Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

swan2005-05-02 11:06:55 // 788
De meg van, de csak a Word-os verzió. Az AUTO-Cad-es nincs már meg mert közben behalta gépem. Így én is a Word-t raktam fel nem volt kedvem újra rajzolni. Viszont előny, hogy bármit be tudsz szúrni még akár egy fényképet is. :)) Előkotrom és átküldöm Én is potit tettem be. De az átlagos elektronika boltokban kapható 0-100ohmig változtatható poti nagy bele. Nem tudod olyan finoman szabályozni, hogy jó legyen. Keress valami kisebbet. Én egy műszerből bontottam ki az enyémet.
Tom2005-05-02 10:55:29 // 787
Nincs meg véletlen a számlap elmentve neked? Ha meg van el küldőd mailben? 2. sajnos nem tudom állítani a fény erőt így azt vagy más színnel oldom majd meg vagy be rakok egy pótmátert (az talán segít), elég sokat megyek sőtétben, így gagyi nem lehet. Meg az az igazság, hogy én szeretném megcsinálni a másik órát is az üzem anyag és a víz hő fokmérőét is.
swan2005-05-02 10:44:18 // 786
Na itten vagyok. Menjünk sorjába. 1. Matrica de alatta van egy fehér lap. 2. A világításon a fényerőt kellett csökkenteni egy kicsit. 3. Én is a saját számlapomról vettem mintát. 4. A 17eFt-t felejtsd el az egy rablás az egész anyagköltsége a 10%-a körül van. Persze függ az igényektől. 5. Már más is megtalált ez ügyben, úgy hogy az találtam ki leírom esetleg rajzolok is valamit hozzá és azt közzé teszem.
Tom2005-05-02 10:30:15 // 785
Hölgyek, Úrak! Szeretnék fehér számlapot a 33-asomba de akiket eddig kérdeztem azok egy olyan összeget mondtak amibl én inkább nyári gumit veszek és nem is egyet. Tud valaki segíteni, millió kérdésem lenne?
GEORGE2005-05-01 22:28:22 // 784
Én azért tettem fel direktszüröt mert nagyon tetszik a hangja. Egyébb iránt nem érdekel ha a direktszürő végett mondjuk vesztettem 2lóerőt! A hang az kárpotól érte. Ha teljesítmény hajhászásból tennél fel direktszüröt akkor ne tedd. Ugyanis egy betétszürővel és a saját légszürőházzal általában "jobban" megy a gép de ez is oly csekély különbség, hogy elhanyagolható. A direktszüröben még az is jó, hogy a hangját akkor hallatja mikor ugymond "dolgozik" a moci. Részterhelésnél ugyan olyan halk mint a gyári. én azt vallom hang tuningnak nagyon jó, szemben a soprtkipufogóval ami folyamatosan ordit alattad ez meg csak akkor mikor nyomod neki. Ez személyes vélemény és akinek az tetszik hogy ordit ill. hangos a kipufogoja az akkor ellen véleményen lessz de hát van akinek az jön be nem? Én nem szeretem ha hangos az autó menet közben, ezért adtam el az újjonan vásárólt direkt a ti-re rendelt komplett sportkipufogó rendszert és vettem helyette új gyári ti rendszert alája. A direktszürő nekem pont elég a hangzáshoz....:-))))
mx2005-05-01 22:18:29 // 783
Ha már direktsz. ezt meg kell említenem. Előzőleg egy opelomon volt direktszűrő. Mivel fulladozott alapjáraton a gép bevittem a pécsi MÁRKAszervizbe. A szakembereknek feltűnt a direktszűrőt (hátha attól fullad) és a következőt javasolták: "Vedd le, és próbáld ki úgy!" (szűrő nélkül) Az lett volna ám a FULL TUNING:))
Paco2005-05-01 21:31:45 // 782
A lentebbi hozzászólást az Indexen követtem el az Alfa Romeo - Szerelem topikban. A képek ott megvannak, de anélkül is érthető a dolog. Itt is feltenném a kérdést: Mennyivel nő a teljesítményem direktszűrő, vagy sportszűrő esetén napi használatban? Paco155 válasz | megnéz | könyvjelző 2005.04.17 20:21:26 (172393) Na most értem haza így jobban kifejtem. Tehát: a több levegő nem számít. Itt van két kép ezekre fogok hivatkozni, az egyiknek a kézi vázlatát rajzolta be a kolléga is. Benzines hömérlegBenzines hatásfok Kezdjük az egyes képpel a hőveszteségekkel. Azt mutatja, hogy a bevitt hőteljesítmény max 32 %-a lesz mechanikai teljesítmény. Minden egyéb veszteséget ebből számolunk. A második ábrán az indikátordiagramon a térfogat-nyomás látható. Minket ebből csak az 1-es vonal érdekel. Nézzük a tényeket. Szívó motorról beszélünk két különböző esetben, direktszűrővel illetve hagyományossal. A szívó motornál a szívóoldali veszteségeket az határozza meg, milyen könnyen tudja a henger kitöltéséhez szükséges levegőt beszívni. Ezt 4 dolog akadályozza. A szívó szelep, a pillangószelep, a szívósor örvényveszteségei, és a levegőszűrő fojtása. Az örvényveszteségeket és a szívószelep veszteségéát elhanyagolhatjuk, hisz állandó, a két különböző helyzetben nem játszik szerepet. Marad a levegőszűrő és a pillangószelep. az Otto motor egy szabályozott rendszer. A szabályzást a bemeneti függvényen hajtjuk végre azaz a szívó oldalon. És mivel? A pillangószeleppel. Tehát a szívó oldali veszteséget azaz a fojtást a pillangószeleppel szabályozzuk. Minél zártabb a pillangó annál kevesebb levegő és ehhez hozzákevert benzin jut a hengerekbe, tehát annál gyengébb a motor, és fordítva. Az egyes diagram egy állandó gázpedál állást feltételez, és az egyes vonal távolságát a légköri nyomás vízszintes vonalától a pillangószelep állása határozza meg. Két esetet kivéva, a teljesen nyitott (padlógáz) és a teljesen zárt (alapjárat) állást. A teljesen zárt állás számunkra szintén nem számít :) A maradék a padlógáz amely esetben tényleg számít, hogy mennyit fojt a légszűrő. Nézzük a kettes diagramot. Itt a hőveszteségek szerepelnek ami azt mutatja milyen a termikus hatásfok. Ez szívó benzinesnél 30%. Sajnos mechanikai veszteségdiagrammot nem találtam :( De ebből is számolhatonk, tegyük fel nagyvonalúal leszünk, és a mechanikai veszteség legyen 20% ebből 10% surlódás 5% szívó és 5% kipuffogóoldali. Így a teljes veszteségre számolva a szívooldali veszteség pontosan 1.5 %. Most akkor összegezzünk. A direktszűrő csak padlógáz állásban értékelhető számunkra hisz a többiben a pillangószelep állása szabályoz. Padlógáznál van egyedül jelentősége, de akkor sem sok. Ki az aki az autóját Csak padlógázon használja? A versenyautókban azért használják, mert ott ez a klevés is számít, míg a motor élettartama egyáltalán nem. És a sofőrök lába is digitális, padló gáz/fék üzemben működik.
BF1562005-05-01 21:20:50 // 781
Nálatok D&W katalógusból lehet rendelni? H&R rugó kellene.
veteranviking2005-05-01 21:05:17 // 780
Hátsó helyzetjelző projekt

féklámpával és anélkül:))
Tom2005-04-30 10:42:30 // 779
Van web címe a boltnak?
Zséke2005-04-30 10:34:42 // 778
40 % több szűrt levegőt enged át magán. Észrevehető azért.
Tom2005-04-30 10:29:30 // 777
És ettől mi fog válozni gondolom a teljesítményen nem fog érezhetően vátoztatni? Mennyivel ér többet mint a sima betét?
Zséke2005-04-30 10:23:06 // 776
Megvan.14400.- Ahogy írtam.
Tom2005-04-30 10:22:47 // 775
Nem tudom segíte a motorszám: AR30732...
Tom2005-04-30 10:21:43 // 774
nem nekelm a tégla lap alaku kell, nekem még karbis. Elvileg 1.3-nál kell keresni '91 után álltalában ott szokat lenni.
Zséke2005-04-30 10:18:06 // 773
Akkor ebbe a kat. szerint ovális, vagy hengeres szűrő való. Lehet?
Tom2005-04-30 10:14:53 // 772
66kw ~86-90LE
Zséke2005-04-30 10:12:11 // 771
75, or 86 lovas?
Zséke2005-04-30 10:09:43 // 770
JR szerint a direktszűrő kilőve,a betétszűrő kódját most nézem. Egy pillanat........
Tom2005-04-30 10:07:57 // 769
az mit jelent?
Zséke2005-04-30 10:04:21 // 768
Nézem a JR katalógomat, és valami hihetetlen kódokat ír hozzá.
Tom2005-04-30 09:34:57 // 767
a moci 1351 ccm, de szerintem a direktszűrő elég bénán nézne ki rajta.
Zséke2005-04-30 09:14:22 // 765
A betétszűrő nálunk egységáras, 14400.- bármilyen autóba. A direktszűrő képlékenyebb, a hely illetve a ccm határozza meg, hogy milyet javasolok az ügyfélnek.
Tom2005-04-29 19:53:39 // 764
Én is pont ezt akartam mondani!
TáDé2005-04-29 19:48:21 // 763
Tom2005-04-29 19:13:13 // 762
Zseti! Nálatok mennyi lenne 33-as karbihoz a sport illetve a direkt szürő?
Tom2005-04-29 19:11:30 // 761
Nekem 17.000 ért akartak sport szürőt adni és az még nem is volt direkt szürő.
Viktor852005-04-29 19:03:26 // 760
SlickmaN2005-04-29 18:24:02 // 759
Akkor te jobban jártál a szűrővel mint én mert nekem 22.000 lett a vége! Igaz egy kicsit szebben meg stabilabban tette fel a gyerek de akkor is sokallom! Na de ilyen ez a filmes szakma:D
tzoli1462005-04-29 18:09:44 // 758
Akkor jó... megnyugodtam, nekem beszereléssel együtt volt 9600.- az egész bilincsekkel cuzámmen stb. Viszont nagyon jól szól az autó. Köszke.
Zséke2005-04-29 17:44:37 // 757
Az intake pipe 3000.- a szűrő 5000.-
tzoli1462005-04-29 17:23:36 // 756
Mármint Zseti-éknél... upsz...
tzoli1462005-04-29 17:23:09 // 755
Jól látod, de szerencsére az akksit nem, csak a poz. sarut védő "kupakot". Mocorogni nem mocorog, de ez még nem a végleges kivitel. Valszeg rögzítve lesz. Úgy, hogy azt a fránya kupakot se birizgálja... Szabad megkérdeznem, hogy Nálatok mennyibe fáj egy ilyen?
Tom2005-04-29 16:58:54 // 754
Ha ha a visszapillantó a kicsi sport lenne és a felni is a sok águ monza lenne akkor az oda b@szna rendesen, de így se piskota, és még a szine is jól áll neki. :))
Zséke2005-04-29 16:50:48 // 753
Jó a szűrő, mi is forgalmazzuk. Nem fog mocorogni?
Tom2005-04-29 16:48:35 // 752
Csak én látom úgy vagy tényleg feszíti egy kicsit az aksit?
tzoli1462005-04-29 16:47:09 // 751

Meg itt is...
tzoli1462005-04-29 16:46:00 // 750
JA, az oldalamon a fotó... :-)
tzoli1462005-04-29 16:43:46 // 749
Mellesleg ma tettem az autóba direktszűrőt. Mi a véleményetek milyen lett? Mármint a beszerelés, mert a hangja az nagyon király! Simota - WS-002
tzoli1462005-04-29 16:42:03 // 748
Nagyon súlyos! Én sem szeretem a kéket autóban, de ez ott van.
Tom2005-04-29 16:20:25 // 747
Nincsen 146-osom, de ha így nézne ki, akkor nem is kellene. Csunya!
beeep1462005-04-29 15:53:45 // 746
Dehogyisnem!!! :-)) Rögtön fogtam a pozíciót, és linkeltem a kéket... :-PPP
Ollah2005-04-29 15:50:36 // 745
Ebből a sz@rból már nem mosod ki magad!!! :)))))))))))
Stee1462005-04-29 15:08:11 // 744
Ez már sokkal szebb!
Stee1462005-04-29 15:07:12 // 743
De még hogy!!!!! :))
beeep1462005-04-29 15:03:48 // 742
Nem vagyok oda a kék színért autón, de ez nagyon tecc!!! Meg úgy az egész... :-))
Tedi2005-04-29 15:01:27 // 741
Váááá ez viszont megabrutálll!!! :)~~~~
beeep1462005-04-29 14:56:35 // 740
Ez má' azért jobb neem??? :-))

beeep1462005-04-29 14:53:55 // 739
Srácok mielőtt így interaktívban szétrugnátok a seggem, előrebocsátom nekem sem tecc, csak rátaláltam és gondoltam megosztom a jónéppel. Hogy ilyen is van!!! De láttunk má' ennél durvábbat is, neeem??? :-))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak