Blog

>> SzervizPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2010-12-29

Sikerült vétel előtt kimentenem az Astrából a mélyládámat és az erősítemet,de sajnos az ezekhez szükséges kábeleket nem.Tehát ezeket kellett megvennem.Úgy gondoltam a szaki árát megspórolom,és megpróbálkozom a berakással én.Ez sikerült is kb. 8óra melóval (meg kellett találnom a helyes utat az aksitól a csomagtartóig-az erősítőhöz-a gond csak ezzel volt :-)))))).Most már könnyen menne,sokkal gyorsabban is.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-01-03

A Szilvesztert otthon szerettük volna tölteni, de ennek nem mondott ellent, hogy december 28-30. között egy kicsit kikapcsolódjunk. Egy hirtelen ötlettől vezérelve a Balaton nyugati partját néztük ki, erre még soha nem jártunk.

Az út annyira rendben volt, hogy jobban már nem is lehetett volna: az utak rendben voltak, nem csúszott, nem volt hó, a 83-as út meglepően jól autózható, Matyi végigaludta a 3 órás utat, mi kell még? Az igazsághoz ugyan hozzátartozik, hogy Pápa es Hévíz között valahol 3 faluban is rettenetesen fel voltak túrva az utak, de át lehetett vészelni. A Garmin nyílegyenesen vezetett a célba.

Hévíz a rengeteg német és orosz ellenére meglepően kellemes nyomokat hagyott bennem, amit az Európa hotelnek és a hangulatos városkának tudható be. Az egyedüli (jó nagy) negatívum az volt, hogy egy "fit" hotelben alapelvárásom volt, hogy nemdohányzó hotelről van szó, a realitás viszont az volt, hogy a nemdohányzó étterembe a dohányzószalonon át vezetett az út, ami nálam felér egy kisebb katasztrófával.

Ami kevésbé jött be, az a rég áhított Keszthely volt. Kastélyát eddig csak képekről ismertem, de mindig vágytam rá, hogy a Festetics örökséget személyesen is megnézzem. Keszthely Hévízről egy köpésre van csak, ráadásul decemberben ingyenes parkolással kedveskedett a látogatóknak. A jókedvünk a kellemes sétálóutca csak fokozta, míg a utcán őgyelgő népség miatt picit óvatosra nem fogtuk a tempót. A baj akkor kezdődött, mikor megéheztünk - a városban 40 perc gyaloglás és 30 perc autós körözés után se találtunk normalisan kinéző éttermet. Próba szerencse alapon benéztem 3 helyre, az egyik akkora volt, mint otthon az éléskamránk, a másik egy falócás pokoltornáca volt Rejtő könyveket idézve a harmadikban meg zsíroskenyér-lekvároskenyér szinten volt az étlap. Utolsó esélyként benéztünk a kastélyba, gondoltam itt méregdrágán, de csak süt egy darab csirkemellet a Matyinak. Egy fenét. Kávézó ugyan akadt, de a bejáratig el se jutottunk, mert a bejárati ajtó előtt egy banda füstölt akkora elánnal, mintha az éves molyirtásra jöttek volna össze. A kicsi ekkor már ordított az éhségtől, így csináltam 5-6 képet és visszamentünk az Európa hotelbe, ahol 14.00 kürül végre teletömtük a bendőnket.

A hazaút ismét gondtalan volt, Matyi ismét végigaludta, mi meg újra megcsodáltuk a kreatív magyar falfestési metódusokat a la Devecser :(

A minitúra 450 km-re sikeredett. Megpróbáltam úgy vezetni, hogy az mindenkinek kedvére legyen (90-100 km/h), ami meg is látszott a fogyasztáson, 900 km után 55 litert sikerült utánatankolni, vagyis simán hoztam volna az 1000 km-t egy tank gázolajjal. Az autó szerint 4.2 volt az átlagfogyasztás, az egyszeregy szerint 6.1 :)

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2011-01-03

Elvittem az eredeti rossz karburátoromat esztergás ismerőshöz. Mutattam neki, hogy mi a gond. Gyors szétszedés, majd másfél óra múlva már raktuk is össze mert kész is volt :) Sikerült a kikopott tengelyházat felperselyezni. 100ad mm pontossággal dolgozott, és nagyon szépen sikerült megcsinálnia. Én csak lestem :) A karburátor tehát már kész, csak be kell rakni az autóba, és már lehet is menni :) A mostanit meg szerintem, szintén fel perselyeztettem, és elteszem tartalékba, sose lehet tudni, ilyen idős hölgyeknél mindig jól jön, ha van plusz alkatrész :)

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-01-02

Pár hete kicseréltem jobb oldalon a kutyacsontot, most bal oldalon is kellett. Bár most elég volt 2 db kulcs hozzá, ellentétben a múltkorihoz amihez összesen 5. Igaz ez Lemfölder márkájú volt. A motortakaróm ami az autó alatt van szintén cserére szorult, mert elfogyott a vége és így állandóan leért. Bár a hasmagasságom most se valami nagy, 7 cm lett. Nem tudom ez meddig bírja, főleg így télen. Ilyenkor azért elgondolkozom, nem biztos, hogy az év ötlete volt leültetni az autót, vagy télre vissza kéne emelni. Még hátra van a vezérlés csere, meg a jobb hátsó tengelycsonkszilent. Igazából az utóbbin elgondolkodtam, hisz ha a teherautó futóművével, fék, és egyéb alkatrészek cseréjével megbirkózom, akkor ez se lehet akadály, ráadásul ez jóval könnyebb és kisebb, de mivel a vezérlést Csöri cseréli, akivel holnap kell egyeztetnem, akkor ezt is rá fogom bízni. Olyan jó nézni ahogy nem én szerelek, hanem más, és ráadásul ért is hozzá ;-)

 
>> EgyébGoodboy // Alfa 147 jtd // 2011-01-02

Timon kukac vigyáz rá ,hiszen neki is vettük a kisalfit:-)
Nagyon szerettem,és örökké szeretni fogom öket ....
Használd egészséggel Timon kukuc:-)
szervizelni továbbra is én szervizelem ,hiszen ö is az én gyerekem:-)

 
>> SzervizPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2010-12-28

Az első "nagyobb" beruházásom az egy termosztát volt,mivel akármennyit is mentem a kocsival nem akart normálisan felmelegedni.A gyári adatok szerint az üzemi hőmérséklet olyan 80 fok körül van.Nekem jóval 60 fok alatt volt folyamatosan.Ezzel nem akartam játszani,úgyhogy gyorsan el is vittem szerelőhöz.

 
>> SzervizPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2010-12-29

Alapból nagyon jó hangja és pörgős motorja van az Alfának.Mióta megvettem az volt a vágyam,hogy kerüljön bele egy direktszűrő.Ez meg is történt.
FASZA LETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-01-02

Harmadik alkalommal rendeztünk szilveszteri Alfás bulit.Szerencsére nem kellett messze menni,csak 300 méterre de azért a ződet is be kellett vetni hangfalszállítás céljából.Mások viszont messziről jöttek:Szombathelytől Debrecenig terjedt a skála :)))
A buli a szokásos módon jól sikerült és már most mindenki bejelentkezett a jövő évi Szilveszterre :)))

 
>> SzervizPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2010-12-16

Vétel után nem kellett vezérlést és olajat cserélnem.Hála a szervízkönyvnek,ami mindvégig vezetve volt a vételig.Ezzel megspóroltam egy csomó pénzt,így jutott egy-két apróságra.
De ezekről később.....

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-01-02

Na,ezt is megértem,hogy egy tank benzin ne jöjjön ki 20ezer forintból. :((
55,5 litert tankoltam és éppen 100ft-tal csúsztam 20 k fölé :)
Hol van az az idő,amikor ezresért tele tankoltam a Trabantot?
Aszem az már elmúlt :((
Előre a 400 forintos benzinért :))