Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)

SanyiJTD2015-04-17 13:09:24 // 6297
Annak mindig van értelme :)
Sokkal könnyebb utána tisztán tartani, lepereg a víz, a bogarak egy húzással lejönnek. És nem marad holgrammos. Az autót pedig mosás után mikroszálassal (!) tisztára kell törölni,és nincs gond :) Kb. 15ért csinálnak egy ilyen polírt. (én is) Van aki 20-25 ,de az még brutálisabb, vissza csiszolják a lakkot, stb... Biztos,hogy tetszene a végeredmény !

Az enyém ilyen polír után. Bár nem 16éves fényezés... :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-04-17 12:07:46 // 6296
Na lehet hogy így hívják, de csak kenődik :-) Szóval a probléma összetett :-) Vízkő foltosra szárad, ha hagyom megszáradni. Ha törölgetem, akkor meg ezek szerint hologrammos. De igen, találó az elnevezés :-)
Egyébként ha fognám és átpasztáznám újra, 40 perc múlva megint gyönyörű lenne az autó. Csak semmi kedvem minden mosásnál, öblítésnél ezzel vacakolni. Elég poros utcák vannak itt, nyáron van hogy csak úgy lecsapatom a port 5 perc alatt. Nem biztos hogy nekiállnék pasztázni :-) Főleg nem hetente.
A profi polírnak meg sok értelme nincs, csupa ajtórányitásos, ilyen olyan a kasztni. Messziről szép, de közelről olyan, mint egy közel 20 éves autó gyári fénnyel..nem tudom mennyit tudna ezen dobni egy polír. Vagy? Elcsodálkoznék az eredményen? :-)
A jtd-n soha ilyen probléma nem volt, az pont úgy csillog mint 8 (basszus már nyóóóc) éve, mit amin nem fog az idő.
Abarai2015-04-17 12:07:07 // 6295
Tisztán tartani lehetetlen. Mire hazaérek a mosóból, retkes.
szosza2015-04-17 10:29:23 // 6294
pedig a Fekete az elegáns,
egy normásli fényezö simán felpolirozza Hologramm nélkülire
Abarai2015-04-17 10:21:56 // 6293
"Soha többé fekete autót!" - én, 2 hónappal az első fekete autóm megvásárlása után. :)
SanyiJTD2015-04-17 10:18:26 // 6292
Hologrammos. A prevent paszta annyit ér,hogy jó ronda hologrammos legyen.

Vidd el normálisan polírozzák meg. Ez a csináld magad dolog sosem jön be. Kivéve ha van (normális) polírgéped , és 3lépcsős 3M, vagy Autoglym szetted.
WarbiRunner (Gyuri)2015-04-17 09:34:30 // 6291
Lehet...kútvízzel mosom és csak nem rég szereltem fel a szivattyút. Csatornázás is volt a környéken az elmúlt években, lehet változott a víz keménysége.
Sose vennék mégegyszer sötét színű autót...ezüst rulez..:-)
Coyote (NagyVad)2015-04-17 06:07:28 // 6290
nekem az lenne a tippem, hogy kemény nálatok a víz. mérj egy pH-t. vagy mossd a kocsit eső vagy kút vízzel :-)
Soprano2015-04-17 01:13:30 // 6289
Nem lehet, hogy a víz a hibás? Nálunk a kútvízzel ilyen. Mondjuk a fehéren kb mindegy, de a piroson látszik. Ha esővízzel mosom, akkor meg ragyog...
WarbiRunner (Gyuri)2015-04-16 15:08:01 // 6288
Sziasztok! A TD-vel úgy jártam, hogy lehetetlen normálisan lemosni. Ezelőtt párszor (mikor ki kellet csinosítani) Prevent pasztával áttörölgettem mosás után. Szép is lett, nagyon. Viszont most hogy csak simán lemostam volna, borzalmasan néz ki száradás után. Az egy dolog, hogy vízpöttyös. Ha viszont megpróbálom letörölni a vízpöttyöket, látszik a törlés nyoma, tiszta csíkos, foltos. Na most nem fogok nekiállni pasztázni hogy megint szép legyen, sőt van egy olyan érzésem, hogy pont ez a paszta anyag valami olyan bevonatot csinál, ami semmivel se jön le, legalábbis átlag tisztítószer nem. Csak kenem jobbra, kenem balra, körkörösen, mindenhogy látszik.
Szerintetek mi viszi ezt le normálisan?
Soprano2015-04-14 02:50:25 // 6287
Sziasztok!

A belső műanyagokat zsírtalanítás, csiszolás után le tudom fújni itthon sprével úgy hogy tartós is legyen? Ablak magasságban lévő műanyagokról lenne szó, sokat nem lesznek piszkálva, kb csak a takarításnál.
Esetleg bevált festék erre nem a legfelsőbb árkategóriából?

Kössze előre is!
Tomi1472015-04-04 15:40:49 // 6286
A festéket egyébként én vettem meg a Forgó Kft-nél.
Az létezik, hogy a festék vízbázisú és ezért más az oldószere, mint az eredeti festéknek?
Tomi1472015-04-04 15:37:37 // 6285
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat! A legszomorúbb az egészben az, hogy ezek a kis kavicsfelverődések sehol nem voltak feltűnők. A legnagyobb sem volt akkora, mint egy fél gombostűfej. Sehol nem látszott ki a fém, több helyen csak a lakk pattant le, máshol pedig a szórógitt látszott ki.

Azért nem akartam fújatni, mert a kocsi teljesen dérülésmentes, és el akartam kerülni a későbbi félreértést :-) Nem mintha meg akarnék Tőle válni. Semmi pénzért! :-)

Lehet, hogy a vége mégiscsak a teljes elem fújása lesz...

Tomi!
SanyiJTD2015-04-03 19:21:36 // 6284
Atyaúristen, ki volt ez a "szaki"? :D
Buksi2015-04-03 19:16:32 // 6283
Azt hittem már nem is akarsz véleményt formálni. :)
William2015-04-03 18:42:36 // 6282
Szia! Természetesen vissza lehet állítani így az elmondásaid alapján, de azért látni kellene, mert ha a fém kilátszik akkor hamar megindul a rozsdásodás! Elég gány megoldás az biztos! Legalább 2 komponensüvel tette volna. Kiváncsi lennék a küszöbödre is:( szerintem keress másik fényezőt!
[k i z z o]2015-04-03 16:49:56 // 6281
A megoldás a teljes elem fényezése, ha te is rászánod a pénzt.

Kérdezted tőle, hogy mik a lehetőségek?
Buksi2015-04-03 16:05:28 // 6280
Egy misét megér. ;)
Martin2015-04-03 09:38:10 // 6279
Melyik fényezőnél voltál?
Újvárosban a Forgó kft.-t keresd meg.
Nekem eddig minden munkát szépen megcsináltak.
Buksi2015-04-03 08:21:13 // 6278
Sztem keress másik fényezőt, mert ez ahogy látom lusta, mint a dög. Én is utálom az ilyesfajta gányolást. Én nem vagyok fényező és nem is értek hozzá, de sztem csiszolás, gittelés és festés és kész is. Csinálja meg rendesen, ne a javítási pöttyöket távolítsa el.
Tomi1472015-04-02 23:17:42 // 6277
Kedves Cartársak!

Segítségeteket szeretném kérni egy fényezési kérdésben!
gyönyörű 147-esemet kisebb karcolások miatt és a küszöb kis helyen történt rozsdásodása miatt elvittem fényezőhöz, aki a kőfelverődések helyét pontozásos, pöttyözéses módszerrel javítgatta. Sajnos ez nem sikerült jól, sokkal feltűnőbbek a javítások a motorháztetőn, orron, mint a pici hibák voltak.
Csak színben pontozta a felületet, nem fújta és nem is lakkozta.
Mivel nagyon nem voltam megelégedve az eredménnyel megkértem, hogy ezen javítson. Azt mondta, hogy vissza tidja állítani az eredeti állapotot, valamilyen anyaggal el tudja távolítani a javítási pöttyöket, még hozzá úgy, hogy a környező ép felületek, lakkozás nem sérül.

Mit gondoltok erről, vállalható ez a megoldás?

Válaszotokat előre is nagyon köszönöm!

Tomi
Whiteshark2015-04-02 14:11:37 // 6276
Még nem publikus, de eddig ilyet biztosan senki nem csinált! :)
csokagm2015-04-02 14:09:30 // 6275
Mit találtál ki? Na és mire. Kíváncsi vagyok :)
Whiteshark2015-04-02 14:04:34 // 6274
Ma úgy is megyek hozzá, megkérdezem egyáltalán vállal-e olyat, amit kitaláltam! :)
csokagm2015-04-02 13:56:52 // 6273
Mert őt ismered fel és nem tetted volna fel a kérdést :)
Whiteshark2015-04-02 13:52:26 // 6272
Miért ne lenne jó?! :)
csokagm2015-04-02 13:00:32 // 6271
zé miért nem jó?
Whiteshark2015-04-02 12:47:17 // 6270
Cartársak! Tud valaki ügyeskezű karosszériást?
deportivo2015-03-19 20:19:59 // 6269
Sziasztok!

Olyan céget,embert keresek,aki foglalkozik matrica felrakással,akinél már voltatok, és van személyes tapasztalat.
Szabeee2015-03-10 12:32:33 // 6268
Én is, sima festék, aztán lakk rá. :)
SanyiJTD2015-03-10 12:24:24 // 6267
Sima bázissal fújtam ,és lakkal ,sosem jött le.
Mr. Z (NagyVad)2015-03-10 12:19:50 // 6266
Sziasztok féknyeregfényezést mivel érdemes csinálni? Feketére akarom semmi needforspeed :)
Buksi2015-03-09 06:50:52 // 6265
A telóval van a baj. :-DDDD
Buksi2015-03-09 06:50:34 // 6264
Kicsit későn jött a válsz, mert holnap már kész a gép. :-))
William2015-03-08 18:15:17 // 6263
Nem hús hanem huf , ez a hülye billentyűzet:-):-):-)
William2015-03-08 18:13:49 // 6262
Én meg tudom oldani olcsóbban kb 90000 hús,de azért lŕtni kell.
[k i z z o]2015-03-08 16:04:28 // 6260
kb. 120k, szerelés nélkül.
Dévid2015-03-08 13:11:19 // 6259
Nekem olyan 30.000-et mondtak itt a nyugati végen. Elemenként!
Zsoltikjૐ2015-03-08 12:53:41 // 6258
két első sárvédő, motorháztető, lökhárító, hűtődíszrács fényezése mennyibe fájhat számla nélkül kb?
Buksi2015-03-03 22:01:50 // 6257
Köszi a segítséget. :-)
[k i z z o]2015-03-02 20:37:26 // 6256
A 9120 jó lesz, én is használom. Arra figyelj, hogy a lakatos csak hegesszen, főleg, ha nincs képben:) Zárt elemeket előre tisztíts meg és hegeszthető cinkkel kezeld, pl.: Nicro 304, hegesztés után mehet rá a Nicro 306, majd valami 2K Epoxy mechanikai védelemnek pl. Temacoat RM40. Az üregeket, de szerintem mivel nem látszik, az egészet kívülről is terítsd be üregvédővel, ebből rengeteg létezik.

Ez így mehet is:) Nicro
azzz2015-03-02 18:11:21 // 6255
Sziasztok!

SOS keresek MiTohoz 4 patentos elülső homlokfal zárhidat. Állítólag sehol sincs ilyen, több mint 3 hete áll a szervízben az autó és már csak ez hiányzik, hogy összerakják :(
Csütörtöktől nemtom konkrétan hogyan oldom meg a melómat sem már, szóval minél gyorsabban BÁRMILYEN megoldás vagy ötlet érdekelne!
Köszönet és ciao :)
Buksi2015-02-26 06:22:55 // 6253
Köszi! :-)
És nálatok lehet kapni? :-)
vm (NagyVad)2015-02-25 12:39:38 // 6252
Csak Sika
Buksi2015-02-25 10:32:40 // 6251
Most kivételesen építő jellegű hsz.-kat vártam. :-DDDD
Coyote (NagyVad)2015-02-25 10:09:27 // 6250
ragasztó? csavar? hegeszd oda az a tuti ;-)
Buksi2015-02-25 09:16:56 // 6249
Mélyen tisztelt publikum! :-))
Hátsó sárvédő csere lesz a 155-ömön, ami egyrészt csavarozva van, másrészt pedig ragasztva vagy tömítve gyárilag. A kérdésem az lenne, hogy visszarakáskor milyen tömítő anyagot célszerű használni? Illetve tömítő anyagot vagy ragasztót?
Kinek mi a tapasztalata, ki mit ajánl?
Előre is köszi a segítséget! :-))
Zsoltikjૐ2014-12-24 11:19:29 // 6248
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak