Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Abarai2017-06-26 12:16:20 // 748
Szintén.
Béci2017-06-23 13:18:41 // 747
Nekem is gőzölög hideg motornál, főleg ha a külső hőmérséklet is még alacsony, mondjuk reggel. Szerintem ettől nem kell tartani.
Bilux2017-06-23 09:15:30 // 746
Esetleg más is letesztelhetné nekem...
Bilux2017-06-23 09:14:37 // 745
Kérdés a V6 tulajokhoz.
Hidegen indítás után még hideg motornál 3000rpm gázfröccsre kis szürkés füstpamacs normális? Olajat nem eszi a kocsi melegen nincs ilyen füst.
Kezdjek aggódni vagy a V6 motorok jellemzője ez hidegen !?
vologya[kendács mester]2017-06-19 19:57:33 // 744
Akkor néznek nagyot, mikor azt mondom, hogy 180-nál váltja el a 3-ast :D Persze azt nem erőltetem, hogy csak 4 sebességes.
Dévid2017-06-19 16:49:02 // 743
Rendőr kérdezte egyszer tőlem, hogy mennyit megy? Mondtam, hogy lakott területen belül 50-et, azon kívül 90-et, autópályán 130-at, sebességkorlátozás nélküli német autópályaszakaszon meg 200 felett, ha úgy akarom (csak ahhoz már bivaly tréler kell :D ).
Béci2017-06-19 15:48:53 // 742
Így így! :)
Putyesz2017-06-19 13:31:00 // 741
Én anno azt válaszoltam erre a kérdésre...amennyit akar!!!!
És különben is,az élményt meg kell fizetni!
vologya[kendács mester]2017-06-19 07:13:42 // 740
Én azt szokom válaszolni, hogy ahhoz képest ahány lóerős, szinte semmit. És már megy is a "nebassz, komolyan? oszt mennyivel megy?" :D :D
Liquid2017-06-18 15:56:38 // 739
Nalátod, pont azért se kell firtatni :)
A fekete lovaknak is kell ám cucc :))
Dévid2017-06-18 15:41:41 // 738
Pont egy olyan szól be, akinek a 2.4 kormosa sem eszik kevesebbet, mint a V6-om. :P
Béci2017-06-17 19:53:55 // 737
Tőlem is mindig az az első, amit kérdeznek, hogy mennyit fogyaszt, amikor kiderül, hogy V6-os. Én meg mindig azt válaszolom, hogy nem mindegy??? :-)
Liquid2017-06-17 15:08:55 // 736
Na akkor örülök, hogy nincs csalódás :)
Értelmetlen dolog ezzel kezdeni egy 15-20 éves prémiumszerű autónál, ami ráadásul a kvázi topmotorral szerelt. Aki ilyet akar annak mindegy kell lenni a fogyasztásnak, úgysem arra költi a legtöbbet az ember. A V6 nem dízel, hogy kisfogyasztású legyen. 40l-t úgyse fog enni...
vologya[kendács mester]2017-06-17 14:56:19 // 735
Ezt már vártam! :D Ezt mindig elmondja valaki. Szóval a V6 -nál nem illik kérdezni, ez titok mint a nők súlya vagy a kora :D Ezt már belém sulykolták itt a fórumon.
Liquid2017-06-16 23:12:24 // 734
pont annyi :) Ha a fogyasztás fontos, akkor nem a V6 a megfelelő autó
AndrasM2017-06-16 23:08:50 // 733
Szia! Nekem 156-ban város (90%-ban Budapest és forgalmasabb időszakokban) 12-13 körül van, 90-100-as tempóval városon kívül 8, autópályán 9 liter körül fogyaszt. Ehhez az kell, hogy normálisan közlekedj, de azért nyilván ebben benne vannak nagyobb előzések, kihúzatások, stb. Azért ha rendszeresen odalépsz neki, jóval többet fogyaszt :D
Dévid2017-06-16 18:42:41 // 732
Átlag 8,5-9,5 literrel eljárt a 156 alattam. Ebben volt néha előzés is, meg nagyképűsködés is. Persze városban nem sokat használtam, inkább csak nagyközségben, meg falun. :D
rodolfo752017-06-10 00:39:14 // 729
Perfecto ;)
Mr. Z (NagyVad)2017-06-09 15:13:59 // 728
166-ban manuális váltóval nekem az átlag olyan 10,5 de én klasszikus értelembe vett városba ritkán járok, csak kisvárosba még lámpánál se járok csak körforgalmakban.

Inkább hosszabb utakra használom: Miskolc-Zalaegerszeg pl oda vissza durván 900km-en mérve pályán 135-140-es átlaggal, 9.7-9.8 klímával. 9.4 klíma nélkül két utassal csomagokkal.
Abarai2017-06-09 08:51:59 // 727
Tessék, ez az enyém: https://www.spritmonitor.de/en/detail/708964.html
Béci2017-06-09 05:06:56 // 726
156-ban: város 12-13 liter, országút 8-9 liter, autópálya 10 liter.
rodolfo752017-06-09 00:58:24 // 725
Hali! Van tapasztalata vkinek 2.5 v6 busso fogyasztásáról? Direkt nem katalógus adatra lennék kíváncsi, hanem általatok mért adatra...
Köszi R75
Kócosw2017-05-12 08:36:10 // 724
en pedig abban dolgozom ;)
rodolfo752017-05-11 23:08:04 // 723
Igazad van, manapság nincs rá esély, de 20 éve más szelek fújtak... dolgozunk mi is az autóiparnak és egyre több az összevonás és a több típusba beépülő alkatrészek előfordulása...
Kócosw2017-05-11 09:11:35 // 722
a nyerskarosszeria ugyanaz mindegyiknel.ugyanannyira hajlamos a rozsdara mint mas. Nehezen lenne elkepzelhetö egy gyartasi processbe motor alapjan beintegralni egy mas alvaz es üregvedelmet.Nemigen menne...
Dévid2017-05-11 04:18:46 // 721
Szerintem ugyanolyat, mint a többi. Én már cseréltettem külső küszöböket, első sárvédőket, és a hátsók is rügyeznek picit. '97-es amúgy a kocsi. Javítás után kapott alváz és üregvédelmet amúgy.
rodolfo752017-05-11 00:25:26 // 720
Sziasztok!
A kasztni mennyire hajlamos korrodálni 156 v6 esetén? Jobb alvázvédelmet kaptak mint a ts-ek vagy a dízelek? Akinek van tapasztalata megköszönöm itt vagy privátban is ☺.
R75
2017-04-30 18:51:05 // 719
Itt az idő visszaszerelni.
Dévid2017-04-30 16:33:58 // 718
Enyémből azt már szerintem kiszedték, mert néztem a múltkor, de nem találtam.
Dévid2017-04-30 16:31:56 // 717
Száraz direktszűrőm van, és párezer kmenként takarítom. LMM-et is ki szoktam pucoln néha. Most szerintem nem a szűrő a ludas, hanem egy másik alkatrész. Ha megjavították, beszámolok róla, mi volt a gond.
2017-04-30 14:56:08 // 716
Van, aki szerint a turbot is kinyiffantja...
Mr. Z (NagyVad)2017-04-30 13:28:39 // 715
Ugye a légtömegmérő úgy működik, hogy egy thermo sensitive ellenállás van benne és a beszívott levegő mennyisége ha nagyobb az ellenállás jobban hül és így az ellenállás értéke változik. Ezt a változó feszkót kapja vissza az ECU és így játszik a benzinmennyiséggel.

Ha sport szűrőd van és nem jól olajzod az olaj vagy a kosz bejuthat az LMM egy ilyen csiga alakú nyílásába ami a levegőt vezeti az ellenálláshoz. Ha az eltömődik ez okozhat gondot.

szétszed->kitakarít=örül.

Nekem nem volt benne még sportszűrő , amikor tönkrement az lmm... szerintem nincs összefüggés.
Dévid2017-04-30 13:21:29 // 714
Hogy tudja kinyírni?
2017-04-30 13:18:37 // 713
bosch...... de tuti a légszűrő nyírta ki......
Dévid2017-04-30 10:04:20 // 712
Nem hiszem, hogy az lenne a baja, mivel a diagnosztika légtömegmérő hibát ír. Megállás után ránéztem MES-el.
VV62017-04-30 08:59:59 // 711
Lehet, hogy a légtömegmérő kicsit "érzékenyebb" lett. Egy próbát megérne és nem kerülne semmibe. És milyen jó lenne, ha csak ez lenne a baja!
2017-04-29 22:02:59 // 710
lehet beszívott egy smartot, és eldugult.. :D
Dévid2017-04-29 13:22:28 // 709
Lehetséges. Igaz négy éve nálam van, előtte már évek óta benne volt ez a szűrő, és semmi gond nem volt vele.
2017-04-28 21:13:20 // 708
Az enyém nem áll le tőle, és még sok másik sem.
VV62017-04-28 21:04:44 // 707
Khm...talán éppen ezért áll le. Pl. Impreza turbónál van ilyen jelenség.
2017-04-28 19:28:48 // 706
ezért is tartsd meg. vagy inkább csakazértis!
Dévid2017-04-28 17:26:35 // 705
Nekem csak egy szimpla Apexi direktszűrő van a kocsimban, télen-nyáron. Nem tudom jobb vagy rosszabb, mint a gyári rendszer, mert így vettem, sem előtte, sem azóta másik 2.5 v6-al nem volt dolgom. Eddig bizonyítottan gondot nem okozott.
2017-04-27 21:18:30 // 704
Ha több levegőt akartok, akkor turbo kell.
Ha jobb szívóhang kell,akkor meg szűrő.
Mr. Z (NagyVad)2017-04-27 15:47:23 // 703
na de itt jön a fekete leves. A stage 2 nálam is ez volt, igaz én gyártattam az intake csövet, szép polírozott saválló.
De nem sokat segített az alacsony fordulaton jelentkező fulladásos tüneteken. Igaz szépen szólt továbbra is..

Most gyári minden + pipercross betétszűrő, de kb így meg semmi extra se érzésre se hangra.
szállító812017-04-27 11:28:55 // 702
Sziasztok,

Köszönöm az észrevételeket.

Elvileg a torlódó hideg levegő miatt a direktszűrő (bármilyen márkájú is) egy "cold air intake" -kel együtt lenne az igazi. Ugye az is csak akkor hoz plusz erőt, rugalmasságot, amikor a menetszél a hideg levegőt tömöríti a légszűrőhöz.

Az általam linkelt K&N rendszer félmegoldás, mert nincs "cold air intake", csak a szűrő maga sokkal inkább direktben kapja a hideg levegőt, mint a gyári légszűrő házas megoldással. Ugye értelme ennek is majd inkább kettesben, hármasban vagy az felett lesz.

Betétszűrő: műszerrel biztosan kimutatható a változás, de ha egy eldugott helyen vagy a motor/kipufogó hőjéhez közeli helyen van a légszűrőház, akkor érzetre nem sok minden lesz érezhető belőle.

Illetve a direktszűrő másik előnye a szememben, hogy nagyon jó szívóhang lesz tőle, ezt a cimborám v6 Vectrájában személyesen is tapasztaltam, sőt neki a "cold air intake" -kel plusz erő is jot menet közben.

Az ára ennek jelen esetben Euro -ban kifejezhető, így vitatható, hogy ennyiért megéri -e... ebben maximálisan igazatok van.

Üdv.Gergő
Béci2017-04-27 11:17:32 // 701
Nekem nem direkt, hanem egy K&N betétszűrő van bent, ami a gyári helyére megy be. Őszintén szólva semmilyen változást nem vettem észre... Kicsit csalódott is vagyok miatta.
Mr. Z (NagyVad)2017-04-27 10:39:11 // 700
nekem nem K&N hanem más gyártmánnyal volt így megcsinálva a V6. Tehát rezonátorház ki könyök LMM + szűrő. Hangosnak hangos nem erősebb sőt lent gyengébbnek érezni, magas fordulaton viszont ez megfordul, de inkább csak hangosabb. szerintem.
szállító812017-04-27 10:14:30 // 699
Sziasztok,

Véleményetek szerint ez jó választás lehet, ha a szívóoldalon szeretnék picit finomítani?

Nyilván nem várok tőle lóerőket, de egy kicsit közvetlenebb gázreakciót szerintem mindenképpen.

https://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-0498

Nekem jelenleg gyári légszűrő rendszer van az autón, ami télire menne is vissza, csak nyárára jutna szerephez a K&N.

Ahogyan nézem ez mindenképpen a légtömegmérő elé esne, tehát nem hiszem, hogy bármit is befolyásolna a motorvezérlésben.

Esetleg valakinek valamilyen tapasztalat ezzel a szettel GTA -n?

Válaszaitokat ez ügyben előre is köszönöm!

Üdv.Gergő
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.