Fórum >> Típusok >> 159

droberto2017-04-16 23:03:57 // 93852
Nem egy prémium német középkategóriás hajó, az 59. Gondolom a Giulietta sem az. :)
De nem is egy ültetett 3-as Golf. Úgy rugózik, hogy közben nem billeg és nem is dől, köszönhetően az elöl 4 hátul 4,5 db nagyon magasra és távolra bekötött lengőkarnak.
Szerintem ezért szeretjük. Különben te is citromot vagy rönót vennél. :)))
Én próbáltam a 2,7-es "alap" változatot, de nem éreztem sok különbséget a 3-hoz képest. A 3,15 már rendesen pattogott.
Ahogy néha megyek, nem is baj, ha a nagyobb nyomás csökkenti a deformitási hajlamot. Arról nem is beszélve, hogy nem nyalja le a szélső blokkokat. (Nekem 4 mm kopás után sincs 0,8 mm-nél nagyobb különbség sehol.)
+ kettő dolog:
1. Ha öten beleülnek, vagy tetőig pakolok a VTT-re, ne adj 'Isten az M6-elején a kanyargós részen 180-al versenyzek egy E mercivel, vagy 210-el megyek az érdi tetőn, nem állok meg előtte nyomást növelni.
2. A gumi sajnos nem tartja meg a levegőt, hiába ellenőrizgetem 2000 km-enként. Ha meg esik, inkább a max-ból essen, mint a minimumból. (Az motort is a maximumig szoktam olajjal tölteni).
Sajnos a Magyar autósok 60-70 % alacsonyabb keréknyomással jár az előírtnál. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-16 22:55:49 // 93851
A barátom is a sarki boltból hazafelé ment és frontálisan egy barom belement, a lába bánta mivel előre csúszott, még gyógytornára jár...
Piritu - 1.000.0002017-04-16 22:36:23 // 93850
Igaz, hogy a törésteszten plusz pont jár érte, de már régen baj az, ha azért kapcsolja be valaki, mert sípol a kocsi :-(

Minden autómon ki van kapcsolva, mégis az első az öv becsatolása. Már csak azért is, hogy addig legyen ideje az olajnak körbeérni a motorban. (Az asszony OFF-jával még küzdök.)

Volt már utasom, aki megkérdezte, hogy reklamál-e az autó ha nem kapcsolja be. Mondtam hogy nem, de addig nem is indulunk el. :-)
Piritu - 1.000.0002017-04-16 22:31:16 // 93849
"+ 0,3 bar amit a kézikönyv is megenged az nem túlfújás." - ezt senki sem mondta :-)

Mikor volt utoljára defekted? Nekem (kopp-kopp) az elmúlt 850 ezren tuti nem volt.
Én már öregszem, nem szeretem elharapni a nyelvem, ha áthajtok egy pénzérmén a kocsival :-)
droberto2017-04-16 22:23:44 // 93848
+ 0,3 bar amit a kézikönyv is megenged az nem túlfújás.
A téli a 16"-al is 2,7-el járok.
Rugózási komfort: Inkább járok 3 barral, mint viszem azt a 2-3 kg többletet abroncsonként, rugózatlan tömegként, amit egy XL-es gumiabroncs jelent.
A defekttűrő abroncsokról nem is beszélve...
tirex2017-04-16 22:21:49 // 93847
Szerintem inkább kapcsold be. Engem megmentett. Üdv
droberto2017-04-16 22:17:28 // 93846
60-al venni a körforgót, vagy 100-al az autópálya felhajtót, az teljes terhelés nem? :)))
Piritu - 1.000.0002017-04-16 22:00:40 // 93845
"nevesebb gumikkal nagyon sok a szopás , a garis küzdelem" - ezt simán elhiszem. Nekik már megéri külön stábot foglalkoztatni a reklamációkkal. Néhány méréssel bármit be lehet bizonyítani, ami az elutasítást indokolja.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-16 21:52:34 // 93844
az 59-en max 2.8-ra fújtam a 19-est a SUV-nál 2.5-öt kér a 19-es :DDD a mobil gumist (házhoz jött és úgy cserélte le a gumikat kemény 10 rugóért) kérdeztem a gumikról melyik milyen érdekes tapasztalatokat mondott pl hogy a nevesebb gumikkal nagyon sok a szopás , a garis küzdelem, az olcsóbb kínai, európai gumik sok esetben azért olcsóbbak, mert 6mm a mintájuk stb, stb....
Piritu - 1.000.0002017-04-16 21:45:25 // 93843
..én se.
Az asszony OFF-jára vettünk új gumit. A gumis elfújta a maxra, mondván ezt-azt. Pár nap múlva leengedtem a normálra és meglepődtem, hogy rugózik az autó. Mondjuk az /65-ös gumi :-DD
Piritu - 1.000.0002017-04-16 21:43:37 // 93842
Hol közlekedsz vele tartósan 160 felett?
Ilyen sokat jársz Németországban? Esetleg Dél-Afrika? :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-16 20:49:52 // 93841
teljes terhelés az 5 felnőtt és a full megpakolt autó...soha nem mentem még így :DDD
droberto2017-04-16 20:35:56 // 93840
Az se felejtsétek el, hogy nagy terhelésnél és forszírozott tempónál, valamint téli üzemnél, hozzá kell adni 0,2 - 0,3 bar-t.

Pont ezért járok a nyárival 3.0 bar nyomással (Bridgestone Potenza RE050A 235/40 ZR19).
Smith2017-04-16 17:10:58 // 93839
Köszi! Mindjárt meg is próbálom. Élesben csak holnap, nincs kedvem kinyitni a kaput, hogy menjek egy kört :D Érdekes a magyar fordítás, a bekapcsolt biztonságiöv figyelmeztetője... :) Inkább a kikapcsolté, de a fene tudja. Ez is félreérthető, mint a dpf csere magyarázó szövege :)
Zselé2017-04-16 16:41:48 // 93838
Sziasztok, ma feltűnt, hogy a kipufogóvégem alsó karimáján egy pici, kb. 2cm széles kormosodás van. Nekem bent van a DPF, és eddig nem is láttam sose kormot a környéken. Ez mennyire normálos?
Piritu - 1.000.0002017-04-16 16:15:17 // 93837
Szerintem itt tudod kikapcsolni:
Smith2017-04-16 16:03:09 // 93836
A biztonsági öv sipolóját ki lehet iktatni valahogy MES-sel, hogy ne ugasson? Nem a visszajelzés, és a figyelmeztetés zavar, hanem a prüttyögés. Mindig bekötöm, de bevallom a sarkon lévő kisboltig nem szoktam...
Smith2017-04-16 12:33:10 // 93835
Hmm. Én életemben nem fújtam a hátsót másra mint az elsőt... De most majd megnézem, és befújom az előírtra :) Ha már itt ennyire ajánlgatjátok :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-16 09:54:59 // 93834
Nekem eddig alatta volt, ahova a gumis beállította (2.5-2.4). Olvasva itt a hozzászólásokat, gyorsan kinéztem a kezelésiből hogy 2.7-2.5 kell. Belőttem oda, és szerintem jobb is lett érzetre is.
Shadin2017-04-16 09:40:47 // 93832
Csak a 2.0-nál van ilyen.
Morfiusz Cédula2017-04-16 09:15:28 // 93831
Visszaolvasgattam a fórumot, de nem egészen világos. A 2,4-esnél is problémás az EGR hűtő fedél?
Morfiusz Cédula2017-04-16 08:52:55 // 93830
Én is 2,7 és 2,5- re szoktam fújni. Érdekes, nem tudom kisebb kerékkel miért ugyanannyi, nem gondolkoztam meg rajta.
Trogerr2017-04-16 08:31:42 // 93829
Na ez a gondom pont, 86 ezerrel vettem meg, lehet, hogy már cserélték. Mindegy jobb a békesség cserélem én is. Mondjuk, ha nem lenne ez a fórum akkor sose jutna eszembe!:)
forrasr2017-04-16 08:19:37 // 93828
Azért gyanús, hogy ha el akarod adni, akkor piaci értéken kell hirdetned. Ha csak hirdetni akarod mehet fel azon az értéken amit neked ér. Ezt a manipulált értéket nem értem én, sokszor volt már itt téma.(vagy ha az amire gondolok, akkor ez nem újkeletű dolog nálunk, felteszem legtöbbünk már a vásárláskor tudta, hogy alul értékelik az alfákat) Az tény, ha sok lepattant darab felkerül egy típusból az sajnos lehúzza a szépen tartott darabok árát is, de ez így van minden márkánál. Olasz autó az különösen speciális téma kis hazánkban, de ezt ha nem újonnan vetted akkor már vásárláskor is nyomott árat eredményezett így kedvezőbb helyzetben voltál a konkurensekhez képest, ha eladod nagyságrendileg (%-ban az aktuális értéhez) kifejezve hasonló a különbözet. Más márkákhoz meg nem is nagyon érdemes hasonlítani, mert aki német/japán autót vesz az ritkán keres rá az alfákra, esetleg néhány francia autós maradva a latin vonalon-francián már úgy is gyakorolt nagyobb szívás az olasszal sem lehet alapon. A sok lerúgott darabhoz meg kell a tulajoknak is egy jelentős hányada(nemzettől függetlenül-tekintettel a sok import darabra-de ez kis hazánkra is ugyanúgy jellemző-alapvetően a nyugatról hozott 8+ éves autókkal jobb a tapasztalat, átlagosan itthon jobban szeretnek az öreg autón spórolni), aki ha már eladásra készül a közeljövőben az autóval annak nagyon fáj ha valamit kell rá költeni, így kezdi elhanyagolni, nem költ rá, vagy csak ha muszáj, márpedig azért az tudjuk, hogy használt autónál 150-200ekm< azért kell rá költeni. Itt van Smith esete is a légszűrővel, biztos bazi drága lett volna bele egy ugy szűrő (mondjuk egy jobb minőségű 4000-5000Ft) de sikerült megspórolni...
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-15 22:28:30 // 93827
Automatával irtó király. Amikor rájöttem a pláza parkolóban felfelé menet, hogy ilyet is tud, kb 3 méterenként megálltam kipróbálni. :-) Megállok a tök meredek rámpán, aztán felengedem a féket és úgy marad. Kényelmesebb vele emelkedőn állni mint vízszintesen, mert nem kell a féket se nyomni. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-15 22:17:25 // 93826
Hát én szurkolok Neked, hogy ne legyen komoly gond.
Piritu - 1.000.0002017-04-15 21:39:04 // 93825
Használati utasítás 111. oldal:
Piritu - 1.000.0002017-04-15 21:36:45 // 93824
Én 80 ezrenként cserélem, 100 felett szokott elrepedni.
alfa155gyuri2017-04-15 20:10:05 // 93823
Köszi!
Szupi akkor nekem van.
Most vettem észre és egy kicsit fura volt. :)
Liquid2017-04-15 20:08:38 // 93822
Hogyne, HillHolder a leánykori neve. Ha állsz a féken, majd elengeded, akkor 1-2 másodpercig tartja, épp van időd átlépni a gázra...
alfa155gyuri2017-04-15 20:05:15 // 93821
Sziasztok!
Létezik visszagurulásgátló a 159-be?
Trogerr2017-04-15 19:57:53 // 93820
Nekem mindegy csak a következő 70.000 km-en ne kelljen emiatt aggódnom! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-15 19:31:02 // 93819
vagy egy fém fedlap...
droberto2017-04-15 19:28:51 // 93818
Egy hővédő pajzs, vagy egy szigetelés kellet volna oda.
csocsi2017-04-15 19:27:05 // 93817
"ilyen korú, felszereltségű, állapotú más márkák autói egy lépcsővel még mindig feljebb vannak, mint az Alfáké... Érdemtelenül"

Teljesen egyetértek veled.

Konkrét dolgokat csak az unokaöcsém tudna mondani.
Mivel jön az utód a pénzre szüksége van.
Shadin2017-04-15 19:16:59 // 93816
Most épp szópóágon vagyok, egyébként nem mozdítana meg bennem sem semmit, de azért itt az ideje kikapcsolni a figyelőt...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-15 18:25:48 // 93815
sajnos sok esetben az utángyártott jobb minőség, mint a gyári...bár ez esetben nincs ugy....
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-15 18:24:20 // 93814
a minőséggel van a gond, csinálják már vastagabb vagy hőállóbb műanyagból...
Trogerr2017-04-15 16:28:32 // 93813
Értem én viszont sok esetben egy utángyártott holmi nem éri el egy gyári minőségbeli szintjét, ezért kérdeztem, hogy érdemes e ezen spórolni ezesetben.
droberto2017-04-15 14:25:12 // 93812
Kellemes Húsvéti Ünnepeket, Minden Kedves CarTársnak!
Várom már, hogy találkozzunk. :)
droberto2017-04-15 14:24:42 // 93811
Ünnepi kvíz:
Melyik volt a rossz izzítógyertya?


Izzítógyertya csere:

Maradtam a (gyári) Beru-nál. 9 év 200k+ km-t bírt.


Költség: 4x4.600,- = 18.400,-Ft

Műanyag pipák lehúzása:


Kiszerelés:


Gyári gyertyák:


Meghúzási nyomaték. 15 Nm:


Jobb első ajtóhatároló javítás:

Ez egy egyébként egy zseniális mérnöki alkotás.
Remélem még nem volt késő a javítása.

Burkolat leszedése:


Kiszerelés:


Lyukon kifűzés:


Szétszedés:



Tisztítás:


Műanyag és gumi ápolás:


Zsírzás:


Az ajtó oldali tengely hüvely zsírtároló hornyait is jól megtömtem.
A felesleget letöröltem.

Zsanérok zsírzása:


Beszerelés:


A következő teendő a szívósor felőli tömörtelenség megszüntetése lesz:
droberto2017-04-15 13:27:48 // 93810
Nem a minőséggel van a gond, hanem azzal, hogy ott van a 620°C-os DPF tőle 5 cm-re. Hősokkot kap a műanyag és elöregszik. Ezért reped el. :(
marci96192017-04-15 12:54:55 // 93809
Sziasztok !
Egy olyan problémám van hogy egyik percről a másikra elkezdett a turbónyomás ingázni .Amikor nyomok egy padlót felmegy 1.6 ra a nyomás és mikor megjönne a nyomaték visszaesik és így ingázik.néha kisebb sebességi fokozatban nem csinálja de nagyon kellemetlen.Valakinek volt már hasonló mit tudok tenni ? (1.9 jtdm 16v )
yani🍀2017-04-15 08:52:09 // 93808
Olcsó navi valakinek
Haddel2017-04-15 01:53:41 // 93807
Megint lemaradtam a kerek számról,de igy is jó . 240000 km!😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-14 21:05:22 // 93806
Még csak a második hónapban vagy az autóddal :-) Nekem kellett 5 hónap, hogy megnyitva az ózdi TBi linkjét ne mozdítson meg bennem semmit. Szép, ilyesmit kerestem eredetileg, bár igazából fehérben vagy ezüstben. Mégsem jött rám a 'francba miért nem vártam még ' feeling. Inkább a gyerekekkel lemostuk a dögöt .
Ez pár hónapja lehet nem így lett volna még :-)
PBali2017-04-14 20:49:41 // 93805
Jogos, pont most esett le, hogy erre gondolsz..:-) Ez is nagyon szép, való igaz...
RomeoOne2017-04-14 20:41:51 // 93804
Ez is a bajom az ültetéssel. Szépen ráteszik a kerékre a kocsit, aztán így már azért nagyon kontrasztos, hogy mélyen van a kerék. Kisebb ET-s felnit vagy pogácsát meg nem tehetsz alá, mert akkor minden huppanónál az abroncsnak ütközik a sárvédőív.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak