Blog >> vásárlás >> gt

>> EseményPortgerm // Alfa GT 1.9 JTDm Distinctive // 2015-10-03

Már régóta nézegettem az alfákat, először a 156-ost aztán GT-t. Október elején egy szombati napon eladtam az akkori autómat. Amint elvitték beültem a gép elé és találtam is 3 GT-t 100km-es körzetbe. Elkezdődtek a telefonálások, útrakeltem és az elsőt ami képen is legjobban tetszett még aznap meg is vettem. Azóta nem lehet a vigyort letörölni az arcomról :D

>> EseménySeriff // Alfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2014-07-23

Régóta nézegettem a GT-ket. Mindig tetszettek, mint anno a GTV-k is. Utólag visszatekintve sorsszerű, hogy GT-t is vennem kellett. Vártam a jó alkalomra, sokat adtak-vettek, árultak és árulnak ma is. Durván szór(t) az áruk, állapottól sokszor függetlenül.

Miután eladtam az SW-t - amivel jó párszor megjártam a Budapest-Bonn vonalat, illetve sokat jártam Németországon belül, és még Amszterdamban, Párizsban is - gondoltam visszatérek a benzines vonalra. Nem kell nekem a kerregés, a bonyolult rendszer megannyi hibakódja, vagy akár az ezektől való félelem kis zöld lángja, ezért egy kis benzinest kerestem és vettem. Gondoltam városban praktikus, nem eszik sokat, hamar bemelegszik, kis helyen elfér, szerethető. Ilyen is volt a kis második generációs Y (ha az Y10-et is számolom, 3. gen). Kicsit nőies volt, bár a fekete szín sokat segített az összképen, a gyári 16"-os felnik mellett, jól evett, ha pörgettem jól is ment a kis Fiat motorral, de túl steril, túl unalmas volt nekem. Egyrészt csak jóval erősebb autókkal jártam, illetve ami gyengébb volt, az még az Y-nál is könnyebb, így agilisabb. Nem teljesen sikerült megbarátkoznunk, szeretni való volt, de nem hozzám való.

Nem néztem meg sok GT-t. Igazából egyet sem néztem meg ezen kívül. Azért hozzá tartozik a történethez, hogy sok GT-ben ültem, többet is vezettem, utoljára Csongor barátom GT-jét egy héttel a sajátom vásárlása előtt. Tudtam nagyjából hogy kell szólnia, mennie. Vittem magammal egy rétegvastagság mérőt, bár ilyet korábban sosem tettem, de volt ismerősnek, így gondoltam miért ne. Nem vittem exeminert, bár az volt is nekem, de olyan gyorsan történt az egész, hogy tulajdonképpen nem is gondoltam rá.

Felhívtam emberünket, mondom kezdjük a lényeggel: beszámítaná e az Y-t. Bár szeretek autókkal foglalkozni, de most sem időm, sem energiám, de leginkább kedvem nem volt a kis magyar valóságban olasz városi autót árulni. Érdekelelte a dolog, le is beszéltük a paramétereket telefonon. Ő is engedett az eredeti árból, mindketten rugalmasak voltunk, meg is köttetett az üzlet. Poroszlóra mentem le, ott nyaraltak éppen a GT-vel, egyébként debreceniek voltak. Úgy voltam vele, hogy ha nem tetszik a portéka, Poroszlóról fordulok vissza, de nem így történt. Már elsőre néztem, hogy hű és ha. Az egyik legolcsóbb GT volt a hahu-n, meg is lepett mennyivel szebb, mint sok másik amit ismerek, Alfacity-ben, vagy az utcán láttam. A nagy, 18-as, frissen fényezett (és most eladóóó :)) felnik persze sokat dobtak az első benyomás pozitív mivoltán, de a kocsi tökre egyben lévőnek tűnt. Mondom jó kezdett,

Szép volt kívül, szép volt belül. Beröffentettem, szépen szólt. OK, most álljunk meg, ne szóljon be senki, nekem is van V6-om, tudom mi a szép :P de dízelhez mérten egészséges hangja volt, csendesen járt, a kettőstömegű nem kattant leállításkor, a kuplung annyira volt puha, amennyire kellett. Előkaptam a rétegvastagság mérőt, meg is lepődtem. Bár mondta, hogy nem volt törve, de azt nem gondoltam, hogy szinte 100%-ban gyári a fényezés. A két küszöb alját fényezték, állítólag a gumisok rosszul emelték a kocsit, illetve a bal első sárvédő hátsó részén volt némi ködölés. 10 év után ez igazán remeknek mondható. A lökösök karcok miatt újra lettek fújva, de ez a legkevesebb a szememben. Bal hátul valami elektronyos gebasz van, mert sem a parkradar ottani érzékelője nem funkcionál, sem az ottani izzók nincsenek a helyzet magaslatán, erre hamarosan ránézünk.

Mentem vele. Motor, váltó, futómű kitűnő. Már-már kezdett zavarni a dolog, motoszkált bennem, hogy mi lehet a baj, hol a csapda, miért ennyiért hirdette meg a srác? Lekopogom, eddig nem jött elő olyan dolog ami rejtve maradt volna vételkor. A kuplungot a kettőstömegűvel 800EUR-ért cserélték még Olaszországban, ezért is volt puha. Vezérlést cseréltek, olajak, szűrőket, féktárcsákat és -betéteket is.

A srác, akitől vettem egy ismerősétől vette át, rendberakta a küszöböket, vett rá új emblémát és pár apróságot megcsinált rajta, majd kezdte árulni. Német autókban utazott, nem ért az olaszokhoz. Vicces, hogy mennyire pozitívan csalódott a márkában, azt mondta jobb a futóműve, mint a Merci és Bömös kupéknak. Azokból volt már neki 6-8 összesen. Lehet csak szövegelt, amolyan nepperes körmondatokkal, de jó volt hallgatni a GT dícséretét.

Az Y-t beszámolta, maradt Debrecenben, a GT-t elhoztam, megtankoltam Shell Nitro akrámi dízellel, mert elmondása szerint azt szereti és a környéken gyakoiri a siláény üzemanyag. Hazagurultam Budapestre, majd tovább a Balatonra. Az adás-vételnek és a ok utazásnak "hála" lemaradtam az M7-esen lévő dugókról, elég szépen lehetett haladni ezzel az imádnivaló olasz kupéval.

Szeretem a GTV-t, de a GT ezzel a motorral nagyon pozitív csalódást jelentett, mégha ismertem már a típust, de most már magaménak érzem. Ha minden jól alakul, sokáig lesz hű társam. Koppkopp...

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-06-12

Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.

Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)

>> EseményChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-04-18

Első blogbejegyzésem, avagy hogyan lett nekem Alfám? :)
2012 nyár óta alig telt el úgy nap, hogy ne szemezgessek a HAHU-n autók után. Volt néhány típus ami tetszett, és mivel az Alfa előtt egy, a családdal közös 98-as swift sedant vezettem, úgy gondoltam, hogy a következő teljesen saját autóm is Suzuki lesz. Hosszas keresgélés után úgy gondoltam, hogy Swift II Sportom lesz, ez állt a legközelebb az elvárásaimhoz és persze a pénztárcámhoz is. 2013 május/júniusra terveztem az autóvásárlást, ám ezek a tervek addig voltak meg, amíg a munkahelyemről hazamenet meg nem láttam egy fekete, 17"-os "sűrű küllő" felnis Alfa GT-t. Pont olyat amilyen most az enyém. Hiába láttam én korábban ezt a típust képeken, annyira nem adja vissza az élményt, mint élőben. Na meg egy ideig úgy voltam az Alfával mint márkával, mint a zsiráffal, szép, szép, de otthonra nem kéne. Na ez rögtön megváltozott mikor elgurult előttem. Amint net elé jutottam, felléptem HAHU-ra és nézegettem a GT-ket. 2db autót találtam aminek számomra elfogadhatónak tűnt az ára. Ebből az egyik kapásból kiesett, megnézni se volt érdemes, képeken annyira látszódott, hogy le van lakva. A másik jónak tűnt, viszont nem volt forgalomba helyezve MO-n. Hosszas e-mail és telefonálgatás után elmentünk megnézni Zalaegerszegre, ahova Észak-Olaszországból került. Kisebb, a korából adódó hibák voltak rajta, de az Alfa szaki akit vittünk magunkkal jónak találta, így nem volt kérdés, hogy elhozzuk-e. :)
Egy délelőtt alatt lezavarták a műszakíztatást és a forgalomba helyezést, még rendszámot is választhattam, úgyhogy az MGT mellett döntöttem, ha már lehet legyen benne az autó típusa. Hallottam korábban, hogy az alfások mennyire összetartanak és villognak, intenek egymásnak, gondoltam naa persze, aztán hazafelé jövet a pályán beigazolódott, nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyire összetartóak a cartársak. Szóval így lett nekem autóm Padovából, Suzuki helyett Alfa, május helyett februárban. :)