Fórum >> Egyebek >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Abarai2017-09-19 09:46:22 // 23852
A 175 000 millilóerő akkor is több. :)
Liquid2017-09-19 08:45:53 // 23851
tökmindegy :) Azt mondanák, hogy 130.000 wattos.
Jani552017-09-19 07:08:57 // 23850
Igen, ez engem is zavar: 2-3 évtizede kW-ban kellene beszélni... 2017-ben még az elektromos autóknál is gyakran olvashatjuk, xxLE. Ebben szerintem legnagyobb felelősségük a szakmabelieknek, meg a "szak"újságíróknak van.
Zsolt1552017-09-18 21:46:20 // 23849
Jobban hangzik, hogy 175LE-s a Giulietta, mint ha azt mondanák 130kW teljesítményű.
Zsolt1552017-09-18 21:41:18 // 23848
Nem azt mondtam, hogy szabályos vagy helyes volt az eljárásuk.
Csak amikor kidolgozták mondjuk, hogy egy Euro4-s motor miként működjön szabályosan, akkor csak azt tesztekkel modellezték le. Majd piacra dobták és a bevezetését követően 4 év múlva jött az Euro5. Ennyi idő alatt mennyi visszajelzést kaptak a gyárak? Keveset, mert akkor még nem voltak elhasználva azok a motorok. Mire lettek volna tapasztalati mérések, addigra átlépett felettük a szabályozás. Aztán jöttek az ötletek, hogy miként lehet megfelelni a szabályoknak.

Telitődött a piac és minden gyártó játszik szinte minden térfélen. Plusz szinte mindenki 3 évente frissíti a modelljeit. Persze, hogy színezik az adatokat, hogy el tudják adni a terméküket. Nem baj ha nem tudja azt amit (pl. a fogyasztási adatok), elég ha azt hiszik, hogy tudja. LE-ben meg magasabbak a számértékek, mint a kW-ban és ezért szeretik.
Zsolt1552017-09-18 21:17:15 // 23847
Nagyon sok gond volt azzal az 1,6-s motorral. Le is cserélték.
Piritu2017-09-18 21:07:33 // 23846
A csalószoftveren igenis kell. Az a hatóság és a vevők tudatos átverése.
A fogyasztást lehet magyarázni a szabványokkal, de inkább mindenki a reklámra használja a CO2-vel együtt.
Anno a 90-es években reálisabbak voltak a fogyasztás adatok, mert reálisabbak voltak a szabványok megkötései. Mi akadályozza meg az autógyártókat, hogy most is megadják azokat az adatokat? Csak maguk és a marketing részleg.
Jó ellenpélda a LE megadása a mai napig, pedig már régebb óta a kW a szabványos. Érdekes, ebben az esetben használják a régi szabványt.
Zsolt1552017-09-18 20:43:23 // 23845
Ez a személygépkocsik kibocsátási normáit szabályozó előírás (Euro norma) is olyan amilyen. 4-5 évente szigorítanak, amikor igazából még érdemi tapasztalatokat, visszajelzéseket sem kapnak a működéséről. Lényegében mire kiforrná magát, addigra tovább szigorítanak. Így nem is szabad csodálkozni a "csalószoftveren" sem.
Zsolt1552017-09-18 20:36:14 // 23844
Nem véletlenül drágább egy ugyan olyan korú Transporter, mint egy Vito.
Zsolt1552017-09-18 20:34:42 // 23843
Vagy köteleznek arra, hogy vegyél villanyautót, mert az a jó (nekik). Az is szemfényvesztés, inkább a piac átrendezése a cél. Innentől 100 évet is vállalhatnak, ha 20 év múlva max otthon a garázsodban járthatod, ha marad még benzined.
A hazájukban egy kétórás bejelentett, hivatalos takarítói munkára "minijob"-ra, többet fizetnek, mint a prémium autógyárukban a szakmunkára. Gratulálok. :-/
Piritu2017-09-18 18:22:40 // 23842
Neked bármit elhiszek, csak az autógyáraknak nem. 25 éve gyártunk merci alkatrészt. A fejlesztés az olcsóság irányába hat, nem a tartósság a cél.
Amúgy a csalószoftveres autókat is büszkén hirdették. A fogyasztás adatokat is. Aztán nem...
Egyszerűen nincs értelme 30 évre tervezni az autókat. A többi része miatt arra már régen a bontóban lesz, vagy egyszerűen betiltják mert nem villannyal megy.
enzo2017-09-18 14:38:41 // 23841
30 évre én is vállalnék garanciát, tudván azt, hogy addigra már mind a bontóban lesz, mert nem éri meg javíttatni őket. 130-140 e forintért dolgoznak három műszakban. Biztosan csúcs minőséget várhatsz el enni pénzért! Nekem nem kell gyárlátogatás, elég sok ismerősöm robotol ott!
Tocke2017-09-18 08:31:36 // 23840
Nem arról van szó, hogy most mit gyártanak. A Mercedes-nek valóba voltak nagyon rosszul sikerült szériái fényezés szempontjából az utóbbi 10 évben. Ide értem a vizesbázisú festékek nem körültekintő használatát, (teljesen szétrohadt 3-4!!! éves Viano-k), vagy az ajtók alsó részén eltömített - kihagyott technológiai furatok a pára elvezetésére, C osztály. Pár év alatt elrohadt az ajtók alja. Erre még visszahívást is rendeltek el, csak későn.
Szóval most biztosan másként csinálják, de a legtöbb ilyen jellegű rozsdásodást a Mercinél nem a gondatlan tulaj okozta.
misike762017-09-18 08:29:36 // 23839
Nekem karosszériás mondta, hogy vittek hozzá első gazdás, 7 éves, törésmentes, ml merkádest, a két első ajtó közepén kezdte meg a bádogot a filoxéra.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-18 08:26:28 // 23838
nem tudom Kecskeméten milyen a technológia de a Vito ami 6-7 évesen rongyá rohad a gépháztető nem ezt mutatja...
Jani552017-09-18 08:11:33 // 23837
Szánj rá fél napot, menj el Kecskemétre a karosszéria üzembe gyárlátogatásra.
Ne nekem hidd el, bár nem szoktam valótlant állítani. A technológia magáért beszél és ezt büszkén hirdetik. Az élet majd bizonyítja.
Piritu2017-09-17 09:43:36 // 23835
Ismerve a mai autóipari tendenciákat nagyon nehéz elhinni, hogy 30 évre terveznek/készítenek autót. Már nagyon régóta nem ez a trend a fogyasztói társadalomban.
Ki venne 3-5 év múlva új autót, ha a régi még jó lenne? Felesleges gyártási kiadás.
Ugyan olyan marketing mint a 30ezres olajcsere, meg az élettartam olaj a váltóban.
A Giuliettára 12 éves garit adtak, szinte még ez is sok a mai világban.
Jani552017-09-17 08:49:26 // 23834
Természetesen igazad van, látni szétrohadt kocsikat (de minden márkából).

Az a karosszéria, amelyik nem törött, tehát nem kellett utólag belehegeszteni, az bírta, bírja.

(de az alfánál és még nagyon sok márkánál merik határozottan vállalni a 30 év garit?)
Zsolt1552017-09-17 08:45:01 // 23833
A kisebbeknek is az van. Először nem hitt a bajor kollégáinak, hogy ne vegyen "tamagocsi" autót. Aztán ... Viszont ha megy, akkor nagyon szép hangja van a hathengeres motornak.
Jani552017-09-17 08:43:06 // 23832
Biztos voltam benne...
Zsolt1552017-09-17 08:41:07 // 23831
Azért az utakon elég sok Mercit látni 30 éves kor alatt, ami szét van rohadva. Régebben is igaz volt, hogy a bódé hamarabb rohad le róluk, mint ahogy a motor megállna. Most is hozza ezt az elvárást, csak most a motor rövidebb élettartamához igazították azt. :-))

"... 3 hónapja voltam Kecskeméten a Merci gyárban, minden ott gyártott kocsi karosszériájára 30 h a r m i n c (!) év garanciát vállalnak ..."
Amit megspórolnak a fizetéseken, abból lehet futja technológiára.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-17 07:35:37 // 23830
Áhh... e36. Itt a hiba.
Jani552017-09-16 22:31:36 // 23829
A Merci a rozsdaboglya korszaka előtt??? Ezt hogy kell érteni?
3 hónapja voltam Kecskeméten a Merci gyárban, minden ott gyártott kocsi karosszériájára 30 h a r m i n c (!) év garanciát vállalnak! Nem sok gyártó büszkélkedhet evvel, menj el, nézd meg. Ehhez képest, abszolút nem tartom drágának a modelljeiket.

Az Alfánál hány év garit kapunk a karosszériára? Kérdezd meg, olvasd el, írásban mit vállalnak.

Volt nekem Nissan Laurel 2.8D kocsikám. Sokszor, sokhelyen dicsekedtem vele, 1mill. km után, húszévesen, egyetlen egy rozsdafolt, bármi hiba lett volna alul-felül... motorikusan sem, hihetetlen, de így volt. (jóindulattal, alulról számolva a km-eket, feltételezve, hogy senki nem tekerte vissza az órát)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 19:54:12 // 23828
Mert? mi nem tetszik? Az automata? :-) Azért maradhatott ilyen ép ez a példány, nem driftelték szét a telepi vagánygyerekek. Ezt az automata váltójának köszönheti. A bimmer? Műszakilag tudtak valamit, hidd el. Mint a Merci is még a rozsdaboglya korszaka előtt. So what? :-D
Marklar1552017-09-16 19:44:04 // 23827
Mit ittál a poszt előtt? :-P
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 13:20:30 // 23826
Ma megcsodáltam egy e46 coupe-t. Hát az azért még minőség volt. Az még 'vas'. Arra meg tudom érteni ha vágytak az emberek. Ez egy sorhatos automata, valós 150e-rel. Komolyan beindult a birtoklási vágy :-) Egy pillanatig sem félnék, hogy kigyullad, vagy elmegy a vezérlés. Szép egy darab, tetszett :-)
Zsolt1552017-09-14 19:18:00 // 23825
Az Opel módosította a 2.0JTD motor kenési rendszerét. Ami olyan jól sikerült, hogy ha a tömítés elfárad, akkor csökken vagy elmegy az olajnyomás és a motor kuka. Ez még megmenekült.
Jani552017-09-14 10:21:38 // 23824
Nem az övé volt a hivatkozott álomautó, de hajmeresztő dolgokat mesélt. (és ezek szerint legalább 8 ilyen eset is történt) El se hinném, ha nem ő mondaná, szívott eleget a hárombetűs márkával, másfél millát fizetett rá, hogy féláron otthagyhassa a gyakorlatilag új kocsit eladásra. Ha belegondolok, ez tényleg drága kocsi volt... A mondeoja viszont kifogástalan, esküszik, ha még egyszer is autóvásárlás lesz, az csakis ford lehet.
Zsolt1552017-09-14 09:43:16 // 23823
BMW 525d-ben a vezérlés hátra került. Ha cserélni szeretnék, akkor motor és váltó ki, majd szétszerelés utána hozzá is lehet férni. Aztán lehet abban sem kell(?) cserélni. Azon kívül azért jó, hogy sok az elektronika, mert legalább sűrűbben kéri a szervizt az autó. Persze csak a hosszabb élettartam érdekében.
Kollégám sógorának az egyterű "Zafira" BMW a céges autója. 76e.km van benne és már 3 olajcserét kért az autó.
Buksi2017-09-12 15:37:07 // 23822
Nem érdekel! :-DDD
Marklar1552017-09-12 14:22:00 // 23821
Tessék megnézni. A buszt, a rendszámot. Ééérteeed? 😉
Buksi2017-09-11 14:46:59 // 23820
Hanem? :-DDDDDD
Jani552017-09-10 22:17:41 // 23819
Én is tudok egy ilyen esetről! A típus, a kocsiszín, a dátum is stimmel, a héten rákérdezek az ismerősömnél...
Megcsináltatta és ott is hagyta, hogy neki soha többé...
Ford Mondeo lett belőle, amit most égre-földre dicsér.
Marklar1552017-09-10 21:40:36 // 23818
Nem akármilyen busz az Teeee.
Buksi2017-09-10 21:35:23 // 23817
Minek fotózgatsz te buszokat? :-DDD
Zsolt1552017-09-10 19:21:15 // 23816
Zsolt1552017-09-10 17:47:08 // 23815
A lényeg. :-))
Marklar1552017-09-10 13:53:57 // 23814
Nahh meg!!! 😎
Marklar1552017-09-10 13:48:24 // 23813
General Lee, vs Kefalonia. 😎

Meg egy Trans AM.
Haddel2017-09-08 19:18:39 // 23812
Bele szaladt 10ezer km az új céges járgányomba.Nagyon fasza gép.136 lóerő,biturbo.Start-stop,rendszer,tempomat ,tolatóradar stb. Adblue-val tudja az euro6-ot.
6.5 m hosszú,kicsit kilóg a ház előtti parkolómból😃
Egyszer már vinni kellett szervízbe ,nyest kirágta az egyik turbócsövet,nem akart menni a verda😃
Tocke2017-09-08 09:44:00 // 23811
Akár formára, akár műszaki tartalomra nézem, ez bizony elég penge gép lett. Csak azzal a három betűvel kell megbarátkozni az orrán.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-08 09:12:45 // 23810
Nagy vesszőparipám az egyben felnyíló 5. ajtó egy nem hatchback formán. Amolyan elegánsnak álcázott praktikus. Ilyen a 146, a korábbi Octavia-k és a Mazda 6-nak is volt ilyen verziója. Ezt se gondoltam, hogy pont egy Kia lesz ahol viszont látom a megoldást. Kombi semmiből soha nem kéne (max kényszerből, de örökre utálnám :-)), de ilyen 5 ajtós azonnal. Olvasva Csik tesztjét és meginogtam :-) A Kia mostanában valami olyasmit képvisel az autógyártásban, ami szimpatikus.
Jani552017-09-08 09:03:56 // 23809
Igen, egyértelmű, cége autót kell használniuk.

Tavasztól kell ismételt gyárlátogatást tennem, valami nagy titkolózást "érzékeltettek" velünk, a csodaautó nullszériás gyártása már megy, de jelenleg oda az érintetteken kívül senki nem mehet.

Lesz még egy hatalmas újdonság, 2018-ban az e-motorok gyártása is kezdődik, az egész konszern részére, több teljesítmény változatban.
Liquid2017-09-07 21:46:38 // 23808
így van, azok kiutalt cégautók, nem is mehetnének mással :)
Piritu2017-09-07 20:22:24 // 23807
"A vezetőségi parkoló viszont csak audi." - valószínűleg nem saját pénzből vették, hanem kapták őket a cégtől :-D
Jani552017-09-07 19:58:57 // 23806
Gyárlátogatás az Audi Hungáriánál Győrben: Nagyon tanulságos, akit érdekel, feltétlen ütemezze be és menjen el!

Viszont, nagyon érdekes dologra lettem figyelmes: az autóparkolók teljesen tele, mind a dolgozóké, mind az érkezőké, hely szinte nincs, de a lényeg: audi 3-5 db, azt kell mondanom, gyakorlatilag nem volt látható! Előbb érkeztem, volt majdnem egy óra pluszban, meg helyet is kellett keresni, szóval ráértem nézelődni. Minden márka minden korosztály vegyesen, olyannyira, hogy alfa pl. 145, 156 kettő is, + a saját, GT, Stelvio, igen, még Stelvio is. A vezetőségi parkoló viszont csak audi.
Kazes☻2017-09-06 16:22:49 // 23805

:)
farki2017-08-15 18:36:09 // 23804
Itt nem OFF, szóval:
Audi A2-ről van valakinek valami magyar, német, angol nyelven?
Tudom, a gugli a legjobb barátom, de (lehet, hogy mivel telón kerestem)
nem találtam semmi értékelhetőt...
VV62017-08-11 11:36:23 // 23803
A a linkeden megnézed a mozgó ábrát és a forgódugattyú "A" pontjához odaképzeled az éltömítést, akkor megérted, miért nem fog elterjedni. Ha az egész motorban bárhol egy kis hiba jelentkezik, tönkremegy az egész.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak