Blog
Eddig itthon általában ha "mester emberhez" fordultam, aki valami speciális vagy nekem speciálisnak tűnő foglalkozást űzött, általában megjártam, mint sokak már. Ismerős, mikor a határidő a duplájára nő, miközben az ár is több lesz valamiért, és a végén még hibát is találsz? Szemét egy érzés, és szemét egy ember.
Most határozottan nem ilyen szakemberrel volt dolgom.
Egy hét plusz a két hétvége telt el azóta, hogy leadtam a bútorzatot. Bő két hetet kaptam munkaidőre, azaz e hét végét, jövőhét elejét vártam. Ehhez képest hétfőn jött a telefon, hogy kész van, sikerült mindent megoldani, amit kértem. Sőt, még többet is.
Azaz combtámasz, bőr restaurálás, ajtókárpit összerugdosások eltüntetése. Ezen felül kérdés nélkül: 3. féklámpa takaró eleme újrafújása és a két kifakult hangszóró fedél is le lesz, ha beviszem, valamint a tipikus-GTV-betegség övcsat által okozott beszakadás eltüntetése.
Mindezt a megbeszélt árban. Illetve vártam még némi plusz költséget a combtámasz-szivacspótlása miatt, de az grátisz lett az apróságok mellett.
Úgyhogy másnak is ajánlom őt.
De hogy ne legyen olyan reklámszagú a történet. Az enyémen kívül vittem még egy piros Spider ülést, csúnyán kikopva az egyik oldalon. Az az ülés valamiért nem sikerült olyan szépen, több helyen észre vehető a javítás nyoma. Csodák nincsenek, fenntartások legyenek.
A terv szerint csütörtökön kerülnek vissza a kárpitok, addig be kell fejeznem a kalaptartó, oldalelemek és egyéb kiszerelt apróságok mély tisztítását és zajcsillapítós előkészítésüket. Jól esik saját kezűleg babrálni ilyen "komoly" dolgokon :)
Ma folytatódott a munka. Összeszerelésre került a hátsó dob, és véglegesen lehegesztették az első csöveket.
Megcsiszoltam az összetételek talpait, hogy rendesen illeszkedjenek a tömítések.
Az első csövek és a katalizátor (szépen lefestve) fel is kerültek a helyükre. A leömlőkhöz sikerült tömítést venni, de a katalizátorhoz nem kapható oda gyártok majd holnap.
Holnap végleges összeszerelés is lesz, elméletileg. Állítólag innen már gyerekjáték.
Imi szerint a hátsó dob állapota miatt volt már nagyon hangos, szerinte nem is kellene a középdob. Szerintem viszont igen, bár már kicsit tartok tőle hogy semmi hangja sem lesz.
Hamarosan kiderül..
Nekikezdtem rendbe rakni kis Alfámat! Hál Istennek semmi komoly baja, csak vannak dolgok, amiket az előző tulaj erősen elhanyagolt.. :(
Végre működik az első ajtókról is a belső világítás. Semmi komoly, egy kábelszakadás (bal ajtó) és egy kis korrózió (jobb ajtó). Mostmár ez is faja! ;)
Pár izzót megreparáltam (első-hátsó ködlámpák, rendszám világítás) mert sajnos ezek sem voltak a helyzet magaslatán, vissza raktam az előzetesen levett (????) porvédőket a hátsó lámpákhoz.
Megcsináltam a csomagtartó világítást
Kapott 2 új Lemförder vezérműszíjat és 2 SKF görgőt a motor, mert sajnos az előző tulaj nem foglalkozott a vezérléssel (pedig már a görgők igencsak be voltak állva, szal olyan volt a kocsi mint az orosz rulatt), azóta már könnyebben indul a gépsárkány.
Szétszedtem a karburátorokat és az AC pumpát, mivel csurig volt rozsdával és egyéb nyalánkságokkal. Kapott egy kis etanolt, az kiimpregnálta a tankot :) Feldobtam egy benzin szűrőt (mivel szívtam ez miatt is, hogy nem volt rajta)
Lassan alakul a molekula. :)
Kezdtem unni a sárgát, meg azt, hogy alig látok sötétben.
Karácsony után pont jött egy kedvező ajánlat meg is rendeltem és be is szereltem Alfiba az új xenon szettet.
Eddig még a zsarukkal nem volt gond:)
151.000 km a kicsikében
Selénia olaj 14.000Ft
Szűrő: 4.000Ft
Rángatás,hatalmas füst felhő mögöttünk gáz fröccsnél és fura kifújó hang.
Ez bizony alsó, felső szétrepedt turbó cső.
Csere új gyárira: Felső: 13.000.-
Alsó: 34.000.-
A csere munkadíjja: 10.000.-
Ha lúd, legyen kövér!
Már idegesített, hogy ajtó nyitásnál kattog a történet.
új ajtóhatároló: 5.600.-
Futómű kontroll kimutatta, hogy a lengőkarok cserések... TRV gyártmány a felső kettő, Moogul az alsó kettő. Csend van és feszes. Remélem birja majd a 17"os kerekeket is.
A HÓNAP FORDULATA!! :) vagy inkább :(
Tavaly októberben ezt írtam a 2009-ben totálkárosra tört 147-esünk emlékére a blogomban a baleset utáni ügyintézésről:
"(...) Gyanús az egész, kérdezem tőle, ugye nem azon mesterkednek, hogy ebből a gazdasági totálkárosra vett roncsból autót csinálnak? Mondja vidáman, dehogynem! Hoznak Németből egy másik Alfát, aminek meg a feneke tört rommá, kettévágják, a kettőből csinálnak egyet. "
Ma telefonált egy autókereskedő x Autóház Kft-től. Mondja, hogy volt-e nekünk egy 147-es piros Alfánk. Igen. A kocsit a napokban ellopták (!) az új tulajdonosától (!!) és mivel csak 1 kulcs volt, őket, mint eladókat is megkereste a rendőrség , hogy nem mi, a régi tulajdonos loptuk-e vissza!!!!!!!! :) :)
Szóval a totálkáros roncsot csak visszakalapálták forgalomba a mocskos gengszter biztosító, meg az ő roncsautós nepperei. Kíváncsi lettem volna az új tulajdonos arcára, amikor vásárlás előtt látta volna a baleseti fotóinkat, meg azt, hogy miként nézett ki a csilivili piros, fullextrás Alfája nem is olyan rég. Hát, mondja a kereskedő, pár helyen újra kellett fújni egy kicsit, mert a doktornő meghúzta itt-ott parkoláskor, de semmi komoly.... :)
És biztos nagyon szép pirosra lefújták, mert volt, akinek megtetszett és megvette, és másnak is megtetszett, mert ellopta.
Szegény autó, nehéz élete van.... :(
Tegnap délután az üzemanyag befecskendezési hibát jelző lámpácska ismét égve maradt és nem tudtunk kocsikázni. Főnix nem indult. Már másodszor! Első gondolatom az volt, hogy az alig 2 hónapja cserélt jeladó ment tönkre megint (lehet hogy a drágább Bosch-t kellett volna megvennem? ). De ma tüzetesebben körülnéztem és egy régi rémálmom vállt valóra: egy nyest garázdálkodott a motortérben! (Mióta elköltöztünk egyenlőre az utcán parkolok) Két vezetékemet rágta szét a dög, egyet meg kicsit megrágcsált. Legalábbis egyenlőre ezt fedeztem fel. A vezetékeket összetoldottam ideiglenesen és a motor elindult . :) Majd szerzek bontott vezetékeket.