Fórum >> Típusok >> 147

Csabo222017-12-14 17:44:27 // 57013
Már több 120 lovas jtd-ről is hallottam, h viszonylag hamar probléma volt a befecskendezőikkel.
Ami a személyes ellenvéleményem a kivitelről, h kispórolták a 6. fokozatot a váltóból. Az 5ös váltó meg a 8 szelep már elég régi cucc...
Bento2017-12-13 10:44:00 // 57012
Még szerencse, hogy agyonrafényeztem a napokban a típust, tegnap utolért a P1320-as átok (vezérműtengely pozíció szenzor hiba). :)
Ugyan ma reggel pöccre indult, de délután a vezérléssel együtt kicserélem a jeladót, úgyis tervben volt a vezérműszíj csere erre a hétre.
Ettől még a JTD a király, csak nem árt minden második vezérműszíj-csere alkalmával ezt a szenzort is kukázni (a vezérműtengely szíjtárcsája mögött található az alkatrész, ezért is szerencsés vezérléscsere alkalmával újra váltani).
frusciante2017-12-12 18:50:53 // 57011
Mi baj van a mjetekkel? Vagy csak ezzel a 8 szelepessel van gond? Én csak jókat hallottam róluk?
Csabo222017-12-12 17:53:26 // 57010
Ez az ár abszurd.
Pláne, h az a 8v mjet motor nem is a legjobb.
VV62017-12-11 14:25:52 // 57008
Ne állj a sötét oldalra, Anakin!
Az én 20 éves Alfámban 176e km van, a szintén 20 éves Lanciában 148e. Egyedül a Fiatba bírtam 295000-ret beletenni. Persze mind benzines.
Én a 147-ből a 2,0 TS-t javaslom, csak éppen sose volt TS-em...és akkor kísérletezhetsz az olajokkal :))
frusciante2017-12-10 21:36:01 // 57007
Nekem van itthon Egy diesel és egy benzines is. A benzinesünk óra szerint 120.000el került(2008ban) hozzám 2001es a szerelőm szerint akkor volt benne kB. 240.... Most 320. Van benne óra szerint és pöc röf megy olajat 10.000ként vezérlést meg két vezérlésenként egy vezmódosítót kapott és megy és jó ideig menni is fog még (kuplungot nem cseréltem benne amióta megvan és biztos nem új kuplunggal adták el nekem...)igaz a dieselhez képest gyengébb de a diesel 1900 köbc. És 150 le nem is lehet ugyanolyan erős és többet is eszik. De ezen biztos nem fogok találkozni 300.000es számlával max. Ha fElújjítom kompletten a motort gyári alkatrészekkel... Amióta megvan a fl. A fl. Előtti jobban tetszik... Én világ életemben benzin párti voltam de kellett egy kocsi hosszú távra is a kis 1,6 ts nem való horvát olasz utakra még ha csak évente egyszer megyek is a dieselel jobb itthon is sokat megyek 100 kmnél messzebb oda jobb már egy diesel. A benzinesünk meg jó helyben mozogni meg 10-20 kmekre... De amíg nem volt diesel itthon vele is elmentem Montenegróba.
. Szerbián keresztül nem gyenge utakon... Akármit is veszel a lényeg az állapot ha jót fogsz ki kimegy a világból a benzines is...
Bento2017-12-10 21:09:11 // 57006
Megfelelő karbantartással nem ritka a 600-700 ezres futás ezekkel a mocikkal, ezért is biztatunk ennyire. :) A MES a Fiat csoport (+ egy két GM gyártmány) diagnosztikai programja, évi 50 EUR ellenében a megfelelő interface kábelek segítségével az autó lelkének legsötétebb bugyraiba is beleláthat a felhasználó.

Igazából addig megtartom az enyémet, amíg nem kezd romlani drasztikusan az állapota (motorgenerál pl.), ami remélem még sokáig nem fog bekövetkezni. Értékvesztése már nem nagyon lesz, egyébként meg teljesen okés a gép és valahogy még ezekben a büdös dízelekben is benne van az Alfa érzés. :)
Töprengtem egy 159-esbe való beújításon, de szerintem a következő autóm is 147-es lesz, mondjuk egy kései Q2-es JTDm 16v Ducati Corse 170 lóerővel. :)
Bento2017-12-10 20:57:34 // 57005
Az 57000. hozzászóláshoz gratulált a kolléga. :)
Gergely2017-12-10 20:43:41 // 57004
Na, sehol egy benzinpárti?? :):):)
Jorjie2017-12-10 20:00:13 // 57002
Gratula a K-hoz :-)
Gergely2017-12-10 19:47:14 // 57001
huh akkor ha jól számolom már 490.000 km van a gépben??? Az már-már ős Mercis futásteljesítmény :)
Mi az a MES (bocs ha valami nagyon alapot kérdezek)?
Gergely2017-12-10 19:43:25 // 57000
Engem leginkább a tipikus dízeles problémák aggasztanak (lendkerék, turbó, kuplung, porlasztók) egy ismeretlen előéletű kocsi esetében, mert ezek bármelyike egy kisebb vagyon, ha éppen beszopom. Tudom, hogy a jtd motorok elég jónak számítottak a maguk idejében, de vajon meddig tart ki ez?
egymillió környékén 150-200 ezer km körül futott(nak hirdetett) gépek vannak és szinte mindegyiket használtan hozták már be valamikor az elmúlt években, statisztikailag pedig szerintem nem tévedek nagyot, ha ezeket alapból tekert órásnak tekintem. Persze nem is lenne csoda, ha 10-15 éves autóban 300+ezer km van, csak ez már adott esetben a fentebb említett elemek élettartamának végét jelentheti.

A legszívesebben egy 2.5 V6-tal kötnék szorosabb barátságot, de azt ugye nem rakták a 47-be.... az 56 meg öreg már.

van-e egy 2.0 TS-ben a fogyasztáson kívül akkora anyagi kockázat, mint egy dízelben?
Csabo222017-12-10 19:41:26 // 56999
He-he. én is közgazdász vagyok :)
Aztán mindent én csinálok a gépen amihez van elég kedvem.
Mondjuk kell azért hozzá némi műszaki-barkács véna...
Bento2017-12-10 19:38:55 // 56998
Óra szerint 140000-rel vettem magánszemélytől, a valós kilométerállás fogalmam sincs mennyi lehet. A porlasztókat nem cseréltem, elvileg rendben vannak (könnyen indul, nem füstöl, normálisan fogyaszt), a magasnyomású pumpa tömítéseit cseréltettem ki 70 ezer kilométerrel ezelőtt, szivárgott a gázolaj az egységből (a generátorra, amit szintén felújíttattam ebben a körben az önindítóval együtt). Ha hosszú távra tervezel, mindenképpen megvenném a MES teljes verzióját és vennék pár alapszerszámot a szereléshez (ha ez eddig nem történt volna meg :) ). Egy csomó dolgot meg lehet szerelni otthon (még közgazdász végzettséggel is :) ), rengeteg szerelési útmutató van a neten a típushoz.
Vágj bele nyugodtan, rendszeres karbantartás mellett nagyon hálás gép a 147-es. Az üléseket ledöntve még fotelt is szállíthatsz, ha úgy tartja a kedved. :)
Csabo222017-12-10 19:25:32 // 56997
Én az 1.6 TS-sel nem voltam autópályán kibékülve, de még országúton sem annyira. A 2.0 TS már jobb, de az meg annyit eszik, h akkor már inkább V6-tal járnék. A jtdm-mel nem kell gondolkoznom ha előzni akarok, azzal ki lehet kerülni a poroszkálókat :) (és keveset is eszik)
Nem vagyok dizel párti, de nincs (nem volt anno) alternativája.
A mostani kis ccm-es turbós motorokról sincs jó véleményem.
'18-ban meghirdetem a jtdm-et, és ha megadják a vételárat, 3.2-t veszek, ha nem, akkor faragok a dizelen és marad nálam.
Gergely2017-12-10 19:11:00 // 56996
Köszi!
Bár szerintem pont, hogy a ritkább, de akkor hosszú távú használat jó egy nagyobb benzinesnek is, mert így lentebb tartható a fogyasztás, ellentétben a városi sz*rakodással.
Gergely2017-12-10 18:58:35 // 56995
azt megkérdezhetem, hogy mennyi km-rel vetted (és ez mennyire volt megbízható)? A porlasztókat nem kellett cserélni idő közben?
Csabo222017-12-10 18:58:08 // 56994
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00326/00326814.jpg
a táblázathoz pedig a fenti linkben cseréld a számokat a ".jpg" előtt 5 v 6 v 7 v 8-ra.
Csabo222017-12-10 18:56:05 // 56993
Ciao
Ezen használati szokáshoz valóban a dizel jobb. A 8V lehet, h igénytelenebb, de a 16V-ben 6os váltó van, és amikor a nyomatékgörbe elhal, nem gyengül el annyira a motor.
FL előttiekhez valóban olcsóbb a karosszéria elem, ahogy előttem irták. ráadásul nekem a formája is jobban tetszik, de izlések és pofonok...
Osztrákokat tényleg messziről el kell kerülni, de németből lehet nagyon jókat hozni. sőt, talán a legjobbakat.
Gergely2017-12-10 18:55:02 // 56992
Köszi!
Borisz2017-12-10 11:06:54 // 56991
Szép napot alfások.kérdezném,hogy valaki tudna segíteni,hogy nem működik az atjóban a világitásom mind a két ajtórol szó van igy gondolom nem izzócsere hanem biztositék.kérdésem az lenne meik biztositék az övé.
Bento2017-12-10 09:37:56 // 56990
Csakis dízel, bármelyik naftás motorral jó választás, a 8v talán kicsit igénytelenebb. Hatodik éve van meg a 147-es (8v, 115LE), félmillió kilométert futott, zokszó nélkül tűri a megpróbáltatásokat. Turbó még az eredeti lehet, kettőstömegűt és kuplungot nekem még nem kellett cserélnem. Naponta min. 80-100 kilométert teszek meg vele, évente egyszer pluszban kap még 3-4000 kilométernyi nyaralást is a nyakába.
15000 km-ként ajánlott az olaj- és szűrők (üzemanyag szűrő is!) cseréje, a vezérműszíjat 80 ezrenként cserélem, ilyenkor az FHP jeladót is tanácsos leváltani.

Az együtt töltött 350000 km átlagfogyasztása 5,4 liter/100km. Egyszer állt meg alattam, az FHP jeladó cseréjét hanyagoltam el (a csomagtartóban tartottam az újat, az út mellett ki is tudtam cserélni az alkatrészt).

Kényelmes, csendes, jól szerelhető gép szvsz. a német és osztrák importból származó autókat kerülném a rozsdaveszély miatt. Ha létezne ilyen, akkor egy szép, jól karbantartott, kevés kilométeres, rozsdamentes ph1-eset keresnék, szükség esetén sokkal olcsóbban lehet bontott karosszériaelemet találni a korábbi évjáratokhoz
Gergely2017-12-09 19:32:17 // 56989
Sziasztok!

147-re cserélném a 46-osomat, és azt a tippet kaptam egy alfás körökben elismertnek számító szerelőtől, hogy csak a 8V dízelben érdemes gondolkodni, ha hosszú távra (6-8év) tervez az ember. Leginkább hétvégeken, hosszabb utakra (2-500km) használnám, évi 15-20.000 km futással. az 1.6TS-ekről van sok rossz vélemény, viszont a 2.0-ról inkább csak jókat olvastam. Egymillió körül szánnék rá.
Bento2017-12-08 13:41:15 // 56988
Pff, ezek zömén már átestem. Full MES-szel újra lehet tanítani a kulcsokat, csak kell hozzá a kódkártya emlékeim szerint...az enyémmel még nem találkoztam, pedig már több, mint öt éve nálam van a gép. :)
Csabo222017-12-08 12:58:11 // 56987
Nekem a lakásból is nyitja az ajtókat a távirányító pedig a kocsi kint áll a garázsban ;)
Elemcsere, esetleg mikrokapcsoló csere vagy újratanítás a megoldás.
Bento2017-12-08 12:05:49 // 56986
Általános 147-es betegség a "kulcsbaj", amelyen néha a mikrokapcsolók cseréje tud segíteni. Az enyém is csak manuálisan nyílik, az ismeretségi körömbe tartozó 147-esek zöménél szintén fennáll a probléma.
Sajnos együtt kell élni a jelenséggel, nekem már az lenne a furcsa, ha működne a központi zár és csomagtér nyitás-zárás a kulccsal. :)
jroobi2017-12-08 11:42:25 // 56985
Sziasztok!

Nekem is kulcsproblémám van, azaz elemcsere óta nem megy a távirányító a kulcsban. Manuálisan használható a kulcs.

Hogyan lehetne újratanítani a kulcsot az autóhoz? Csak a távirányítás nem működik.

Köszi!
Balatoni Zsolt2017-12-07 22:03:35 // 56984
Sziasztok! Nem rég vettem 147es alfamat és nem működik a központi zár vagyis a kulcs. Nem nyit nem zár csomagtartót se... Tudna valaki segiteni?!
Laca1472017-11-30 15:07:20 // 56983
Szia

Köszönöm ránézek majd! :)
Bubi (147)2017-11-30 14:42:15 // 56982
Alfa Romeo 147 1.9jdtm féltegelyszimering jobbos balos és 2 liter sebességválto olaj elado Ár9200ft T=204777688
Attis2017-11-30 09:40:22 // 56981
Szia! Igen találkoztam/találkoztunk már vele. Az ajtósnál ugyanúgy megáll a víz, elég rosszul vannak megtervezve az ajtó alján lévő vízelvezetők. :( Lehet hogy eltömődött, próbáld kitisztítani valamivel. A 159-es topicban és volt szó erről a héten. 102053 és a 61085-as számú hozzászólást nézd meg. :)
Laca1472017-11-30 09:25:02 // 56980
Sziasztok,

Érdeklődnék, találkozott valaki már olyan tünettel, hogy esőzés után a vezetőoldali ajtó küszöbjénél megáll a víz!? (3 ajtós)
Mi lehet ennek az oka?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Twin Spark 1472017-11-29 08:49:59 // 56979
Nyíregyháza és vonzáskörzetében tud valaki ajánlani olyan szerelőt aki javítani tudja?
Twin Spark 1472017-11-29 08:46:55 // 56978
Sziasztok. Valaki tapasztalt már 147 be motorvezérlő elektronikai hibát? 1.6 ts.
Csabo222017-11-20 17:00:31 // 56977
Szia
Nálam van. de a rögzitő csavarjai annyira be voltak rohadva, h csak úgy lehetett leszedni, h lehúztam a csavar fejéről. azaz alátétes csavarral kell visszarögziteni, vagy nagyobb fejű lemezcsavarral. a pereme a sárvédő/lökös felé viszont teljesen ép. ha igy is érdekel, akkor keress meg.
berobbantam2017-11-20 16:51:20 // 56976
Én 156-ba kerestem de én se találtam sehol.Végül érden a turul utcai bontóba vettem.Nem is volt vészes az ára.
gabikiraly22017-11-20 16:11:06 // 56975
Sziasztok. A hátsó kerékjáratban lévő szövet állagú betétet lehet valahol kapni? Nem találtam sehol sem.
Köszi
Twin Spark 1472017-11-19 08:01:43 // 56974
Párásodik, elég durván, és össze van törve a belseje. kancsal. :\ Köszönöm
Taxi33™2017-11-18 20:52:50 // 56973
Sziasztok. Megkergült az üzemanyag szintjelző. Teletankolva egyszer csak lemegy félre. Azután lassan vissza állt. Most meg félről leme t 0 ra. Újból indítás után vissza állt félre. Kontakt hiba lehet? Vagy ha csere akkor ez együtt cserélhető az AC vel?
Csabo222017-11-18 19:47:07 // 56972
Ciao
Megnézem.
Tiédnek mi a hibája?
Csabo222017-11-18 19:46:34 // 56971
Szia
A kesztyűtartó mögött.
Bento2017-11-18 17:32:12 // 56970
A kerékjárati ív műanyagját félrehajtva találsz még oldalanként egy-egy 10-es fejű csavart.
alfa155gyuri2017-11-18 12:39:13 // 56969
Sziasztok!
A nem digit klímásban hol találom a fűtés záró nyitó motort?
Hol fűt hol nem.
Termosztát jó 90-en áll.Új.
Twin Spark 1472017-11-17 18:50:58 // 56968
Szia első bal lámpád nincs? 147 :)
mcs102017-11-17 18:47:38 // 56967
Sziasztok,
Első lököst nehéz levenni? Motortérben 4 torx, lent is 3 vagy négy torx, a kerékdobnál kivül 1-1 csavar. Ezen kívül gondolom még több helyen fogja, csak nem lehet látni.
Csabo222017-11-16 18:02:35 // 56966
Sziasztok
Pár finomság 3ajtós 147-be:
Recaro Ti fűthető ülésszett választható ajtó-oldalkárpitokkal (82e)

Ti köszöbboritás pár (15e)

Első osztályú, perforált bőrrel varrt váltógomb 6 sebességes (felhúzós) jtd - GTA-hoz. a kupakja polirozott, a számozás - vonalazás piros (14e)

Gumi váltógomb 5ös benzines váltóhoz szintén polirozott, piros számozással (6e), bőröztethető 6-8e ft-ból igény szerint.

Ingyen elvihető 1 FL előtti műszerfal héj (rádió 2dines) és egy FL utáni (rádió 1 dines), illetve egy sérült, de javitható (6-8e ft-ból) FL utáni hátsó lökháritó. Egyelőre ennyi, de lesz még.
Egyéb bontott alkatrészek is vannak/lesznek.
Wolf2017-11-16 00:22:16 // 56965
Biztosan négy csavaros. Négyet raktam be a nyáron :)
Csabo222017-11-15 18:11:29 // 56964
Kulissza csere.
Lehet kapni felújitó készletet de az benzineshez nem jó (pontosabban csak a selespeed kulissza talpára lehet felépiteni azt).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak