Blog

>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-08-06

Ma ki lettek cserélve a jobb első szilentek, meg a többi is be lett "injekciózva". Ezen kívül felkerült az új hátsó rendszám. Sor került még egy futómű állításra is. Utóbbira beugrott Alfi cartárs is.

 

Boldogság van. Nameg szombat reggel. A WizzAir sikeresen hazaröptetett tegnap, csak az ember térde dagad labdanagyságúra a nemlétező lábtérbe bepréselt és 2 óráig hibernált nyúlványaim mozdulatlan voltától. Ma gyorsan végignézzük a perifériákat a GTVn, mert holnap már nincs kecmec, indulás külhonba. 1500km háztól házig. Kedves szülőm a reggeli kávé mellett informál: a szervizbe menet (vagy hazafelé? Már nem emlékszem mit mondott Écsapám) kissé rakoncátlankodott az irányjelző, és megszűnt működni a bal oldali elektromos ablak is. No para, 26évesek vagyunk, ilyenek előfordulnak újabb autókkal is. (annyi eszem azért lehetett volna, hogy kissé megcibálom a reléket, amolyan hátha alapon. :p)

Vasárnap reggel: elindultam! Mondanom sem kell a tegnap még boldogan villogó iranyjelző megszűnt létezni kb 5km után, Egerben már abszolút nem jelzett egyik irányba sem. Elkezdtem gondolkodást szimulálni: Eger - Budapest között autópálya van, majd Budapest - Brüsszel között ugyancsak. A tempó nem lesz nagy, nem kell az az iranyjelző, menjünk! Budapesten a második jobbra kanyarodásnál természetesen magától megjavult... olasz autó (26éves), elnézzuk neki. :)

Gyors pitstop egy ismerősnél, majd vissza a kocsiba, előttünk még 1300km. Villámgyors hibacheck: iranyjelző: OK, ablak továbbra is beragadva: OK. :) Illetve egy nemvárt újabb fejlemény: az eső szakad. Irtózatos erővel. Még szerencse, hogy az ablak nem működik, ki az a bolond, aki esőben nyitogatná? Indulás tovább!

Hasitottam a kilométereket, talán mentem is 10-et (talán 11-et), mikor kiértem az M1-re. Nagyon durvára fordult az idő, brutális keresztszél fújt, néha úgy kellett visszakormányoznom a kocsit a másik sávból, az eső pedig annyira szakadt, hogy az amúgy is csiga lassú ablaktörlő alig győzte a vizet. De nem érdekelt! Az ablak hálistennek be van ragadva, igy védve vagyok, már csak 13óra, és nyugodtan fogok parkolni a brüsszeli garázsban. Bedugtam az iPodot, szólt a zene, én meg csak vigyorogtam...végre újra V6-ban ülök! Jól ment az autó!

Egészen újabb 5km-ig. :p

Ekkor jött egy akkora keresztszél, hogy az épp függőlegesen alló baloldali ablaktörlő lapátot túllökte a szélvédőn, és mivel az ablatörlő motor gyenge volt, képtelen volt visszahúzni azt, beragadt ebbe az állásba. Na itt egy kicsit bebarnult az alsónadrágom. Kb 5 másodperc alatt annyi viz lett a szélvédőn, hogy szinte semmit nem láttam. Probáltam irányjelzőzni, természetesen (ismét) nem működött! Közben folyamatosan lassultam, és húzódtam jobbra, mögöttem kamionok, lelki szemeimmel láttam, hogy bármelyik pillanatban átalakulhatunk piros matricává vagy netalán Blikk cimlappá. Azért még reflexből megnyomtam a vészvillogót és bezuhantam a leállósávra. Mivel az ablakom nem tudtam lehúzni, igy szinte 2 kézzel tartva az ajtót - hogy a szél ne vágja ki - kihajoltam, és visszalöktem az ablaktörlő lapatot. Mission completed, nyugodtság van, menjünk tovább! :)

A fenti esemény még 4x lezajlott az következő 100km alatt, a végére már rutinból nyomtam a vészvillogót, húzódtam le a leállósávra, és szinte meg se állva nyitottam az ajtót, löktem vissza a lapátot.

Az autó szépen duruzsolt, tartottam a 110-120-as utazót, minden rendben volt. Egészen Mosonmagyarovarig. :p

De ez már egy újabb történet...

Lecseréltem a kopásjelzőig amortizálódott gumikat. A gumik.com-ról rendeltem 4db Toyo Proxes T1R-t. Előre 205/45R16 mig hátra 225/45R16 került.

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2010-08-06

Ma megtörtént az első olajcserém is 123631km-nél. Már múlt héten egy Alfás cartars hozott nekem Selenia 20K-t 2000HUF/l -ért és tegnap megvettem az olajszűrőt is (Mann Filter 3300HUF).Korábban Meguin 5W40 volt benne a papírok alapján és 108000-nél volt cserélve. A mostani cserét 3000HUF-ért vállalta egy közeli garázs-műhely. Kicsit soknak tartom,de megcsinálta a srác rendesen és még egy-két dolgot megnézett mellette. Viszont itt jön a rossz hír. Már egy ideje szivárog a hűtővíz. Nem nagy mennyiségben, csak mégis zavart. Ezt is megnézettem és úgy néz ki, hogy a hűtő lyukas.:( Megvan a következő projekt.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2010-08-06

Múlt héten felszemű lett a Pók! Több mint egy hétig így járkáltam,de aztán ma végre lett időm izzót venni és kicserélni.

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2010-08-06

Bazsi kitartásának köszönhetően újra látókörömbe került a "régi" acélkékesszürkésezüstös GT(m)! :-) Jó újra látni és jó kezekben tudni! :-)) Még mindíg gyönyörű!!

 
>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-08-06

Fontosabbnak tartottam a klímást, mint a futómű beállítást. :-) Ezért hamarabb jutottam el oda. Sajnos az egyik csatlakozónál engedi a gázt. Ezt majd le kell műtenem és visszavinnem. Megpróbálják javítani. Ha nem sikerül, akkor vásárolnom kell egy olyat. 3000 péz lenne egy ilyen hibakeresés, de majd a végén összeadja és úgy fizetek. :-)

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-08-05

Tárcsa ATE, betét: Ferodo
És megszűnt a koppanás a fékezésnél.

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-08-05

Megjöttek a króm oldalvillogók, és felkerültek Rómeóra a már lassan egy hete hurcolt sárga indexekkel együtt. A házhoz szállítás majdnem annyi volt mint a cuccok együtt, de cserébe gyors volt, ami legjobbkor jött. :)
Apróság, de sokat dob a kinézeten... :)

Na, akkor az az ominózus "Esse lesz egyszerű" story. Vagyis a kezdet. Amennyire lehetett tájékozódtam, tisztában voltam az autó hibáival. Minimális kardán remegés nagyobb fordulaton, fékek talán kicsit kopottabbak, esetleg gyertyákat is majd cserélni kell, nameg a szokásos vásárláskori olajcsere. Az átvételkor kiderült, hogy az 1 nappal azelőtti műszakin bejegyeztek egy kis könnyezést a hátsó fék környékén. Nem gond, mégiscsak 26 éves a lelkem, ez mind benne van a kalapban, hazagurulunk vele és orvosoljuk, aztán másnap nyakunkba vesszuk a német Autobahnt és irány belgium. Perszepersze, mint ahogy azt Móricka elkérdezi... Mire letudtuk a Bp-Eger távolságot elfogyott fél kiegyenlitőtartálynyi olaj, a pedált akaratlanul is szinte padlóig löktem minden alkalommal. Ez a szinte fékmentesség főleg az Eger utáni szerpentinen volt kellően adrenalinfokozó hatású. :) Egy nyugtató kupica házipálinka után felgurultunk a szülői ház garázsának aknájára...nézzük! Én lemásztam, Écsapám pumpált. Jééé ez spriccol. :) Mivel a pontos helyet nem lehetett látni (setét az akna :p), igy egy gyors poszt az AA-n a szakikhoz: ez bizony a kézifék bekötés tömitése. Naccerű. :/ A hiba filléres, javitókészlet lesz hozzá, másnapi nagyutazás már kevésbe. Mégegy stampó lecsúszott - gondolkozzunk Béláim! Nincs mit tenni, autó marad, én repülök. Távollétemben begurult az autó Menyusékhoz Egerbe, akik szépen kicseréltek mindent, lelégtelenitettek és ha már ott volt náluk a vas át is nézték, hogy kell-e valamit s.o.s javitani. Nem kellett, semmi újabb hiba nem jött a vásárláskori listához. Ez igy jó! Nincs más hátra, mint szervezni az újabb hazautat...és...mint mondottam...folytatni az “Esse lesz egyszerű” magyar teleregényt. :)