Blog >> gumi

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-10-29

Kellett négy téli abroncs is a korábban beszerzett gyári felnikre....
Már évek óta valahogy mindig a startguminál sikerül gumit venni, most is így alakult.

Kis olvasgatás és kérdezősködés után Kormoran Snowpro B2-t sikerült venni, meglátjuk milyen lesz

A Megyeri úti "Abroncs keresekedőház"-ba kaptam időpontot.
Itt kellően flegmán fogadtak, rábeszéltek egy ingyenes átvizsgálásra. A flegmaság némileg alábbhagyott miután nem tudták egyedül kinyitni a motorháztetőt sem :) Egyébként nem meglepő módon, mivel az előző napokban volt nagyszervíz, nem találtak semmi hiányosságot.

A négy abroncs felnire szerelése önmagában kb egy óra volt. A felnik végülis nem kerültek fel az autóra, mivel a meglevő kerékcsavarok rövidnek bizonyultak, és őnekik sem volt készleten hosszabb...


Sajnos így utólag a futóművet nem sikerült megfelelően belőniük... ezzel lesz még egy köröm - máshol.

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-10-26

Az egyik első gumim szálszakadt lett. Ennek köszönhetően egy kicsit tojás alakúvá vált, egyre jobban kezdett rázni. Egy kollégámtól minimálisan használt, szinte 100%-os Bridgestone Potenza gumikat sikerült vennem.

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-10-24

Állítólag mégsem lesz idén világvége, vagyis marad a B terv, a tél. Ennek örömére kipakoltam a fél pincét az Alfába. Gumiszőnyeget a szövet helyett, jégkaparót, hóláncot, jégoldót (ezt a táskámba). Lehet, hogy korai, de elég volt egyszer is rászánnom magam. Tavaszig nem akarom a pincét látni. :)

Gondoltam, akkor már téli Michelineket is feltetethetném. Megcsörgettem Tottit, aki gyakorlatilag azonnal tudott fogadni. Pikkpakk téliesítette kerekeimet. Köszi még egyszer!

November 1től törvényileg kötelező, így megkerülve a nagy tumultust, lecseréltettem a gumikat.
km állás: 156.950

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-10-13

Még a nagy tél eleji őrület előtt idejében lecseréltettem a gumikat. Sajnos ennek az ára is jócskán felment.

>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2012-09-06

Reggel megvettem a hátsó kerekekre az abroncsokat.
Délben elvittem a gumishoz, kicserélte+centír.

>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2012-08-17

Vettem 2 új gumit (Continental PremiumContact2), mert a rajta lévők (Vredestein Sportrac3) kukásak. Bejelentkeztem futóműállításra is.

Gumik: 43.500Ft
Futóműbeállítás+gumicsere+centír: 11.000Ft

A rajta lévő négy gumiból kiválasztották a két legjobbat, azok kerültek hátra.Szeptemberben azok is cserélve lesznek.

Beállítás+csere után a jobb első kerék jobbra kanyarodáskor sebességfüggően kattogott. Először féltengelycsuklónak tűnt, de hála Adrián cartársnak (http://alfaamore.hu/forum/alfa_romeo_147!1?bookmark=16185956#16185956), kiderült, hogy a felnire ragsztott súly beleér a keréktatrtóba. 3 visszavitel után sikerült meggyőzni a mestert, hogy vegye le a kereket és ellenőrizze. Persze egyből látta, hogy valóban ez a probléma, így sűrű bocsánatkérések közepette javította a hibát. Azóta minden ok.

>> EgyébRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2012-04-05

Az alufelnik nem kerültek vissza,mert a gumik kukások és a kocsi úgyis eladásra kerül nemsokára.
A gyári méret (Fulda) került vissza lemezfelnin. 185/60/R14

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-06-16

A pechszéria folytatódik... a héten a bal hátsó kerék bekapott egy vasdarabot. Sajnos az oldalfalon keresztül ment be, olyan szerencsétlenül, hogy nem lehetett megjavítani. Ígyhát egy új gumit kellett vennem... Uh, hogy mennyire nem hiányzott most ez a kiadás :/
A gumit a Budaguminál vásároltam és ott is szerelték fel.

Viszont ez a Pirelli még mindig szexi :)

>> SzervizLongman // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-21

Megtréfált a kicsike.. :) Még szerencse, hogy épp egy hosszabb út előtti városi poroszkálás közepette..
Szóval már pár napja elkezdte hallatni a hangját, de csak reggel, hűvösebb időben. Mindenesetre idegesítő volt, tudtam hogy valamit cserélni kell.
Viszont tényleg csak pár napig bírta ezt az állapotot, szóval gyors lefolyású volt. Nem tudom közrejátszott-e az, hogy Péntek délután azért kellemesen meghajtottam a kicsikét.. :)
Szombaton egy jobb kanyar után, olyan hangot hallottam, mintha egy nagy faág beszorult volna az autó alá, de nem az volt, hanem a hosszbordás szíj széléből már levált egy 0,5 mm-es csík és az adta ezt a hangot. Nem tudtam mire vélni a dolgot, mármint hogy a szíjjal van csak a gond, vagy mással. A nyikorgásra visszagondolva gyanítottam hogy nem az lesz csak a gond.
Levágtam hát a szíjat, és legurultam szervo nélkül a műhelybe.
Ma meglett a diagnózis, a feszítővel volt a gond. Úgyhogy görgők, feszítő, és szíjcsere. No meg egy féltengely gumiharang..