Fórum >> Típusok >> 147

berobbantam2017-12-25 16:09:32 // 57082
Szia
Igaz nekem 56 van,de ez lekapcsolja a lámpát míg indítózok.Látom a garázs falán.Én sose szoktam.Mióta megfelelő az izzó érintkezése azóta még egy sem nyiffant ki.
kalmangiorgio712017-12-25 13:43:37 // 57081
Sziasztok Cartársak!
Elöször is Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek.
Eddig a 156-os topicokat nézegettem, de sajnos 3 hónapja úgy alakult az életem, hogy egyedül maradtam és a ( volt ) nejemnél maradt a gyönyörű 56 SW... :-(
Így hát arra kényszerültem, hogy másik autót nézzek.... Árban sajnos nagyon keskeny mércével nézve kereshettem, de végül ( remélem ) megérte a türelmes várakozás, meglett a paripa. Január elején remélem már enyém lesz , papíron is!!! :-)
Németből jött a drága. Egy fekete, 1.6 t.s motoros, TI belsővel. 2003. 11.havi
Ugye mondanom sem kell, hogy szerelem első látásra!!! :-)
jroobi2017-12-24 09:21:48 // 57080
Az előző autónkon úgy szoktam meg, hogy nem kapcsolom le a lámpát leállításkor és a 147-nél is így volt kezdetben. Aztán egyszer csak kinyiffant a jobb oldali gyári xenon trafó a kocsin, és a szerelőnk rávilágított, hogy az nem szereti az indítózás közbeni feszültségingadozást, ami szépen kinyírja. Azóta mindig lekapcsolom a lámpát mielőtt leállítom az autót, és csak járó motornál kapcsolom fel. Drága tanulópénz volt...
frusciante2017-12-22 21:39:16 // 57079
Márkaszervízbe vajon megtudják nekem mondani, h az óracsoport ami a vasban van a gyári e? Szamosiék megmondták h az óracsoport n volt még mókolva, ár csak azt kéne megtudom h a kocsi gyári órája ez és akkor megnyugszom... :)
Bento2017-12-22 21:34:38 // 57078
Alapjában véve nem(mondom én, aki már másodszor lakatoltatja a küszöböket) érzékenyek rozsdára. A küszöböket, motortető élét, hátsó sárvédő éleit érdemes végignézni, ha rozsdásodik, érdemes inkább másik példányt választani (kivéve ha van karosszérialakatos ismerősöd). Az osztrák importból származóak messziről kerülendőek!
berobbantam2017-12-22 20:23:16 // 57077
Hello
Én se kapcsolom le sose..Mióta jó az érintkezés a csatlakozónál én se cseréltem még izzot.Pedig ez a leg alsó polcos.Köszönhetően a gyakori cserének ráálltam az occsóra.De lassan azt hiszem nézek valami normálisabbat.
Csabo222017-12-22 19:21:55 // 57076
Én izzitani szoktam, attól biztos megmozdulnak az elektronok :)
Csabo222017-12-22 18:12:37 // 57075
A black line-t eltalálta. de elég összevissza fiáker szegénykém a különböző összetevőkkel :)
frusciante2017-12-22 17:54:46 // 57074
https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1_9_jtd_16v_q2_eredeti_q_v_black_line-12383789
Ismét egy 'ritka darab".... :) mint múltkor a gyárilag 175 lovas verzió... Ezek a nepperek.... Amikor n ért vki vmihez mégis abból akar megélni...
Csabo222017-12-22 16:54:53 // 57073
Most h keveset használom a kocsit, kb 2 hetente felrakom az akksit töltőre. mondjuk garázsban áll, de nem árt neki.
Piritu - 1.000.0002017-12-22 16:41:56 // 57072
Nálam sose lekapcsolva általában egy évet (kb. 50e km) mentek el a +30 ill. +50%-os izzók.
Piritu - 1.000.0002017-12-22 16:38:37 // 57071
Vagy szerinted, vagy biztos :-)
frusciante2017-12-22 16:38:04 // 57070
Én szerelőm azt mondta, h indítás elött nemárt felkapcsolni vmit ami fogyaszt egy kis áramot h az elektronok megmozduljanak és utána indítózzunk így növeljük az aksi élettartamát, viszont én nem világítást kapcsolok hanem a fűtést fel és kB 5 mp után le... A világítást mindig lekapcsolom mielött leállítom és mindig indítás után kapcsolom fel. Idén nem is cseréltem egy izzót sem.... Nem is emlékszem mikor cseréltem utoljára...
Gergely2017-12-22 16:37:10 // 57069
köszönöm az eddigi hozzászólásokat.

Még egy kérdésem lenne, hogy mennyire rohadósak a 47-esek?
Gergely2017-12-22 16:35:12 // 57068
Köszi! ez egybevág a korábbi hozzászólásokkal, tehát megerősít bennem, hogy nem az 1.6 az ideális számomra :)
Csabo222017-12-22 15:56:14 // 57067
Ezen lehet vitatkozni, mint az olaj és üzemanyag kérdésen.
Ki kell próbálni, h mely esetben nagyobb az élettartam és onnan kezdve a jobbik alternativát kell használni.
Egy biztos: inditózás közben a bekapcsolt izzó előbb fog elpattanni, mint ha inditás után kicsivel kapcsolunk. Sztem
De persze rengeteg okos osztja az észt különböző blogokon és fórumokon, lehet ennek is annak is hinni...
Engem mondjuk nem nagyon érdekel a halogén izzó kérdés mert gázkisülésest használok ;)
Piritu - 1.000.0002017-12-22 14:26:33 // 57066
Megmértem hidegen a H7-es izzószálát, 0,1 ohm alatt van. (Melegen valahol 3,5 ohm környékén lehet.)
Piritu - 1.000.0002017-12-22 12:49:16 // 57065
Érdekes, mert sok szaki meg pont azt javasolja, hogy indítás előtt a lámpákkal "melegítsük" be az akkut. Elindulnak a vegyi folyamatok és nem éri akkora sokként az indítómotor több száz Ampere.
Ha meg egy akkunak gond a lámpa 10 Ampere az indítómotor több száza mellett, akkor már régen baj van...
Piritu - 1.000.0002017-12-22 12:46:08 // 57064
Placebo.
Az izzón a felkapcsoláskor a hideg, emiatt kis ellenállású izzószálon folyó csúcsáram "égeti ki". Mint a biztosítékot. Az izzószál hideg ellenállása adott, állandó. A felizzás alatt megnő az ellenállása és a felvett áram lecsökken a normális szintre.
Ha indítás előtt kapcsolod fel, akkor az akku 12-13 Voltja kelti az áramot, járó motornál a generátor 14,4 Voltja. Könnyű kiszámolni, hogy melyik esetben folyik nagyobb áram.
Nálam anno a megoldás jó izzó volt az alsó polcosak helyett.
Csabo222017-12-22 12:41:40 // 57063
Jól mondod, ezek az izzók érzékenyek a feszültség ingadozásra, ezért javasolt lekapcsolt fenyszóróval indítani a kocsit. Az akksit is kevésbé terheli meg ha így indítunk, azaz mind2 eszköz élettartama nagyobb lesz.
bence_auer2017-12-22 11:19:22 // 57062
Nekem 1.6 TS 120-am van, rendszeresen palyazom vele - 120-130 kozott 8 koruli fogyasztast kitudok belole hozni. Ha ettol gyorsabban megy az ember, akkor irrealisan tobbet fogyaszt es valoszinuleg jot se tesz neki. En imadom, versenyezni viszont nem akarok vele
bence_auer2017-12-22 11:02:19 // 57061
Lehet keves koze van hozza, de mikor nekem ilyen gondom volt kulfoldi forumokon irtak hogy inditaskor ne kapcsoljak vilagitast - hanyagul en mindig felkapcsolva hagytam ha leallitottam, ha inditottam. Azota nincs ilyen gond, nem babraltam rajta semmit.
jroobi2017-12-21 10:22:44 // 57060
Hi!

Akkor kell újratanítani, ha lemerült az elem és használtad az autót simán kulcsról, mert akkor az új elemmel a kódok elmásznak és nem passzolnak az autóval. Ennyi a történet. Ha lemerül és azonnal tudsz cserélni elemet, autó használat nélkül, akkor gondolom nem kell tanítani. Nekünk használni kellett az autót csak kulccsal, így utána kellett a kulcsot tanítani.
berobbantam2017-12-20 21:35:58 // 57059
Szia
Én 156-nál már hallottam olyat,hogy az elemcserét viszonylag rövid idő alatt kell végrehajtani másképp ugrik a kulcs kódja és tanítani kell.Ugyanez a szitu ha tökre merül az elem.Én nem bajoltam vele.Amúgy is egy kulcsom volt.Vettem egy bicskakulcs szettet és bekötöttem a vezérlőjét a gyárival párhuzamosan.Azt hiszem a csomagtér nyitóhoz kellett egy plusz relé mert az egyik plusszal nyit a másik minusszal.Azóte is teszi a dolgát.Az immo chippet meg átraktam a gyári kulcsombol.
frusciante2017-12-20 19:25:47 // 57058
Látod, h azt írta, h elem csere miatt.?!.. Ezért kérdeztem értetlenül... A tsében már cseréltem elemet és utána ugyanúgy működött... Az más kérdés h kB. 2 éve már n működik, gondolt egyet és szétesett... A nyáklapról leesett a gomb... Megvan de nem érdekelt annyira úgyhogy kulcsozok...
Csabo222017-12-20 19:09:46 // 57057
Szép baleset lenne ha minden elemcsere után újra kéne tanitgatni a kulcsot :)
Nem kell hozzá feltétlen a kódkártya, vannak akik anélkül is tudják tanitani. Persze kódkarival 1szerűbb/olcsóbb.
frusciante2017-12-20 16:29:28 // 57056
Ez elég durván hangzik.... És elemcsere esetén is ezt kell? Ilyet nem is hallottam még
jroobi2017-12-20 10:49:25 // 57055
Szia!

Sajnos a kulcsot újra kell tanítani. A mi kulcsunk pont tegnap lett újratanítva lemerült elem miatt. A kódkártya mindenképp kell hozzá!

Ha az nincs akkor azt a tulajdonosnak egy Alfa-Fiat szalonban, alvázszám alapján le tudják kérdezni a gyárból, potom 18e-ért (állítólag egyenesen gyárból jön a számla).
Piritu - 1.000.0002017-12-19 22:16:44 // 57054
Kivett kat esetén természetes, hogy lambda hibát jelez, mert nem tud olyan beállítást találni a comp, amivel jó értéket adna a lambda. (Az asszony OFF-ján is így derült ki, hogy az előző tulaj kiherélte. kb 80-100 km után jött az üzenet. Aztán 80e-ért vettem bele új katot azóta vígan fut.)
Ben2017-12-19 20:57:07 // 57053
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Múlthéten Budapestről jöttem haza Kaposvárra.
Az autót még távirányítóval nyitottam ki Budapesten, de itthon már nem akarta bezárni. Azóta cseréltem elemet, meg mindent, hátha de nem segített.
Tudtok esetleg valami módszert hogy tudnám újra távirányítóval nyitni az autóm?
Sajnos nem kaptam kódkártyát az autóhoz.
Köszi előre is.
(Alfa Romeo GT 2005-öd 1.9 JTD)
frusciante2017-12-19 20:54:13 // 57052
Köszi az infót. Igen a szerelőm is ezt mondta, h újra "tanul ilyenkor nekem csak akkor jelentkezik ha le kell venni a saru vmiért egy ideig a lambdaszonda hibát meg a katalizátor kivágása ota jelzi kiütöttük már de visszadobja idővel
Csabo222017-12-19 19:53:14 // 57051
Sztem is jól irtad, kb 3,5-4L a különbség a 6sebességes jtd javára az 1.6 TS-sel szemben autópályán/autó-országúton. Városban már kiegyenlitettebb, de dizelt nem illik városban használni, és értelme sincs igazán.
frusciante2017-12-19 19:34:17 // 57050
Körülbelül igen, de hétvégén megnézem neked pontosan... Elviszem mindkettőt egy kisebb útra pályára a diesel az biztos 6ot eszik azt ma reggel is néztem.... A benzines fogyasztását meg vasárnap megírom
frusciante2017-12-19 19:06:29 // 57049
Nekem akkor égett ki állandóan a tompított, amikor az egyik tompított izzó foglalata kicsit meg volt olvadva... Kicseréltem azóta nagyon ritkán ég ki izzóm... Idén nem cseréltem eghyet sem...
Gergely2017-12-19 18:31:35 // 57048
A betyárját, az már nem kis különbség! :)
Akkor ezek szerint örülhetnék, ha 130 körüli tempónál 8-on tudnám tartani a fogyit...

Nincs véletlenül valaki, aki bérbe szokta adni a kocsiját pár napra, hétvégére? Jó lenne kipróbálni.
berobbantam2017-12-19 18:29:30 // 57047
Szia
A saduja laza.Nyomd meg kicsit fogóval.Nekem 3 hónap alatt kinyirta az osramot.is.Mióta megsanyargattam aztóta egy 500forintos égővel is birja
HZD 6962017-12-19 17:19:46 // 57046
Köszönöm szépen. :) azért, ha esteleg valaki tudd ajánlani egy normális szerelőt a környéken azt megköszönném... :)
Piritu - 1.000.0002017-12-19 16:48:04 // 57045
"Első induláskor, főleg ha mondjuk aksi saru le volt véve... KB 10-15 mp-ig csinálja, de idővel elmúlik és igen a lambdaszonda hibát dobja ki, " - A Pók pontosan ezt tette. A saru le során nullázódnak az öntanuló paraméterek (TRA, FRA). Amíg nem állt be valami értelmes értékre, addig csinálta. Ha kitörlöd a lambda hibát sose jön vissza.
Ellenben ha valami nagyon szélső értékre áll be, akkor ott is marad az öntanuló érték és a saru le nem segít. Ilyenkor is furcsán jár. Csak a reset FES/MES-el.
Bento2017-12-19 13:53:13 // 57044
Én azért futnék egy kört a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, vagy a hűtőközeg hőmérséklet érzékelő körül, lehet hogy fals jelet ad valamelyik szenzor, azért jelentkezik a probléma hidegen. Ha a motorvezérlővel lenne gond az szerintem állandóan jelen lenne.
HZD 6962017-12-19 11:57:34 // 57043
nekem előtte is csinálta és most is csinálja... :(
HZD 6962017-12-19 11:26:17 // 57042
Az aksit most cseréltettem ki. Új van benne. Már a motorvezérlő mondogatják. A katalizátort is bemértek , leszedték ,megnéztek ott is minden rendben volt vele. :/
Igen nagyobb -gázzal kell indulnom meg járatnom egy kicsit az autót, hogy magához térjen. Furcsa melegebb időben nem nagyon csinálja ezt. Köszi a választ. :)
frusciante2017-12-19 10:26:04 // 57041
Ilyet nekem is csinál néha a ts... Első induláskor, főleg ha mondjuk aksi saru le volt véve... KB 10-15 mp-ig csinálja, de idővel elmúlik és igen a lambdaszonda hibát dobja ki, nagyon nem kell vele foglalkozni idővel abbahagyja igaz a check engine égni fog és lambdaszonda hibát jelez, de megnyugtatlak ha kicseréled is ki fogja dobni max egy hétre rá... A pontos okát nem tudom sajnos de nekem kB. 4 éve a katalizátor halála óta csinálja, a lambdaszonda működését állítólag kicsit befolyásolja a katalizátor.. Lehet h haldoklik a te katalizátorod is de lehet semmi köze hozzá... :) mindenesetre nekem akkor kezdte ezt a dolgot néha ma is indításkor egyet kettőt röffen mintha le akarna fulladni aztán szépen beáll az alapjárat és igen melegen nekem se csinálta soha csak első indításkor...
frusciante2017-12-19 10:15:49 // 57040
Ajtdm 150 lovas hatgangos 150nél 6 l a ts 1,6 120 ló 150 nél már 9 felett csipeget, inkább 10 liter... de 130 nál is kB ekkora az eltérés...
HZD 6962017-12-19 08:52:27 // 57039
Valaki tapasztalt már olyan jelenséget az autónál, hogy a reggeli első indításnál rossz az alapjárat, van, hogy ha nem adok neki -gázt akkor le is fullad!? Motor check lámpa ég, de! Már 5 szerelőnél volt az autó és mindig a lambdaszonda hozza ki, azok pedig mind 3 jó értéket ad! :/Még nem találtam olyan szerelőt aki megtudná mondani, hogy mi a baja... Mikor elkezd melegedni az autó mindent abba hagy és rendesen jár, nem fullad le, mint ha kutya baja nem lenne az autónak. Teljesítménye jó. Nem fogyaszt többet, nem lomha, sőt nagyon is jól megy! Mondtak olyat is, hogy a motorvezérlő elektronika csinálja, de még nem tudták pontosan kimérni! Hová vigyem, aki ezt megtudná nekem nézni!? Szabolcs és környéke!
Bento2017-12-19 08:40:47 // 57038
A JTD 6-6.5 liter körül fogyaszt 130-150 között. Szerintem a TS 150-nél tuti benyeli a kilencet. Ami érdekes, hogy az 5 sebességes JTD 140 felett kezd el lényegesen többet fogyasztani, addig 6 liter alatt kajál.
Gergely2017-12-18 20:02:17 // 57037
Mégis mennyit eszik kb. egy 1.6TS 130-150-es autópályatempónál? és mennyit a JTD?
mcs102017-12-18 08:31:06 // 57036
Sziasztok

miért ég ki állandóan a H7 tompított?
Csabo222017-12-17 22:19:17 // 57035
Olajteknő + katalizátor/lambda + fojtószelep ház. utóbbi 2 hajlamos az ECO-ban tönkremenni, sztem messzire kerülendő az a motor. aztán lehet vadászni, és zsebbe nyúlni. tök fölösleges a vezmódon spórolni. nem könnyű a 147es (1.6 TS 1200 kg) ehhez már kell egy kellő teljesitményű motor.
Sztem az mjet-ben a 6os váltó elég jól el van találva. mentem már pár 6gangos egyéb szekérrel és volt köztük olyan ami nagyon szarul volt elosztva.
Ami mostanában nagyon megfogott az az 5hengeres Volvo v40. sajna azt kell mondanom arra szó nélkül cserélném a 147emet.
Piritu - 1.000.0002017-12-17 21:43:09 // 57034
Meg még sok minden más. Erhard szerint az ECO-hoz szinte semmi sincs.
Ha jól emlékszem még az olajteknő is más..
Piritu - 1.000.0002017-12-17 21:37:13 // 57033
Akkor ott valami nem stimmelt...
Jó pár éve volt téma itt az Amorén, hogy a hasonló történetek miatt lassan olajcserénként fognak vezérléscserét javasolni. Jó alkatrészekkel ki kell hogy bírja.

Az első időben még 120e volt a gyári ajánlás, ezt felezte 2004 táján a gyár. Anno 110 felett is mentem egy garnitúrával.
Amúgy nekem is volt lefogazódásom kb 50 ezernél, de mint kiderült a a tisztelt szakszerviz nem cserélt feszítőt előtte. A görgőben 127e km volt, amikor beállt. Az 460e lett volna. Nagy részét állta is a szerviz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak