Fórum >> Típusok >> 159

'''''2012-10-27 07:26:14 // 26102
Ezek szerint engem is buzerálhatnak a rendőrök a lámpán lévő karikák miatt?
Dömpi (il dottore)2012-10-26 23:12:49 // 26100
Na, jó éjjt...nekem sajna holnap munkanap :(
droberto2012-10-26 23:08:22 // 26097
A ti sincs kijjebb beljebb mint a tied:

A kavicsfóliázás praktikus, kozmetika után én is szeretnék.
A hátsó ajtónál levő részt kissé elspórolták gyárilag. :(
droberto2012-10-26 23:06:13 // 26096
A ti sincs kijjebb mint a tied:

A kavicsfóliázás praktikus, kozmetika után én is szeretnék.
A hátsó ajtónál levő részt kissé elspórolták gyárilag. :(
156er2012-10-26 22:39:53 // 26095
nappali menetfényhez kapcsolódóan, ez a megoldás szerintem, akár még jól is mutathatna.....
/szerintem mindenképp jobb mint bármelyik ledes dolog./
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:36:31 // 26094
A nyári felnikhez van. Anélkül beleérne a féknyeregbe (azzal is majdnem). Amúgy a kaszni alólkilógást alul értettem. Alul sokkal jobban kilóg, mint a gyári méret és felveri a sarat a hátsó sárvédő elejére a hátdó ajtó mögött/alatt, de annyira, hogy lassan sérül a fényezés. Le kell majd ott fóliáztatnom.
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:33:27 // 26093
Agyarországban mindenhez engedély kell, meg papírok, meg egy csomó befizetett illeték!
droberto2012-10-26 22:16:12 // 26092
A nappali fény használatát mi tiltja valami? Nem elég, egy műbizonylat?
droberto2012-10-26 22:13:36 // 26090
Most akkor van nyomtávszélesítőd, mert múltkor írtad hogy kilóg a kaszni alól vele, de az AC-s képen nem lógott ki?
Egy hibás szilenttől simán csinálhat ilyet.
A futóműgeometriához vajmi kevés köze van a felrakott kerék méretéhez!
Viszont egy kontroll évente célszerű csinálni, főleg 19"-os keréknél.
Csosznorbert2012-10-26 22:09:50 // 26089
annyi itt a fura zaj hogy beszállok én is..... bal oldalról jön valami kopogás, talán az ajtóban, vagy az öv alagutjában? csámcsogjatok rajta, aztán majd kideritem hol zörög :))))
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:07:34 // 26088
Tényleg! Utólagosan bebuherált menetfényre mennyia bünti? Csak, hogy legyen nálam elég :)
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:05:03 // 26087
no meg a nappali menetfényre...akkor sem szerelem ki!
Bassza meg magát az összes rohadt útszéli köcsög zsaru!!! Buzerálnák inkább a rézbőrűeket, hátha nem kéne lassan krokodilokkal teli vizesárok a ház közé!
Csosznorbert2012-10-26 22:02:34 // 26086
inkább az ülésre :)))))
Dömpi (il dottore)2012-10-26 22:00:54 // 26085
amióta a 19-es felni kp.gyűrűjét műanyagról fémre cseréltem nem ráz a kórmány ... ja és ki lett cserélva az első hátsó alsó lengőkar szilent is. Ugyanis már majdnem át volt szakadva teljesen és a 235-ös plána a 255-ös gumi már beráz egy ilyen hibától.
A télivel sohasem volt gond, és nem, nem kopik félre.
Most azért kellett állítani a futóművön, mert a nyáron a 255/35/19-hez lett belőve, most meg felment a 215/55/16-os. Mivel túl nagy a különbség, ezért érdemes utánállítani. No meg a 19-es felni a magyar utakon...időnként érdemes b@sztatni- SZVSZ
Csosznorbert2012-10-26 21:53:35 // 26084
én hátulról próbáltam 1x..... :( majdnem felhasaltam, kicsit terep, de ezek szerint előröl fel lehet. aztán onnan 500 méterre vettem a vasat :)
Dömpi (il dottore)2012-10-26 21:52:40 // 26083
Tudom ik a helyes értékek, de azokat zsír új gumikra és nem közepesen kopottakra adják meg. Az én téli gumijaimnak ez lesz az utolsó szezonja.
Mondta a srác is, aki beállította, hogy nem pont ezek a gyári értékek, de a gumik kopása miatt és a tapasztalatok alapján ezeket az értékeket állítja be.
Hiszek neki, és bízom benne, mert már hosszú évek óta bizonyít.
Hidd el, nem mindig a gyári érték a legjobb.
Amúgy az alufelnik mos lekerültek és 16-os acélfelnin vannak 215/55-ös téligumik alfa dísztárcsával.
.......................2012-10-26 21:26:00 // 26082
Nem vitatkozom ,de ez így ebben a formàban nem igaz,
A Bmw 300 lóval ,pozitív kerékdőlésű,
Ne felejtsük el,az sem mindegy milyen meghajtàsú a kocs,első vagy hàtsókerekes
Az összes normàl (nem sport)merc,bmw,mind elöl pozitìv kerékdőlésű,hogy a túlkormànyzottsàgi hajlamot kompenzàljàk ezzel
'''''2012-10-26 20:08:13 // 26081
Nekem is ez jutott először az eszembe.
Dömpi (il dottore)2012-10-26 20:01:04 // 26080
Hali!

Arra az esetre,ha valaki megszorulna, eladó:
- 2 db 235/35 ZR19 Michelin PS1 nyári abroncs
- 4 db 255/35 ZR19 Michelin PS2 nyári abroncs

Pár ezer km-et még lazán bírnak, hosszú távra annak, aki sokat megy, nem ajánlom.
Természetesen nem adom drágán.

Ha valakit érdekel hívjon, vagy írjon.
droberto2012-10-26 19:54:09 // 26079
Akkor gondolom rászállnak az utólagos Xenonosokra is.
droberto2012-10-26 19:52:06 // 26078
Tökéletes jól. Én is ezt mondom.
A kisebbteljesítményű autókat pozitív dőlés és pozitív összetartással hangolják, míg a nagyobb teljesítményűeket (általában) negatív dőléssel és széttartással.
Ezekkel a párokkal érik el, hogy a futófelület úttal való párhuzamosságát.
droberto2012-10-26 19:44:52 // 26077
Ezt már leírtam neked a 21043. Hsz-emben:

"Az összetartás gyáritól való eltérése csak egy dolog, az állítható, a dőlés viszont nem.
A helytelen gumikopást a kettő együtt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban."

(Pozitív) összetartást, pozitív dőléssel szokás kompenzálni a negatívot, pedig negatívval.
A MiTo-t nem ismerem, de a 159 nálam, eddig a gyári értékek (melyek nagyjából egybevágnak az Autodata 2009-es adatbázisával) beváltak (első tengely - negatív összetartás, magyarul széttartás), eddig a megtett 7k km-en nem tapasztaltam eltérő kopást a gumiabroncsok külső és belső oldalánál. Ergo eddig nincs okom kételkedni a gyárilag megadott értékekben.
"ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)
" - nálam is 20'-el többet dől a jobb mit kéne, melyet szemmel is jól látok. Eddig tényleg úgy néz ki nem eszi jobban belül.
Abban tényleg megegyezünk, hogyha a Dömpinél nincs félrekopás és kormányelhúzás, rátkódás akkor nem érdemes b@sztatni a futóművet. Viszont ezt a melléklet jegyzőkönyv alapján erősen kétlem.
'''''2012-10-26 18:57:15 // 26076
Az előbb kaptam ezt a mailt:

Az Országos Rendőr-főkapitányság és az ORFK Országos
Baleset-megelőzési Bizottság 2012. november 15-től december
15-ig Magyarországon először országos fokozott közúti ellenőrzést
hajt végre, ahol teljes körűen és kiemelten vizsgálják a személy-, illetve
haszongépjárművek és motorkerékpárok világítását, láthatóságát.


Már megint pénzbehajtás? :-(
.......................2012-10-26 18:41:50 // 26075
Itt ezt íják:

A kerékösszetartás a gumiabroncsok elülső és hátsó része közötti távolság különbsége. A kerékösszetartás beállításai befolyásolják a vezethetőségi jellemzőket a gépjármű kanyarodása közben.
Kerékösszetartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok elülső végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékösszetartás kanyarban alulkormányozottságot okoz. Ha túl nagy a kerékösszetartás, a futófelület a külső szélektől kezd el kopni.
Kerékszéttartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok hátsó végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékszéttartás kanyarban túlkormányozottságot okoz, és olyan érzés, mintha a gépjármű túl élesen, 'bólintva' venné be a kanyart. Ha a kerekek széttartanak, a kopás belülről kezdődik el. Ezt a fajta kopást ,,fűrészfogas" kopásnak hívják, és jól érezhető, ha végighúzzuk a kezünket a gumiabroncs futófelületén.
.......................2012-10-26 18:38:30 // 26074
"Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt"


miért kellene negatívnak lennie?
ezt honnan veszed?
minden elsökerekes autónak kerékösszetartása van,
amit az Alfa gyárilag megad az nem jó,
vagy 5 ször állítottunk a Mito n míg jó lett,és az összetartás POZITÌV

ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)

LÈNYEG :
ha eddig sem kopott rendellenesen a gumi ;NE nyúlj hozzá
droberto2012-10-26 18:11:05 // 26073
A mai "shoppingtúrakor" a múltkor említett A oszlop takaró - műszerfal kombó elviselhetetlen hangorgiába csapott.
Nincs mese szét kell szednem még egyszer és megpróbálok rájönni a szivacs szerepére. Legvégső esetben levágok belőle, mert így nagyon odafeszíti a kárpitot a műszerfalnak.
droberto2012-10-26 18:08:09 // 26072
Ez az látod... nekem még zeném sincs... :(
Egyébként ezek tényleg olyan pici zajok, amit fel sem lehet venni egy "mezei" telefonnal.
droberto2012-10-26 17:51:27 // 26071
Ne bánd! A vasad eredetit érdemel!
droberto2012-10-26 17:50:32 // 26070
Kerék: Ezeket tetted most is fel? A dísztárcsát és lemezfelnis télikereket a kocsihoz kaptad, vagy már te vetted utólag?
Futómű: Ezek nem a legjobb értékek. :(
- Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt.
- A jobb első kerék - ahogy sokunknak - túlzottan dől (a tetején befele). A helyes beállítás a könyve szerint -35'±20', az Autodata szerint pedig -20'±20'-nak kéne lennie. Ezen csak mókányolással lehetne állítani. Ezzel a geometriával a köpeny belső fele túlzott kopásnak van kitéve.
- A csapterpesztés és a csapdőlés jobb oldalon stimmel, de a bal oldal "sántít".
Nem tudom mi alapján állította, de én megfontolnám, hogy visszavigyem. Itt vannak a helyes értékek.
Piritu - 1.000.0002012-10-26 17:18:55 // 26069
A titok megoldódott, Replika a felni, de elvitték az orrom elől :-(
Dömpi (il dottore)2012-10-26 15:30:03 // 26068
Az imént felkerültek a téli kerekek (215/55 R16) acél felnin, felcsavarozós dísztárcsával, majd megejtettünk egy kis futóműbeállítást a nehéz 19-es felni után. Íme az eredmény:
Liquid2012-10-26 15:19:51 // 26067
van rajta, de nincs "mindenhol" és ha jól emlézekem akkor csak a könyöklő felöli oldalon van, gondolom a zörgést megakadályozandó, viszont a bőrüléshez hozzádörzsölődik és nyiszog
'''''2012-10-26 14:55:12 // 26066
Nekem van rajta.
.......................2012-10-26 14:25:04 // 26065
de csak fotóval,vagy esetleg videóval,de min hanggal

nem tudom mit vagytok úgy oda egy kis zörgéstöl,
egyszerüen hangosabbra kell venni a zenét :)
droberto2012-10-26 14:20:22 // 26064
Bocs, 26065-re akart menni a válasz. :)
droberto2012-10-26 14:19:08 // 26063
A villanyülést, a tükörbehajtást és a küszöbjeit szívesen kicsemegézném belőle! :)))
droberto2012-10-26 14:17:22 // 26062
Utólagos ti felni porig ültetve (min 40 mm).
droberto2012-10-26 14:16:48 // 26061
Azért véleményem szerint nem is állna olyan sok sorból a táblázat. Az 159 SZVSZ egy kiváló minőségben összeszerelt autó, de vannak olyanok, akiket még az apró kis hangok is zavarnak....
Liquid2012-10-26 14:12:19 // 26060
ez okos ötlet, támogatom
Coolby2012-10-26 13:46:14 // 26059
hát ez vagy valami vagy megy valahova... :)

furcsán olcsó.
Shadin2012-10-26 13:44:24 // 26058
Ez mi lehet?

Tütü
droberto2012-10-26 13:39:51 // 26057
Sajnos ez ilyen, viszont nélküle is egész elviselhetőek a mínuszok, mert hamar átmelegszik.
droberto2012-10-26 13:36:44 // 26056
De van az 59-ben is, de ez a nyüszögést egy másik része generálja. Pontosan még nem detektáltam, mert csak ritkán hallani és akkor is csak az utasnál.
Júlia1592012-10-26 13:35:26 // 26055
Köszönöm a gyors választ, remek hírek. De az kicsit megnyugtató, hogy típushiba, legalább nem én vagyok az oka. Egyenlőre még nincs vészesen hideg, de ha lesz időm, ráfekszem a témára :(
.......................2012-10-26 13:20:24 // 26054
a csaton a brerában van egy réteg vékony textil,neketek nincs?
Piritu - 1.000.0002012-10-26 12:20:16 // 26053
Jól emlékszel, bár azóta újra előjött. Ha lejár a gari, majd szétszedem én :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak