátolni... hm... mondjuk kicsit-egy-kényelmes-kerékcsere-magasság fölé emelve lehet. Ja és érdemes több helyen is megnézni, bár nem tudom hogy Miskolc City környékén milyen áruházak vannak. Budaörs környékén rengeteg óriás dobozáruház volt, többet megnézve az Auchanban végül komoly ezresekkel vettem olcsóbban. Igaz hogy azt is elszámoltam céges kiadásnak, mert "2T állvány"-t vagy mit írtak a számlára, oszt' az nehogymá' ne legyen jó egy építkezésen... de amint jön a revizor, gond nélkül letagadom az egészet :DDDD
2005-03-17 07:37:56 // 3149
Jól mondták, pucold, vagy pucoltasd ki.
2005-03-17 07:37:08 // 3148
Fogyasztás? gyanusan alacsony, lehet a légtömegmérő hibája miatt gyanusan sok, lehet a lambdaszonda miatt alulról zörgő, éles hang (porcelán) = katalizátor összeomlott alapjárat ingadozás = alapjárati motor koszos stb stb Egyébként pedig www.alfaszamosi.hu, ott segítenek !
AKI2005-03-16 23:57:24 // 3147
Mit tudtok mondani egy 164Super -re ha olyan baja van hogy ingadozik (nem mindig) az alapjárat?A lamda s(nemtom hogy kell irni)szonda nem jáccik azt már cseréltem benne.Azt mondták már többen hogy az alapjárati motort kéne megpucolni és akkor rendbejön... Véleményeket kérnék(ha lehet a saját oldalamra mert itt elveszik!). Thx
Satan2005-03-16 23:55:49 // 3146
Lenne egy bosszantó problémám. Két hete lecseréltam az 1.4 TS-t egy QV-re, ami nagyon szép, nagyon jó, de kicsit lomha. Megvétel előtt a szervízben végighajtották mindenféle kínzóeszközön, beméretek rajta mindent, és azt monták, hogy ilyen jó karban lévő 5 éves autót régen láttak, a jobb első lengőkar sziletjét kivéve minden OK, vegyem meg. 4 hónapig állt a kereskedésben, ott kellett akkut tölteni, hogy el lehessen hozni. A gazdája szólt, hogy szerinte jobban ment mielőtt beadta volna, de gondoltam biztosan az állás nem tett jót neki. A kompresszió OK, a szervízben azt mondták, hogy hajtani kell kicsit, és feléled. Ebben a két hétben hajtottam is előírás szerint, de az istennek nem jönnek meg a plusz lóerők. (Nem megy rosszul, de még közel sem hozza a 8.0-át.) Bízzak még abban, hogy magára talál, vagy menjek el beállíttatni? Előre is köszi.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-16 23:13:28 // 3145
Paco lehet hogy lesz fatönk,de ha nem ,úgy gondoltam a gerendadarabokból máglyaszerűséget építünk legalább 1 kerékpár alá. (statikailag fix csukló - legalábbis lefelé ható és vízszintes erőkre. IC gondolom úgy értette,hogy motorral együtt az emelési pontokon alátámasztva orrnehéz a cucc, viszont motor nélkül nem hiszem hogy orrabukna.Ez ráadásul SW.) A másik lehet sima alátámasztás is. A bóti bak milyen magas? Ugyanis világba emelni sem lehet. Sőt! A legmagasabra emelésnél, mikor vesszük ki a motort ,ki kell majd csavarni az izzót a mennyezeti lámpából! :-D
Barni1472005-03-16 22:52:05 // 3144
Nos lehet hogy baromság, de leírom. Anno offos Renault 19 kanyarban néha dübörgés, essős időben ( közepesen eseget, vizes aszfalt) rettenetes dübörgés, haladási sebesség max 70 mert nem lehet elviselni. Kinyomott kuplungnál túráztatva elviselhetőbb , de terhelés alatt rettenetes hangok, iszonyatos rezonancia. Ezzel el voltam pár hónapig. Szénné vizsgáltam a gépet alulról, felülről.Aztán megtaláltam: a kipufogó nem teljesen középen ment hátra, a katalizátortól. Helyes pozicionálás után megszünt a bosszantó jelenség. Ugyanennél a gépnél volt, hogy -10 fokon a vadonatúj hátsó dob befagyott. :-))))
Robi2005-03-16 22:48:39 // 3143
Hívj fel, a számomat megtalálod a reglapomon.
GEORGE2005-03-16 22:35:51 // 3142
Lehet mérgesen néztél rá :-))))
Paco2005-03-16 22:18:48 // 3141
Valamelyik csatlakozód nem érintkezik rendesen, vagy el van rozsdásodva az egyik vezeték, és hol jó, hol nem. :)
Rizzo2005-03-16 22:10:26 // 3140
Paco A multkor kérdeztem,hogy hol a motorolaj hőgomba. Képzeld mire megkerestem volna magátol megjavult. Azóta mutatja a műszer a hőfokot.
Paco2005-03-16 22:03:39 // 3139
Nyugalom. Mint írtam, a fatönk teljesen jó, feltéve ha legalább olyan széles mint magas :) De jobb a szélesebb.
Rizzo2005-03-16 22:02:58 // 3138
Lehet hogy lelevegősödik a rendszer ,vagy el van koszolódva a gázolajszűrő. Vigyázz lehet hogy több szűrő is van benne.
Paco2005-03-16 22:01:43 // 3137
Egyben adtam el a motort.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-16 21:22:27 // 3136
IC köszi! helyileg Miskolcon,ezért a kölcsön -bak nem járható. Viszont ha tényleg néhány ezres ,akkor veszek holnap oszt kísz! "(Mellesleg a 33 is szépen tud hintáni, ha a motor mögött vannak felbakolva.)" A motor lent maradna. Úgy érted,hogy pont akkor hintázik?
Inner Circle2005-03-16 21:15:09 // 3135
Lehetséges, csak egy pöttyet szopás. És helyileg hol akarod csinálni? Néhány ezer forint az Auchanban két rendes tartóbak, de ha erre sincs keret, Bp. környékén kölcsön tudom adni az enyémeket. (Mellesleg a 33 is szépen tud hintáni, ha a motor mögött vannak felbakolva.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-16 21:08:19 // 3134
p...ba! muszáj pont most ezeket a rémtörténeteket? :-) úgy néz ki csak úgy tudom kiszedni a verdából a hajtóegységet, hogy az marad a földön (kiskocsin) a kasztnit meg felemeljük és felbakoljuk. Ezek után hogy fogjak hozzá? :-) Sajnos lesz egy két csavarintás,amitt csak alatta fekve lehet megcsinálni. Rengeteg kb. 20x20 -as 40-50 cm hosszú fát halmoztam fel,azokból kéne megoldani a bakolást. (meg két emelővel)
explosive2005-03-16 21:04:19 // 3133
Paco neked megvan még a kipufogó oldali vezérműtengelyed???
Péter1452005-03-16 21:04:11 // 3132
Előbb elfelejtettem hozzátenni más témában azt, hogy a lapomon írt magas fogyasztás valószínűsíthetően a rövid reggeli=6 km, haza=4 km megtett útnak köszönhető, mert nem melegszik be. Hétfőn Pozsony retúr 414 km = fele tank. Azaz cca 6 l átlagfogyasztás 130-140-es tempónál.
Péter1452005-03-16 20:58:38 // 3131
Köszönöm a tippet, Hűvösön már mérték a kompressziót, azt mondták még tavaly, hogy 30 körüli, és az jó, 3 izzítógyertyát is cseréltek, mert szerintük az volt a rossz. No meg kapott egy átmosást is. Rá fél évre újra elvittem (cca tavaly ősszel), mert már az idegbe kergetett a nemindulás. Ekkor is a gyertyákat állapították meg, én ekkor kezdtem el kételkedni, mert az otthoni tapasztalataim reggelente - szerintem - nem ezt vélelmezték. Ha hidegben (akár egész évben) az indítómotor kb10-15. fordulatra esetleg beindítaná, akkor is sűrű gázpedál taposgatás közepedte indul be. Ha túl sűrűn nyomom azért fullad le, ha meg nem akkor azért. El kell találni egy bantu népzenei taktust, akkor jó. Ha már mentem vele egy km-t akkor szinte rögtön újraindul. Rövidebben kifejezve: Mikor tudnánk ezt esetleg megtekintve megbeszélni? It köszönném meg többi klubtársam értékes észrevételeit is. Üdv
Robi2005-03-16 19:40:52 // 3130
Engem is ért egyszer meglepetés. :) A benyás Madzagot bontottam. Az első kerekek mögött, és a hátsók előtt bakoltam fel. Hátulról előre haladva bontottam. Már le volt bontva a hátulja, egy haverom segített. A csomagtérben ültem, leszedtem a csomagtérajtót, és odaadtam neki. Ahogy elvette, az autó segge velem együtt felemelkedett a levegőbe. :D Túl orrnehéz lett, és átbillent az első bakokon. :D
Paco2005-03-16 19:30:48 // 3129
Könnyen. Nem fölöttem rogyott össze :) Amúgy a piros bontásakor történt az eset. Rátettem a téglákra, alámentem, lebányásztam a tankot, majd amikor másztam ki gyanusak voltak a repedések a téglán. Így hát inkább belekapaszkodtam a gépbe, és megráztam. Abbana pillanatban összetört az egyik tégla.
Robi2005-03-16 19:23:59 // 3128
Szép lehetett. Hogy viselted?
Paco2005-03-16 19:21:13 // 3127
Fene tudja. Belém is szorult mégis feküdtem már féltéglára felbakolt 155 alá ráadásul Porotherm volt, később össze is rogyott :(
Robi2005-03-16 19:17:58 // 3126
Feltételeztem, hogy a kollégába szorult elég életösztön, és ezek a biztonsági óvintézkedések maguktól értetődnek. :)))
Paco2005-03-16 18:37:25 // 3125
Ja, és nem két féltéglán, vagy emelőn áll az autó, hanem rendes bakon, vagy elfűrészelt fatörzsön.
Paco2005-03-16 18:37:10 // 3124
Természetesen kézifék behúz, egy ember akkor indít felül amikor te már lent vagy az aknában, és az autó orra kifelé áll :)
Robi2005-03-16 17:32:03 // 3123
Van aknád? Bakold alá a lengőkarokat úgy, hogy ne érjenek le a földre az első kerekek. Fontos, hogy úgy álljon a futómű, mint normális esetben, ezért a lengőkaroknál kell bakolni. Inítsd be, rakd be ötösbe, és finoman engedd rá a kuplungot. Így alá tudsz menni, és meg tudod hallgatni, hogy hol dobol.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-03-16 16:07:23 // 3122
Megnéztem a tárcsát és semmi rendelleneset nem tapasztaltam rendesen forog és nem akadozik sehol! A szerelQ azt mondta hogy biztos a guminak még tul nagyok a barázdái és azért de ez hülyeség mert eddig háromféle gumi volt fenn és mindegyik ugyanezt csinálta.
gyugya2005-03-16 14:49:33 // 3121
Nekem holnap elso korben megkarmantyuzzak a kuplung munkahengeret. Remelem meggyogyul.
2005-03-16 14:25:06 // 3120
Nekem nincs haverom a Tatai bontóban de kettől kétszer rossz dolgot küldtek. Nem olyan könnyű összekeverni szerintem a kuplung munkahengert a fék munkahengerrel. Nekik sikerült. A másik, olyan lámpát küldtek a lándzsához amit nem lehet beállítani mert szét van rohadva a belseje. Az eddigi egyetlen használható húzásuk a tanksapka fedél volt. Csak fél napba került míg megoldottuk a "kis különbséget".
Alfabu-1452005-03-16 14:15:54 // 3119
Most szúrom magam tökön! kb. 1 hónapja volt cserélve az egész, igaz nem új alkatrészekkel, hanem bontottal ami a Tata-i bontóból származik amit a szerelőm vatt aki jóban van velük, tehát direkte szart nem sóztak rá. Az olajat még nem néztem, de ha hazaértem ellenőrzöm azt is! Köszi.
Alfabu-1452005-03-16 14:12:28 // 3118
Ha gondolod rendeld meg, kiküldik postán utánvétel!
giovanni2005-03-16 12:54:14 // 3117
No matter, de szerintem akkor hagyjad majd veszek itt mert nekem csak az az egy dolog kell, az a pár ezer különbség meg nem basz földhöz :))
2005-03-16 12:53:13 // 3116
Fékolaj nem folyik vhol? A "közepesen éles kattanó hang" lehet a kuplung szerkezet hibája. Ha a pedál út legallján jelentkezik akkor elég valószinű.
pb_2005-03-16 12:45:28 // 3115
Rendesen le van légtelenítve?
Alfabu-1452005-03-16 12:36:38 // 3114
Nekem nincs egy hetes a "felső v. pedáloldali" kuplungmunkahengerem! :((( Azóta ismét paranormális jelenségek keringenek a kuplungban! Időnként ráz mintha az egyik rugó el lenne törve, aztán van olyan, hogy semmit sem érzek a pedálon, néha meg remegve zsibbaszt és van olyan is, hogy amikor benyomom a kuplungot akkor van egy közepesen éles kattanó hang, de amúgy meg teljesn jól mükszik???? Ötlet???
Alfabu-1452005-03-16 12:31:12 // 3113
Giovanni! Nem tudtam elmenni érte, bocsánat. Sajna ECO lett a pénztárca és így tovább frusztrál a piros lámpa! :) Sajna közbeszólt egy kuplungmunkahenger, meg egy pár családi dolog, de áprilisban bizti megyek, mert úúútálom nézni! Szóval, ha nem késő akkor hozok. Sajnálom. Üdv. Dani
gyugya2005-03-16 11:44:28 // 3112
Hát elmondom a kerekcsapágy történetét, nem olyan nagy sztori. :) Ballagtunk kifelé, Olaszországban a srác akivel voltunk megjegyezte, hogy az Alfának olyan jellegzetes morgó hangja van :) Nem is figyeltem, mert tényleg van neki. Azután a franciáknál már egyértelmű volt, hogy ez nem természetes, mert olyan 50-80 -ig simám elnyomta a motor hangját, erősebb jobbrakanyarban megszűnt, a frekvenciája meg abszolút csaka kerék fordulattól függött. Akkor már éreztem, hogy kerékcsapágy lesz. Megérkeztünk, Hétfőn Szamosiékat felhívtam, mondták, hogy inkább cseréltessem ki, mert ha ilyen hirtelen jelentkezett, nem biztos, hogy kibírja hazáig. Szerdán elvittük a falubeli szakihoz, meghallgatta, megállapította, Ricambiból kikereste, kiszámolta. Másnap reggelre hozták neki az alkatrészt (komplett agyat 2 csapággyal), délután lehetett érte menni. Durván 30e forint, és még számlát is adott. Én meg voltam elégedve.A régi csapágyat alig bírtam kézzel tekerni, majd megpróbálom szétszedni, megnézem milyen lett.
gabi332005-03-16 10:17:05 // 3111
A motor OK. A nívót nem éri el , de nyomás van. Szerencsére időben észrevettem. Köszi!
Inner Circle2005-03-16 10:12:59 // 3110
SZVSZ annyiból olajcserével együtt is ki kell jönnie, feltéve hogy nem járt a motor, vagy legalábbis azonnal leállítottad mikor elfolyt az olaj és nem ment gallyra az egész motor...
gabi332005-03-16 09:27:22 // 3109
S.O.S
gabi332005-03-16 09:11:21 // 3108
S.O.S Elfolyt az olaj a verdábóL, valószínüleg a vezérműtengely szimmering kiesett. Suliban vagyok nem tudok hazáig eljutni. Meg tudja valaki saccolni, h. mennyiért csinálják meg szervízben? keret: 50 kiloHUF.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-16 08:17:45 // 3107
Robi nem ajusa,hanem Glázser Bozsó! Ráadásul a cikkszáma is megtévesztö (nagy betükkel) XYZ 80 szóval első blikkre aszontam OK, ez 80-as dugóhoz van :-( Hívom is mindjárt a csókát,hogy rendeljen-készítsen újat. Ezt lehet hogy bukom,mivel az egyiket (sale for only párban) felbontottam tegnap,amikor meg akartam nézni alaposan a csomagban lévő leírást. Ugyanis ott lett gyanús az egész,hogy azon szó sem volt 1,3 Ti röl (hogy is lett volna) egyértelmüen 1490 ccm van megjelölve. :-( Két dolog lehet. - Holnapig valahogy visszahegesztem a fóliát. :-) - Szarok a felbontásra , ráverem a balhét,hogy szart rendelt. Elég szerencsétlen ez a bolt> Szíj: dayco lesz ,de nem a fenti helyröl- Ott ugyanis kifejtették,hogy erre a típusra a katalógus szerint KÉT!! különféle (98 és 100 fogú) szíj kell.Mármint egy motorra. Meg is rendelték,egyszerüen nem hoztam el.
GEORGE2005-03-16 06:33:37 // 3106
CSAKIS KIZÁROLAG -GATES - SZÍJJAT HA JÓT AKARSZ MAGADNAK!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak