Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Macccy2017-12-13 10:35:09 // 29662
Ez is egy elég jó tipp, igen igen. Gondoltam is rá, nekem az öreg A4 -nél a külön vízhőfokmérő volt rossz és akkor sem izzított (bár az beindult izzítás nélkül is, más rendszer).

Kimondottan a MAF és MAP hőmérőt hogyan lehet olvasni? AlfaOBD -m van, MES nincs még sajnos.
Föckös2017-12-13 10:10:39 // 29661
SRÁCOK TAVALY TÉLEN VOLT NÁLAM EGY GT, -4FOKBAN +23AT MUTATOTT A MAF-NÁL LÉVŐ HŐMÉRŐ. Ha pedig azt hiszi, hogy nincs hideg, akkor nem fog annyit izzítani/nem annyit fog befecskedezni.

Szóval javaslom, hogy hideg motornál (mondjuk reggeli indítás előtt) mérjetek egy hőfokot a MAF-on, de akár a MAP-on is, ezeknek azért nagggyon közel kell lenniük totál hideg motornál.
atis_166jtd2017-12-12 21:00:12 // 29660
Sajna én egy benzinessel szívtam, ott a üza szivattyú flexi csöve volt elfepedve. Nehezen indúlt főleg reggel az első indításnál. Fordulafszám érzékelő jó? Nem ugrál a fordulatszám indítózás közben?
atika2017-12-12 15:26:31 // 29659
Nálam 10 fok alatt kezdődött a probléma és a napi első indításnál illetve 6-8 óra állás utáni indításnál jelentkezett. Ha meleg a motortér akkor semmi hiba. Szóval érdekes.Megírom majd a további lépéseimet ameddig látom. Ciao
Macccy2017-12-12 15:20:50 // 29658
Szia
Kicsit hozzáfűznék a történetedhez, ez a jelenség egyáltalán nem ritka, többeknél (nálam is) jelen van, az autó langyos melegen nem pöccre indul, üzemmelegen és 10 fok alatti hidegben pöcröff. Követném a nyomozásod, érdekel mi lesz, de szoftveres átírással például a Manky át tudta hidalni az elégtelen izzítást, ami gyárilag, szoftveresen tré. AlfaOBD nyomásérték nézéssel nem jutottam előrébb. Ha a nyomozásod nem derít ki mást, lehet az izzítási táblán kellene nálad is reszelni ... bár ez inkább a 10-30 °C fokos motorhőfok tartományban segítene. Ha a mostani fagypontok körül se indul be a tied, ÉS az izzítógyertyáid biztosan jók, akkor lehet más a bibi.
atika2017-12-12 15:02:30 // 29657
Köszi a segítséget Mindenkinek!
Mindkét érték 270-en volt. Ma fűtve volt a műhelyben és így beindult. A nyomásérték is 0 volt reggel. Multiméteres mérés is a megfelelő paramétereket hozta. Leállítás után azonban a nyomásérték 10nél megállt aztán lement 8ra majd újra 10. Most próbálok szerezni mindkét jeladóból egy cseredarabot és meglátjuk mi lesz. Ha ez sem oldja meg akkor már komolyabb műszerek és mérések kellenek tehát irány a szervíz.
Mégegyszer köszi
Föckös2017-12-12 09:33:04 // 29656
lehet hogy a "desired" fuel pressure az amit láttál.
Jól mondják a többiek, nyomás szenzornál vagy nyomás regulátornál keresd a hibát.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-11 21:02:42 // 29655
A rail csövön lévőtől. Mérj indítózás közben is. Ha nem növekszik a mért nyomás, akkor azért nem indul be. 350-400Bar kell, hogy engedélyezze a porlasztó nyitást.
atika2017-12-11 20:03:55 // 29654
Oda jutottunk, hogy már be sem indul. Az injektorok bevizsgáltatva: tökéletesek. Most tudtam végre ránézni MES-el és az a fura hogy a "Fuel Pressure:" 270bar. Ami nyilván nem lehet, mert mégcsak nemis indítóztunk. Ez a rail cső nyomásadójától kapja a jelet? Vagy a nagynyomású szivattyún lévőtől?
Bento2017-12-03 19:30:13 // 29653
Esetleg még érdemes lenne az üzemanyag nyomásszabályzóra vetni egy diagnosztikai pillantást.
atika2017-12-03 12:59:11 // 29652
Köszi! délután ebben a szép hóesésben ránézek ezekre az eshetőségekre!
blackbird002017-12-03 12:34:23 // 29651
Szia!
Első körben én megnézném, hogy nincs e szivárgás a nagynyomású pumpa, és a porlasztók közt valahol. A hiba levegősödésre utal. Már egy gombostűfejnyi is okozhat ilyet. Ha ott minden OK, akkor MES, és meg kell nézni, hogy időben felépül e az üa nyomás. Nagy eséllyel a mikroszűrő már el van dugulva részlegesen.
Remélem tudtam segíteni.

Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
atika2017-12-03 12:15:24 // 29650
Sziasztok! Felütötte a fejét némi probléma a szekérrel: 159 1,9JTD 150LE
Napi első indítás 3-7 mp-ig tart. Utána minden jó. Ha áll 6-8 órát akkor megint előjön a hiba. Az önindító 1 éves, áramfelvétele jó, izzítás jó, a testelések egy éve lettek megcsiszolva rézpasztázva, szűrők olaj egy hónapos. Találkozott már valaki hasonlóval? Ha igen mi volt a megoldás? Illetve van-e valami javaslat?
Köszi
Piritu2017-11-27 21:11:28 // 29649
Normál esetben nem jelzi az autó a regenerálást. Ha szemfüles vagy néhány jelből kikövetkeztetheted (pl. fogyasztás növekedés, mélyebb hang, melegebb levegő a kocsi alól).
A lámpát csak akkor gyújtja ki, ha már párszor megpróbált regenerálni és nem jutott a végére. Ilyenkor célszerű addig menni a kocsival, amíg ki nem alszik a lámpa, amíg nem be nem fejezi a regenerálást.
Nekem eddig a majd 300e DPF-es km alatt egyszer volt ilyen, amikor sokat mentem rövid távom Júliácskával.
frusciante2017-11-27 14:18:47 // 29648
Köszönöm az infót. Akkor biztos nincs a 147Ben sem.. Fogyasztást akkor figyelgetem majd.
Tocke2017-11-27 13:51:49 // 29647
A regenerálás jelére gondolsz? A 159-ben biztosan nincs. A 60 %-os tömődöttség regent követően még teljesen elfogadott. Nekem is annyira megy vissza és kb 7-800 km után indítja újra. Én is, mint a legtöbben a pillanatnyi fogyi megugrásából következtetek a regenerálásra, pl sík terep 92-100 km/óra, 5,5 helyett simán 7-8 liter.
frusciante2017-11-27 13:26:01 // 29646
Kérdés? Van valakinek részecskeszűrős 147ese vagy más gépe? Láttatok már kivillanni ilyen jelet? Mármint a check lámpa nélkül csak a tisztítási folyamatra figyelmeztető lámpát? Csak mert én még nem... Nem tudom, h egyáltalán van e.. Mármint figyelmeztető lámpa... Kiolvastuk elvileg 60% OS a dpf, Szamosiék szerint ez teljesen rendben van, viszont én a neten olyanokat olvasok, h elvileg 20%OS tömítettség felett már bekapcsol a szűrő... Én javarészt pályán használom, tehát a hőmérséklet adva lenne neki mégsem láttam még égni azt a bűvös lámpát... Valakinek kivillant már az? Köszi
frusciante2017-11-26 18:39:45 // 29645
Hát ha szakad a vezérműszíj akkor általában a dugattúkon észre veszed... Egy barátom 147esén szakadt.... Szépen belevertek a szelepek mind a négy dugattyúny
Gianni682017-11-26 16:27:00 // 29643
[img1]Valami ilyesmin gondolkodtam, ezért kérdeztem a dizellel kapcsolatos dolgokat:
Gianni682017-11-26 16:16:08 // 29642
Most pont ezt csináltam! Vettem egy 1.6-ost, sajnos hajtókarcsapágyas volt.
Széthüztam, kapott másik főtengelyt, csapágyakat (főtengely és hajtókar csapágyat), gyűrűket.
Kicseréltem a kopogos hajtókart is egy másikra mert ovális lett,kapott másik vezérmű kereket(megrendeltem, még nem jött meg)a főtengelyre, mert az ék sérült volt benne(lehet valamikor vez.szíj szakadt vol).
Még tervben van a vezérlés csere is!
Szóval mindent megteszek, hogy jó motor legyen belőle!
Liquid2017-11-26 14:06:50 // 29641
Akkor tök felesleges a dízel, hacsak nem dízel-fanatikus vagy.
A TS nem rossz, a hülye tulaj a nagy ellensége meg a nem megfelelő karbantartás.
A dízelből is igen nagy a választék, ahogy Jorjie is leírta. Az sem mindegy melyik kasznit párosítanád hozzá. Keveset fog fogyasztani, de a sokba fog kerülni ha baja van. Minél újabb, és bonyolultabb, annál jobban fog fájni :)
Piritu2017-11-26 13:13:18 // 29640
A válasz egyértelmű, nem. A diesel sose melegedne be, a TS még fűteni is tudna télen. Ha jót sikerül találni és figyelsz rá nem lehet baj.
frusciante2017-11-26 11:59:58 // 29639
20 km? Ts a te világod.... Arra teljesen felesleges dieselt venni városozni meg kifejezetten nem.... jó pár év(tized) lenne mire üzemanyagba megspórolod pl csak a lendkerék árát ha kettőstömegű.... Szerintem
frusciante2017-11-26 11:55:27 // 29638
A ts motor csak akkor bajos, ha olyan ember használja aki nem figyel rá.... Ha olajat időben)(10-12.000) kmenként cserélsz vezérlés módosítót minden második vezérléssel, olajszintre figyelsz, mindig legyen maxon a világból kimennek azok is nekem van egy tsem 330.000 kmel ebből 220.000et velem tett meg...még mindig hibátlanul teszi a dolgát, van egy 1,9 jtdm em is de róla sokat nem tudok elmondani... Két hónapja használom erős, keveset eszik, múlt héten nézetem át Szamosiék által ténylegesen 180.000 van benne sosem volt törve mindene hibátlanul működik, a motorja szerintük kimegy a világból de a következő kuplunggal cserélnem kell a kettőstömegűt... Ha ilyen pluszokat elfogadsz vegyél dieselt, egyébként ha nem akarsz 300.000eket rákölteni a vasra jobb egy ts megbízható előélettel, vagy veszel egy blokkot széthúzod ráköltesz egyszer 2-3-400.000 et (attól függően miket cserélsz ki benne) és életed végéig nem lesz vele bajod
Gianni682017-11-26 11:51:40 // 29637
Nem is tudom, nagyon bizonytalan vagyok!
Megéri-e átváltani dizelre.
Nem járnék vele,még napi 20 km-t sem!
Jorjie2017-11-26 10:48:05 // 29636
Mire szeretnél váltani? Van 1.9 8 szelep Jtd, 1.9 8 szelep Multijet, 1.9 16 szelep, multijet, 2.4 10 szelep Jtd, 2.4 20 szelep Multijet. Ezekből van jó pár teljesítményszint: 105, 110, 115, 120, 136, 140, 150, 170, 175, 200, 210 lóerő. Alapból a sima Jtd-k a megbízhatóbbak, de a Multijetek erősebbek, kifinomultabbak. De egyébként megbízhatóak a dízelek, a probléma a "sallangokkal" szokott lenni: Egr, dpf (nem mindben van), kettőstömegű, ilyesmi.
VV62017-11-26 10:41:09 // 29635
Világos, szóval a megbízhatóság a fontos. Sajnos se TS-em, se dízelem nem volt soha.
De ilyen korban már minden motor más és más, még azok is, amelyek szomszédok voltak a gyártósoron.
Gianni682017-11-26 10:10:10 // 29634
Még több rosszat hallotam a ts motorokról.( motorhíbás 1.6 vettem, azt állítom talpra).
Persze V6 lenne az igazi ( régi szép emlékek, gond nélkül).
VV62017-11-25 23:54:39 // 29633
Szia! Én nem tudom, de kíváncsi lennék, miért váltasz dízelre?
Gianni682017-11-25 21:43:45 // 29632
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy az 1.9 vagy a 2.4 motor a megbízhatóbb! Sok helyen azt olvastam, hogy a 2.4 motorral soka próbléma, hamarabb tönkremegy. Ha ez igaz, mire lehet számítani, ami gyakrabban elromlik a 2.4-ben? Gondolkodom, hogy benzinesből esetleg átülők egy dizelbe!
Köszönöm!
19932017-11-18 18:01:57 // 29631
Köszönöm sràcok... Felveszem vele a kapcsolatot csak most màr nem akarom este zavarni de holnap felhívom mindenképp .
Jorjie2017-11-18 17:05:48 // 29630
Általánosságban 30 Lóerőt és 50-60 Nm pluszt simán lehet dobni egy sima chiptuninggal. Ha mechanikusan belenyúlsz, akkor többet. Manky a te embered :-)
A teljesítmények pedig azért mások, mert valamiben másabb a motor. Vagy másfajta porlasztócsúcs van benne, vagy más turbó, vagy csak más a program gyárilag. Van, amit szoftveresen "butítanak", mert pl. adózás miatt (bizonyos országokban) jobb ha kevesebb a teljesítmény, holott a motor koppra ugyanaz, mint az erősebb verzió. Pityukoma első 159-e volt ilyen, mert Belgiumi volt.
Ha nagyon érdekelnek a különbségek, akkor nézzél cikkszámokat, pl. porlasztócsúcsét, és össze tudod hasonlítani, hogy melyik motorhoz jó, melyikhez van másfajta.
A trollokkal meg ne foglalkozz ;-)
Liquid2017-11-18 12:22:23 // 29629
Manky-t kérdezd meg, vagy Kócos-t. Elég sok benne a tartalék, tud jóval erősebb lenni anélkül, hogy kormolna.
VV62017-11-18 01:19:28 // 29628
meg ezt.
VV62017-11-18 01:13:34 // 29627
Ezt.
19932017-11-17 22:50:33 // 29626
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy nekem van egy 156 2.4 JTD a 136 lovas .. Nahh most ezzel a sàrkànyból mit lehetne kihozni ? És a 136-140-150 lovas közt mi a különbség mitől erősebbek ?
misike762017-11-03 10:40:45 // 29625
Akkor maradjunk ennyiben:-)
Coyote2017-11-03 10:25:29 // 29624
Jól mondja a bácsi ;-)
Jorjie2017-11-03 10:05:51 // 29623
Én is :-)
Alap dolgokat megnézek, folyadékszintek (akksiban is), fagyálló bemérés, téligumi, de ha egyébként jó állapotban van a járgány, akkor semmi extra nem kell.
misike762017-11-03 08:45:39 // 29622
Sziasztok! Szerintetek a jtd-t érdemes átnézetni tél előtt? Kompresszió,miegymás. Ti szoktatok ilyenesmit csináltatni. Én mindig csak úgy nekimegyek a télnek.
pettinke2017-06-29 15:04:06 // 29621
be kell írni!!!!
elindul az autó, de úgy jár, mint az ökörhugyozás.
Zsolt_1592017-06-29 14:39:45 // 29620
Erre kaptál választ, mert ez engem is érdekelne.
tomchip702017-06-23 18:11:12 // 29619
Valószínüleg generátor szabadonfutó.........az szokott szép hangokat adni.
GreenArrow2017-06-23 14:52:37 // 29618
Sziasztok!

Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
redbull902017-06-17 18:12:17 // 29617
Sziasztok!

Kérdésem lenne ha kiszedem a középdobot és a hátsó dobot is végig csak cső lenne mennyire szabályos ? Szeretnék egy kis hangot a kocsinak. Vagy elég ha csak a közép dobot kiszedem? 2.4 es autóról beszélünk. Köszi!
atis_166jtd2017-05-23 22:20:59 // 29616
Semmi mert a szelep így van kalibrálva. De ha ez a töltőnyomás szabályzó szelep akkor csak is eredetit semmi utángyártott nem lesz jó.
Kimis1112017-05-23 21:52:48 // 29615
reszelő,kerek reszelőt bele dugod és megcsavarod
Lackó156TS2017-05-23 21:39:52 // 29614
:D az oké. de ha mindkettő 4mm vagy épp 6mm? ekkora eltérés beleszól? mi van ha túl szűk vagy túl nagy?
Coyote2017-05-23 19:28:08 // 29613
Mivel vákumszelepről van szó szerintem elég nagy :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak