Blog >> üveg

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-26

Mióta megvettem az autót, tudtam, hogy a bőröket ápolni kell majd. Adódott hát, hogy az itt reklámozott Autoglym-et rendeljem meg erre a célra. Elég jó véleményeket lehetett róla olvasni. Most megérkezett, aztán kíváncsi vagyok, hogy mit fog nyújtani.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-04-28

Sosem fogok megérteni egy bizonyos típusú embert. Azt, aki úgy ragasztja fel a hónapos vagy ne adj' Isten 10 napos autópálya matricát, mintha annak az örökkévalóságig ott kellene lennie. Előző autómmal és ezzel is így jártam. Tele volt ragasztva matricákkal a szélvédő, de úgy, hogy látszott rajta tökéletesen akarták felsimítani.
Könyörgöm, ez nem fólia! Itt épp az a lényeg, hogy utána le kéne tudnod könnyen szedni. Én mindig 4-5x a ruhámra tapasztom felrakás előtt, hogy szedje össze a szöszt, ne tapadjon annyira és könnyebb legyen utána leszedni.
Láttam a matricákon, hogy némelyik már volt kapargatva, de aztán feladták a küzdelmet velük. Én a jól bevált módszerhez folyamodtam. Egy forgalmon kívül lévő bankkártya (vagy hasonló műanyag kártya, netán spakli) kaparónak és izopropil-alkohol ragasztó oldónak (ez utóbbit még anno számítógép tuningos korszakomban vettem a hőcsatoló paszta eltávolítására a processzorokról).
A művelet elég időigényes és sziszifuszi munka. A ragasztást elvégző mellett egy másik bűnöst is terhel a felelősség, akinek szintén sokat csuklott az édesanyja, miközben serényen dolgoztam. Ez pedig a matrica gyártójáé.
A következő a helyzet: Van egy matrica, amit le kéne tudnod szedni a szélvédőről érvényességének lejárta után. De ez a matrica egy olyan ócska minőségű anyagból van, hogy ha megpróbálod lekaparni, véletlenül sem jön le egyben, hanem folyton kis csíkokra szakad, nehogy le lehessen szépen húzni. Körömmel és a már említett műanyag kaparóval kell kínlódni, hogy nagy nehezen le lehessen szedni, de í]y is elég nehéz munka. Ez az első fázis.
A második fázis a "jó minőségű" matricáról az üvegen maradt nagy ragasztófolt eltávolítása. Ehhez kell az oldószer, az izopropil alkohol. Én ezt egy sima konyhai papírtörlőre fújtam, eléggé átnedvesítve azt és felkentem a ragasztóra. folyamatosan törölgetni kell, amíg alkoholos a törlőkendő és egyszer csak amikor elkezdi feloldani, simán eltűnik a trutyi. A kocsi kárpitját az üveg alatt leterítettem, hogy ha netán lecsöppenne az anyag, akkor ne marjon bele foltot.
A végeredményt a képeken meg lehet nézni.

(Valójában nem gondoltam, hogy írok róla bejegyzést, amikor csináltam, így a "before kép" nem emiatt készült, csak kivágtam belőle azt a részt, amin nagyjából látszódnak a matricák.)

>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-02-21

Lefóliáztattam az autó üvegeit, régóta tervezem már, most jött el az ideje. B oszloptól hátra 5% fényáteresztésű fólia került, míg a vezető és anyós oldalira 50%-os, a gyári 70% helyett. Az első kettő nem legális, de nem feltűnő, annyira sötét a hátsó... :)
Műbizonylattal, ahogy kell...

A munkát Kinik Róbert csinálta, Miskolcon, hivatalos LLumar kivitelező.

Költségem: 21.000.-

Néhány napja felkerültek a felnik és a toldat, a képek annyira nem adják vissza (főleg, hogy telefonnal készültek), de élőben elég jó az összkép... :)

Utolsó képen látszik a különbség a fóliázott 50% és a gyári 70% között. Kicsit le kellett vágniuk a szélét, mert gyűrte az ablak...

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-10-22

Hetek óta szívatott a bal oldali ablakemelőm. Folyamatosan átprogramozta magát, felhúzáskor mire felért az üveg, gondolt egyet és vissza lehúzódott, majd mire sikerült teljesen felhúzni (és úgy is maradt) lefelé nem ment többet. Először azt hittem az elektronika zavarodott meg, így lehúztam az aksiról a sarukat és utána működött. Ezzel letudtam és tovább nem is foglalkoztam vele. Majd 1 hét után megint előjött, de a saru lehúzás már nem segített és múlthét pénteken végleg megadta magát. Találtam helyben egy nagyon jó autóvillamossági szakembert aki hétfőre adott is időpontot. Elvittem hozzá és 3-4óra alatt megjavította. Elmondása szerint erőlködött az ablakemelő, ennek hatására megolvadt valami a panelben, plusz bowden probléma is volt. Forrasztott, tisztított, átolajozta az egészet, és valami rettentő gyorsan megy le-fel az üveg. A jobboldalinak nincs baja, de gondolkozóba estem, hogy kitisztíttatom és átolajaztatom azt is. Nem mellesleg nagyon jó áron dolgozik!

Szerk.: Ennek örömére még a TV-m is lecseréltem, 10év szolgálat után már illett. :)

>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-01-21

Van egy keménytetőm, amiben nincs üveg, mert összetörték. Egy Wiesmann gyártmány darab. Ha valaki tudja hol lehet ebbe itthon szerezni egyet, azt megköszönném. Vagy ha valakinek van egy ilyen elfekvőben, azt megvenném. Sajnos így elég gáz használni szegényt ebben az időben, így letakarva áll az udvaron. A tető jelenlegi állapota a mellékelt képen látható.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-05-15

Kimaradt a kép fólia nélkül a két kocsiról. Nekem nem tetszik. Akvárium lett. Ezek rossz képek lettek. :-)

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-05-15

Utolsó képsorozat. Itt már az összerakás fázisa látható. KOVÁCS, Rolcsi aszisztense és az én munkámba ugatós emberke.
Rolcsi érezhető volt az ideg. :-O
Üveg kóla, meg narancslé vagy mi a rák: kb.: 600 Ft

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-05-15

Pár kép a szerelésről. Az eső miatt már mást nem csináltam az autón. Pedig van egy párapróság.
Nem bántam meg, hogy nem a fóliát húztam le vagy huzattam át világosabbra.Jó volt az üveg cseréje. Árban is.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-05-15

Megejtettem az első üvegek cseréjét. A fóliázottat elraktam, később visszacserélem. Az bal elsővel kezdtem egy óra alatt jött ki az üveg. A másik oldalt már 30 perc alattszét- és összeraktam. Az már könnyen ment. Roland haver szívott egy kicsit a 147-tel. Az mint, ha nehezebb falatka lett volna. KOVÁCS inas neki aszisztál. :-)
A képeken még fóliával látható a két autó. Meg a másik két bikra Alfás. :-)
Az idegtől már volt itt buziskodás is. :-)