Fórum >> Típusok >> 147

Csabo222017-10-09 20:38:33 // 56932
Ha időm engedi, akkor a héten elkezdek bontani egy 147es Alfát.
A korábbi gépből is van némi maradék alkatrész, tehát akinek rossz/hiányos vmije, kérdezzen bátran!
Pappy2017-10-09 20:34:17 // 56931
Szia Csaba,
Hát ezt szomorúan hallom :)
Így van, a kis kijelzősről lenne szó.
Ha véletlenül megis feltalálnám a spanyol viaszt és sikerülne manipulálnom akkor ide leírom mindenképp.
Csabo222017-10-09 18:48:56 // 56930
Ciao
Feltételezem kis kijelzős azaz fed komp nélküli az óra. sajna ilyenkor nincs mit tenni, órát kell cserélni. még nem sikerült senkinek megjavitania ilyen órát.
Pappy2017-10-09 17:10:02 // 56929
Sziasztok!
Múlt héttől kezdve 147 tulajdonos is lettem. Nagyon tetszik ez a kis auto is :)
Viszont szeretnék tőletek segítséget kérni.
Úgy vettem a kocsit, hogy a megtett kilométer számláló csak vízszintes vonalakat mutat. Arra sikerült eddig rájönnöm, hogy a motorvezérlőben 177000 km van, a műszerfal pedig azt hiszi, hogy 1047000 km :)
Próbáltam a Multiecuscan segítségével a műszerfalhoz csatlakozni és átírni a motorvezérlő szerintire, de nem tud csatlakozni.
Elvileg egy akksicsere után bolondult meg a technika.
Valaki nem találkozott már hasonlóval?
Esetleg nincs ötlete, hogyan lehetne megoldani?
Köszönöm előre is!
Üdv,
Tibi
swan2017-10-08 19:15:59 // 56928
Ez nem jutott volna eszembe, pedig a régit szét is fűrészeltem hogy lássam hogy néz ki. De erre akkor sem jöttem rá. Mondjuk nem is értettem hogy marad bent az olaj :) Ezt holnap kipróbálom:) Köszi
Csabo222017-10-08 17:38:51 // 56927
Fel kell húzni a sasszeg szerű rugót 1 kattanásig (ha jól rémlik) és utána meg lehet húzni kifelé a csövet. asszem.
Óvatosan!
És a légtelenitő bütyökre célszerű vmi átlátszó csövet tenni, h lássátok mikor nem jön már buborék. fékolajtartályt feltöltve tartani közben.
swan2017-10-08 14:16:50 // 56926
Sziasztok
Tudja vki hogyan kell kuplungot légteleníteni? Munkahengerek csapágy es a kuplungszerkezet cserelve. Az alsó munkahengeren van egy légtelenitőszeru kinövés. De ott sehogy sem sikerül. Van ötlet? Ja benzines 1.6
Csabo222017-10-06 18:15:52 // 56925
Ha hazai gázolajjal használod akkor nem árt az egr-t vmilyen szinten kiküszöbölni.
Nem annyira elavult a 8v de most is 16v-t vennék. Vagyis inkább 3.2t. Én :)
Alacsony fordulaton nem célszerű leadatni a motorral a nagyobb nyomatékot. Akinek az kell vegyen villany autót :)
rodolfo752017-10-05 23:18:41 // 56924
Hali!
Azaz az EGR-t vakolni kellene a 16v-ben? Autóút + pálya lenne bőven, város kevesebb. Akkor a 16V jobb választás? Tuningban én sem gondolkodom, de egy optimalizálás sztem nem gond. Vezettem 159-et optimalizáltat, nagyon tetszett az, hogy már 1200-1300 fordulattól volt ereje, nem lomhán indult meg,mint a gyári írással.
Szóval a 8V-t inkább hanyagoljam, mert elavult technika?

R75
Csabo222017-10-05 19:55:24 // 56923
Van 1 eladó Recaro Ti bőrgarnitúrám (piros cérnával diszitve) 3 ajtós változatba. Kifogástalan állapot. Fűthető, de az 1ik kapcsoló beteg.
Állapota miatt először itt hirdetem meg. ára 80k huf.
Csabo222017-10-05 19:47:24 // 56922
Sokan hiányolják a 6os váltót a 8V JTD(m)-ből. fejlettebb a befecskendezése a 16V-nek. biztos igénytelenebb a 8V, tuning szempontjából ezért a szélsőségekig el lehet menni vele, de nincs értelme véleményem szerint. akik mégis erőltetik, azoknak nincs forrásuk 3.2-re.
Szóval sztem jtdm 16v 6os váltóval autópályára, ország -és autóútra. restricted flow blanking plate-tel az EGR-re.
Tegnap kellett itthon tankolnom dizelt. füstölt tőle az autó nagy gáznál, sokat is evett és nem is ment úgy ahogy megszoktam a külföldi gázolajhoz képest. az itthoni cucc nagyon gyönge minőségű.
Csabo222017-10-05 19:39:17 // 56921
Ciao
Nincs értelme bibelődni vele, fel kell szerelni az UGY tükröt és kész (nagyon nehéz átrakni a dolgokat, én nem állnék neki).
A fényezett burkolatot nem lehet a gyáriról átrakni tehát le kell fúj(at)ni az UGY burkolatát. az már nem spiáter, hanem acél, vmi rozsdaálló bevonattal.
peto1472017-10-05 18:21:19 // 56920
Sziasztok!

Sikeresen eltörtem a spiátert a balos visszapillantó tükrömben így nem olyan stabil mint előtte és remeg és zavar... ki szeretném cserélni ,hogy újra a régi legyen.
Vennék egy után gyártottat de nem akarom avval az elektronikával használni hanem gyárival illetve a tükröt is át szeretném rakni a az új házba kérdés kivitelezhető-e? és ha igen hogyan elég annyi ,hogy merre induljak el...merről kell elkezdeni...(magát a az egész tükröt leszdeni azt tudom hogyan ugyh az a lépés nem kell csak a költöztetés)

Előre is köszönöm Cartarsak :)


rodolfo752017-10-05 00:26:30 // 56919
Sziasztok!
Kíváncsi vagyok, ment-e valaki már át 159-147 fl váltáson. Pro és kontra vélemények? Kezdek néhányat a 147 javára: könnyebb súly, olcsóbb alkatrészárak, kisebb méret, van dpf nélküli modell 159 javára: biztonságosabb, jobb kanyartartás.
R75
rodolfo752017-10-05 00:14:45 // 56918
Szia!
Egy kérdésem lenne: a jtd-k közül mi szól a 16v ellen illetve mellette? Nem csak pusztán a120 le vs 150 ló szerintem. Többektől hallottam, hogy a8v váltóáttételét olyan jól eltalálták hogy nem látszik a 30 ló különbség. Az 5 gang sem akkora hátrány mint pl az 1.6 ts-nél. Illetve azt is mondta egyismerősöm hogy a 8v optimalizált már lövi a 16v-t...
R75
Csabo222017-09-29 17:06:25 // 56917
Azok a régebbi kocsik lényegesen könnyebbek/fürgébbek is voltak...
misike762017-09-29 08:58:06 // 56916
Teljesítményre nekem elég volt a 33-as 90 lova, vagy a puntó 80-a. Azzal is le tudott fényképezni a trafi:-)
Csabo222017-09-28 22:19:42 // 56915
Én vettem németo-ban 147et bontásra, az asszem 450 euró volt + a hazahozatal. egy selespeed robot felújitás kellett vna neki és kész. szóval a lenti kocsi is vhol 500-800 eur között lehetett.
Én a 147 jtd-t főleg gyorsforgalmin (M0,M7, országút) használom, néha 1 kicsit bekényszerülök a városba. Sehol sem tolom neki, de országúton szoktam állatkodni 1 kicsit. Szeretem ha van benne tartalék mikor előzni kell. az 1.6 erre nem alkalmas. ha váltasz, akkor a jtd után nem lesz szimpi a nyomatékhiány.
Sztem 200k km körül is lehet nagyon jó TS-t venni, csak vagy ismerni kell vagy szerencse kell hozzá.
misike762017-09-28 21:24:42 // 56914
"1et tudni kell: a kereskedőt 1 dolog érdekli, az pedig a haszon. jelen esetben ezt úgy tudja elérni, ha a kocsit olcsón vette."
Hát ez az. Ezt vajon mennyiért vette, ha ennyiért adja? Néha körülnézek az automolie.de-n, de ott sincs olyan nagy olcsóság.
Országúton járok (kevés város és még kevesebb pálya), napi 30 és 160km közt, mikor hogy. Nem az üzemanyag különbség érdekelne, inkább futómű, motor. Tegyük fel, hogy rendbe van az autó, ha az 1.6ts megkap mindent időben, akkor mennyit bír 2-3-400000km?
misike762017-09-28 21:14:27 // 56913
Köszi!
A használt autó nyilván lutri. Van egy haverom, aki egy időbe üzletelgetett autókkal. Aki tőle vett autót, az nem kereskedőtől vette, hanem magánszemélytől, de mégis mindig szart vett:-), (pl. más autóból leengedett olajat öntött bele, meg ilyenek).
A jtd-t kereskedőtől vettem és teljesen jó. De régebben volt egy 33-asom, amit magánszemélytől vettem, az meg még ennél is sokkal jobb volt:-)
Tibi10212017-09-28 20:40:55 // 56912
Köszi a gyors választ, jövő héten megint neki futunk.
Csabo222017-09-28 20:40:54 // 56911
Dizel vs benzin...
Attól függ mekkora távokat mész a kocsival. A többit sztem kitalálod ;)
A belinkelt kocsi tuti import, és talán 1 picit olcsóbb mint az átlag. Hiányzik a kuplung pedálgumi, szóval az azért sejtet vmit. DE! távolból okoskodni fölösleges, ott helyben kell ellenőrizni az állapotát.
1et tudni kell: a kereskedőt 1 dolog érdekli, az pedig a haszon. jelen esetben ezt úgy tudja elérni, ha a kocsit olcsón vette.
100 métert sem szoktak velük menni és csak a legszükségesebb esztétikai/műszaki hiányosságokat pótolják. A legtöbb hiba vásárlás után hamar előjön, erre készülni kell.
Csabo222017-09-28 20:31:20 // 56910
Ciao
Simán lehet a hiba oka vmelyik potméter hibája. Gázpedál alatt vagy fojtószelep házon.
A hiba törölgetése nem fogja megoldani a gondot, kivéve ha csak 1szer fordul elő, és törlés után többé nem jön vissza. Kéne a pontos hibakód, lehetőleg MES-sel vagy gyári műszerrel, az autocom-ban nem bizok 100%-ig.
Bontott alkatrészért lehet zargatni.
Tibi10212017-09-28 20:06:10 // 56909
Sziasztok!
Segítség lenne szükségem, hátha valaki hasonló problémával találkozott és volt rá, talált rá gyógyírt.
1.6 TS 120 LE – Egy ideje időnként a motor control lámpa jelez, majd a gázadásra nem, illetve kevésbé reagál, nem gyorsít, csak lassan veszi a fordulatot. Ekkor nem méri az üzemanyag fogyasztást sem a számítógép, legalábbis nem mutatja a kijelző.
Leállítva, újraindítva jó egy ideig. Aztán néha eltűnik a hibajelzés, néha marad, ennek ellenére minden tökéletes, szépen veszi a fordulatot, gyorsít is és alig engedi betartani a sebességhatárokat. :)
Hiba kiolvasás eredménye a gázpedál állás és a fojtószelep. Törlés után valameddig nem jelez hibát, majd bedobja egy 30 km után és kezdődik a vánszorgás illetve a leállítás, újraindítás. Néha pedig az sem segít.
Kell komplett gázpedál (állítólag jó), fojtószelep csere? Csatlakozások, vezetékek ellenőrizve, állítólag jó. Szívóoldal koszos? Más esetleg?
Köszönöm előre is az ötleteket!
HZD 6962017-09-28 19:58:11 // 56908
Szia Én kb 2 hónapja vettem egy olyan autó típust amit leirtal

A Te helyedbe Én már úgy vennék legközelebb alafat, ha egy igenis hozzáértő emberrel néznem meg a kiszemelt autót!

Ahogy több oldalon is olvastam kereskedőtől nem szabad Alfat venni!

Az enyemmel csak annyi volt a baj, hogy egy olyan embertől vettem aki szó szerint sz****t bele.

Így természetesen Én iszom a levét, mert eddig a kocsira a vételár majdnem a felét rakoltottem:(( ( de már a vegefele járok az autó javitatassaval) végre... :)

De ahogx a többiek is írnak, hogy ha volt gazdája az autónak akkor nyugodt szívvel meg lehet vásárolni!

Én ezt tapasztaltam az elmúlt 2 hónapban! Annak ellenére, hogy még nagYon új vagyok az Alfasok között, imádom minden hibajaval ezt a kocsit ❤❤❤
misike762017-09-28 19:45:04 // 56907
Sziasztok! Van egy teljesen problémamentes 146 1.9jtd-m, de igazándiból benzin párti vagyok. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek egy 120 lovas 147 1.6 ts fenntartása mennyivel gebaszosabb, ha évente kb. 18-20000 km-t megyek?
A másik kérdésem, szerintetek ez az autó árába van? Nekem kicsit olcsónak tűnik.
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1.6_t._spark_progression_bor_belso-11954469
Barni1472017-09-25 18:48:15 // 56906
kovácsauton találsz.
Csabo222017-09-25 10:09:11 // 56905
A GT-men cseréltem csillagot, amit a bárdiban vettem.
Sheppa2017-09-25 09:50:58 // 56904
Sziasztok!

Egy ideje már remeg a kocsi gyorsításnál, a műhelyben azt mondták valószinűleg féltengely csillag és kihajtás. Érdeklődnék, hogy tudtok-e valahonnan ilyen kihajtást újonnan akár bontottan is mert nem tul gyakori alkatrész, értelemszerűen mindkét oldalit egybe kellene cserélni. 1.9 jtdm 16v
Köszi!
Csabo222017-09-23 17:03:17 // 56903
Lehet vmelyik kormány gömbfej kotyog. nézzétek meg hol a hiba.
Csabo222017-09-23 17:02:08 // 56902
A zárt működtető szolenoid kakilhatott be a csomagtér ajtóban.
Kézzel is nyithatod kulccsal, ha elforditod az emblémát. ha későbbi a kocsi és ez a lehetőség nem áll fenn, akkor be kell másznod a csomagtérbe és a zár oldalán található nyelvet kell megpöckölnöd.
Lehet van itthon szolenoidom ha arra lenne szükséged.
Csabo222017-09-23 16:59:18 // 56901
2 éve 7500 volt a felső, 8500 az alsó lengőkar gömbfej felújitása érden.
Nemrég cseréltem a bal felsőt kompletten mert olyan olcsón kaptam a TRW-t, h nem akartam érdere vinni/küldeni a lengőkart felújitttani. nem éri meg. sztem. az alsót megéri felújittatni.
Ha szar utakon jársz akkor érdemes lehet ballonosabb gumikon gurulni.
mcs102017-09-23 14:28:29 // 56900
Sziasztok

a csomagtér ajtót nem tudom kinyitni a távirányítóval, ha megnyomom a gombot akkor csak a helyzetjelző villan kétszer és semmi, valakinek hasonló hiba? hogyan fogom tudni kinyitni?
earbash2017-09-23 12:43:15 // 56899
Pedig trw-lett bele téve. Alsó-felső, kutyacsont, stabszilent. Úgy látszik hogy ennyire minőségiek a nógrád megyei utak.
Csabo222017-09-23 09:14:23 // 56898
Fél év alatt egy jobb fajta lengőkar nem megy tönkre. Vagy ha igen akkor ott vmi nem lett jól összerakva / kicserélve.
Én ujittattam fel gömbfejet és raktam be strongflex PU szilentet. Van amit érdemes megcsinálni, van amiből ésszerűbb gyárit vagy trw-t venni.
earbash2017-09-22 22:40:28 // 56897
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata lengőkar gömbfej felújításban, illetve PowerFlex szilentekkel kapcsolatban? Érdemes felújítani a gömbfejeket és mondjuk az említett szilentekkel használni? Kezd idegesíteni hogy márciusban lett 120k-ból felújítva az első futómű és már megint kopog, műszaki előtt...

Köszönöm! Szép estét!
vologya[kendács mester]2017-09-22 06:08:19 // 56896
Szerencsére igazad volt. Leadtam az infókat és este érdeklődtem, hogy sikerült e megoldani. Szóval "banális" hiba volt. A váltótól megy egy vezeték a biztosítékszekrénybe, amit kicsit félretettek egy borítóelem alá, nehogy elszakadjon, vagy lezárlatozzon (aku nélkül érdekes, de mindegy). Szóval ez a vezeték ott is maradt :-) Visszakapcsolás után megy mint az óra. Még egyszer köszönet a nevükben is!
HZD 6962017-09-21 15:01:21 // 56895
Az a furcsa, hogy csak addig produkálja azt a jelenséget míg el nem kezd melegedni a hofok. Ahogy melegszik úgy egyből abba is hagyja. Utána meg jó.
HZD 6962017-09-21 14:57:38 // 56894
Az eddigi állapotát figyelve már lassan merem azt állítani, hogy kész, mert már annyi mindent megcsináltattam rajta. Hu...

Köszi, de elég messze vagyok! :D
Csabo222017-09-21 14:53:14 // 56893
Ha még mindig nem jár szépen hidegen, akkor én még nem jelenteném ki, h kész. bár van olyan állapot, amitől elindulva már igy is késznek nevezhető ;)
Ha Dunakeszi nem esik ki a mozgázkörzetedből, jövő 7en vmelyik nap szivesen megnézünk rajta 1-2 dolgot mitől lehet a jelenség.
HZD 6962017-09-21 11:33:11 // 56892
Készen lett az autóm, néztek már ezen mindent, de a reggeli első indításnál ugyan úgy remeg, de csak addig, míg el nem ér egy bizonyos hőfokig, után nagyon szépen jár. ( X-akta) ?

Igaz a vezérlőmódosítót még nem tudtam benne kicseréltetni, amióta az autó nálam van, csak javíttatom... :( (így is nagyon sok pénzbe van már), de már látom az alagút végén a fehér fényt, és végre elmondhassam, hogy az autó VÉGRE költségmentes lesz...
vologya[kendács mester]2017-09-20 19:39:08 // 56891
Köszönöm a válaszokat. Továbbítom, remélem hasznát veszik.
Csabo222017-09-20 19:00:10 // 56890
Amúgy visszakötöttek mindent? váltóra megy asszem 1 testkábel, de az akkora, h semmi reakció nem lenne a kocsi részéről ha az nem lenne fönn.
Csabo222017-09-20 18:56:17 // 56889
Nehéz kérdés, de én először rátenném diagra, és ami az immoval kapcsolatos, azt kiolvasnám a body comp-ból.
Pl:
Esetleg onnan már el lehet indulni miért nem kapja meg a kulcsban levő kódot a body comp/motorvezérlő.
Csabo222017-09-20 18:53:01 // 56888
Attól függ, h azt a 90 km-t milyen úton teszed meg... mennyi gyorsforgalmi van benne. városi használatra még mindig nem javaslom a dizelt, ugyanis semmivel nem fogyaszt kevesebbet ott mint a benzines. najó, talán 1 literrel, de azt a spórolást a tönkremenő alkatrészeken bőven elbukod. ha már pusztán költség szempontból nézzük a kérdést.
A 150 lovas pont annyi nyomatékkal bir mint a 8V 116 v 120 lovas, csak magasabb fordulaton nem kinlódik és 1gyel tovább számol a váltója. picivel érzékenyebb szerkezet, mert a szivósora örvénylapátos (asszem igy hivják) amik a visszaáramoltatott kipuff gázt és esetleges turbo által feltolt olajat (párát) nem igazán kedvelik.
vologya[kendács mester]2017-09-20 18:34:17 // 56887
Nem vagyok idevalósi, de segítséget kérnék. Egy barátom kuplungot cserélt a 147 (2006 -os) 1.9 JTD ben és mikor visszatették az akkumulátorra a sarukat, akkor IMMO hibával nem engedi startolni a kocsit. Csak forgat az önindító. Németeknél, lengyeleknél olvastam, hogy le kell venni a sarukat (legalábbis a negatívat) és 15 perc után, feltöltött akkunál újra próbálni. Valami jobb ötlet?

Előre is köszönöm!
rodolfo752017-09-20 00:14:50 // 56886
Szia!
Tudom, sok topikban van vita a dpf-ről, de ha nem fogok ingázni, városban jobb lenne dpf nélkülivel járkálni mert a eltömődik és tönkre is megy. Lehet, viszont hogy napi 90 km-t megyek oda-vissza per nap, akkor nem gond a dpf.
Többektől hallottam, hogy bizonyos tekintetben jobba 8v dízel, mint a 150 lovas 16v változat. Pont hogynem az erősebb a jobb választás? Ha az 59-est is szépen viszi, a 147est repíti a 16v, nemde? A 8v alulról nyomatékosabb, de ha 16vkap egy optimalizálást, akkor már ez a gond is megoldódik...
R75
Tocke2017-09-15 13:22:25 // 56885
Kedves Cartásak. Egy barátom ezt az autót szeretné megvenni. Tudtok tanácsokat adni a kényes, figyelmet érdemlő részletek felől? Előre is Köszönöm. https://auto.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Alfa_Romeo_147_Gyor_mellett_elado_70470850.htm
Piritu - 1.000.0002017-09-13 21:08:16 // 56884
"a szerelője mondta, hogy a gyári olajat felejtsem el bele venni!!!! " - Sajnos így vélekedtek azok a német szervizek is, ahol 5w30-as longlife olajat töltöttek a TS motorokba. (Több ilyennel is találkoztam!)
Ezer km alatt (max 3500 fordulattal) meg is kajált belőle 3/4 litert. Szóval vegye meg csak mindenki nyugodtan a 20K-t vagy a 2.0-ba a Racing-et. A költségeket NEM az olaj ára fogja megnövelni. A két olajcsere közt elpöfögött benzin árához ez csak aprópénz. Saját tapasztalat, hogy ezekkel az olajokkal az 1,6TS bőven 300e km felett megy el mindenféle hókusz-pókusz nélkül.

Meg kell nézni, hogy van-e valami eltárolt hiba a comp-ban. Ha nincs meg kell nézni az indításkori élőadatokat. Lehet, hogy csak rossz hőmérsékletet érzékel és meleg motorként indít.
Csabo222017-09-13 19:52:01 // 56883
Frissen
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak