Blog

Reggel Pápáról indult a szokásos konvoj. Győrig el is jutottunk, de ott a lámpák kíméletlenül szétszabták a sort. A lemaradó csapat részt is vett egy "ismerd meg Győrt" túrán.
Győrtől már a szokásos nagy csapat ment. Sajnos nem tudtam megszámolni, de így utólag, a fényképek alapján legalább 30-an voltunk.
A nap az időjárás ellenére jól sikerült, sok cartárssal sikerült beszélgetnem. Az eredményhirdetésre kisütött a nap is, így hazafelé Győrig fedetlen fővel lehetett végre menni.
A győri programom után fél 11-kor még mindig olyan jó idő volt, hogy majdnem hazáig lehetett lobogó hajjal kocsikázni.
Mindent összevetve jó nap volt.
Ja, és az időjárás mondjon le!

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2012-06-05

Alfacitybe menet többször is nyekkenő hangot hallottunk hátulról, olyasmit mint a haldokló stabrúd szilentjei adnak. De nem egyértelműen az úthibákon, inkább a kaszni belengésekor. miután beparkoltunk alánéztem és rémülten láttam hogy a tankot tartó hátsó fémpánt el van szakadva (átrozsdásodott). Megkonzultáltam Csörivel mit lehet tenni. Arra jutottunk, hogy mivel maga a tank a helyén van és a többi pánt látszólag ép, óvatosan haza tudok vele menni. Hozzáteszem, hogy reggel tankoltam majdnem teljesen tele, szóval volt súlya is a tanknak. Na szépen lassan, igazi nagypapásan hazamentünk. Minden rendben volt. Hétfőn megrendeltem az alkatrészt, itt Győrben a Felni Kft-nél, közben kérdeztem a szerelőt (RPM Max, Tóth Levi), hogy gyorsan meg tudja-e csinálni, mert csütörtökre be van jelentve műszakira. Kedden délután össze is rakta. A másik 2 pánt sokkal jobban nézett ki, csak a hátsó volt szétrozsdásodva. Mindegy kicseréltettem mind a 3-at.

>> EseménySzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-06-08

Ma reggel voltam műszakin.... naná, hogy a 2 napja berakott Night Breaker kiégett.... nagyon örülök ilyenkor az autónak! Elmentem műszakira, kiderült a futómű vizsgálatánál minden.... panaszkodtam, hogy hol jobbra, hol balra húz az autó..... jobb első alsó lengőkar felfogató csavarjai 1 centire kint lógtak..... az egész lengőkar mozgott. Mindegy, mert már megrendeltem a polyuretán szilenteket a stabilizátorba, de azért kicsit veszélyes volt így elmenni Komáromba és vissza.

 
>> EgyébQtya75 // Alfa 75 2.0TS // 2012-06-07

Marek jóvoltából Kazes közreműködésével sikerült beszereznem egy fa kormányt, és a középkonzolra egy faberakás szettet.

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-06-07

Egy kicsit esett, egy kicsit sütött, de a sok Alfával és a büszke gazdákkal szép és emlékezetes napot ünnepeltünk!

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-06-07

Kicseréltem az összes hibás izzót a kocsiba. Végre nem világít a műszerfalon a hibajelző:-)

 
>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-06-01

Már régen foglalkoztat a gondolat, hogy le kellene cserélni a "mi autónkat" egy IGAZI AUTÓRA.
Longman cartárs közreműködésével 2012.06.01-jén sikerült megvennem életem első(remélem nem az utolsó) Alfa Romeoját.
km állás: 191.044km

Előélet

 
>> SzervizRita & Sanyi // Alfa 145 1.4 boxer carbon // 2012-06-06

Első fékbetétek cseréje.

 
>> Tuning és extrafisch // Alfa 147 1.6 TS // 2012-06-06

A nappali fény, mint olyan szerintem hasznos. Foglalkoztatott régóta, hogy miként kéne megvalósítani úgy, hogy viszonylag ízléses legyen. A készen kapható ledsorokat eleve kizártam, mert nem tetszenek és általában csak béna helyekre lehet őket felrögzíteni. Vannak offos verdák, amiken ezt egyszerűen úgy oldják meg gyárilag, hogy a lenti ködlámpa mellé beraknak egy fényforrást. Ez nekem jobban tetszik, mert egyszerű, nincs túlcicomázva, mint egyes négykarikás autók lámpatestei. Mivel a facelift előtti 47-ben az első indexek nem a lámpatestben vannak, hanem egy lenti búrában, ezért elkezdtem ott nézelődni. Ez szerencsémre kétfelé van osztva. A fenti rész az index, a lenti pedig üres. A hátsó burkolaton valamelyest elő is volt készítve a terep egy újabb foglalatnak. Megrendeltem ebay-ről ledes izzóval együtt és be is kötöttem. Jelenleg a helyzetjelzőkkel párhuzamosan üzemel, így nem generál hibát. Később még szándékomban áll módosítgatni rajta, de egyelőre jó lesz így. Majd agyalok még, hogy hogyan tehetném jobbá. A lényeg, hogy így is tetszik és talán nem is látszik rajta annyira, hogy házilag lett beszerelve.

Egyúttal kicseréltem az index izzókat is, mert már lemállott róluk a borostyán bevonat. AC előtt még a motorháztető nyitását tettem egyszerűbbé, csak nem írtam le. Állítottam kicsit a szerkezeten, így nem kell teljesen kihajlítani a kart a kormány alatt, hogy méltóztasson kattanni. Kapott még egy kis WD40-et a mechanika és most nagyon patentul működik az is. Az első 4 képet úgy "loptam" innen-onnan, de az utolsó kettőt én lőttem :)

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-06-06

Sokaknak meséltem már erről a szerről, itthon már ízlelgetjük is, hogy milyen, hogyan kell vele dolgozni. Eleinte csak kisebb felületeken próbáltuk kézzel, ez elsőre is elég sikeresnek mondható volt. AlfaCityre készülve viszont az egész autót políroztuk, ekkor már géppel. Mire megtanultuk az alapvető fortélyait a gépi polirozásnak, addigra már másfél autó elkészült, így majd a nyár folyamán még egyszer elvégezzük a műveletet, már hatékonyabban. Lacci33 cartárs 33-asának tetőjének polírozásánál már nagyon szép munkát végeztünk, rengeteg karcot sikerült eltüntetni, de valószinűleg lesz még jobb is az eredmény. Próbáltuk az én lámpáimon, valamint Lancia Phedra lámpákon is, az eredményt a képek is szemléltetik, szerintem nagyon jó lett. Remélem tudok majd segiteni minden érdeklődő cartársnak.

Itt van két videó, amit polirozás közben rögzítettünk:
Az első, amikor csak egy téglalapban próbáltuk
Alfa33 bemutató
A második, ahol a fél tető már polírozva van
Alfa33 félig kész