Fórum >> Típusok >> Stelvio

Kazes☻2017-03-07 10:30:25 // 184
Király! Mindent mutassatok meg nekünk, amit csak lehet kamerával, szavakkal és egyáltalán... :-)
Kazes☻2017-03-06 18:45:50 // 182
Nem túrós... hanem túros. :)




bocsika! :D
Kazes☻2017-03-06 18:44:42 // 181
:DDD Ezzel egyetértünk...! :D

Csak nem ilyen kontextusban írtam amit... ;)
BeeGee2017-03-06 17:00:14 // 180
Annyira azért nem.
Hirtelen angol árakat találtam összehasonlítani:

156 SW
£18,882 - 29,272

159 SW
£19,600 - 31,800

Reálértéken kb ugyanott volt a két típus.

De tényleg mindegy már :)
Giuntini2017-03-06 16:36:08 // 179
Azt ne felejtsed el, hogy a 159 lényegesen drágult az elődhöz viszonyítva. 40 ezer ojró egy jobb fajtáért 2008-ban hatalmas pénz volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 15:45:29 // 178
hát nem követik el, végre saját platform, saját fejlesztés ...közös lónak túrós a háta...
Abarai2017-03-06 15:44:39 // 177
Épp a 916 GTV ott lesz. A derékhad lassan elhullik, a bontószökevények eljutnak a bontóig, a szépek meg már nem lesznek olcsóbbak. A jobb V6-ok már el is kezdték a drágulást...
BeeGee2017-03-06 15:43:07 // 176
"Mindegy, remélem most nem követik el ezeket a hibákat."

pont ez akartam írni :)
BeeGee2017-03-06 15:42:03 // 175
Dehogy vannak ugyanott időarányosan. Illetve a 6 év nem véletlenül lett hat év. Mármint hogy nem volt érdemes tovább gyártani. Ha jól emlékszem, a 2011es utolsó szériás gyártásokat még 2014ben is újonnan árulták..

156 az első 3 évben produkálta azt, amit a 159 6+ év alatt.
2000 97056
1999 96740
1998 94924
droberto2017-03-06 15:40:47 // 174
Bocs, hogy ismételtem. Nem olvastam végig.

@BeeGee:
Annyi még, hogy az eladás csökkenésnek legkevésbé a típus volt az oka. Egyszerűen letojta a gyár a termékét, nem voltak rendes akciók, reklámok. Még csak egy valamire való ráncfelvarrásra se futotta.
Anno emlékszem az 56-nál, 47-nél jöttek a különböző kiadások, csomagok.

Mindegy, remélem most nem követik el ezeket a hibákat.
Illetve egyet már biztos elkövettek: 100 emberből jó ha egy hallot a Stelvióról.
Miért nem reklámoznak???
droberto2017-03-06 15:29:46 // 173
Ha lettek volna normális benyás motorok és 100 kg-al lett volna könnyebb más lett volna a helyzet.
No meg ahogy Erhard írta jött 2008-ban a recesszió is.
Egyébként ha időarányosan nézed kb. ugyanott vannak a típusok, mivel az ötvenkilencet csak 6 évig gyártották.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 15:08:59 // 172
és kiket érint a válság szerinted? Josefnek 10 milliárd dollár helyett csak 15 lett rosszabb esetben 8,5, attól még bármikor meg tud venni egy Porsche-t fél milláért gondolhatod, hogy két hanuka között nem azt mérlegelte vajh jó lesz e neki az 59 :DDDD
BeeGee2017-03-06 14:52:29 // 171
Akkor jó :)

Alfa 6-ot nem tudom h mekkora kudarc volt, tény h nem váltotta meg a világot :) De azt vitatom h keresett drága ritkaság lett belőle. Ok, ritkaság az igen, de 12K Eurnál van a teteje. A még csak nem is youngtimer 916 GTV-k vannak ezen a szinten. Pedig csak egy FWD, keresztmotoros műanyag kúpé.
Oda akarok kilyukadni hogy keresve találni csak a modern Alfák között olyat, ami keresett oldtimer lesz a ritkaságuk miatt. Mert nem azért ritkák, mert olyan különlegesek, hanem mert sose mentek annyira az eladások.. :/ 8C (és mutációi) illetve 4C talán, de ott mesterségesen idézik ezt elő.
Kazes☻2017-03-06 14:46:03 // 170
Igen. Nem komplett lett eladva, mert a sok újítást megtartották, de így lett a Renault R8. De ez itt már nagyon off. :)
Kazes☻2017-03-06 14:36:43 // 169
Igen... :D Bár nem átlagemberekről volt szó, csak a válságról és az eladásokról, ill. a visszaeséséről. :P
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 14:15:37 // 168
de nem csak a közvetlen válságra gondolok, ha nem a közvetettre is... ugye egy padlólemezt fejlesztettek ki a GM-mel meg a Saab-bal az utóbbi csődbe ment a bivaly nehéz alvázból kellett kihozni azt amit csak lehetett nem tudtak már hova nyúlni, normális benzines sem volt 2009-ig, elmaradt a V6 dejzel is, sajnos az 59 rosszkor született ezért is ilyen gyér az eladásai ...
az 56-ot 97-2007-ig gyártották, a 47-et 2001-2011-12-ig persze hogy szépek az eladási mutatók 10-re, az 59-et meg 2006-11-ig ...6 év...
Giuntini2017-03-06 14:09:50 // 167
Dehogy van harag! Jó hogy különbözőek a vélemények. Én elismerem, hogy a Giuliánál ott van a 10 év fejlődés. Ami nekem feltűnt a legelső beülésnél, és az első vezetésnél, hogy a 159 egy súlyosabb személyiség, egyszerűen több benne az anyag. Nekem, és ez izlés kérdése, de nekem mindig sokkal jobban bejön a retró design. A műszerfal hamisíthatatlan Alfa jegyeket hordoz magában, szerintem sokkal többet mint a Giulia vagy a Stelvio, de ez izlés kérdése. Viszont a Giulia vezethetősége a régi Alfákat idézi, nekem a 2000-es (máig kedvenc) Alfa jut eszembe. Ez ebben retró. Viszont kinézetre, a 159 juttatja eszünkbe a régi Alfákat.

A válság miatt gyártottak kevesebb 159-est, utólag ezen már nem lehet vitatkozni, hogy mi lett volna ha... Miért nem készült el a GTA, miért nem tért vissza az Alfa a WTCC-be vagy a DTM-be.

A forma maradandóságáról annyit, vagy miként válik a gyüjtők kedvenc darabjává, azt sok minden befolyásolja. Mennyi marad meg belőle, a ritkasága is befolyásolja. 200 ezer legyártott darabszám a mai világban semmi! Az Alfa történelmének egyik legnagyobb buktája (az Arnáról ne beszéljünk) a 6 volt. Tizede akkora sikere nem volt, mint a 164-nek. Mégis, a szép állapotúak vagy felújítottak horribilis összegbe kerülnek. Erre mi a magyarázat? Szerintem a ritkasága, és a mítosz része. Ebben volt először a Busso V6.

Pettinke azt írta, hogy a hatvanas évek Giuliája nem volt design-ban annyra előremutató. Én ezt nem így látom! Igenis nagyon előremutató volt, hiszen ebben az időben a többiek még pakodaszerű vagy bogárhátút gyártottak. A Fiat kezdte ezt el az 1300/1500-al, illetve az Alfa tökélesítette az abszolút modern, mai szemmel is modernnek ható designal, hiszen a mai napig is klasszikus tervezés.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 13:55:13 // 166
na igen annyi átlag ember vett új porsche-t bakker de annyi :DDDDDDD
Kócosw2017-03-06 12:37:38 // 165
igen a draga autok akkor is mentek,mert az a reteg aki ezeket vette nemigen csinalta össze magat a valsagtol, söt sokan rengeteg penzre ttek szert akkor...
pettinke2017-03-06 12:21:50 // 164
"produced a drag coefficient of Cd=0.34, particularly low for a saloon of the era."

háááááááát :-)
BeeGee2017-03-06 12:17:31 // 163
Nem ez volt akkoriban a legjobb légellenállású szedán? :)
pettinke2017-03-06 12:15:10 // 162
ha a Tipo103-ra gondolsz, az ment a süllyesztőbe, nem lett a Renault-é.
BeeGee2017-03-06 12:13:18 // 161
Az tény, de összehasonlítva a németekkel, 156os legjobb éve 2000 volt, A4es 1,75x többet adtak el akkor. A 159 legjobb éve 2007 volt, 3,35x több A4es ment el akkor. 2010ben már válság volt mindenkinél. Ebben az évben 11,5x több A4es fogyott, mint 159es. Pasattal, 3er különbség még csúnyább..
Úgy is mondhatjuk, hogy a 159el sikerült behozhatatlanul leszakadni az eminensektől :(
Kazes☻2017-03-06 11:58:16 // 160
Biztos... Bár a Porsche meg nőtt és akkortájt építette a budapesti szalonját is.
Kócosw2017-03-06 11:53:52 // 159
tutira, akkoriban eleg gatya volt a helyzet az autoiparban...
Kazes☻2017-03-06 11:49:19 // 158
Mondjuk a maga nemében pont forradalmi volt, igaz nem pont ez, hanem az elődje, amit gyorsan el is adtak a Renaultnak, ha jól emlékszem. :-)
Tuco2017-03-06 11:45:03 // 157
Mondom,hogy ez csak az én véleményem! Szeretem a 159-et mert egy jó autó. De sokkal jobban szeretném ha ugyanezzel a kinézettel egy olaszosabb könnyebb gép lenne nem ilyen tank.
pettinke2017-03-06 11:38:20 // 156
nézd meg 105-ös Giuliát 1962-ből, ami iszonyat nagy siker volt.
az mennyire "forradalmi" dizájn? :-)

szerintem gyönyörű autó, és vannak rajta nagyon szép részletek, amik különlegessé teszik, de egyáltalán nem üt el a kor 3 dobozból összerakott autóitól. nekem ez a tervezési elv nagyon rokon a mostani Giuliával.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 11:35:32 // 155
jah meg volt egy faszányos kis gazdasági válság pont az 59 érában ... nem tudom mennyit tett hozzá de biztos vett el...
Kócosw2017-03-06 11:22:11 // 154
no ezen soraidra nagyokat bólogatok !
Tuco2017-03-06 11:21:48 // 153
Kicsit lesarkitva a dolgot a 159 egy német autó olasz köntösben a giulia meg egy olasz német köntösben. Szeretem a 159-et mert egy jó autó de sokkal jobb lenne a giulia ezzel a kinézettel. De mondom ez csak az én véleményem.
BeeGee2017-03-06 11:09:57 // 152
Tök off, és tisztelem hogy Neked a 159 a világ közepe, de az a típus sosem írt történelmet. Érdekes, hogy miért a 159es tulajok gondolják a leginkább ezt. Tényleg szép az autó (ami egy szubjektív dolog) de semmi másban nem alkotott maradandót. Ez meglátszik az értékesítésen is, csak az érdekesség kedvéért:

159: 227.593 db
Brera: 19.179 db
Spider: 12.488 db

Mind a MiTo (254.613 db) és a Giulietta (342.900 db) jobban fogy, de közelébe sem érnek a 156/147 korszaknak:

156: 602.172 db
147: 607.138 db
GT: 74.531 db

Ez a korszak már inkább lehet történelmi, mert év autója lett a 147, kurva jól mentek az eladások (Alfás viszonylatban), és pl képesek voltak egy 250 LE-s hot-hatchet csinálni elsőkerék hajtással, ami azóta bevett dolog lett.
Ehhez képest a 159 platform összes modellje bukó volt. Hiába szépek, ezek a számok.

Most a Giulia ismét nevezhető történelminek az USA visszatéréssel, az RWDvel és a Stelvióval. Remélem holnapra meg lesz az Év autója cím és megismétlik a 2000 évet.

Remélem nincs harag :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 11:06:53 // 151
nem értettem meg, változnak az idők, az igények, változni kell vagy halára van ítélve a márka...
Giuntini2017-03-06 11:06:47 // 150
A budapesti utakon az utóbbi időkben hihetetlenül elszaporodtak a SUV-ok. Ez leginkább a Vitarának, és az olcsóbb modelleknek köszönhető, de hihetetlen mennyiségű premium vagy luxus SUV van. Be kellett nekünk is lépni ebbe a vonulatba, tetszik vagy nem tetszik. Ez hozhatja a pénzt!
Liquid2017-03-06 11:02:38 // 149
Szerintem értjük :) Pont azért léptek vissza egyet, hogy ne legyan megosztó.
A Stelviot a piac kívánja, ezzel lehet pénzt keresni. A Porsche is a Chayene-k köszönheti a fennmaradását, és a BMW se lőtt mellé az X-es vonulattal.
Közvetlen környezetemben is látom, hogy mindenki a SUV-okra izgul.
Amúgy ahhoz képest kiválóan megoldották, mert jól néz ki, és ha ez kell hogy legyen rendes modell is, akkor hajrá, fullgáz :)
pettinke2017-03-06 11:02:29 // 148
az a baj, hogy a 156 sikerét NEM fokozta tovább a 159 :-(
kb. harmad(!)annyi fogyott belőle, és tudtommal veszteséges is volt.

értem, hogy szerinted a dizájn még extravagánsabb lett, és én is szerettem az '59-esemet, de ez még nem minden.
Tuco2017-03-06 10:53:53 // 147
Úgy látom nem értettétek meg a lényegét a mondandómnak!
Anno a 156-ossal az alfa egy nagyot alkotott amit még tovább tudott fokozni a 159-el! Ezután a giulia egyértelmű visszalépés sztem. A 159 kiemelkedik a tömegből a mai napig mindenki megnézi, lehúzódnak előlem stb. A giulia meg inkább beleolvad a tömegbe. Persze alfa ez is megvannak a stilusjegyek csak nem olyan markánsan mint a 159-nél. A vezetési élményt meg ne szó szerint értsétek,hogy a 159 tök ugyanaz mint egy audi a6 hiszen a kormányzás a futómű fényévekkel jobbak. Csak az érzés,hogy egy baszott nagy tankban ülsz ami csak megy és teszi a dolgát hasonlit a számomra az a6-éhoz.
A suvokról meg ez a véleményem. Ezen nem változtatnak a sem a magyar útviszonyok meg a mai trendek sem. Számomra a stelvio sosem lesz igazi alfa ahogy a cheyene sem igazi porshe...
Kazes☻2017-03-06 10:32:14 // 146
Tökéletesen értem amit mondasz és nem is akarom megmásítani az érzéseid, vagy beleszólni a '59-el való kapcsolatodba... úgy és azt szeretsz benne, ahogy az neked tetszik. :)
Ám az Alfa Romeot nem azért szeretjük most már több, mint 100 éve, hanem azért, amit a Giuliáról mondtál. És ez az ami kicsit kiveszett a Fiatos megmentéssel együtt... de úgy néz ki, most visszatért. Viszont a japánok tökéletesen lemásolták az alig több, mint 20 éves MX5-el pl.
Szvsz, meg ha valakinek nem tetszik a Stelvio, hát fogadja el mint szükséges rossz... muszáj... Biztosan van az annyit emlegetett konkurenciák rajongói között is olyan, akinek nem jönnek be bizonyos típusai a kedvenc márkájának. :)
Giuntini2017-03-06 10:07:53 // 145
Nagyon sok mindenben egyetértünk mi, és tényleg igazad van, a tankérzet sohasem volt az Alfa sajátja. Még a 164-ben sem éreztem sohasem ezt. De ezért írt az Alfa a 159-el történelmet. Mert más volt! Kinézetre egyedi, abszolút Alfa, de már ez is sugallta hogy más mint az elődök. Egy Alfa kinézettel akarta leverni a németeket ezzel a tankérzettel. Ezért mondom, hogy ezt a jó értelemben vett "nagyképűséget" nagyon sokan nem tudták és tudják megemészteni. Valami hihetetlenül felsőbbrendűen viselkedik az autópályán. Egy SUV robosztussága egy sportautós üléshelyzettel ötvözve. Olyan érzés, amit Warbi Gyuri is valahol találóan írt le. Nem kívánja ez az autó a versenyzést, egy holmi jampi nem tudja kihozni a sodrából. Ugyanazt érzed benne, 140-nél, mint 190-nél. És azt érzed, hogy nagy sebességnél sem vagy kevésbé biztonságban.

A Giulia más. Mikor vezettem, éreztem, hogy hihetetlen könnyed, még ha a dízel motor egyáltalán nem győzött meg. Ugyanaz az érzés, mint a régi Alfáknál, csak modern köntösbe csomagolva. Nagyon jó! De én azt mondom, legalább ennyire jó a tank feeling, és mert más, attól még hamisíthatatlanul Alfa. A kormányzás pontossága, úttartása a nagy súly ellenére is példaértékű.
Kócosw2017-03-06 09:58:48 // 144
igy van ahogy mondod, ez a karakteres forma adott egy ilyen autonal,ebböl kell kihozni mindig valami mas designt.Sedan hatsokerekkel, a proporciok ilyenek, ezert joforman az összere ebben a kategoriaban rafoghato hogy ha az orrat vagy farat nem nezed ugyan olyan.
Kazes☻2017-03-06 09:52:33 // 143
" tankérzet" - na, ez sem volt sosem az Alfa sajátja... talán ezért (is) aposztrofálták tévedésként az '59-et.
Érdekes (számomra), hogy pont azon tulajdonságai miatt kedvelitek annyira, ami nem is AR. :)
Giuntini2017-03-06 09:40:59 // 142
Szerintem nagyon rosszul látod. Már megint egy vélemény, amelyik mást akar belelátni az autóba. Ha jól megnézed, és hangsúlyozom életben, akkor nibcs benne semmiflke Audi vagy BMW. Az Alfa tervezett egy rendkívül harmonikus vonalvezetésű autót. Az arányok adva voltak, hiszen a hátsókerékhajtás ezt kívánta. Hosszú tengelytáv, hosszú motortető, és rövid hátsó. Semmi Audi, vagy BMW nincs benne egyébként. A részleteket kell megnézni, és ott semmiféle német nincsen. Én sokkal többet látok a Maseratiból, mert az arányok és a részletek sokkal inkább azt idézik. Akkor a Jaguárra is lehetne mondani hogy BMW. Egyszerűen csináltak az olaszok egy kevésbé megosztó, de nagyon jól kinéző autót. A 159 formatervét nem lehet utolérni (ez az én véleményem), mert az már egy mozgó fémszobor volt. És pont ezért is volt megosztó. Nem a szépsége, hanem az egyebek. Ha a 159-re ránézünk, a túlnyúlásokat kivéve, egy hátsókerekes autó arányait látjuk. Pettinkének igaza van, csak művészetből nem lehet megélni. De az is hozzátartozik az igazsághoz, az utókor a megosztót fogja értékelni. De az utókor értékeléséből nem lehet a jelenlegi értékesítést növelni. Én biztos vagyok, hogy az agyonajnározott Mazda 6-os formatervét 10 év múlva a de akár öt év múlva a kutya sem fogja értékelni. A 159-es formáját harminc év múlva is zseniálisnak fogják tartani. Szóval a Giulia és a Stelvio nagyon jól sikerült darabok, és ez kellett az Alfának, jobbat gyártani mint a németek, és akárhogy is tiltakozik ellene a konkurencia sikerült. Mert ebben az autóban, akárhogy próbálnak más márkákat belelátni, az első pillanatban ott van az érzelem! Ezt csak az Alfa tudja!

Még annyit, hogy a 159 vezetésének vajmi kevés köze van az Audi A6-oshoz. Mindenben más, a kormány közvetlensége, az egész autó mozgása merőben más. Kevésbé lehet a 159-es vezetése közben érezni az Alfás stílusjegyeket, mert amit művel azt lehengerlően teszi. Mindenesetre sajnálom, hogy akik mostanában vesznek 159-est, nem értékelik az autóban lévő kvalitásokat, azt a hihetetlen biztonságérzetet. Valamiben más a 159, amit nem tudott és nem tud sem elődje, és sem utódja. Az a tankérzet, az agresszivitás nélkül is mindent félre söprök az utamból. Mert az az orr, ez az autó a mai napig tiszteletet parancsol. A súly nem csak kilókban mérhető a 159-nél. Ránézésre is érződik, ebben az autóban van anyag.
BeeGee2017-03-06 09:34:07 // 141
A morcos orr sosem volt igazán az Alfák jellemzője, a 159/Brera ment csak erre az útra. Meg egy két csúcsmodell, mint a 75 Evo.
Az új modellek tök jól viszik tovább ezt a hagyományt - dinamikus, rafinált, soft, de mégis dögös.
BeeGee2017-03-06 09:23:51 // 140
Ez a kettő még hunyorogva, 100×80 pixelben sem hasonlít :)
Kifejezetten felüdülés, hogy van egy gömbölyű design a mai élre vasalt cuccok között.

33as vezetési élményét már senki sem keresi, pláne nem egy 3× olyan nehéz, nagy és 5× olyan erős autóban. Ha mégis, hát vesz egy 4C-t vagy Abarthot.
pettinke2017-03-06 09:17:14 // 139
az embereket megosztó kinézetű autót nehéz eladni. a VW/Audi/Skoda/Seat azért (is!) pörög ennyire, mert nagyon semleges dizájn.
ha már érzelmeket váltasz ki, el fogsz veszteni közönséget.
szerintem is lehetett volna dögösebb a Giulia, de ha így jobban fogy, ám legyen.
a piacnak teljesen mindegy, hogy neked meg nekem mi a véleményünk a SUV-okról. ezt viszik mint a cukrot.

emberek, akartok Alfa Romeót látni gyártásban még 5 év múlva? igen? akkor viseljétek el, hogy a fősodornak is tetsző autókat csinál, mert csak így fog fentmaradni. ez nem a bohókás '70-es évek.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 09:15:37 // 138
én semmilyen hasonlóságot nem látok a két autó között max hogy mind a kettő autó, meg fehér színű ...
a SUV-nak meg örülök teljesen jó stratégia ezekre az elb@szott magyar utakra az való
Tuco2017-03-06 09:04:21 // 137

Hát ez komoly vélemény :)
Nézd meg a képeket sztem.az alfa maszk kivételével akár egy audi is lehetne.
Nekem kinézetre nem igazán tetszik de állitólag élőben szebb.
Ennek ellenére a tesztek alapján végre igazi alfa lesz!!! :)
Hátsókerékhajtás és baromi jó vezetési élmény.
Az én 2,4-es 159-esem vezetés szempontjából kb. Mint egy a6-os audi.
Mondjuk én így is szeretem,de hol van már az az élmény amit mondjuk egy 33-asban élt át az ember!!! Na állitólag itt újra meglesz!!!
A suv-okról meg az én véleményem ez,hogy egy elb@szott öszvér valamik! Még ingyen se kéne semmilyen tök mindegy,hogy alfa porshe vagy bmw.(na jó ingyen persze kéne de 2percen belül fenn lenne a használtauto.hu-n) És akárki akármit mond az én számomra szomorú ez a trend,hogy a kedvenc márkámnak suvot kell gyártania mert ez a divat.
vm2017-03-05 14:51:13 // 136
omg...
Tuco2017-03-04 20:10:18 // 135
Olvasom itt a kommenteket és úgy látom nem vagyok itt egyedül a véleményemmel, szomorúan látom azt a trendet,hogy az alfának suv-ot kell gyártania ahhoz,hogy fennmaradjon. Ez sztem.egyáltalán nem illik hozzá. Amúgy a giuliaval is kicsit kettős érzéseim vannak. Valahogy olyan tucat lett a design-ja. Akár egy audi is lehetne. Persze azért vannak benne alfás stilusjegyek de sztem.nagyon belesimul a német mezőnybe. Mondjuk technikailag meg pont ez az első igazi alfa hosszú idő után. De azért Remélem a következő generáció nem lesz ilyen és láthatok majd újra olyan morcos orrot mint a 159-é. Olvastam itt,hogy valaki számára a nyugalom szigete vezetni. Belőlem meg mindig ki tudja hozni az állatot. Imádom az 5 hengeres motor mély bődülését amikor úgy ístenigazából megindul. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.