Blog

>> Szervizmnandor // Alfa 146 1.8 16V // 2011-08-20

Gyors atvizsgalas eredmenye vezermuszij es gorgo csere, de egyebkent egeszen jo allapotban van az auto.
Kipufogo csere jovore lesz esedekes.
Eddig igeretesnek tunik a hely, meglatjuk hogyan dolgoznak.
4300 volt az atvizsgalas, de a gyors kiszolgalas nekem 5000et ert.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-08-12

A téli-nyári gumicsere után elmaradt a futóműbeállítás, így ezt most a nyaralás előtt bepótoltam. A beállítást az Autóház Budaörsnél végezték.

Jobbra húzott az autó, illetve múltkor belementem egy nagyobb kátyúba is, jó volt, hogy átnézték. Az adatokból látszik, hogy főleg a kerékösszetartáson kellett állítani, de most minden rendben van. Picit most is jobbra húz, de sokkal hosszabb idő után kezd el kitérni, mint előtte.

Cserélték a rendszámtábla világítás izzóit is, mert az egyik kiégett.

Köszönöm Horváth Lacinak a segítséget!

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-17

(0813-17) sződ-nevelek - M3 kivezető (shell, hozee) - poroszló (tiszapart) - hortobágy (kilátó, kaja, állatkórház, kilenclyukú, lovaskocsizás) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (apartman) - nyíregyháza (sóstó zoo) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (kocsimosás, bogrács, strand) - debrecen (nagytemplom, calico jack, békás tó, kékség) - hajdúszoboszló (minigolf, teve) - hortobágy (állatpark) - eger (agip) - szalajkavölgy (fátyol vízesés, ősember barlang, kaja) - M3 bevezető (shell) - sződ-nevelek

mindösszesen 840km, ~8,70 l-es átlagfogyasztással

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-08-19

A törött jobb első lett cserélve, ill. cserélni kellett a bal oldalon a rugótányért. Szerencse, hogy Alfater tudott szerezni tányért, különben komplett gólyaláb cserét kellett volna eszközölni. Nem így lett... :) Most jó és csendes az eleje - már szinte nem is emlékeztem, hogy milyen is ez.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-08-19

Egy-két javítás lett végezve az autón:

- új első fékek
- új hűtő (a régi kb. 25%-a el volt rohadva)

 
>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-08-22

Bekerült az autóba másfél év után egy szép új gyári légszűrő. Ami egyébként Clean Filters gyártmány, mint az előző volt. Lehet még bírta volna, de sebaj. Jó lesz ez. Jövő héten pedig felkerül az új hátsó dob is.

km: 116536

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-08-19

Amióta megvan az Autó, hiányzott az egyik teleszkóp a csomagtérajtóról. Ma jött meg a pótlás, be is pattintottam a helyére (kb. szó szerint). Működik, mint az álom.

>> AutóápolásHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-08-18

Egyik reggel a csomagtérajtóm megsérült egy kicsit, illetve nekem ez már nagyon volt. Nagy nehezen kiderítettük, hogy a vakolat a 6.-ról esett rá. Újra lett festve, meg akkor már kapott egy polírt is. Szépen megcsinálták. Elsőre rá se jöttem, hogy hol fényezték, illetve melyik az új, és melyik a régi. Szép lett, ügyes fényezők, bár szenvedtek a színnel, mert hiába a kód azért az UV változtatott rajta az évek során egy hangyányit.

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2011-08-18

Nem igazán voltam megelégedve a nagyobb főfékhenger és Brembo féknyergek összhangjával, valahogy nem jött az a betonkemény határozott fékhatás amit vártam. Kinti fórumokon az általam etalonnak tartott JungleJuctice 3.7 l V6 Americája vettem az ötletet,hogy a gyári pedálgépet mérlegfékesre alakítsam dupla munkahengerrel. Az első problémát a munkahengerek méretezése okozta. Fastcar kisegített ,hogy hogyan kell kiszámolni, de miután nem volt kedvem a nyergeket szétszedni és azt méricskélni,hogy mennyi fékfolyadék szükséges a dugattyúk mozdításához ezért Kari példáját követve 0.7" és 0,650" munkahengereket választottam, amiket a BP Racing szerzett be a tartályokkal együtt nagyon gyorsan és pontosan. Nagyon kellemes csalódás volt a cég, nem gondoltam volna hogy a telefonon egyeztetett 10nap helyett 7 nap alatt kezembe lesz a csomag. Maga a mérlegfék szerelvény a ködös Albionból érkezett a Motorsport tools-tól . Ők is pontosak gyorsak voltak. A szerkezet összeállítása hamarosan megkezdődik, amiről később írok még.

>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2011-08-18

2011.08.07-én 146500 km-nél
-teljes káosz lett urrá az autón. Autópályán ,pihenő után ABS, VDC (menetstabilizátor),EBD, hibát jelzett a computer. De hiba nem igazán volt jelen. Csak az, hogy váltáskor szokatlanul torpant egy kicsit az autó.
A szerelő kimutatta a CAN hálózat hibát, de nem tudta mit kezdjen vele. Elmentem a Ferrári szervízbe, majd egy napi meló után megtalálták a hibát. Le volt csúszva a csatlakozó a kormány mögül, amely méri a dőlés szöget a VDC-nek. Csatlakozó vissza, és már megy is. Autópályán ki-be húztam a kormányt, hogy hogyan lesz kényelmes vezetni. És elég rövid a kábel.
4 óra munkadíjat számoltak. Korrekt, tiszta, igényes műhely.