Fórum >> Típusok >> 145-146

Alfaboooy2017-11-25 00:09:24 // 139274
.
Alfaboooy2017-11-24 23:15:46 // 139273
Nah hol találtad? :) én akármikor kerestem sosem találtam semmit
Kazes☻2017-11-24 20:01:03 // 139272

Jorjie2017-11-23 16:47:22 // 139271
Á, ez már túmaccs :-)
Beérem egy rugalmas, napi szinten használható, nem annyira féltengelygyilkos, szűk kétszáz lovacskával, az 1235 kilóhoz :-)
Coyote2017-11-23 11:51:39 // 139270
Uhhh, de állat. Szivesen meg nézném nelülröl mit mehet egy ilyen :-D
Kazes☻2017-11-23 09:47:10 // 139269
Mint egy gőzös bakkR...! Hogy menekülnek körülötte! :D Fölös... szvsz. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-23 09:43:21 // 139268
Jorjie, neked EZ kéne :-D Nagyon durva :-) Lehet a 159-ből át kéne tennem a motort a TD-be :-)
Coyote2017-11-22 17:40:42 // 139267
Az nekem is kellemessé tudná tenni az tuti :-) na majd meg lesem milyen lesz a tied aztán......
:-D
Kau2017-11-22 16:44:34 // 139266
Mentem egyszer Ronnie ellen a ringen :)
Nitró nélkül én nyertem, nitróval ő :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 16:23:03 // 139265
Kell hozzá Galletto kábel és egy progi. Majd eljuttatom neked, letöltöd, elküldöd a fájlt. Aztán majd vissza jut a kábel. A 159-hez mpps adapter kell úgyis, ahhoz nem jó a Galletto. A Td-hez meg.. csavarhúzó :-D
Jorjie2017-11-22 16:18:48 // 139264
Szörnyet azért nem :-) De egy 180-190 paci, és 350-380 nyúlmókus egész kellemessé tenné a mindennapokat. Ahogy Ronnie oldalán van: "úgy megy, ahogy kinéz."
Btw, múltkor mentünk 166-ot venni havernak, és egy új Cromával mentünk. 2.4 mjet, 200 lovacska, leheletnyit könnyebb, mint a 159, és hát na :-)
Jorjie2017-11-22 16:12:25 // 139263
Ha elárulod, hogy kell leszedni a programot, elküldöm, aztán bogarászhatsz vele :-)
Coyote2017-11-22 14:29:11 // 139262
Ami késik nem múlik :-D még lehet belőle bármi....
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 13:59:29 // 139261
Bella megúszta :-) Belőle azt akartam előbb utóbb :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 13:57:57 // 139260
146 jtd programozásban akár tudok én is segíteni. Mást sosem vállalnék, magam szórakoztatására tanultam ecu-t programozgatni :-) De ehhez a motorhoz nagyon sok adatom, saját készítésű excelem van. Lehetséges turbók kompresszor mapjaitól kezdve mindenféle kalkulációk. Még wmi (water-methanol injection) számolóm is van ipari Lechler fúvókákhoz. Sőt, a prototípus fúvóka is megvan, ami az egr helyére csatlakozik :-)



20Bar-os pumpa volt hozzá (ez duplája az az ilyen Snow Performance-os lomoknak). A vezérlése sajnos már nem készült el, egy tesztkört ment a cucc, de padlógázra betiltott a rail szenzor. Annak a jeléről akartam hajtani, de nem tudtam normálisan illeszteni.
Coyote2017-11-22 12:34:15 // 139259
Mit akarsz te építeni abból a kék szépségből? Szörnyeteget? :-D
Jorjie2017-11-22 11:15:54 // 139258
A gyári lendkerék maradt, mert még használható. De legközelebb kap egy nagyobbat :-)
Szóval kell pár db 156-os injektor, egy Marea turbó, némi legózás, majd az egészet meg kell Mankyzni és reszkess Kau? :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 10:02:01 // 139256
A nagyobb lendkerék adott, ha a kuplungozáskor cseréltétek azt is, mert már egy cikkszám alatt megy minden jtd-be :-) 98-tól 2004-ig. De úgy rémlik, mintha a gyárit hagytad volna bent. Ami nagyon helyes, mert azzal halkabb az autó :-)
A 150 lovas lendkereke viszont több nyomatékot elbír. A gyári beremeg kb 280Nm fölött, alacsony fordulaton. A nagyobb viszont a 330-at is bírja simán.

Az injektorok simán cserélhetőek, de a cserével együtt át is kell programozni legalább az injektor kalibrációs táblát. Aztán meg az előtöltést és egyebeket.
A gyári porlasztó legnagyobb baja, hogy lassú. Mármint több idő ugyanazt a mennyiséget befecskendezni, mint a 115 lovas porlasztóval. Ezzel nagy fordulaton van baj, mert a dugattyú munkaüteme alatt be kell érni az anyagnak. Ez ad egy korlátot, hogy meddig lehet húzni fordulaton. Egy darabig lehet növelni a rail nyomást, amitől gyorsabb lesz, de 160-170ló lehet kb a maximum gyári porlasztóval.

Viszont mindenképp a turbóval kell kezdeni, mert az a legnagyobb limit. Gyári turbóval úgysincs annyi levegő, hogy kiszaladjunk az injektor tudásából. A legtöbb elvileg 140 lovasnak mondott remap valójában 126-132Le közt lehet. A Kollár féle pl 126 ló volt. Bella a kísérleti alany, ott ki lett minden dekázva arra, hogy a kevés levegő ellenére is fordulaton be lehessen nyomni a 140 lóhoz szükséges üzemanyagot. Logok szerint anno meg is volt, 4200-nál is bement a program szerinti maximum. :-) De gyári turbóval itt a vége, aza turbó ennyit tud. A 110 lovas Marea-król lehet leműteni megfelelő turbót leömlővel együtt, ez simán felmegy. A vezérlését vákuumosan kell megoldani. Lönciéknek erre is van blogja, hogy hogy oldották meg. Annyi, hogy nem folyamatos a geometria nyitás, ill nem programozható.

A coolert hagynám, hacsak nem pályán gyilkolás a cél. A 146-é nem olyan kicsi és jó helyen van. A FMIC-ek nagy baja, hogy a vízhűtő elé kerül, majd jól melegedni fog a motor, pláne agyon chipelve.

Kb ennyi :-)
Jorjie2017-11-22 09:15:49 // 139255
Ezt hogy lehetne megoldani? Gondolom az injektorok simán cserélhetőek, kell bele nagyobb lendkerék, meg kell írni normálisan. A turbóval kell valószínű kínlódni, faragni rá leömlőt, meg kell vezérelni, nagyobb cooler se árthat sztem.
Kau2017-11-21 21:04:00 // 139254
Azért volt elfokolva ;)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 20:57:54 // 139253
Egy dolog a 8000-res leszabályzás, de egy nyomaték görbe mondaná meg a tutit. Ha már elméletben versenyzünk :-) A hangja azért szép lehetett 8e-nél :-)
Kau2017-11-21 20:13:56 // 139252
Most már elárulom, hogy az az 1.6-os motorvezérlő 8440-es fordulatig volt megírva. 8000-nél szabályzott. A nagyobb veztengelyek úgy voltak elfokolva a gyorsulás miatt, hogy 5000 fölött húzott igazán a kocsi :)
Coyote2017-11-21 20:12:30 // 139251
Enyém is gyári, semmi csipptuning nincs benne :-D
Kau2017-11-21 20:09:19 // 139250
Oké, de ez már nem az a motor. Ez full gyári :) Még egy chiptuning sincs :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 15:43:18 // 139249
Ennyivel talán nem, de tényleg többet fogyaszt. Városban 13l az tuti :-)
Béci Ɨ|ѯ2017-11-21 12:28:13 // 139248
Akkoriban az Alfa még külön tervezte a motorokat, és logikus volt, hogy ha pénzt áldoznak egy saját motorcsalád kifejlesztésére, akkor az kerüljön az Alfákba. Egyébként a FIAT 5 hengerese tényleg nagyon jó motor, de az is az igazsághoz tartozik, hogy vegyes használatban kb 3-4 literrel többet is fogyaszt, mint a 2.0 TS.
Kazes☻2017-11-21 11:20:05 // 139247
Talán kicsinek találták hozzá, vagy talán nem elég sportosnak(?!), nem tudom... minden esetre elég érthetetlen... : /
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 11:14:54 // 139246
Igen, a Lybraban is az 5 hengeres 2.0 van. Csak a 146 kapta ezt a kétes hírű 2.0 TS-t, nem tudom minek. A 20v motor nagyon tartós, volt az ismeretségi körben ilyen. Enyhén szólva sem vigyáztak rá, rendszeresen hajtották (200 körül pályán hosszabb távokat), néha elmaradt az olajcsere, volt hogy 50e km-t ment egy olajjal. Rengeteget mentek, évi 80e beleszaladt simán. Soha semmi baja nem volt, pedig tényleg vártuk, hogy mikor adja fel. Egy TS-t kb 20e alatt hazavágtak volna a nagy műszaki érzékű tulajok :-)
misike762017-11-21 09:49:52 // 139245
Gondolom a lybrákba is az van. Néha azokra is rákívánok. De azokból is olyan sovány a választék, mint a 146-ból.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 09:13:54 // 139244
Elvileg fel. Nekem az a megoldás tetszett, amit Lönciék csináltak egy Marea-n. Asszem Punto jtd váltó került fel, aminek hosszabb a végáttétele. Igy ugyanazon a fordulaton 130 helyett 145-tel ment. Pont ennyi kellene.
Kazes☻2017-11-20 21:12:03 // 139243
Kucc-kucc...! ;)
Coyote2017-11-20 20:21:18 // 139242
Bella nem koxol :-)
Jorjie2017-11-20 19:46:29 // 139241
Vajon a multijet hatosa felmenne?
Kazes☻2017-11-20 19:13:27 // 139240
A koxtól! :D
Coyote2017-11-20 18:46:29 // 139239
Mé pont az?
Kazes☻2017-11-20 18:44:03 // 139238
Nem az álla fog leesni, hanem az orra...! :P
:D
Coyote2017-11-20 17:50:47 // 139237
Majd gyere mögöttem egyszer, aztán csak nehogy leesen az álllad Bella miatt :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 17:38:51 // 139236
Ja és egy hosszabb végáttétel is kellene bele..
Jorjie2017-11-20 17:27:36 // 139235
Ha a Gyöngyösi taliról van szó, akkor azt mondtam, hogy tudom, hol szoktak mérni, és mi pont arra mentünk :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 17:27:01 // 139234
Igen, kb onnan megfognád. Ott elfogy a levegő, kicsi a turbó.
Alul azért mennek, mert 300Nm körül vannak, ott van sok levegő. 4200-on már csak 200Nm körül tud (legalábbis Bella ide van programozva).
180-nál a TS kb 5500-at forog, megpiszkálva saccolok egy 150-160Nm-t amit még ott tud (a TI 180Nm).
A jtd 4000-ret forog 180-nál, ahol még 65mm3-t kap. Ezt átkonvertálva nyomatékra és leosztva az áttétel különbséggel 180Nm. Vagyis ott még mondjuk azt, hogyegálban vannak, viszont a jtd görbéje meredekebben esik. Szóval valahol ott van a választóvonal.


Amúgy ebből a dízelből lényegesen többet ki lehet hozni. Én már nem bonyolódtam bele, de a 115 lovas jtd injektoraival, egy vgt turbóval (mechanikusan vezérelve) a 200 lovat közelíteni lehetne vele.
Kau2017-11-20 16:51:38 // 139233
Mindegy csak térjen ki 180-nál előlem :))
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 16:44:21 // 139232
Fordulaton csak egy 146 jtd van ami nagyon megy :-D
Kau2017-11-20 16:09:24 // 139231
Ja, ott nem ezt mondtad :)))
Jorjie2017-11-20 14:53:45 // 139230
Nana, ment volna még az, csak én óvatos duhaj vagyok :-)))
Kau2017-11-20 14:47:53 // 139229
Valamelyik talira menet, mentem Jorjie 146-osa után és meglepődtem, hogy alul milyen jól húz. Aztán 140 felett már csak útban volt :)))
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 08:02:05 // 139228
Egyszer vezettem egy Marea-t ilyen motorral, mély nyomot hagyott :-)
Gergely2017-11-19 22:26:28 // 139227
Sziasztok!

Valakinek TD-hez való légszűrőház elfekvőben esetleg?
Coyote2017-11-19 21:39:25 // 139226
Ami igaz az igaz. Az 5 henger hangja az mennyei :-)
berobbantam2017-11-19 21:07:37 // 139225
Vakmerő ötlet.De szerintem 146-ba be lehetne tenni.Fordítva már történt precexens.Egy bravába becsüccsent egy alfa v6.Mondjuk az akksi csak a csomiba fért be.De igényes munka volt nem tákolás
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak