Blog >> légszűrő

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-05-20

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)

Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás

Km: 105.011

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-10-29

Kis szerviz volt. Kapott a masina új gyertyákat, akkor már kompressziót is mértem (mind a négy hengerben 14,5), motorolajat, olajszűrőt és légszűrőt cseréltem. Ez utóbbi egy bontott légszűrőház beszerelésével járt, mert a sport szűrőt kidobtam a motorházból...
1.kép: kompresszió mérő
2.kép: bal oldali a sport légszűrő, jobb oldali meg a bontott légszűrőházból maradt gyári betét (vajon melyik látja el jobban a feladatát?).

>> Szervizgabor978 // Alfa 156 1.6 TS // 2014-07-10

Termosztátot cseréltem mert a víz nem ment 70 fok fölé,először Facet márkát raktam bele de avval sem lett jobb,végül visszavittem becseréltetni egy vernet-re ,valamivel feljebb ment aztán az is beállt 70 re,következő csere a vízhőfokjeladó lesz..

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2014-06-02

Elvittem az autómat leszervizeltetni.

Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.

Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-04-11

Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-03-18

Vettem szűrőket. Mégiscsak nemrég van nálam a kocsi, aztán ki tudja, mikor voltak cserélve. A pollenszűrő inkább volt fekete, mint fehér, és még csak nem is jó irányba volt berakva (mert ugyebár rá van a légáram iránya rajzolva). A légszűrő is koszos volt már, a benzinszűrőbe meg ugye nem tudok belenézni :)
Az utóbbit persze szervíz cserélte, én nem fértem a kocsi alá, az első kettőt megoldottam. Pollenszűrőt szerszám nélkül, talán 2 perc a cseréje, a levegőszűrő már körülményesebb volt (nekem), mert a légszűrőház tetejét ha le akarom venni, akkor a szívócsövet le kell húznom róla, ami abszolút nem hajlik (a gyári nem tudom milyen, ez a cső tuti nem gyári). A légszűrőház tetejét 4 csavar fogja, amiknek a menete (egy fém tokban lévő menet) úgy volt beleragasztva a 4 lyukba. Persze mire összeraktam, már csak 3 csavar fogta, mert a ragasztás elengedett.
Néhány órával később kitaláltam (néhány cikk olvasgatása után), hogy kipucoltom a folytószelepet, mindkét oldalát és környékét is, ahol csak érem, mondván hogy mégiscsak 16 éves autó, biztos ujjnyi vastag por kívűl, olajlerakódás pedig belül. Hát le is bontottam mindent, amit kellett (légszűrőház teteje, szívócső, és a róla leágazó vékonyabb cső, ami a motorhoz megy). Igazából bilincsek fogtak mindent, egyedül a légszűrőház tetejét fogták csillag fejű csavarok. Szétszedtem, a folytószelep rendesen fénylett, olyan tiszta volt (volt értelme szopnom a bontással, majd összerakással), gondolom kipucolta az előző gazdája, de legalább láttam, hogy rendben van ez is, és a szűrőkről is le van a gond egy évig.
Persze a második összerakás után már azt a házat csak egy csavar fogja, bár van ilyen beakasztós része is neki, és a szűrő szélein is van vastag gumi, az csak tömít annyira, hogy ne szívjon a motor a szűrő mellett, de a meneteket vissza kellene ragasztanom (az új ház drága állítólag).

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-03-08

Ma sor került a légszűrő, gázolajszűrő, és a pollenszűrő cseréjére, és még belefért egy klíma fertőtlenítés, és felkerültek a nyári gurulók is...

>> SzervizKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-02-16

Ez is megtörtént, lassan a kötelező szervizek végére érek, hogy nemsokára újrakezdhessem őket. Olajcsere előtt már láttam részlegesen a levegőszűrő betétet, akkor még igencsak újszerűnek tűnt. Ebben a műveletben ugye semmi érdekfeszítő nincs.
Kivéve, ha egy nyilván nagy tudású szakember korábban a fedél csavarjai közül az egyiket egy olyan darabra cserélte ami se menetsüllyedésben se hosszban nem stimmel.
Az egyébként zseniális cold air intake amit az olaszok kitaláltak ilyenkor átokká válik, mivel a doboz alapvetően se felül se alul nem fér ki. Végülis sikerült kioperálni a szar csavart a foglalattal együtt majd a foglalatot visszaütlegelni.
Most már szívhatja a friss levegőt.
Légszűrő típusa most Filtron. Munkadíj nem volt.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-01-28

Lassan közeleg a szerviz ideje, így megkezdtem a vásárolgatást és tegnap egy volt amorés kolléga jóvoltából nagyon kedvező áron sikerült hozzájutni, a gyári szűrőszetthez: olaj-, lég-, gázolaj-, egy aktívszenes pollenszűrő (5000Ft), és egy pár fúrt mart féktárcsához (16000Ft). Ehhez még betéteket is kell vennem...
Illetve kellett egy jobb szélső hátsó lámpa (2500Ft), az ünnepek alatt észrevettem, hogy beázik idő volt rá, így kiszedtem meg is lett a bűnös repedés a tetején, ezt megragasztottam majd gondoltam kiszárítom a sütőben, takarékon. Az első 10 perc kevésnek bizonyult, a második 10 perc is, aztán a következőnél meg megfeledkeztem róla, mire szembe jutott addigra egy kissé összement, még jó, hogy csak annyira, hogy még vissza lehetett szerelni, és már nem is ázott be, de egy kissé csúnyácskán nézett ki, ezt ma ki is cseréltem.

>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2013-05-13

Levegőszűrő csere 133.000km
(már nem tudom mennyibe került, mert régen vettem)