Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-01-02

Na,ezt is megértem,hogy egy tank benzin ne jöjjön ki 20ezer forintból. :((
55,5 litert tankoltam és éppen 100ft-tal csúsztam 20 k fölé :)
Hol van az az idő,amikor ezresért tele tankoltam a Trabantot?
Aszem az már elmúlt :((
Előre a 400 forintos benzinért :))

>> EseményH@nß // Alfa 145 TS // 2011-01-02

Volt 1 kellemes utunk dec.31 este Szentlélekre.Ügyes volt a "Kis Bolond" nem akadt el se fel. Büszke voltam rá :D

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-01-02

ma sikeresen beállítottuk a szelepeket, felkerült a leömlő, szelepfedél, benzin, olaj, hűtővíz, akkumulátor bekerült, első indítás..... hm.... nem indul..... még kellenek azok a pipák és gyújtótrafók, anélkül nehézkes... második indítás, jobbnál jobb..... nehezen forgat az önindító (biztos az új gyűrűk és csapágyak miatt), pedig előtte kézzel át lett forgatva az egész.... nah mindegy, most szünet, pihenő... aztán később folytatjuk

 
>> EseményLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2011-01-02

Hazafelé a szilveszteri szórakozásból a jó kis M5 -őn 110 km/h-nál egyszer csak ott lett egy kutya. Már csak arra volt idő hogy megfogjam a kormányt rendesen...
Örülünk hogy megúsztuk ennyivel.
A kihivott közútkezelőt megvártuk a Lajosmizse Shell kútnál.Azzal kezdte hogy ne szórakozzunk már ő nem látott semmit. Érdekes a kiérkező rendőrök azzal kezdték hogy meg van a kutyus. (RIP ) . Fura mód rögtön eltünt az ember.

Csöri... készülhetsz alkatrésszel!

>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-01-01

kitisztítottuk az injektorokat, felkerült az injektor sor is, szívósor szépen felpolírozva és felrakva, holnap kipufogó, szelepek beállítása, veszek olajat és kezdődnek a próbaindítások, ha sikerül, az első próbaút... kíváncsi vagyok a fejleményekre!

 
>> EseményGoodboy // Alfa 156 2.4 jééétéédéé // 2011-01-08

Történt ,h miután senki nem volt aktiv partner abban ,h megvalosuljon az álmom(legerösebb dizel alfa) beszéltem Kollár Szabival aki az elektronikai részét faragja az autonak,h segitsen!(Köszi Szabi)
ekkor jött képbe a vw guru Szabo Feri(Sajbor Motorsport) ,akivel személyes beszélgetés után megegyeztünk ,h mikor kezd neki az autom faragásának!megállapodás tárgya kb 300 lo!!!!
2008 .05 ho !
letettem az autot dunaharaszti mühelynél ahol Farkas Isti (audi maxpower) faragta az 1000 loerös turbos benyás auidikat :-)
no mondom magamnak ,végre jo helyen tudhatom az automat,és pár honap mulva megvalosulhat az álmom:-)
Feri miután nekilátott az automnak,csak ugy peregtek az események ,uj turbo uj 5/1 leömlö , hengfej , speer, kipuff stb!sajnos csak gondolati sikon,mert az elsöre megbeszélt 3-4 honap majd két évre hizott! motor szétszedésekor kiderült ,h vmi széttörött a motoromban nem csak a turbo fordult le rajta,!
- hajtokar csapágyak kuka
- balance tengely kuka
-olajpumpa kuka
-fötengely bordáskerék ék kuka
-fötengely ékpálya kuka
KÖSZÖNET ANNAK A SZERELÖNEK AKI NEM HUZTA LE KELLÖKÉP A FÖTENGELYVÉG ANYÁT!!!!!!
-mivel oda -vissza játszott a vezérlésem ,szelepek találkozot rendeztek a dugokkal,és a letöredezett db ok meghuzták e hengfalat:-((((
mi legyen?????????
uj motor??? neeeem,hisz motorszámos:-(
Feri javaslatára hüvelyes lett a motorom,
további diagnosztika után kiderült h a fötengely ugy meggörbült mint egy kifli!
bontott tengely a megoldás(Agostyáni bonto)
,mindezen hibák feltárása után ,kezdöthet a motor ujraépitése gépmunkák stb. nba itt kezdödtek a hosszu - hosszu csuszások ami végül a 3-4 honapot 2 évvé változtatta! Feri minden egyes alaktrészben látta a lehetöségeket ami egyeztetés után meg is valositott!!
LE A KALAPPAL A SZAKTUDÁSA,ÉS A PRECIZITÁSA ELÖTT!!!!!
Tényleg páratlan ez az ember ,higgyjétek el nem fér kétség a szaktudását illetöen brilliáns elme!!
Pedig az idöbeli csuszások miatt voltak vegyes érzéseink egymással kapcsolatban:-) mint utobb kiderül fasz marketinges vagyok:-) Ö meg minden volt szememben talán akasztott ember is,de amikor kilátásba helyeztem vele szemben vmi szankciot,és ezt tudatn akartam vele ,mindig megértette velem ,h mit miért tesz és ez idö értsem meg!
Mivel nem birtam a tétlenséget és én is szerelni akartam vettem magamnak egy leszakadt Q4 et ( attika cartárstol) Bery q4 barátom példájának adozva! bazd meg BEry:-)
viszont igaznak látszik a közmondás . Lassu viz partot mos!! 2010 május
Készen lett a big dizel,mehetünk érte Szegedre ,mert idöközben Feri visszaköltötözött Dunaharasztibol!
mosolyogva gurultam le uszkve 500 km ,állo cerkával oda vissza ,h készen van a motor! hazaértünk Szfra ,letettük a motrort Lacko barátomnak aki minden hobbymban leg akkora szerepet vállal mint jomagam!( köszi Lacko) Ö aza az ember aki mindig segit ,ha kell!!!! pár nap mulva motor a helyén ,és neki fogtunk a kipuf gyártásának . savállo 70 es rendszer:-) kb 2 honap eleteltével elérkezettnek láttuk az idöt ,h éltetet adjunk a léleleknek ! ALFA ROMEO dizel motornak köszönhetöen elsöre indult ,motor szépen jár ,semmi zaj ,csak ingadozik az alapjárat erösen:-) hosszas konzultálás után (Kollár Szabi & Sajbor" Feri ) üzemanyag ellátásbeli problémákra gyanakodtunk:
müszeres diagnosztika kimutatta h rail nyomás kicsi!
Jata kartárs sajátjaként segitett alkatrészekben,h rendbejöjjön a kicsike( nagyon köszi Jata) miután kicseréltün mindent amit lehetett ,rendbejötta lelkem! müszaki elött gondoltam gurulok pár km ,de az elsö 50km után ismét szétszakadt a kuplungom!!:-(((((((( Martyn Laciék ,nincsenek a helyzet magasalatán,bár nagyon segitökészek,föleg a mühelyfönök Szigetvári Ferenc! uj kuplun és müszaki ,miután elgurultam kb 6000km ,Szabi irt egy progit a vasra ,h lehesseh használni,és ne menjen el mellettem a zsiguli :-)))
a nagy csigának köszönhetöen az erö kb 3000 rpm töl jön meg ,de ott érezhetö:-))) sok munka lesz még mire összeáll rendesen ,de biztatoak a folyamatok! és mire örömködhettem volna kuplung az elsö hobn történö csuszkálás után ismét széthullott a kuplungom!!!! ua a probléma a tárcsa szegecsei elszakadtak!! megoldás rugos tárcsa,h elnyelje a nyiro igénybevételt,!SZigetvári F szerint ezt már csak 2011 bentudják megoldani igy dizel lepihen 2011 .03.15 ideiglenesen kivonva....
Addig nagyduzzogva eljárkálok a q4 el:-) remélem ddddd

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2010-12-31

sikeresen kicseréltük a gyűrűket, a hajtókar csapágyakat, be lettek csiszolva a szelepek és felpolíroztuk a szívósort, tegnapelőtt a helyére került a blokk, ma a hengerfej, a többit jövőre :) már nem sok munka, remélem minden a legjobban sikerül! folyt. köv.

 
>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-12-31

Minden Alfistának gondtalan autózást kívánok 2011-re!

 
>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2010-12-31

Végre sikerült időt szakítanom a két ünnep között a cserére. Az alkatrész már majdnem 2 hete megvolt. Bár azzal is volt egy kis malőr, mert először olyat kaptam, ami a 120 lovas változatba való. Ezen 4 csőkimenet van és háromvezetékes a csati, viszont a 105 lovasba 3 csöves 2 csatis kell. Csere előtt a vízem kb 70 fokon stagnált, alig volt fűtésem. Most elég rövid idő alatt beáll 90 fokra és tartja is azt. Természetesen a gyári BEHR márkájú került bele.

 
>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2010-12-31

Kész az ótó.
Összes tárcsa (brembo)+betétek (nemtom), fékdugattyú felújító készlet, kézifékkötelek, ajtóhatároló csere, karterbe új menet, leeresztőcsavar, olajszűrő.
Jöhet a műszaki.