Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2018-02-17 23:48:52 // 139806
Ezzel vagyunk így páran, szvsz. :)
Gergely2018-02-17 22:25:24 // 139805
Sajnos én is ebben a cipőben járok. 5 éve már költöttem egy komolyabb összeget lakatra, de az mostanáig tartott ki. Decemberben még kapott a gép 2 év műszakit, de a következővel már nem biztattak. Mutattam már néhány lakatosnak a gépet, talán 400 ezerben megállna a mutatvány (alvázvédelemmel együtt)...
Gondolom nem kell magyaráznom, hogy miért nem vágtam azonnal bele :D
Viszont annyira szeretjük, mert évek óta már nagyon stabilan, megbízhatóan szolgál, hogy még mindig nem engedtem el ezt a lehetőséget sem. Egyébként óra szerint 354ezer km van benne. de mióta láttam a 600ezret futott 1.9 VW TDI erőmérését, már nem gondolom, hogy ez sok :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-17 18:29:03 // 139804
Szerintem is reális. Átszilenteztettem pár éve, mert nyekergett, de ennyi.
Kazes☻2018-02-17 17:30:45 // 139803
Nem, kétszáznál... de mint írtam valószínűleg tekert, mint majdnem mind... amit valamikor valaki kintről hozott... és dízel is, amit ugye a sok olcsóbb futásért vettek anno. De ez persze nem panasz, mert mindettől függetlenül szeretjük.
Piritu2018-02-17 17:19:59 // 139802
Csak azért írtam, hogy ha 200 alatt vetted, akkor még jó eséllyel a gyári lehetett benne.
Kazes☻2018-02-17 17:14:18 // 139801
Nem kétlem, ám én már bőven kétszáz felett járok és úgy ránézésre is lehet vagy min. ötven ezer tekerve, de inkább több...
Piritu2018-02-17 16:28:30 // 139800
Anno az újonnan vett 146-omban kb 160-170e km-nél kellett először az egyik oldalon lengőkart cserélni. A másik maradt benne és azzal is adtam el...
Kazes☻2018-02-17 15:32:21 // 139799
Hmmm... ezt kétkedve fogadom, legalábbis lengőkar ügyben. Én is szereltem ki olyat a miénkből, de inkább gondolnék arra, hogy anno odahaza még rendes alkatrészre cserélték. Aztán azóta hozzá sem nyúltak. Az összes lengéscsillapítóm is olyan volt, meg féltengely is. :)
Németh Lajos2018-02-17 13:35:41 // 139798
2017. novemberében cseréltük le a gyári lengőkarokat. 23 évig bírták a 145-ösben.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-17 13:31:52 // 139797
Egy köteg papírom van róla, hogy annyi az annyi :-) A valóságot sosem tudjuk meg, de így több mint 6 év használat után hajlok arra, hogy nem kamu a dolog. Nem tudom létezik e még 146 ami alatt gyári a futómű, de ebben még pajzsos logós lengőkarok vannak.
Fura ahogy a kis km és a sok év kiadja az élményt. Néha az öregsége érződik, kicsit köhög reggel, kicsit kopott a festés, hámlik a lakk, mindenfelé apró nyomai a 21 évnek. Közben meg mechanikailag teljesen újszerű az érzet. Az ajtók ahogy csukódnak, a motor ahogy indul, az ablakemelők, ablaktörlők friss mozgása. Teljesen patent :-)
BadAzz2018-02-17 11:34:07 // 139796
Újrabőröztetés projekt van. A kormánnyal nem volt gond de a váltógombot hogy veszem le? Felfelé húzással le kell tépni? Vissza lehet rakni utána normálisan?
Kazes☻2018-02-16 12:29:22 // 139795
Simán! :D
Coyote2018-02-16 12:25:35 // 139794
Majd rád fogják hogy tekergeted az órát 😛
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-16 10:36:52 // 139793
Na mer' méér'? :-) Azért írtam, hogy ha akad olyan aki értékeli a méterét. Amilyen csillagászati áron megy bármi ami öreg és kis km-es... divatja van. De ha visszaolvasok, én is simán megfizetném a kis km-es öreg roncsra a felárat. Ez a mai autógyártást minősíti kicsit :-D
Kazes☻2018-02-15 15:35:45 // 139792
Khm... hogy mennyit...?! :-o
;)
Kazes☻2018-02-15 15:34:51 // 139791
Igen. A blogomban minden benne van. :) Viszont az érdekes, hogy a Ts jobban porlad, mint a Td... pedig ez utóbbi az öregebb. Sajnos az igazi gazdik gondoskodása mindkettőnek hiányzik az előéletéből. : /
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 14:23:57 // 139790
Áhh, az nem érdekel :-) Ebben a TI-ben az fog meg, hogy teljesen fullos és gyárinak néz ki. De amúgy a TD-vel teljesen elégedett vagyok, amire van, arra meg jobb is mint egy TS vagy boxi :-)
marci912018-02-15 14:19:29 // 139789
Ez sajnos eléggé 146 betegség. A bódé kívülről szép, állítólag galvanizálták a karosszériát és jó minőségű, lakkos fényezést kapott annak idején. Az enyém még most is szebben csillog, mint néhány 5-10 éves mai autó. De hogy az alját miért nem kezelték megfelelően, ez rejtély. Mi nyáron ha minden jól megy, neki fogunk esni a lakatolásnak (majd blogolok róla). Édesapámnak 30 évnyi rutinja van ebben. Tőlem annyit kért, hogy teljesen pucoljam majd ki a belsejét (szőnyeg, ülés kifelé), hogy mindenhová jól hozzáférjen. Nem fogunk a padlón hagyni hibákat és utána megkapja majd szépen a cinkes alapozót, rá a rücsit, na meg az olajos üregvédelmet.
misike762018-02-15 14:19:09 // 139788
Nem ocsó mulaccság. Van Dombóváron szép hangú 1.7 boxer:-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 14:07:20 // 139787
Saccra olyan másfél milla. Ami azért nem kevés egy ilyen öreg vasért.
Ezért is nem rohanok annyira érte :-) Kapnék max 500-at a TD-ért, ha találok vevőt, aki értékeli a km-ét.
És a távolság nem kicsi, nem láthatok bele. Van pár szép kép, egy jó km óra állás de semmi garancia nincs arra, hogy a rozsda nem kezdett már bele ugyanúgy. Ha 100%-ra tudnám, hogy rozsdamentes, akkor nagyon komolyan elgondolkoznék rajta.
A szín, a felszereltség álom kategória, ennél ízlésesebb összeállítást elképzelni sem tudok.
misike762018-02-15 13:00:54 // 139786
Mennyibe állna meg a mutatvány, hogy ez a ti magyar papiros legyen?
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 12:26:57 // 139785
És te már javítottad a sajátodat... A TD-nek is ez a baja. ha nem állunk neki teljesen kilakatolni alul, akkor pár év és elfogy. És az összes ilyen korú Alfával ugyanez a történet.
Anyagilag simán rászánnám, mert használati értékben nekünk megér annyit ez az autó. Ha azt nézem, hogy mivel és mennyiért tudom pótolni, simán.. Nem sok minden jönne ki abból a pénzből amit kapnék érte még ha hozzá teszem a kasznizás árát akkor sem. Max 1 milláig tudnék autót venni helyette. Annyiért akkora pénznyelő roncsba lehet beleszaladni, mint ide Hadház :-D Amúgy elég patthelyzet az ilyen.

Ez meg a listámon van konstans, néha megnézem, hogy megvan e még:-)
Ezzel kihúznánk azt a pár nyári hónapot, amíg a TD összeáll, aztán hétvégi autóvá válna. El tudnám képzelni :-D
misike762018-02-15 12:01:39 // 139784
Ár-érték arány témában: hajdanában 450ért vettem, ha valami soha el nem romló japánt vagy németet vettem volna ennyiért, annak se hiszem, hogy sokkal olcsóbb a fenntartása.
Kazes☻2018-02-15 11:51:56 // 139783
Na, igen... Pont ezen vívok magamban a Ts-emmel. Eléggé el van kámpicsorodva alul és Ő sem távolodik a háromszáztól, hanem egyre közelíti és még talán el is fogja hagyni... de az is lehet, hogy az autó parkomat fogja elhagyni... ez még a jövő zenéje. :)
marci912018-02-15 11:34:55 // 139782
Ár-érték arányban verhetetlen a 146, ez tény. Az ugyan feltűnt, hogy az alkatrészeket már lényegesen kevesebb gyártó gyártja hozzá, mint pl 6 éve, de hát ilyen az élet, öregszik a járgány. Ettől függetlenül szerintem még mindig olcsó hozzá minden (kivéve a TS vez.módosító).
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 11:33:47 // 139781
Naná. Ha karban van tartva, 500e-ig a motorhoz nem kell nyúlnod. Akkor egy hengerfej felújítás esedékes lesz :-) Aztán mehet még annyit. Ezeknek a kaszni elfogyása jelenti a nagyobb bajt. És ilyen szempontból mindegy, hogy 155 vagy 146.
Nálam legalábbis ez a kritikus pont, mert full rendbe rakni több, mint az autó piaci értéke, nehéz szakembert találni és sokáig tart a művelet. Ez így együtt egy használós autót hamar hobbi kategóriába tesz.
Persze itt is látszik, hogy mennyire jó kis gépek ezek. Ha a megmaradt egy szem 146-ot hosszabb időre le kell tennünk, akkor összedől a családi logisztika, hiába figyel a tető alatt morcosan a 159. Alkalmatlan a feladatra, több hónapos távlatban nem lehet kiváltani vele a 146-ot.
Kazes☻2018-02-15 11:12:41 // 139780
Háromszáz - ezerrel sem számíthatsz sokkal nagyobb gombokra, mint kicsit később, szvsz... és ha ez gond, akkor lehet, hogy jobb hajtani, amíg bírja. Legalább tudod, hogy miben ülsz. Az anyagi helyzetedet te ismered és te tudod mi fér bele, de ha megy a dolog, hát cseréld! :)
misike762018-02-15 11:01:22 // 139779
Addig kell hajtani amíg megy? Nézegetek a hahu-n, amire épp rákívánok (most épp 155ts), de igazából sokkal jobb opciót nem találok és az "elhatározás" sincs meg a cseréhez. Tehát marad.
Kazes☻2018-02-15 10:28:00 // 139778
340.000 km?! Még az is simán vállalható szvsz! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 10:07:59 // 139777
Egy ennyi idős autónál midegy az a 40e km, nem ettől fog függni, hogy gombokért lehet eladni. A TD is gombokért menne el, úgyse hinné el senki a km állást, és attól még 21 éves, mellé még Alfa. A szomszédom 6 éve látja, hogy minden nap megy az öreg autó és minimálisat kell szervizelni. Suzukija van, kettő. Szerinted átülne valaha bármennyiért "megbízhatatlan" olaszba? Na..ilyen az emberek 90%-a. Szóval szűk a vevőkör is.
Pedig...
Náluk egy Wagyonőr a másod autó. Vezettem vagy hogy is mondjam... Épp nem saját erőből ment szegény, vontattuk haza. Piaci értéken kb egy kategória a 146-tal. Hát gyerekek, a különbség valami iszonyú nagy. Az az igazság, hogy a 146-ot nem a wagyonőrrel, de tesóm G Astrájával is simán össze lehet mérni. A 146 sokkal kényelmesebb, jobban vezethető, otthonosabb, egyszerűen minden faék megoldása ellenére érezhető, hogy anno prémium termék akart lenni. Szerencsére tucatautó alapokon, így nincs szétbonyolítva, a mai napig működik. És holnap is fog és 5 év múlva is.
A jtd pedig tényleg a 146 csúcsverziója. Értem én a Ti-t, QV-t, de 2000-re eléggé kiforrott konstrukció lett az autó, és beletették az akkor legmodernebb dízelmotort, módosították a futóművet, TI vel egyező kormány áttételt kapott és kb mindent ami akkor csúcs technikának számított. A szívóoldal, intercooler jobb megoldás, mint a 156-okban, a 155 Q4 coolere van van benne.
Szerintem ne vesztegesd el, nem hinném, hogy van jobb opció helyette. :-)
misike762018-02-15 09:46:22 // 139776
Talán a benzines se lett volna rossz helyette. Ha még marad mondjuk 2 évig, gyűlik kb 40000 km, akkor pont gombokért lehet eladni. Nincs igazán jó megoldás.
Kazes☻2018-02-15 08:58:57 // 139775
Bizony, hogy jó... látod-látod, te pedig el akartad adni! :)
misike762018-02-15 08:54:08 // 139774
Teszi bizony. Hogy előttem volt e tekergetve, azt nem tudhatom, de nem is érdekel. Lényeg, hogy mindenhova elvisz és onnan haza is hoz. Jó kis autó ez:-)
Kazes☻2018-02-15 08:51:20 // 139773
Igen, sajna... bár nem ismerem a többi ország díler stiklijeit... de szvsz az enyémben is simán egy százassal több van, a kormány, a kiszerelt régi alkatrészek alapján... aztán meg ki tudja, ugye! :)
Coyote2018-02-15 08:47:34 // 139772
Ez az óra tekergetés is csak magyar mentalitás. Mert állapotot vesz az ember nem kilómétert. Legalábbis nálam így van.
Kazes☻2018-02-15 08:22:56 // 139771
Grat! Motor azóta is hibátlanul teszi a dolgát?! :)



Különben meg valószínűleg sokan vagyunk így, csak hát az a szuper kis tekergetés... ugye! ;)
Coyote2018-02-15 06:15:59 // 139770
Üdv a 300-asok táborában. Nemrég én is át léptem :-)
misike762018-02-15 05:55:32 // 139769
Ebből kb. 75000 az enyém.
misike762018-02-12 12:35:49 // 139768
Kezdem megszokni, lehet már hiányozna is, ha nem zörögne.:-)
marci912018-02-12 11:37:25 // 139767
Lenne köztetek olyan, aki debreceni és van egy jó állapotú, bontott anyósülése? :)
Tocsa2018-02-08 10:43:49 // 139766
Hali biztos levált benne a kis fényvezető plexi és az zörög benne én kiszedtem belőlle
úgyse világít.;)
Kazes☻2018-02-08 10:37:31 // 139765
Majd neked levehetőre kérjük! ;-)
Coyote2018-02-08 10:31:46 // 139764
Jorjie nekem is tetszik, jó lenne egy olyan nekem is. Bár egy zavaró van benne, nekem túl nagy a tekerő gombja. De ha nincs kisebb így is jó lesz :-)
Kazes☻2018-02-08 10:26:15 // 139763
Meghiszem...! :-)
marci912018-02-08 10:10:33 // 139762
Én a magam 192 cm-ével elférek alatta, de ha már kicsit magasabb lennék, bizony gond lenne.
Kazes☻2018-02-08 10:01:56 // 139761
Mind a kettő klafi, de ez azért jobban belesimul. Nekem Jorjieé is nagyon tetszik, sima napfény tető/ablak. :-)
Alfaboooy2018-02-08 09:51:34 // 139760

Ilyen a gyári, ott is lejjebb van a belmagasság a szerkezet végett...
Coyote2018-02-07 09:16:44 // 139759
Adj a zenére még egy kis kakaót :-)
Vagy cseréld ki a kart egy másikra :-)
misike762018-02-07 08:49:19 // 139758
Szerntetek az index kar végi hátsó ködlámpa kapcsoló zörgésével lehet valamit kezdeni, azon kívül, hogy hangosítom a zenét? Alapjárat környékén cöccög.
marci912018-02-06 19:57:56 // 139757
Tuti van szerintem már bontott is, a többi pedig már csak idő és türelem kérdése :) Én féltem tőle, amikor meg lett véve a járgány 2012-ben. Régebbi Opeleknél, Fiatoknál olyan emlékeim voltak a tetőablakkal, hogy beragad, eltörik, beázik, nem működik, majd körbeszilózzák jaaaj... Ez pedig lekopogom jól működik már 16 éve, még a gumik is jól zárnak. Annyi apróság van talán, hogy az üvegen belül lecsapódó, majd lecsurdogáló pára az idők folyamán kicsit foltossá tette a tetőkárpitot, de ez szerintem ennyi idő után teljesen normális.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak