Fórum >> Típusok >> 145-146

Gergely2018-01-20 20:00:17 // 139576
Hát igen ez így van. Én úgy érzem alap szinten azért vágom a dolgokat, de mivel jobbára csak olvasmányokból, illetve a magam tapasztalatin keresztül tanultam pár dolgot a szerelésről, az ilyen apróságok, mint kartergáz szűrő nekem már nincsenek meg. De megkerestem és osztom a véleményed, hogy biza' azt k*rva nehéz onnan kiszedni...
A betöltő sapka alá lehet venni új gumit valahol? De azt hiszem egy darab a műanyagból is ki van törve...
Kazes☻2018-01-18 12:30:11 // 139575
Aha... azzal már találkoztam... akkor csak az lesz, amire már eddig is gyanakodtam, hogy bexart a szabályzó... :-/
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 12:16:02 // 139574
Amikor a termosztát lefőzi a kávét,vagy a termosztól lett hf-es hogy ragadt ilyen olyan pozícióban,vagy szimplán egy valaholi dugulás miatt nem bírt benne megfordulni a víz...
De ha fel fel ugrott a víz akkor már lehet hogy attól lett hf-es...
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 12:13:19 // 139573
Jahh meg különben is,isten ments bármit is rámbízni😁
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 12:09:55 // 139572
Nálam is időhiány van sajnos,a sajátra is van hogy nehéz időt szakítani. Csak a tél ilyen holtabb szezon,meló szempontjából ezért lett a TurboDailym blokkja is most felújítva...😉
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 11:58:25 // 139571
A fékerőszabályzó karján. Azzal csak az előre/hátra szabályzott fékerőt tudod szabályozni.
Kazes☻2018-01-18 11:28:29 // 139570
És ez a csavar hol helyezkedik el pontosan... azt hiszem nekem is van ilyesmi problémám, csak a két hátsó között.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 10:49:27 // 139569
Az nagy előny, hogy hozzáférsz egy szerelő álláshoz. Nekem a TD előfűtőjénél is a legnehezebb feladat ez volt. Minden elő volt készítve az utolsó csavarig, bilincsig, csak nem volt hol beépíteni. Egy csövet kellett lehúzni és egy tálcát alászerkeszteni ami felfogja a hűtővizet. Az udvaron nem fogok fagyban az autó alatt mászkálni és fagyállót pancsolni. Ergo várhattam a szerelőre és nyilván kifizettem neki a garázs időt.
Ugyanígy nem tudtam állítani a fékerő szabályzón, pedig csak egy csavar. Elég neccesen hátra szabályzott. A műszakin jónak mondták én meg 2 naponta hívogattam a szerelőmet, hogy mikor tudnánk állítani rajta, mert nem jó.

Egyébként az "autó időszakos műszaki tesztelése és korom kiégetése" címszó alatt végzett csapatás közben sikerült is egyszer megforognom vele... Kanyarban szépet fékeztek előttem nagyjából ok nélkül. Rántópados feladatnak is elment a dolog, nedves aszfalt, hátra fogó fék (és mint kiderült puha gumi), farolás 60-ról. Ez volt az első alkalom eddig, hogy nem tudtam összeszedni az autót. Tiszta depi lettem :-S
Azóta jégen újra teszteltem, most okés.
misike762018-01-18 10:00:16 // 139568
A történet: Az autó ment vagy 40km-t, mire lett fűtés, utána már végig volt. Ezt eljátszotta párszor. Aztán kétszer is felment a vízem 110 fokra. A szerelőnél tele volt a műhely meg az udvar és az utca is autóval, ezért a 2 ünnep közt annyit tudott tenni, hogy a tartályt fullra töltötte és nézte mit művel a víz és buborékok jöttek-mentek a csőbe. A tartályról leszedtük a kupakot, mert rövid távokon (max 25km) használni kellett az autót, kupak nélkül a fűtés is oké volt és a víz se ment 90 fok fölé.
Síkolás és fém tömítés lesz mindenképpen.
Egyébként gyerekkori jóbarátom a srác, nem húzna le.
Coyote2018-01-18 08:38:34 // 139567
Nekem azért kicsit jobb mert hetente egyszer van szervíz nap így apró melókat meg tudok csinálni. A hosszab melóért meg kiautókázom TC-re, van ott egy jó szerelő ;-)
Kazes☻2018-01-18 08:29:15 // 139566
Én is pont ezért kezdtem el anno magamnak bütykölni...
Kazes☻2018-01-18 08:27:50 // 139565
Csak messze van... ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 08:23:22 // 139564
De már latom, hogy hozzád kellene hordanom a vasat :-)
Kazes☻2018-01-18 08:23:02 // 139563
Nem mondtam, hogy kötelező, csak ne pörögjön erre nagyon rá... és ha esetleg úgy érzi biztonságosnak. Csak ennyi. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 08:21:40 // 139562
A munka az én esetemben jó lett, örülök hogy kész lett időben. Ezért benyeltem a lehúzást, még ha nem is boldogan. A szerelőm 3 héttel később tudott volna ránézni. Nem fért bele. Nem volt választás, az autónak menni kellett.
Egyébként meg 6 év alatt ez volt az egyetlen komolyabb belenyúlás, ezen kívül csak 1-1 napokra kellett helyettesíteni nagyritkán az öreg autót. Egy újtól sem várhatnék jobb rendelkezésre állást :-)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 08:10:25 // 139561
Hát erre nincs mit mondanom,ha állod a lehúzást,szponzorálod a tróger munkát,am legyen. Én nem fogom,amúgy is szakmám.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 08:08:40 // 139560
Nem tudom a történetet,miért került szétszedésre,mit produkált.
Warbinak igaza van,visszatenni csak síkolás után lehet
Amit én mondok:
1. Összerakni csak Victor Reinz tömítéssel (ha van 1.9hez full fém akkor azzal,még ha drágább is.)
2.Ha csak ilyen baszakodás volt,hogy talán kezdődő hengerfejes vagy vagy nem,akkor a nyomáspróba sok lófaszt nem ér mert álltalában hidegen próbáznak,a kezdeti rés meg elég sanszos hogy csak melegen lesz.(volt olyan hengerfej a kezemben ami birta a 25 bart,amikor beindítottad fújta a tartályt.)
De ez csak az én véleményem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 08:08:03 // 139559
Sajnos fogynak a jó és becsületes szerelők. Nehéz ügy nagyon. Viszont az otthon szerelés nem mindenkinek pálya. Sőt a többségnek nem az. Én sem csinálnám, és nem azért, mert nem tudnám. Raktam már össze motort hengerfejjel, javítottam váltót, tűgörgőztem féltengelyt. Fiatalon, egyetem mellett, nagybátyám, vagy haverok garázsában. Sok időm volt.
Most nincs mikor, nincs hol. Kedvem se sok, van más műszaki dolog bőven amivel lehet melózni. Tudom, vannak akik a garázsban éjszakáznak, mert az jó. Nekem nem jó :-) Marad a szerelő és a bosszankodás, hogy lehúznak. Le fognak. Vagy kivárom a szerelőmet, aki viszont nem gyors.. Egy naponta használt autónál ezt sakkozd ki jól.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 08:01:17 // 139558
Ezt a meleg irodás storyt jól látod kolléga...😊
Coyote2018-01-18 07:54:05 // 139557
Sajnos valóban oda jutunk lassan, hogy magad uram mert szolgád nincsen.... Manapság gyakorlatilag semmilyen "szak" embert nem lehet találni. Amennyiben mégis horror árakat fog kérni, vagy el sem válalja a melót. Régen mindenki szakmát tanult, volt ember, utánpótlás. Ma már mindenki csak meleg irodába akar ülni havi 300 nettóért azt kész.
Ez viszont minket nem érint mert mi segítünk egymásnak így meg csináljuk magunk az autóinkat :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 07:52:18 // 139556
Így nem érdemes, persze. Ha joval több lenne benne, már érdemes megfontolni, úgyis szét van szedve, spórolsz egy szerelési díjat.
Viszont dízelnél nem szíve szerinti a történet :-) Ha leugrott a hengerfej, akkor azt síkolni kell, csak úgy érdemes visszatenni.
misike762018-01-18 06:51:14 // 139555
A szerelő nem mondta a vez.cserét, itt említették, én meg rácsodálkoztam. A szerelő szétszedte, aztán áthívott és mutatta, hogy a 4es henger alja kicsit vízköves, a fém tömítésen nem látszik átégés, ezért ő a szíve szerint elvinné nyomáspróbára, síkolásra. Egyenlőre itt tartunk.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 05:26:47 // 139554
Oszt amúgy minek is cseréljen szíjat ha 18ekm van benne? Azért mert hengerfejezik? Nem azért hengerfejezik mert összeakadt,mert akkor nyúlna a szíj,de így semmi baja. Esetleg azért akarja cserélni mert a szerelője azt mondta,ugye tudjuk miért....
Itt írja hogy vizesedés jelei vannak a hengerfejen,de semmi nem latszik,a 18 ezret futott vezérlés szettet,vagy akárcsak szíjat is lecserélni,ha nem repedt nem szakadt nem nyúlott,nem kell. Főleg nem csak azért mert nem tudjuk miért de hengerfejezzük.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 05:22:20 // 139553
Nem rosszból,de itt sok mindent nem tudnak. Az olajbetöltőnél még egyszerűbb a helyzet. Nem is gondolnád. Letekered a sapkát,leteszed a satupadra fejjel lefelé,hogy a bajonétzár két lapkája felfelé álljon,és egy kis kalapáccsal óvatilag leféle megkocogtatod,hogy lapuljon. Akkor talán majd összeszorítja a tömítést. Ha nem akkor tömítő karika csere.
Ezt csak azert mondom mert ha jól emlékszem a betöltö alatt pont bütyök van és odacsapkodja az olajat.
Az a nagy helyzet hogy a gyakorlatiasság kiment a divatból.Tényleg nem rosszból mondom,de kurvára így van.
A karterszűrődet majd basznak levenni,nem férnek oda az adagolótól,azt meg ilyenért nem fogja levenni,vagy horribilis szá ámot fog mondani. De ne legyen igazam.
Kazes☻2018-01-17 22:20:20 // 139552
Akkor vegyél csak új szíjat.
Kazes☻2018-01-17 22:17:33 // 139551
Klassz! :)
Gergely2018-01-17 21:11:09 // 139550
Na eddig ezt se tudtam, hogy létezik... Gyanús, hogy az olajbetöltő sapka alatt is ezért csapódik ki egy kicsi akkor. A szervizben jövő héten kitisztíttatom és meglátjuk mi lesz.
misike762018-01-17 20:42:02 // 139549
Nem én rakom össze, hanem a szerelő. Friss vezérlés is kell? Még jó, hogy 18000km van benne. Annyit tudok,hogy az egyik hengerbe kis vízesedésre utaló nyomok vannak és a hengerfej tömítésen nem látni semmi baszt. Úgyhogy, most várunk mit mutat a nyomáspróba.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 19:33:24 // 139548
Van még abban 200 ezer:D fordítsd meg és tedd vissza úgy...:D
gradvolttomi2018-01-17 19:02:44 // 139547
Széthullott kinyomócsapágyat valaki..? :-)

DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 18:15:17 // 139546
Komolyan lehet érdemes lenne elkezdeni szerelni,egy 50-es egy hengerfejezésért kurva jó lóvé lenne. Hozhatnátok az alkatrészt is...
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-17 16:28:27 // 139544
Nem az van, hogy nem kellett. A szerelő csak sajt beszerzéssel vállalta. És mindezt akkor mondta, amikor már szét volt kapva az autó. Szerinted tudtam bármit csinálni azon kívül, hogy reménykedtem, hogy nem kartonpapírból vág majd tömítést tízezeré' ?
Ez van sajna. Annak örülök, hogy a munkát tisztességgel elvégezte és az autó jó lett. Meg lehet úszni olcsóbban biztos, de nagy átlagban a 150 nem irreális. Engem a gépműhely is kicsit többel húzott le, amire szintén haragudtam. Kértem, hogy előbb árajánlat legyen. Hát az sem volt, csak egyből az "ide a pénzt". Az elszámolás sem volt korrekt, egyetlen számlát sem láttam.
Na de ha összeadod, 50 a hengerfej munka szimeringekkel, mindennel, 50 a sok alkatrész (vezérlés, tömítések, olaj, szűrő, csavarok) és 50 a munkadíj. Kb ez az arány jött ki.
Elméletileg értem én, hogy olcsóbban meg lehetne csinálni, csak mutass egy szerelőt a környéken aki meg is csinálja. Mondjuk úgy, hogy jó is legyen. És nem két év múlva.
Csikós cikke kezd nagyon igaz lenni. Nincs szerelőd? Nem is lesz.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 16:20:17 // 139543
Hengerfej rendbetétel,köszörüléssel,szelepszárszimmeringekkel,hézagolással meg szokott állni 40 környékéből. Én csak a gépmunkadijat meg az oda tartozó anyagköltséget mondom,szerelni magamnak szerelek.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 16:18:14 // 139542
Azt a kartergáz szűrő átmosása megoldja,csak szar helyen van az adagoló mögött-alatt...azt mindegyik csinálja..
Coyote2018-01-17 15:27:49 // 139541
Kár hogy olyan messze laksz. Olcsón tudtam volna alkatrészeket hozzá. Kb fele annyi lenne :-)
Neked is ajánlottam jogy segítek Gyuribácsi, de nem kellett :-P
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-17 14:55:41 // 139540
Gondolom friss vezérléssel , szívó, kipuf tömítésekkel rakod össze. Nekem a TD olajcserét is kapott hengerfej javítás után, friss víz, fagyálló. 150 körüli téma.
misike762018-01-17 14:06:30 // 139539
Sziasztok! Most vitte el a szerelő a jtd hengerfejet nyomáspróbára, síkköszörülésre, szerintetek mennyibe fáj egy ilyen móka? Abba bele se gondolok, hogy komolyan meg kell piszkálni.
Gergely2018-01-17 11:09:59 // 139538
Jó eséllyel a te TD-d más kiképzést kapott a korábbi gazdáitól, mint az enyém :)
Hétvégén megpróbálok majd hozzáférni és megnézem a tengelylógást.
Én nem láttam, hogy mocskos lenne a turbó környéke. Egyedüla kartergázcső csatlakozásánál nagy a retek...
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 04:39:50 // 139537
Tudom hogy statisztikailag nem sok,de én régen nem tapasztaltam ilyet az öreg td-vel. Tudom az opel motor is 2l/1000km az 1.4 ecotec. Hála istennek ez nem opel.
A turbonál nem méregetésre gondoltam,szimplán csak arra hogy lóg-e a tengelye,illetve hogy a szivócsonkhoz felhordja-e az olajat. Ehhez nem kel menni masik autóval,sem padoztatni😊
Gergely2018-01-16 21:51:48 // 139536
woooo a szimeringeztetéshez muszáj levenni a hengerfejet?? az biztos nem fog megtörténni, akkor inkább elviselem a füsti fecskéket :D
Szerintem az 1-1,5L/10.000km nem sok. egyes motorok üzemszerűleg, új korukban is megesznek ennyit, az én kocsim meg óra szerint is 350ezer föllöt jár már, a valóságot meg csak a jóisten tudja.
A turbó állapotáról fogalmam sincs. Nem egy erőgép az öreg harcos, de sosem emntem másik 146TD-vel, így nem tudom, hogy mennyire normális a teljesítménye. Lehet elvihetném beméretni.
pocok1462018-01-16 20:37:39 // 139535
Szia. Egy kis tapasztalatom van már az ülések szétszedésében :) a háttámasz alján ha a sínt már szétakasztottad akkor vegyél fel egy vékony cérnakesztyűt (csak jótanács, mert elég sorjásak a lemezszélek odabent, tapasztalat :D )

Szóval
Amikor szétnyitottad a sínt, biztosan találkoztál 3-3 db zsineggel. Ezek nem engedik a kárpitot, többek közt, hogy levedd.
Mind a 2 oldalt felnyúlsz a vas váz mellett. Követed a zsinegeket. Be vannak akasztva kis mélyedésekbe. Ezeket óvatosan húzd ki onnan, enyhén húzd fölfelé egyesével, de ne erőltesd mert a 20 év már megtette hatását. Ha kiakasztottad mind a 6 darabot, utána az üléstámla majdnem tetején lesz egy vastagabb acélos drót, keresztben szintén beakasztva. Ezt már kicsit nehezebb kiakasztani, de nem lehetetlen. Ha ez is megvan, akkor már csak a fejtámaszt kell kivarázsolnod a helyéről. Na erre má nem emlékszem pontosan, hogy hogy jön ki, úgyrémlik valami kis pöcök rögziti belülről. (Ezt úgy oldottam meg, hogy kiforditottam a kárpitot, és úgy láttam is hogy mit csinálok :)
Remélem tudtam segiteni :)
Kunyho2018-01-16 17:59:55 // 139534
Sziasztok!
Szedett szét már valaki vezető oldali ülést? Sikerült hozzájutnom egy szép állapotú TI garnitúrához (köszi Laciferi), csak a bal első ülés hátlapját kellene hegeszteni (valószínűleg), mert csálén áll.
Keresgéltem a blogbejegyzések között is, de nem találtam.
Hátul szétakasztottam a műanyag sínt, de valami még foghatja, mert nem tudom lehúzni.
Kárt viszont nem akarok benne tenni, mert szép a huzat.
Ha valaki emlékszik ilyen bejegyzésre, vagy saját maga csinálta, ne tartsa magában! Köszönöm!!!!!!
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-16 17:25:46 // 139533
Valószínűleg szelepszárszimmering lesz. Ebben a korban már megengedett egy kis össze vissza füst:) Ha leveszed a hengerfejet szimmeringeztetni akkor rá kell nézni a gátakra is,meg minden másra. A füst sztem nem katasztrófa,a másfél liter olaj az fura.Turboja jól van? Tengely? Lóg? Nekem sosem evett egy csereperiódus alatt fél liternél többet,pedig 300eKm felett volt már benne.
Gergely2018-01-16 15:34:00 // 139532
Köszönöm a hozzászólásokat a hideg alapjárat ügyében. Hétfőn megy a vas Berdóékhoz, meglátjuk mi lesz a diagnózis.

Viszont a másik, idegesítőbb téma a hidegindítás utáni füstmacska.
Szerintem az oka az lehet, hogy valmelyik hengerbe egy kis olaj szivároghat. A jelek, amiből erre következtetek:
- a füst színe inkább kékes, mint fekete (szerintem ezért nem a befecskendező, vagy izzítás probléma)
- azért egy - másfél liter olaj elfogy 10ezer km alatt
- csak pár nap állás után jelentkezik (az olajnak van ideje beszivárogni)

Az másik kérdés, hogy hogy juthatilyen mennyiségű olaj a hengerbe. Vagy a szelepszár mellett(rossz a szimering) vagy úgy van megrepedve a hengerfej, hogy pont a henger felett. Én inkább az elsőre tippelnék és egyúttal abban is reménykedem :)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-15 04:03:49 // 139531
Igen valahogy úgy kéne működnie bár működős verziót nem láttam. Vagy a szolenoid halott,vagy a gombája a termosz házba,mert ugye itt az vezérli,nem számítógép😁
Hát nekem be volt kötve manuálisra,vagy kibogarászod a solenoid témá,vagy bowden😊
kbk2018-01-15 00:16:05 // 139530
Köszi, írtam neki :)
Kazes☻2018-01-14 20:55:05 // 139529
Én nem hiszem, hogy bedöglött volna... az enyém is ilyen. Viszont, ha adok neki egy nagyobb gázfröccsöt, érezhetően kikapcsol az elektronika és akkor valóban fulladozik. :)
Gergely2018-01-14 20:53:24 // 139528
Közi a választ, kezd tisztulni a kép :)
nem indul szarul, hanem bazi alacsony az alapjárat hidegen, kb 650-700 körüli, ami érezhetően nem jó neki. kb. 5 perc után beáll 900 körülire, de addig mint a traktor. azt gondolnám, hogy valahova 1100 környékére kellene, hogy tolja ez a szolenoid. viszont nem teszi, tehát gondolom akkor bedöglött a dolog.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-14 20:42:16 // 139527
Az alfában egy solenoid dúsít,az adagoló másik felén. A kar az 1.9TD tipohoz van,ott a termosztátház más,azon van egy patron ami egy bowdennel húzkodja a kart,úgy működik mint a termosztát. Ugye a tipo motor ugyanez csak a termosz ház más meg a szelepfedél.
Mit lehet vele kezdeni? Ha a solenoid nem működik,és hidegen szarul indul,amit nem hiszek. Vagy ha rázza a kasztnit hidegen,akkor bekötheted egy tetszőleges mechanika illetve bowden kombinációval az utastérbe hogy te húzgálhasd. Pl a régi Fiat Cromaban volt tekerős bowdenes dúsító,nekem az volt beleeszkábálva,a műszerfal alá,ilyet még találhatsz bontóban,80-90-es években volt dúsító a dieselekben általában,ha szétnézel találsz..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak