Blog

Szóval, 5 napi bp-i kocsikázás után csak megerősíteni tudom: a 159 nem erre való.
1 - A lámpánál lájtosan indulva otthagy mindenki, persze ilyenkor 9-en belüli városi átlag jön ki.
2 - Felépült turbónyomással indulva meg otthagyom a sort 10 méteren belül, természetesen 15+ literes átlaggal.
3 - A kettő között - hála az euro5-nek - nincs átmenet.
4 - Hála a hatalmas turbólyuknak (3-5 mp is lehet!!) egy csomó manővernek "neki kell készülni".
5 - Hazafelé kiérve a városból újra elemében volt, km falásra termett. Kényelemben, nyugalomban és elmaradó OFF-ok között.

Bakker, nem gondolhatták komolyan az Alfa mérnökei, hogy hirtelen lepadlózva a gázt (tipikus duplakuplung közé tett gázfröccs esete) az alapjárati fordulatszám változatlan marad, a kocsi le sem reagálja :-(

 
>> EseményHátvédRomeo // Alfa 33 33 1.7 I.E. 8v Bestia // 2011-10-10

13. Múlt és jelen.
14. Csajok ementek nyerni! :D
15. Hazafelé hóban, na jó jégben úszva :D
16. Ekkora viharban :D
17. KUL11
18. Nekünk Ő a legszebb! Amúgy elfelejtettünk szavazni :D Bocsi
19. MInk :DD (L) :))

580 km szombat reggeltől vasárnap estig!
szombat reggel elindultunk Kaposújlakra ahol egy remek kis találkozón vettünk részt!
gyorsultunk kicsit fényképezgettünk és rengeteget beszélgettünk a rég nem látott barátokkal és az új ismerősökkel!kb 16 óra lehetett mikor elindultam de nem haza felé hanem Budapestre Szabinámért mert ő sajnos suliba volt!mikor felvettem el indultunk a XVII-kerületbe Rákoskertre bátyámékhoz náluk töltöttük az éjszakát majd olyan 13 óra környékén elindultunk haza Takácsiba!
az autó szépen teljesített végig nem volt semmi gond vele!
Takácsi-Pápa-Kaposújlak-Budapest-Takácsi 580 km! de nagyon jól éreztük magunkat

 
>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2011-10-10

A bal hátsó elem lakatolva és festve lett. Történt ugyanis, hogy a kerékív mögötti részen, ahol a löki fel van csavarozva, megsérülhetett a festés a lyuk körül. Emiatt szépen lassan elkezdett belülről dolgozni a rozsda és a löki feletti részen már a festék is kezdett hólyagosodni egy 100Ft-os nagyságban. Elvittem karosszériáshoz, aki rendbe rakta és újrafújta az egész elemet.
Másik dolog, hogy a flexicsövem elhalálozott és gázadáskor hörgött az autó, mint az uruk hai-ok a gyűrűk urában. Motorféknél meg berezonált a benne lévő lemez. A cserét Tottiék végezték. Megint gyors és precíz munkát végeztek, amit ezúton is köszönök.
Hétvégén lecserélem az olajat és a szűrőket, amik már meg is érkeztek. Addig kéne rendelnem bowdent is a kézifékhez, mert viseltes. Az első féken még totózok, hogy lecseréljem-e a tél előtt, vagy csak tavasszal, mivel a betétek vastagsága még nem indokolja a beavatkozást, pedig már sokat mentem velük. Beszerzés alatt van egy alfa jel a kulcsba, amire már régóta vágyom, hiszen egyik kulcsban sincs. Lesz még új szövet a bal hátsó kerékhez + egy szövet burkolat az akksi mellé, mert az is régóta foghíjas. A közelmúltban elértük a 80 000. közös kilométert is. Ennyit még nem mentem egyik előző autómmal sem. Ezzel viszont szívesen megyek akár többször ennyit is. Szeretem, pont nekem való. :)

 
>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-10-10

Hibakód olvasás után megállapították, hogy koszos az EGR. Két hét múlva nekiállunk EGR, Légtömegmérö + Turbo tisztitás, Olajfolyás megszüntetése, mert ugye újra nekiállt folyni (de most nem ott ahol a múltkor) + futómü felújítás, börözés, esetleges CHIPTUNING...

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-10-10

Idén sem mentem Kaposújlakra,meg máshova sem,viszont az Alfa elcsavargott.
Kedves ecsém kölcsön kérte és ez alkalommal lépte át a 60000. kilómétert Székesfehérvárott :)

Nehéz volt neki állni ennek a blognak, mert egyfelől hosszú lesz, másfelől olyan sok gondolat kavarog a fejemben, hogy nehéz őket világos és érthető szöveggé rendezni.
Mindegy elkezdem valahogy majd alakul. :-)

Szeretnék visszakanyarodni kicsit, úgy egy évet, amikor első ízben látogattunk el a Hungaroringre autós nyílt nap alkalmából. Mondanom sem kell, hogy nagyon megfogott a légkör és a pályaversenyzés hangulata. Ezt követően tervszerűen készültem a 2011 pályaszezonra, de ezt ékesen bizonyítják korábbi blog bejegyzéseim is.
Azt hogy mi is az igazán izgalmas benne nehéz megfogalmazni, sok összetevője van. A sebesség persze, meg a fizikai erőhatások természetesen nagyon izgalmasak, de egészen a mostani pályanapig nem tudatosult bennem igazán mi is a legvonzóbb számomra. Valahogy úgy lehetne megfogalmazni, mint autó és a vezető egyé válása, amikor az autó minden rezdülése olyan, mintha a saját érzékszerveid által küldött jel volna, minden zajt, minden fizikai ingert, mintha közvetlenül a fejedben a bőrödön érzékelnél, mintha a tenyereddel érintenéd a pálya aszfaltját, ilyenkor mintha az idő is kicsit lelassulna. Egyszerre önkívületi és meditatív állapot ez számomra ilyenkor nincs semmi csak a pálya az autó és én.
Ezen a napon, ebben a felemelő állapotban, az utolsó etapon 7 kört teljesítetem, mindegyik 0,8 másodpercen belül volt, forgalomban. A legjobb 2.22.4 a legrosszabb 2.23.2 de az első négy kör 2.22.4-2.22.7 között volt! Életem legélvezetesebb 7 köre volt, minden stimmelt az autó, a pálya, és én is teljes mértékben rendben, és jelenvoltunk, csak az adott kör számított és semmi más.

Na ezért járok pályanapokra……… meg a társaság miatt. :-)

Szeretném elmondani, hogy a legfontosabb, és legörömtelibb számomra az, hogy kialakult egy kis csoport, akik hasonlóan gondolkodnak a pályázásról mint én, és szívesen kipróbálják magukat és a technikájukat versenykörülmények között is.
Megragadnám az alkalmat, hogy ez úton is megköszönjem nekik a sok bátorítást és segítséget mellyel az év során támogattak engem és egymást is: Köszönöm Srácok!

Szóval ez a kis csapat nagy lelkesedéssel indult neki az évnek, mely rendkívül eseménydúsnak ígérkezett, és amelyben nem is kellett csalódnunk. :-)

Nézzük mit sikerült megvalósítani ebben az esztendőben:


Mint említettem 2010 októberében voltam elsőként nyílt napon, és ekkor még teljesen alap (úgy értem, amilyen állapotban vettem) utcára felkészített autóval mentem 2.34 körüli időket. Körülnéztem, beszélgettem, majd amint hazaértem elkezdtem túrni a netet információk után.
Hamar kiderült, mely területeken kell fejleszteni ahhoz, hogy javuljanak a köridők. A sorrend nagyon fontos, más sorrendben fejlesztve előbb törhetjük össze az autót és magunkat mint sem hogy megéreznénk a pályázás igazi ízét:

1. Fékek. Az utcai berendezések nem megfelelőek pályára alkalmatlanok huzamosabb igénybevételre és balesetveszélyesek is, ha túlmelegszenek. Azonban némi odafigyeléssel és körültekintő alkatrészválasztással jelentősen javítható a teljesítményük. Illetve használt alkatrészként viszonylag olcsón lehet nagyobb teljesítményű fékeket beszerezni, beépíteni.

2. Gumik. Sajnos az utcai gumik szintén nem pályázásra valók. Ezek esetében is a melegedés a legnagyobb ellenség, továbbá a tapadásuk is lényegesen rosszabb, mint a slick vagy szemi slick gumiké. Érdemes körülnézni, mert viszonylag olcsón (akár használtan is) lehet pályázásra alkalmas gumikat szerezni és így nem kell a drága utcai gumit tönkretenni.

3. Felnik. Ha már van pályagumink érdemes azt külön felnire szerelni, így könnyebben kezelhető és szintén megóvható az utcai szettünk.

Alapnak ezek elegendőek is, így már élvezhető a pályázás és viszonylag pénztárca- és technika-kímélő a felszerelésünk.

Természetesen tovább léphetünk, ha kedvünk és pénzünk is van rá :-)

4. Futómű. Amennyiben az előbbi fejlesztéseket megtettük akkor jöhetnek a költségesebb tételek, amennyiben lehetőségeink engedik. Wéber Gábor szerint a futómű az autó legfontosabb része, ezen áll vagy bukik a siker, ennek a megfelelő megválasztása és beállítása hozhatja a legtöbbet a konyhára, mármint a köridők tekintetében.

5. Ülések, Biztonsági öv Kormány, Beltér. A megnövekedett kanyarterhelés és erőhatások miatt érdemes egy kicsit az ergonómiával is foglalkozni. Nem lehet igazán gyorsan menni, ha közben kapaszkodni kell a kormányba. Például a megfelelő oldaltartású ülések fontos másodperceket jelenthetnek a pályán.

6. Könnyítés. Ez már elég durva beavatkozás, de a legolcsóbb teljesítmény növelés, mert minden autóból könnyedén ki lehet rámolni 150-200 kg mely jelentősen javíthatja a tömeg – teljesítmény arányt Pl.: egy 250 le 1500kg autó teljesítménye megegyezik egy 200le 1200kg autóéval. Viszont a mindennapi használhatóságot ez a beavatkozás jelentősen rontja, nem javasolt azoknak, akik napi használatban, vagy időnként családi autóként használják az autójukat, mint például én is.

7. Motor-tuning és hajtáslánc-tuning. A legköltségesebb fejlesztés, mert a motort és hajtásláncot kompletten érdemes fejleszteni, különben állandó meghibásodások és törések kísérik a pályafutásunkat, ami nem túl felemelő érzés. Ebből következően csak profi megoldásokat érdemes választani, és azok mindig igen drágák. Talán amit érdemes megfontolni egy sperdifi beépítése (mi Q2-t használunk), mely még viszonylag elérhető áru és jelentősen javíthatja a kanyarvételt.

Az én esetemben az utolsó két pont mint írtam nem valósult meg (kivéve a Q2-t), és valószínűleg nem is fog megvalósulni mert sem anyagilag sem erkölcsileg :-) nem engedhetem meg magamnak.

Végül lássuk, hogy a fejlesztések hatására milyen jelentős javulást értem el a hungaroringi köridők tekintetében:

2.34.900 (2010.10.10)

2.21.344 (2011.10.02)

Ez mintegy 13.5 másodperces javulást jelent!

Meg kell jegyeznem, hogy a fejlesztéseken túlmenően a pályaismeret javulása és a Wéber Gáborral eltöltött tréning is jelentősen hozzájárul a fejlődéshez, de ezeket a tényezőket nem lehet szétválasztani utólag.

Mindenkinek kellemes és élvezetes felkészülést kívánok a következő pálya szezonra! Remélem a kis csapatunk száma is gyarapodni fog mert talán egyre többen ráéreznek majd a pályázás ízére, addig is keressetek bátran ha kérdésetek van! :-)

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2011-10-09

157.000 km-nél cserélni kellett a légtömegmérőt, mert elkezdett gyakran kivillanni a befecskendezési problémát jelző lámpa, és hosszú időközönként hol világított, hol nem. Reggelente nem világított egyáltalán, míg beértem melóba, de hazafelé mindig, úgyhogy lehet az is számított neki, hogy mennyire sütötte a nap az autót. Eddig úgy vettem észre, hogy lehetséges, hogy a reggelente indítás utáni lefulladások is megszűntek, plusz indítás után nem gyenge az autó.

>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2011-10-09

Mivel telnek múlnak az évek Kangácska is öregedig... Ki nem? Eljött az idő a termó cserére (végre meleg van a kocsiban) és aktuálissá vált, egy Légmennyiség mérő is! A főbb gond annyi volt hogy vizem ingadozott üzemi hőmérséklet nem volt megfelelő, fűtés ráadásával 50fok volt :/ Most valamivel jobb de valami nem kóser még mindig nem úgy ugrik ahogy kellene a víz kicsit jobb 70fok és 90fok közt ingadozik már csak... Valami még cserés nyomozunk!!! Természetesen FERKE kartárs kezei alatt történt a javítás... Csak ajánlani tudom! Képek hamarosan...

 
>> EseményAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-09

Az első tízezres forduló nálam. Juhé. Mobilos kép, szóval olyan is, de a lényeg talán látszik. :)