Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

Csöri2005-04-18 14:20:24 // 638
Ehhez mit szólnak az urak?
Stee1462005-04-18 11:27:42 // 637
Paco mester! Neked mi a véleményed a chip tuningról? Főleg 1,6Ts szemszögből nézve érdekelne a dolog.
Stee1462005-04-18 11:22:58 // 636
Hali! Ahogy nézem az oldalad már eleve 136Le volt a gép? Chip előtt? Van még benne valami tuning? Direkt szűrő ilyesmi?
Skodra2005-04-18 09:38:14 // 635
Így igaz! Csak az érdekelt valaki találkozott-é eme szerkezettel vagy látott-e ilyet müködni!
GEORGE2005-04-17 22:41:55 // 634
Én sem hiszek eme csodákban mert ha kicsit is fogyasztás csökkentő hatása lenne bármilyen ilyen kütyünek azt már a gyárban beépítették volna, vagy enyire hülyék a gyári mérnökök :-)))
Paco2005-04-17 21:37:58 // 633
Nem bántok én most senkit :) Erről amúgy az anno ladába szánt ferritgyűrű jut eszembe a 80-as évekből, ami szintén 20% fogysztáscsökkenést eredményezett, csak a benzincsőre kellett ráhúzni, és turbulancát okozott a benzin áramlásában, ezzel a jobb porlasztást segítve elő :) Na azt is milliók vettél meg. Sok a naiv ember az a baj :( Illetve ez nem is baj, csak az, hogy sok a gonosz ember akik a naivak vámszedői :(
GEORGE2005-04-17 21:32:38 // 632
Ne bántsd csak érdeklödött.....
Paco2005-04-17 21:27:52 // 631
Hát persze.... Én meg a mikulás vagyok :)
Seriff2005-04-17 21:14:07 // 630
Szia! Én a magictuning-nál chippeltettem hőn szeretett 1.6TS 145-ösöm, szerintem megéri, érezhető a különbség, főleg alacsony fordulatszám-tartományban-VÉGRE. Fogyasztásban pontosan ott vagyok, ahol előtte is voltam... Nem kértem számlát, 49ezret gomboltak le rólam. A kocsi most valamivel 140Le felett van, nyomatéka minden tartományban kb. 20Nm-rel nőtt, és ez az ami érezhető. Üdv
bb182005-04-17 19:42:28 // 629
én a fékszervo csövébe akkor sem tennék semmit, ha fele annyit enne töle az autóm !!
GEORGE2005-04-17 13:39:13 // 628
Megnéztem barátom és nem tudom mit mondjak. Van valakinek ilyen beszerelve? A hangjára kiváncsi lennék ha valami brutál "turbost" idéző lenne és nem rontana a teljesitményen akkor talán......de ahoz tul drága, hogy kiprobálja az ember....nem?
Skodra2005-04-17 12:41:43 // 627
Szerintem sem fog 20%-al kevesebbet zabálni,hiszen akkor már minden autogyar ezt alkalmazna,meg ez a szelep müködése érdekes hangal is parosulhat .szerintem!
GEORGE2005-04-17 12:33:15 // 626
Megnézem de hitetlen kutya vagyok akkor sem fog 20%-al kevesebbet enni fizikailag lehetetlen úgy hogy közben a teljesitmény ne csökkenjen!!!!
Skodra2005-04-17 12:31:03 // 625
Hali! most akciosan 31000Ft! nézd meg az oldalt! ott van bövebb info!
GEORGE2005-04-17 12:10:03 // 624
Nem tudom milyen szerkezet de arra retentöen kiváncsi lennék hogyan takarit meg 20% üzemanyagot?????????????? ez csak paraszt vakítás.....ha 20%-al kevesebbet igényel akkor a teljesítménynek is csökkenie kell. Legjobb üzemanyag sporoló a lábad :-)))))))) Fiúk üzemanyag nélkül nincs teljesítmény...
GEORGE2005-04-17 12:05:14 // 623
mennyit kostálna?
Skodra2005-04-17 12:04:15 // 622
Helló Fiuk! Valaki hallot már valamit,esetleg van tapasztalata a EcoTec CB26-P nevü szerkezetröl? A fékrásegitö szivocsöbe kell közbeiktatni a szerkezetet ami turbulens levegöt adagol a motor égésterébe ezáltal javitja a motor teljesitményét és csökkenti a fogyasztást akár 20%-al is!! Szerintetek???A termékröl bövebben www.akciosbolt.hu EcoTec motortuning.
bb182005-04-16 20:31:42 // 621
ha esetleg valakinek kell van egy szelepköszörűm teljes patronkészlettel eladó. hátha.
bb182005-04-16 20:28:39 // 620
tudtommal az 1.7 es szelepek nagyobbak, meg a kipufogo is tágabb ( az 1.5 kipufogoja pl. biztos nem az 1.7 re csak némi erőszakkal )
Zséke2005-04-16 09:37:11 // 619
Végre elindult a folyamat!!!!! Megrendeltem az új intercooleremet!( fiat ulysse), és az új nullás búgócsigát ( axilálturbó, egy 3.5 tonnásból) :)))))))))))))
Cacho2005-04-15 22:52:06 // 618
Holnap leméri Ave a gépet megint és kiderül, hogy ér-e valamit. Mondjuk az időközben beletekert ~70 e km nem tudom, hogy mit jelent.
Cacho2005-04-15 22:49:57 // 617
A turbós gépekből sokkal könnyebb kihozni a nagyobb teljesítményt. A gyári 186-ból ez a 400 megvan egy gigantikus turbóval, baszomnagy coolerrel, jó kis vezérműtengelyekkel, nagyobb spricnikkel és szelepekkel. Prsze dugót-hajtókart kicserélni olyanra, ami bírja ezt a teljesítményt, mondjuk kovácsoltakra, de inkább titánra. És mindenből van egyre-és egyre nagyobb :)
Cacho2005-04-15 22:45:00 // 616
Hát ja, én sem érzek semmit, de már nagyon szórni kellett a pénzem. Meg tudod, mondtam, hogy én nem tudom otthagyni hetekre az autómat egy ilyen átfogó tuning miatt.
Cacho2005-04-15 22:41:21 // 615
Sajnos nem :( Holnap jössz?
Attie2005-04-15 14:44:37 // 614
Cacho! Na lehetett valamit kezdeni a chippel?
Lobot2005-04-15 14:19:02 // 613
Ez valami bohócképző parkolója?
Stee1462005-04-15 14:17:30 // 612
Némelyik járgányon enyhén túlzásba vitték a kipufogót, szakáll lemezt, hátsó szárnykat. Szerintem egyik-másik példányt már kínjába hozta létre a tulaj valami flusztráció(szexuális) következtében. :)))))
Zséke2005-04-15 14:08:57 // 611
http://tanetane92.web.infoseek.co.jp/20050116tas2.html
Tom2005-04-15 14:04:51 // 610
LacUs! Mindig is kivánci lettem volna arra, hogy mennyi be fáj egy 155-ös tuningja, valahol olvastam, hogy hozzáértő emberek ki tudnak belőle 300-450 pacit sajtolni a kicsikéből. Ílyenkor mennyit ehet a joszág 20-25litert? Hogy sajtolnak ki 100-125%-ot egy motorból, teljesen újjáépítik?
Leon2005-04-15 00:09:44 // 609
áááá majd beszámíttatom egy használt Thaliába 2,5 mio-ért :PPPPPPPPPPP
Halesz2005-04-15 00:05:45 // 608
Ok, a Tiedet tudod kinek kell eladni :)
Leon2005-04-14 23:57:31 // 607
Nem tudom, hogy érdemes-e elindulni ezen a lejtőn :)) inkább veszek egy túrós gépet :))
..2005-04-14 22:21:33 // 606
Hát hozzászólnék a csipcsip témához.Szívó motorból nem sokat hoz pluszba ki.Egy 2.0 TS-en egy Superchips (tehát nem gagyi magyar..) 6-8 lovat hoz.Ezt meg nincs ember aki megérzi.Turbos mocinál már más a helyzet.Ott van értelme, lásd Ollah cartárs.Szóval, sztem szívó motorosok inkább másfele induljatok (veztengely, HF tuning,jó kuplung,stb.)
Leon2005-04-14 21:28:28 // 605
Oké, tényleg igazad lehet :))))))))))))))))))))
Tom2005-04-14 21:23:34 // 604
szerintem GTA-ra előbb kompresszor kellene utána a chip. :))))
Leon2005-04-14 20:51:47 // 603
Érdekelne engem is a gta-ra egy csippcsiripp de csak ha vállalnak rá garanciát, hogy nem esik szét 2 hét múlva :))) Azért 268 Le már nem rossz, nem mintha a 250 kevés lenne, csak az ember mindig többet akar :))
Cacho2005-04-14 20:23:10 // 602
Érezni legalábbis nem nagyon érzem, csak ilyen "talán mintha"... Majd szombaton elválik.
Cacho2005-04-14 20:02:10 // 601
Nekem szerdán csináltak egy ilyen "chiptunigot". Van előtte teljesítménymérésem (igaz, 2 éves) és Ave jön mérni szombaton, majd kiderül, nőtt-e a teljesítmény. Ő mérte 2 éve is. Ez ilyen gravitációs műsszerrel történő mérés, gyorsulást és a G erőket méri, amiből az autó tömegét ismerve meg lehet tudni a kerékre (!) letett teljesítményt. Abból meg Ave elég jól tudd saccolni főtengelyre. Tényleg, remélem a tüsszögőbajnokaink is beneveznek egy mérésre :)
Attie2005-04-14 19:47:11 // 600
Hát azzal nagyjából tisztában vagyok, hogy melyik ROM mit jelent (tanultam számítástechnikai alapismereteken) :) De hogy az a chip konkrétan milyen azt ránézésre nehéz megmondani :)
Tom2005-04-14 19:09:26 // 599
tehát ha kicserélem a 36-os gyári karbikat 44-es delorto-ra, és mondjuk a ki és beáramlókat felpolírozom, és mondjuk ki szeretném cserélni a szelepeket nagyobbra (és itt jön az első kérdés: milyen szelepek legyenek az 1,5-sé vagy 1,7-sé?). Ezzek kb. mennyi lovat lehtne pluszba összeszedni?
bb182005-04-14 18:40:54 // 598
tom! tapasztalatom szerint a delorto jobb mint a weber. a gyári könyvek is ezt irják ( a gyári delortós erősebb). az alapvető sima tuning az áramlások ellenállásának csökkentése, szivó, kipufogo rendszer, átmenetek illesztése, polirozás, bővités, nagyobb szelepek, hengerfej sikolás, ha a nyomatékot alul akarod tartani a vez tengelyt ne cseréld ki. ha hegyesebb akkor a max nyomaték följebb kerül ez nem mindig célszerű ( pláne közuton városban), utána lehet még könnyiteni a forgó alkatrészeket ( figyelve hogy minden maradjon kibirós )
Szegi2005-04-14 17:34:45 // 597
Az Alfa pont nem programozható csatin kersztül:) A tuning nem láthatatlan,mert megváltozik a szoftververzió:)Szívó motorokból tényleg csak 10-15 LE-t lehet kihozni.
veteranviking2005-04-14 17:17:08 // 596
Az én 1.6TS-em agyon van tuningolva: Légszürő cserénél észrevettem,hogy valami elefántormányszerü szükítő van a légszürőházban. Na,azt jó messzire elhajintottam,azóta megy mint állat. +lóherés matrica,ami köztudottan 5-7 mentális lóerőt jelent.
Tom2005-04-14 17:03:06 // 595
Na nekem ilyen csip gondom nincsen. Nekem nincsen penne csip kivéve ha véletlen belepotyan egy chio na, akkor meg van csips-elve de ettől még nem megy jóbban. A két dupla weber cserélyén viszont el szoktam gondolkodni csak nem tudom van e értelme. Nem tudom mennyivel nőne meg a teljesítmény, ha mondjuk 88-ról fel lehetne menni vele 100-105-re akkor lehet cserélném is.
Paco2005-04-14 16:54:11 // 594
Írható csipek tárgykörében érdemes átnézned a ROM read only memory (gyárilag írt) PROM programmable read only memory (gyárilag üres, egyszer írható) EPROM erasable programmable read-only memory (gyárilag üres, írható, UV fénnyel törölhető, megint írható --> loop :-P) EEPROM electrically erasable programmable read-only memory (gyárilag üres, írható, törölhető, megint írható --> loop :-P) témaköröket :)
Attie2005-04-14 15:27:35 // 593
Sikerült nagy okosan rajtahagyni a belső világítást egyszer és leszívta az akksit. Miután bebikáztuk nem bírta bevenni az immo kódot, csak pedálról. Elvittem hogy csinálják meg, de azt mondták hogy az a chip csak 1x írható és nem tudják visszaírni bele. Kicsit fura volt nekem. Rákérdeztem DCS-nél és ő is megerősítette, hogy létezik ilyen. Úgyhogy most visszakerült bele a gyári cucc, bár abban is van módosítás állítólag (pl tiltás kivétel - nem teszteltem ;-) ezt mutatta nekik a computer). De ebbe vissza fogom iratni a gyári programot.
Zséke2005-04-14 15:18:43 // 592
Ezt jobban én sem tudtam volna megfogalmazni! Pedig én benne vagyok a témában. ;)
Halesz2005-04-14 15:08:20 // 591
És miért vetted ki?
Attie2005-04-14 14:54:57 // 590
Halesz! Az enyémben volt chip tuning, de kivettem és az eredeti chip van benne. Érezhetően kevésbé megy. Olyan mintha lenne rajta egy kis folytás :) De ez csak 3000 fölött érezhető. Alatta ugyanolyannak tűnik.
zolee1452005-04-14 14:44:57 // 589
úgy tudom a chiptuning, meg a sportgyertya, légszűrő, kipuff, az motoroptimalizálás néven fut, tehát a motor tartalékait hozzák elő: nő a teljesítmény, csökken a fogyasztás (nem egyszerre, ha úgy nyomod mint előtte akkor kevesebbet eszik) és csökken a károsanyag kibocsájtás. ez nem jár az élettartam csökkenésével, és ennyi tartalék a hajtásláncban is van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak