Blog

>> SzervizFRob // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-11-26

vahhh, kettőstömegű lendkerék és a kuplungszett cserélve... tök ócsó egy dolog :)
de most már legalább a kuplung mint kés a vajban :)

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-11-26

Hétvégén felpattintottam a téli szettet, mert eléggé elkezdett hűlni az idő.
MA pedig ki kellett cserélnem az egyik rendszemvill. izzóját mert kiégett. Talán ő volt az első izzó ami ezen okból kifolyólag cseréltem. :)

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-11-26

15000 km probléma mentesen, a 15002. km-en viszont megjelent az első "nagyobb" problémám: ha fékezek, leáll az autó. A probléma oka valószínűleg a vákuumos fékrásegítő. Ezt tőlem okosabb és hozzáértőbb emberkék mondtak itt a fórumon (köszi mindenkinek:)), ha minden igaz jövőhéten viszem szerelőhöz, aki megoldja nekem a problémát... :)

 
>> EseményZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-11-26

Megvétele óta elmentem vele 15000 km-t... Nem hagyott ott sehol, és nem is volt vele különösebben gond. Karburátor csere volt egyszer, akkor az okos szerelő nem állított alapjáratot, azóta gondom nem volt vele... :) Azért ez nem is rossz egy ilyen 27 éves öreg-csajtól :)

 
>> Szervizötödik Béla // Alfa 33 SW TD // 2010-11-26

Kicseréltem néhány döglött relét, a biztosítéktábla csatlakozóit megpucoltam, mert egy-két elektromos dolog működése meglehetősen bizonytalan volt. Most végre van izzítás, az autó nem mondom, hogy pöccre, de néhány forgatás után beindult. Mindezt tette 2 fokban 1 hónap kényszerpihenő után. Hogy ne legyen felhőtlen a boldogságom, most annyira belejött az izzításba, hogy nem akarja abbahagyni. Folytatódik a hiba keresése, és megszüntetése.

 
>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2010-11-26

2010.11.09
Hibakódkiolvasásra vittem a kocsit mert erőtlen volt, 3-4e felett sem ment csak "zúgott".
Házi praktika: légtömegmérő l.szonda húzogatás +volt , nem jutottam 5-6ra szal jöhetett a "hozzáértő-autószerelő".
4-5 helyen voltam a kocsival, pl. nagy igényes "a balfék autós" pénzéből szépen meggazdagodott, a telefonban "persze nem probléma, megoldjuk" tudatlan buta fikázó szerelőnél. (megbeszélt időpontra mentem!!!)
"- Pista hol van ezen a computer csatlakozó?
- Nem tudom ezen a régin hol van...."
Az udvaron keleti és nyugati roncshalmazok parkoltak pl lada níva millió éves pözsó stb az én "kis szarkupacom" volt az 1etlen autó amit forgalomba engedtem volna!
" -Hát sajnos nem komunikál a kopjjjjúúterrel, meg van itt mostan mit javítani, hozd vissza máskor addigra kiderítjük h hova dugjuk"
Gondoltam magamban dugd @nyádba...a közelükbe se megyek soha többet!!!!
Aztán persze voltam a másik végletnél is: a kutyaszar, gépzsír valamint az ezer éves autógumi és szétdobált alkatrész mocsarából előbukkanó, keze néger teste fehérember, szájában füstszűrőig leégett de még szívásra alkalmas cigivel okoskodó "má mostan megmondom neked hogy őőőő benzinszűrő" szerelőnél.Persze itt sem lettem okosabb csak mérgesebb, h 1 kb 200e városban mint Miskolc 1 nyomorult autószerelőt nem találok aki képes lenne kiolvasni a computert.
Végül nagy nehezen találtam 1 NÉMALEVENTÉT, de hívhatnám fiatal Matulabácsinak is, a lényeg h nem sokat beszél de teszi a dolgát normálisan, és mikor kell megszólal.

Mielőtt túl hosszú regény születne:
- a beírt hibák:http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1290764922-5134-blog.jpg
Kiolvasta törölte őket, visszaállított valamit alap beállításra, próbakör stb 0 hiba!
+beszéltük használom 2-3 hetet és visszajövök ismét +nézzük ír-e be valamit. OK

2010.11.26
Öröm boldogság!
Visszavittem: 0 HIBA!!!!!

 
>> Szervizhajzi // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2010-11-25

Az idei év sem telt el szívás nélkül!A generátorom minden előjel nélkül erős füsttel jelezve megadta magát!20 éve van autóm de még így nem jártam egyikkel se!Hosszbordás szíj levág és irány haza szervó nélkül!Generátor leszerelése 2.4 jtd-nél hadnemondjam mekkora szívás,hosszú féltengely ki,tartó konzol le szerel,szíjfeszítő,főtengely ékszíjtárcsa le,na ezek után lefelé kifér,2 óra meló után!Testzárlatos dióda miatt leégett az állórész!Érdekesség,a generátor tipusa DENSO ami ugye japán,ezen lehet hozzá alkatrészt rendelni,de a feszszabályzó MARELLI, a ház MARELLI,na most akkor hogy van ez?A szabadonfutós ékszíjtárcsa meg INA,made in germany!Éljen a globalizáció!Alkatrész megrendel,állórész,diódahíd 30000Ft !A csapágy ,szabadonfutó,forgórész jó,ezért marad,összeszerel,van töltés,boldogság,ehhez nem kell hozzá nyúlni egy darabig!
10000 km múlva,iszonyat hangok a motortérből,nyikorog ,rázkódik, hang a generátor felől!Szabadonfutós ékszíjtárcsa megadta magát,szerelési művelet újra,GANÉ!

 
>> EgyébCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2010-11-26

Ismét kivonattam. Most, hogy kétgyermekes apuka lettem, nem sok esélyt látok arra, hogy a jövőben sűrűn elővegyem a GTA-t a garázsból.:-)

 
>> EseményGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-11-25

Ma felkerültek a téli kerekek. Mivel az autóhoz járt 4db téli gumi acélfelnin, és jön is a rossz idő, fel kellett tenni. 2db kapásból kuka közülük, tehát vettem 2 új 195/65 R15 gumit, a művelet 25.000 került.
Aztán következett egy gépi mosás alul-felül. Ebből nem csinálok rendszert, szeretem én mosni és a fényezést is féltem. 1500Ft
Hétvégén hozza a haverom a 2 első felső lengőkart és a gyertyaszettet, hétfőn be is kerülnek a helyükre, valamint megnézzük, hogy miért szivárog a hűtőfolyadék és a motorolaj. (mind 2 cserélve lett, előtte nem volt ilyen gond)
Aztán lassan kész leszek a nagyszervizzel. Tavaszra maradnak a hátsófékek és a fedélzeti computer kijelzőjének a cseréje.

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2010-11-25

138.124km olajcsere Agip Sint 2000 próba majd kiderül milyen.