Blog

>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2010-08-09

Sajnos a vasnak a csomagtérajtó teleszkópja megadta magát, azaz az egyik szorulna cserére, de mivel felvilágosítottak, hogy ezeket párba szokták cserélni így hallgattam tanultabb kollégáimra!
Ma meg is vettem őket, természetesen párba egy kis kedvezménnyel a Bárdi Autónál! Marad legalább egy tartalék!

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-08-09

Amióta megláttam 7-8 éve a 156 GTA üdvözlően bólintó xenonjait, csak olyanra vágytam. Jöttek mentek az autók, de valahogy nem tudtam kifogni a gyári xenonos változatot. Egyszer már majdnem meglett, de kiderült, szintén gányolt és nagyon karcos. Így aztán, mert xenon nélkül nem az igazi, maradt a kínai olcsó cucc. Másfél évet töltöttünk el együtt jóban rosszban, de inkább jóban: ha a műszaki vizsgát nem számítom, soha semmi gond nem volt sem a lámpával, sem a látással. Egyszerűen nem győzöm dícsérni a xenon fényerejét, de egyre nőttek a negatívumok a lelkemben. Ami igazán zavaró volt, hogyan takarodtak előlem az emberek. Az elején ez nagyon feldobott, aztán egyre lehangolóbb lett, az utolsó egy évben pedig 3-as állásban, földig lapított lámpákkal közlekedtem. Persze az aranyos srácot, aki a Skodajabol kiugorva kirúgta a jobb lámpám, ez nem zavarta, ő még nagyobb fej volt, és ezt meg kellett mutatni. Máig nem értem, mi lehetett a baja, a rendőr szerint a párhuzamos közlekedést tolakodásnak vette a mögé való besorolási kísérletet meg személyes sértésnek. Vendetta, na. Mindegy, a feljelentésem visszavontam, majd ha nagy leszek, én is megrugdosom az ő autóját. Kétszer is. A lényeg, hogy az operáció következtében a jobb lámpa bal sarka két centit ment befele és egyet lefele. Magyarul mondva csálé lett. A status quo tehát egy projektor nélküli, házilag xenonosított, betiltott, beállíthatatlan, csálén álló hülyegyereklámpa. Mert másnak nem nagyon nevezhető az egész foncsorból xenonrobbanást okádó akármi. A szakemberek szórt fénynek hívják, a szemben jövő autósok meg "akurvaanyádvakítaszaszaroddal".

Nem csoda hát, hogy a régi álom nem vált valóra ezzel a megoldással. Tovább kerestem, de egyre csökkenő intenzitással. A barátok viszont nem hagyták annyiban a kínlódásom. Egy regimentnyi Alfás sietett a segítségemre, az első Poló volt, aki az e-bayen meglátta a hirdetést és bogarat ültetett a fejembe. Német hirdetés, hibátlan, 74e km-t futott lámpák eladók. Kb. 100 €-n állt a licit, ennyiért a hülyének is megéri. Na de ki húzza végig a licitet? Stef sietett a segítségemre, de egy nappal a vége előtt már 300 €-nál jártunk. Jézusom, mit tegyek? Ez így nagyon drága hobbi lesz. Végül nem is én döntöttem el, mondtam Stefnek egy összeget, amit ő még pimaszul megtoldott 1 €-val és úgy hagytuk - ettől többet akkor se adok, ha elhozza megmutatni, nem még egy zsákbamacskáért. Stef az 1 €-nak köszönhetően megnyerte a licitet. Húha, van egy pár gyári xenonlámpám Németországban :)

Sajnos nem tudtunk kommunikálni a sráccal, valahogy eldugult a csatorna, így a többi dolgot nem tudtam megvenni. Közben aztán kiderült, hogy a többi dolog nem is olyan simán beépíthető cucc, hanem teljesen új kábelezés kell. Közben újabb rossz hír jött: A Steffel való forint váltogatás vesztesége újabb 30€-t vett ki a zsebemből. Több hónapos szünet következett, nem voltam ugyanis képes csatlakozókat találni a lámpákhoz. Tippem volt sok, eredmény viszont semmi. A gyári lámpa ugyanis egy központi csatlakozós, egy kábelen jön a tompított, reflektor és a parkolólámpa. Itt Skull mentette meg az életem - az egyik bontóban talált egy totálkáros 156-ot. Háromszor mentem vissza, mert a bontós egy filléres kábel miatt nem akart felmászni és a roncsban túrkálni. Másodszor max. 2 centis kábelt volt hajlandó levágni a csatlakozó után - így elbúcsúztam volna az indexektől. Harmadszorra megegyeztünk, hogy én mászok fel és én vágom le. Máig szívesen gondolok az arcára, ha rémálmaim vannak. A tengelyeken lévő szenzorokat viszont 30€-ért szedte volna le - darabját. Ráadásul az első teljesen megsemmisült. Annyiért nem kell.

Sokkal boldogabb voltam a csatlakozóval, de 4 hónap után még mindig nem volt esély, hogy működjön is a rendszer. A bólintás és reflektoros villantás (a tompított ne kapcsoljon ki, ha villantok) nélkül ugyanis nem érdekelt a megoldás. Valaki olyat kerestem, aki az egész rendszert profin összehangolja, levédi, elrendezi, a két lámpa master-slave adatkommunikációját megoldja. Ezúttal Ribipeti sietett a segítségemre, Öcsi barátja ugyanis konstruktőr és már gyártott hasonló megoldást 156-ba. A gond csak az volt, hogy a lámpát előre el kellett küldeni a világ végére, hogy mindent elő tudjon készíteni a szerelésre. Itt majdnem feladtam és meghirdettem a lámpákat. Aki elviszi 550-ért, az vigye. Nem kellett senkinek. Májusban, 3 hónappal az e-bay licit után eldöntöttem, hogy elküldöm a lámpát. Mivel a 300 km-es út feleslegesnek tűnt, András bácsi jelentkezett, hogy segít. Újabb 2 hónap várakozás következett, Öcsi el volt havazva. Végül július végén jött a hír - mehetek, minden működik. Augusztus 7-én elindult a család Tamásiba. Eredetileg egyedül mentem volna, így már az indulásnál késtem fél órát, amihez az M1 katasztrofális románkamionos 80-as tempója még fél órát hozzáadott. Az M0 feltúrva, nem tudtam az M7-re térni, így az M6-on száguldottunk le - ami nem is volt rossz, mert teljesen kihalt volt. Ráadásul megismertük a cecei mézédes dinnyét :)

A szerelés majdnem 5 órán át tartott, de Ribipeti példás házigazdaként remekül kitöltötte ezt az időt. A feleségem mondjuk nem volt túl boldog, azt ígértem neki, hogy 1 óráról lesz szó. De Tamási aranyos városka :)

Maga a rendszer éppen olyan, ahogy elképzeltem. Saját áramellátás háromszoros védelemmel. Adatkommunikáció. Potméterrel állítható magasság, jumperrel állítható a kikapcsolás 1-10 mp között. Mindez egy vízmentes dobozban, szépen elrejtve a kíváncsi szemek elől. Semmi kiégett izzós visszajelző, semmi gányolás. Műanyag gégében futó, gyárinak tűnő kábelezés. Ráadásul Öcsi rájött, hogy teljesen ki van dörgölve az akkura kötött fő kábel, ami akár durva rövidzárlatot is okozhatott volna. Üvegszálas borítással levédte. A lámpa kirúgásánal keletkezett rést teljesen eltüntette, csak a horpadás és repedt lakk emlékeztetnek erre az incidensre.

A próba jól sikerült. A lámpa bekapcsolása után villámgyors szintezés, majd minden működik, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Nem volt olcsó megoldás, de nagyon profi.

Alig vártam, hogy beesteledjen és kipróbáljam a lámpákat éjjel is. Hazafele egész jó iramot diktáltam. Siófokon kipróbáltuk a Roxy éttermet és nagyon elégedettek voltunk. Fehérvár határáig gond nélkül siettünk, majd az M1-en szintén gondtalanul húztunk haza. Ránk is sötétetett és az első reakció is megszületett: hú, ez nem sokat ér. Ahol a kínai vacak nappali fényt generált és 100 km/h sebességgel hajtottam a fák alkotta bunkerbe, most 50 km/h alá kellett lassítanom, mert nem láttam semmit. Ez durva. Remélem egy jó beállítás rendbe rak mindent. Vasárnap este újra kipróbáltam és már nem tűnt olyan szörnyűnek, lehet, hogy szombaton túl fáradt voltam a 620 km levezetése után. Ráadásul a példásan kirajzolt fényhatár az autó orra előtt van, tehát egy jó beállítás nagyot javít majd.

Köszönöm mindenkinek a sok segítséget!

 
>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-08-08

Elérkezett. Lia újabb lépést tett előre, és ezzel átlépte a 140K-t

Isten éltesse sokáig :)))

(helyszín: úton Gyál felé, az M5-ösön)

Mivel a tavalyi találkozó nagyon bejött, így az idén is ellátogattunk Szegedre.
A nap 365 km-es úttal indult, ebből 280 autópályán. Az első hosszú autópályázás a hazahozatal óta. Ráadásul a tankban 50% bioetanol és 50% benzin keveréke.
Nagyon jól vizsgázott a Pók.
A találkozó szokás szerint zajlott, kocsimustra, beszélgetés, ebéd, fagyi. Szokás szerint sokan fényképezkedtek a Pókkal, egyet sikerült is elcsípnem (4.kép).
Ami új volt, az a konvoj rendőri felvezetéssel. Jó buli volt.
Kicsit furcsállottam, hogy milyen kevesen vacsoráztak a halászcsárdában. Mindenki elrohant...
Vacsora közben megtörtént a Dolog, eleredt az eső. A Pókot amióta csak nálam van nem érte eső, most kapott rendesen. Vacsora után szakadó esőben, hatalmas csúcsforgalomban vissza a városba, a Tímár panzióba.
Másnap a szokásos kép az üres talihelyről, majd átmentünk a Tisza hídon, amin tavaly nem tudtunk a felújítás miatt.
Hazafelé az autópályát szigorúan elkerülve Baján keresztül jöttünk a Balaton északi csücskét megcélozva.
A nap sütött, lehetett tető nélkül kocsikázni majd egy teljes napon keresztül.

Végre felraktuk az 1 hónapja csomagtartóban hordott lyuggatott féktárcsát... Zimmermann féktárcsa kivi leszek mit tud...

 
>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-08-08

Kell hozzá: 6 db 1,2W rizsszemizzó, csillagcsavarhúzó, torx csavarhuzó, 4 db szög

Ki kellett cserélnem egy izzót ma műszeregységben, mivel az óra világításából egy izzó kiégett. Kicseréltem így hát mind a hatot, hiszen nagyjából megegyező lehet az élettartamuk.
Aki nem csinált még ilyet, először a váltó szoknyáját kell kivenni az ezüstös műanyaggal együtt. Ezt követi a hamutartó egység (2 csillag csavar), majd a váltót körülvevő fekete műanyag keretet (négy csillagcsavar). ezt követi a klíma konzol (4 csillagcsavar).
A négy darab szög ( kb 10 cm hosszú és vékony, hogy a négy lyukon beférjen) tökéletesen alkalmas arra, hogy kiszedjük a rádiót, és a rádió keretet.
Ezt követi az utolsó műanyagburkolat. 2 torx és 2 csillag csavarral.
Miután leszedtünk minden műanyag burkoltatot, jöhet a műszeregység 4 csillagcsavarja.
a hátoldalon hat rizsszemizzó tartó (narancssárga) található. Mivel nincs beleforrasztva az izzó, csak ki kell húzni a régit, és betenni az újat.
A visszaépítés ugyanez, csak fordított sorrendben.

Beépítési idő, ha minden adott legfeljebb egy óra.

km: 101775

>> SzervizDiesel // Alfa 145 1.4 Boxer Nero // 2010-08-10

Sokminden történt a legutobbi post óta, a motor visszakerült a helyére, nagyon pöpec lett jelenleg járatgatom amíg a többi dolog elnem készül, beszereltem az új riasztót is, belső csomagtérnyitot is raktam bele aztán az autó full kilett lakatolva és újra lett fényezve a belseje full faceliftesre változott benne minden, még a kormány a müszerfal is, a hátsó lökös is faceliftes lett, 4db 16"Zender Le-Mans felni került az autó alá gyöngyházfehér fényben,

 
>> SzervizBlondy // Alfa 146 1.4 Rosso Boxer. // 2010-08-08

Indultunk horgászni,de már előtte ingadozott az alapjáratom,indokolatlanul felpörgött a motor itt lesz valami,csak mikor?El indultunk 5 személy córesz van sújj de megyünk a kiszemelt horgász paradicsom kb,60 km,félúton meg álltunk venni ezt azt egy boltnál idáig minden ok.Induláskor felpörög a motor és iszonyatos bűz jön be az utas térbe,na kampeca!?? Nem, iszonyatos fűstölés és bűz árán de megy oda értünk és akkor vettem észre hogy a benzin készletem bőven meg csappant ez baj,már haza felé fél úton tankolnom kelett mert kb 30 km-en megette 10l benzint,tiszta korom a kipszi.Haza értünk telefonok,diagnózis eredmény MAP szenzor halála,még jó hogy volt a cimbinek tartalékban.

 
>> SzervizBlondy // Alfa 146 1.4 Rosso Boxer. // 2010-08-08

Gyertyákat,szűrőket,olajat cseréltünk és rendbe tettük a fékeket(betétek cseréje atom lett a satú)Műszaki vizsga,hurrá átment de javasolják a legőkar szilentek és kormány összekötők cseréjét.

 
>> SzervizBlondy // Alfa 146 1.4 Rosso Boxer. // 2010-08-08

2004.05.02.Megyünk haverozni,minden rendben zajlott nagy csevej indulunk haza.Hazafelé minden rendben de az útolsó kanyarban ami derék szögű 4-böl vissza raktam 2-be de hanyatt vágta magát a váltókar,a ku..va!!! Kinyomott kuplunggal hazáig gurultam holla ez sikerült,na most mi a gáz? Mindjárt az előző eset villant az agyamba!!!
Felemeltem és alábújtam,ki patintottam a sebváltó bovdent hogy megnézzem hogy vannak e sebességek de kiesett a dió a bowden hűvelyből! Hurrá most már csak egy új bowden kell,minden felé telefon,e-mail,van és jön.Beszereltem kb 1 óra 10 cigivel eggyütt,megyünk tovább.