Fórum >> Típusok >> 164-166

Bilux2017-10-15 08:34:55 // 81122

4,5liter a helyén, citromban marad még bőven így csak frissíteni tudod.
És csak ez jó bele. Piros olaj semmi esetre sem.
Bilux2017-10-15 08:04:00 // 81121
Nem az való bele csak a mobil jó
gecsa2017-10-11 21:50:30 // 81120
No para. Olyan,mint a lego. Valószínű,hogy akkor összerohadva sincs semmi. Nekem egyedül egy nap volt kényelmesen sörözve mellette mind a négyet cserélni.
vologya[kendács mester]2017-10-11 14:15:48 // 81119
Kösz az infót. Hát remélem nem lesz annyira szörnyű. Múlt éven mikor a hátulját cseréltem (lengéscsillapítót is), a szerelőm nem szólt, hogy nagyon gajra lenne. Kiderül.
vologya[kendács mester]2017-10-11 14:11:49 // 81118
Köszönöm az infót. Én is Tutela -ra emlékszem a kézikönyvből, de ahogy az angol és német fórumokat járom, mindenütt az irják, hogy ebbe a váltóba "természetesen csakis Mobil ATF LT 71141". Ezen hezitálok még. Drágább is mint a Tutela.
kapeka (Nagyvad)2017-10-11 09:00:21 // 81117
Váltó:
Tutela GI/E, ez a gyári (a HP20-at váltotta fel). Elbaltázni tudtommal nem nagyon lehet, van rajta szintjelző, szépen fel lehet tölteni. A mennyiséget sehol nem írják, emlékeim szerint szűk 5 liter fért bele. Nálam anno a főtengely szimmering csere miatt egyszerűbb volt kivenni a motort is, így könnyebben hozzá lehetett férni és kifolyatni is könnyebb az olajat, de ez nem feltétel... :-)
gecsa2017-10-11 06:57:41 // 81116
Hátsó rugó.
Légkulcs legyen. Kalaptartót ki kell venni. Bölcsőt le kell engedni. Kell rugóösszehúzó is mindenképp. Minden adja magát. A felső tányér szét lesz rohadva,ha még nem volt xserélve. Beszerezhetetlen, csak gyáriban,ha szerencséd van. Drága.
vologya[kendács mester]2017-10-11 05:48:52 // 81115
Üdv cartársak.

1. Érdekel minden infó, amit a ZF váltó olajcseréjéről elő lehet ásni. Főleg arról, mit lehet elbaltázni. Nem én fogom csinálni nem kell félni, de az ebben a váltóban még az aktuális szerelőm sem cserélt. Esetleg ajánlott olaj?
2. Hátsó rugó csere. Gondolom C oszlop bontás belülről?! Valami amire jó figyelni.

Ha van valakinek ezekről valami a blogjában, azt megköszönném előre is.
Petya19682017-10-07 18:48:55 // 81114
Sziasztok!

Segítsetek légyszi.

Menet közben megállt a kilométerórám és ezzel egy időben felvillant a motorcheck visszajelző is. Kb. 10 mp után a kilométeróra helyreállt a check továbbra is világít. Semmi egyéb szokatlan nem érzékeltem azóta sem.
Szerintetek mi lehet a probléma? Hétfőnél előbb nem tudom kiolvastatni.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,
Bilux2017-10-03 16:24:20 // 81113
Kérdés két hátsó ajtó központi zárja nem zár nem nyit. Van ennek külön biztosítéka vagy hol keressem a hibát? Első kettő jól működik. Eddig a hatásókkal sem volt baj.
Szerk.: Jobb hátsót ha kilincsel kinyitom belülről akkor nagyon gyengén megmozdul lefelé záráskor. Egyszerre szart volna be a két hátsó szerkezet!?
Szerk2.: Most már egyáltalán nem csinál semmit a két hátsó....
Nyic2017-10-02 11:15:29 // 81112
Azt hiszem meg is van a válasz.
http://www.webastoszerviz.hu/gyik_pot.htm
Nyic2017-10-02 07:54:15 // 81111
Sziasztok! Lenne egy hülye kérdésem. A kocsi motorháztetején belül van egy webastós matrica. Eddig nem is figyeltem rá, de most, hogy jönnek a hidegek, úgy tűnik, mintha tényleg lenne benne valamiféle állófűtés vagy fűtésrásegítés. Kicsit zümmög valami, meg érezni egy kicsit más(füst?) szagot. A víz 2 kilóméteren belül már 60 fokos.De nincs semmi kapcsoló benne(automata lenne?).Szóval nem igazán vágom, de ha így van akkor még egy plusz funkció(hurrá).
zbence2017-09-26 09:54:44 // 81110
Nagyon szépen köszönöm, sajnos se helyem, se tapasztalatom, se megfelelő szerszámom nincs, hogy magamnak csináljam meg, csak tisztában szerettem volna lenni vele, hogy mekkora munkával jár, illetve, hogy kit keressek meg ezügyben. :)
Nyic2017-09-26 08:01:55 // 81109
Köszi. Van egy másik karom ami szintén rossz, a fehér izét már kiszereltem én is nézegettem, hogyan lehetne megemelni a karmokat. Szóval jó úton haladok. Köszi.
kapeka (Nagyvad)2017-09-25 21:12:56 // 81108
Nincs róla képem, bár hasznos lett volna annak idején készíteni.
Van egy - azt hiszem fehér színű - gyűrű, ezen fordulnak el a karok. Ezen a gyűrűn 2 ponton van egy-egy kiugró rész, ezek ugrasztják vissza az indexkar körmeit. (Bocs a szakszerűtlen megfogalmazásokért, ha szétszeded, érteni fogod.) Ezek a kiugró részek kopnak meg túlságosan, ezért picit megtoldottam a felületet, mégpedig gemkapcsot olvasztottam bele ügyelve arra, hogy az indexkar körme ne akadjon meg benne, de azért jobban emelje ki.
Összességében nem nagy dolog az egész szerelés, a kormány kiszerelésétől a visszarakásig megvagy egy órán belül, már ha a kormány könnyen lejön... :-)
forrasr2017-09-25 19:32:53 // 81107
Júliusban cseréltem, az a javítási lehetőség, hogy ki kell cserélni másikra, olyanra ami jó, leginkább új a legjobb. Le kell szerelni hozzá a motor jobb oldaláról mindent, hosszbordást, vezérlést, klímakompresszort is el kell szabadítani. A legjobb ha a bölcső is lekerül, akkor viszont fel kell függeszteni a motort. Ha nem szeded le a bölcsőt akkor felfele kell húzni a motort egy 5 centit kb-(motortartó bakokat fel kell szabadítani hozzá) és nagy szívás levenni az olajteknőt, még nagyobb úgy visszatenni, hogy ne szivárogjon a tömítése. Amikor fel van szabadítva az olajteknő le kell engedni egy 5 centit kábé, többet nem is jön a bölcsőtől, akkor pont befér a kezed kivenni a szívókosár csavarjait utána beleesik a teknőbe, akkor lejön az olajteknő nagy nehezen, de csak egyféle módon.(ez nincs ha lejön a bölcső-akkor simán lejön lefelé) olajteknő levétel előtt az olajszintjeladót hátulról ki kell venni, meg a nívópálcát is-ha van benne webasto akkor ezeket is szívás kivenni mert elég kevés a hely. Ha benne van még a kiegyenlítő tengely akkor figyelni kell arra, hogy szinkronban legyen a motorral-van jel erre a meghajtáson. Blogomban van erről pár fotó meg némi írás is.
Nyic2017-09-25 19:20:52 // 81106
"Az indexkar visszaugrásának hiánya is természetes jelenség, ezt házi barkács módon oldottam meg én is."
Szia! Ezt, hogy javítottad?
gecsa2017-09-25 16:32:33 // 81105
Ja,ilyesmit olvastam már valahol én is! :D De az jogvédelem alatt áll! :D
zbence2017-09-25 14:22:29 // 81104
Sziasztok!

Valaki találkozott már esetleg tapasztalati úton a 136 lovas 2.4JTD-k típushibájának számító olajpumpa lánc csörgésével? Szívesen fogadnék ennek javításával kapcsolatos tippeket. :)
vologya[kendács mester]2017-09-25 13:48:01 // 81103
Nem tudnék! :-) Bár a tiédre rá is férne! :-) Úgy olvastam valahol a blogomban, hogy az segít, ha jó vastagon fújod, mert akkor könnyebben lejön :-)
gecsa2017-09-25 12:53:50 // 81102
Gobdolkoztam a plastidipen,hogy telibe kellene fújni az enyém tudnál benne segíteni? :D
vologya[kendács mester]2017-09-25 08:41:51 // 81101
Még annyit tennék hozzá, hogy... semmit! :-) Ezt így le kell menteni, és a következő érdeklődőnek bemásolni. Lassan már komoly értéket fog képviselni egy jól karbantartott V6-os (nem olyan mint az enyém, hanem egy rendes).
DieselManiaco(NagyVad)2017-09-24 09:02:08 // 81100
Ha érdekel eladó a 20V Sporttronicos nagyvadam.
kapeka (Nagyvad)2017-09-24 00:08:15 // 81099
Az automatát nézve a benzineshez való 4 sebességes ZF a jobb, a dízelhez való 5 sebességes Aisin érzékenyebb, több az elhalálozás és kevés az alkatrész hozzá. Olajat természetesen a gyári előírással ellentétben illő időnként cserélni, így örökélet + 1 napig tart (a ZF). KIVÉVE, ha a beépített hibafaktornak köszönhetően a fűtőradiátor elkezd folyni és ezzel kinyírja a váltóvezérlőt, ami pont alatta helyezkedik el.
A futómű rendbe hozható, tisztán pénz kérdése és attól függően, mekkora kerékkel szeretsz járni (és milyen úton), pár ezer és pár 10 ezer km között bír.
A kormánymű is előbb-utóbb elhalálozik, sok autó már túl van legalább egy cserén, de egyszerűbb felújítani, mint egy másik bontottat beletenni szerintem.
Népszerű hülyesége még a klíma idétlenkedése: bedob egy hibakódot, utána (nálam pl. a full automata mód) a következő motorindításig valamilyen funkció nem működik. Sokszor egy állító kar törése okozza. Apróság, de nagy szívás javítani.
Az indexkar visszaugrásának hiánya is természetes jelenség, ezt házi barkács módon oldottam meg én is.
A V6-ot ismered, a karosszéria egyáltalán nem problémás (ha nem volt törve, nincs rozsda), az elektromos gondok sem jellemzők, csak "nem szakszerűen" szerelt esetekben. Talán a facelift nagyobb hátránya a nagyon drága fényszóró, ha véletlenül valami történik vele.
Mindent egybevéve, egy elhanyagolt példányt lábra állítani horror, a jó állapotút fenntartani sokkal könnyebb, de ahogy itt már régen elmondták: "Akinek futja majomra, teljen banánra is!" :-)
gecsa2017-09-22 20:40:46 // 81098
Minden van,ha nem új,akkor bontott.
Blade2017-09-22 19:59:36 // 81097
Faceliftest néztem mindenképp, a futóműhöz minden alkatrészt be lehet szerezni? Még úgy általában kapható hozza minden?
gecsa2017-09-22 19:28:02 // 81096
Az első szériások hajlamosak már rohadni,első körben a hátsó sárvédőív és a küszöb találkozásánál. Kormánymű lehet érdekes pont még. Szar futómű nem a világ vége,de jó alkualap.
Blade2017-09-22 17:36:10 // 81095
Köszi, pénz az természetes, a V6-ot meg ismerem:)
gecsa2017-09-22 16:12:04 // 81094
Legyen pénzed rá, akkor minden jó lesz. :) ez hatványozottan igaz a v6 esetén. Nézz árakat pl vezérlés,futómű, ilyesmi. Komolyabb típushibát nem tudok,csak a szokásosak. Az automaták jók.
Blade2017-09-22 12:55:33 // 81093
Sziasztok, felmerült egy 166 vásárlása, ebben kérnék segítséget, mert nem ismerem a típust :)
Automata váltós kell ez fix. Mire kell figyelni, mennyire megbízható az automata váltó? Melyik automata a jobb, a 2.4-es vagy a 3.0V6-os féle?
Vannak a 166-nak komolyabb típushibái? Alkatrészeket gond nélkül be lehet szerezni, komoly költség a fenntartása?
Köszi előre is a válaszokat
vologya[kendács mester]2017-09-22 10:43:31 // 81092
Ha ezt tudná a maffia, akkor csak ezzel járnának. Egyben is sok fér, darabolva meg még több :-)

A kompresszort beköthetném állandóra, mint a KAMAZ vagy URAL teherkocsikon. Nem kellene defekttel bajlódni :D
Don Gombóc2017-09-22 09:15:31 // 81091
Kompresszor mellé még egy nitro palack, meg egy nagy turbó a magasabb fordulatokhoz, és a Bugatti mehet is picsába a leálló sávba. :-) A csomitariba minden tuning cucc elfér. :-)
vologya[kendács mester]2017-09-22 07:36:55 // 81090
Érdekes tapasztalatokat osztanék meg azzal kapcsolatban, hogyan lehet csökkenteni drasztikusan a V6 3.0 fogyasztását. A mért adatok városban (20%) és falvakkal teletűzdelt közúton lettek mérve, sebesség korlátokat szigorúan betartva.



Az egészhez nem kell más, mint egy barátnő az anyósülésre, szórakoztató zene és


egy kompresszor a csomagtartóban :D Pótkerék nélkül simán befért minden trükk nélkül. Haver szerint "kibaszott versenykombi" :D

De ezek az értékek nem kielégítőek, így most beszereztem egy erősebb és drágább kompresszort, hátha javítok az eredményen.

Fangio2017-09-17 14:09:45 // 81089
Alfa 166 bontott alkatrész kiárusítás.
http://alfaamore.hu/adokveszek/53348
FRC2017-09-16 12:56:09 // 81088
Eladnám a 66'os nyári felni szettjét.

Barracuda Starline 5x108 18"

(225/40x18 Continental gumival igény szerint)






peter08132017-09-14 10:50:11 // 81087
0280752005 ez a cikkszámú jeladó jó nekem a 2.5 v6-ba? Elméletileg egy 166 3.0 v6-ból való.
peter08132017-09-13 09:56:27 // 81086
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Remélem jeladócserével meg a kábelek átnézésével megoldódik a probléma.
gecsa2017-09-13 07:17:33 // 81085
60628356 a 60675805 helyett. Valószínű ez a hiba forrása.
gecsa2017-09-13 07:10:35 // 81084
Ts potija volt beépítve neki....
pettinke2017-09-12 23:05:11 // 81083
nézzétek meg a kábelkorbács túlvégét is, ami az ECU-ba megy az anyósoldali taposó mögött...
Kimis1112017-09-12 19:22:24 // 81082
van,ha kell
peter08132017-09-12 00:04:55 // 81081
Rendben köszönöm a segítséget! Még egy azonos cikkszámút próbálok szerezni és ha azzal sem jó akkor villamossági.Ha nem találnék addig ameddig haza érsz akkor érdekelne a tiéd.:)
gecsa2017-09-11 23:21:45 // 81080
De ismétlem,hogy szerintem a poti jó. Nem nagyon hallottam még olyanról,ami megkotlott volna.
gecsa2017-09-11 23:19:49 // 81079
2.5 v6, 2.0 v6 tb, 3.0 v6 esetén ugyanaz a poti. Cikkszámra vásárolunk. Ha nem tudsz cikkszámot,akkor -----> eper.fiatforum.com
peter08132017-09-11 23:13:08 // 81078
Én hiába kerestem eddig nem találtam sehol, nem nagyon bontanak 2.5 v6-ot.
gecsa2017-09-11 22:56:15 // 81077
Megoldható,október elején megyek haza. De igazából bármelyik bontósnál tudsz beszerezni,nem nagy tétel,és még a héten megérkezik.
peter08132017-09-11 22:42:42 // 81076
Lehet nem pont ugyan az a cikkszám csak helyettesítő alkatrésznek írják azt is. Megnézem és megmondom ha ugyan az, mert fejből nem tudom a számot és nincs nálam a jeladó. Ha nem akkor valahogy megoldható lenne ha hazajössz hogy megveszem tőled a plusz jeladódat? :)
gecsa2017-09-11 22:26:52 // 81075
Én is szívtam vele,de nekem a csati kiforrasztása megoldotta. Van egy potim pluszban,oda is adnám,de jelenleg Németországban van velem együtt. Ha a cikkszám azonos,akkor ott valami más lesz. ELearn végigsorolja a lehetséges hibaforrásokat, azokon érdemes végigmenni. Lehet az is,hogy valahol máshol keletkezett szakadás a körben,és az eredeti potid is jó. Vidd el autóvillamosságishoz, az ráér kiméregetni.
gecsa2017-09-11 22:20:40 // 81074
peter08132017-09-11 21:59:37 // 81073
Még annyi hogy a dízelből bontott jeladókkal folyamat dobja a hibát és korlátozza a motor teljesítményét a sajátjával pedig csak néha csinálja ugyanezt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak