Blog

>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2012-06-11

Nagyjából a kocsi megvétele óta kotyogott az autó elejében a stabilizátor. Két hete ezért, és egyéb okok miatt felkerestem Csöri Mestert, akivel a mai napban (2012.06.11.) állapodtunk meg a cserében. A csere megtörtént, és hosszú idő után újra nincs kotyogó hang... Köszönet érte Csöri-nek!

 
>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-06-10

Most voltunk először Alfával ezen az eseményen. 2010-ben még kocsi nélkül csak nézelődtünk, 2011-ben a rossz idő miatt el se mentünk. Idén meg bíztunk abban, hogy nem fog esni, kár volt, mert ismét megajándékoztak minket fentről egy kis vízzel. A vegyes parkolóban álltunk meg, mert elég vegyes csapattal érkeztünk.

Konzol kész, már csak némi merevítést és az anyák fixre hegesztését igényli. Később jöhet a szarakodás a többi alumínium csövezéssel.

 
>> SzervizAtya // Alfa 166 2.0 TS // 2012-06-10

Pár napja Anyával suhantunk keresztül a városon, amikor a következő történt:
Lámpától való elindulásnál másképpen fogott a kuplung. Olyan érzés volt, mintha a kiemelése nem lenne teljesen perfekt, de ez csak az érzés volt, hiszen tökéletes simasággal vette az első fokozatot. Igazán csodálkoztam, hiszen az adóhengerbe nemrégen faragtam egy vadonatúj "szilentet", amit előtte kb. két nappal ellenőriztem. Tökéletesnek tűnt, nem lógott, stabilan a helyén volt.
A nagyobb baj az, hogy volt, és azóta van egy erősebb remegés is az elinduláskor.
Arra gondoltam, hogy motortartóbak. Sajna nem az tűnik a ludasnak!
Zé Mester is megvizsgálta a problémát, és véleménye szerint a kettős tömegű lendkerék adta meg magát. Hiszek neki, mert van tapasztalata!
És most erősen hezitálok, hogy mit tegyek:
1. leadom bontani
2. olcsón eladom a hibával, azt nem eltitkolva
3. költök rá és megjavítom, utána eladom

Nos, az első gondolat azért fogalmazódott meg, mert már tudjátok, hirdettem, de vevő nem jelentkezett. Volt felrakva drágán és olcsóbban is. Nincs vevő.
Igaz, nem kifogástalan a gép, de én minden napi használatban tartom, és hibátlanul működik / működött.
Van még a karosszérián kisebb javítani való, ami konkrétan mind a négy emelőbakot jelenti. Érdekes, hogy a küszöb minden más területen hibátlan, erős!?
Futóműben is stab-szilent és jobb első felső lengőkar szilent, és alsó lengőkar első szilent csere kezd aktuálissá válni. Még a kézifék beragadást kellene megtalálni: max. másfél éves az összes kézifék bowden! Talán a fékhengereknél van a baj, ami kb. 2-2500.- ft-ból a javítókészlettel orvosolható?
Nem tudom, de nem akarok már feleslegesen rá költeni!

Érdekelne, hogy mi a tapasztalatotok, mit tennétek a helyemben?
Zé Mester nincs kilőve, inkább az anyagiakon gondolkozom. Ma-holnap úgyis váltanom kellene nagyobb rakterűre. Ezért is hezitálok!
Most kapott új vízhűtőt, új fűtőradiátort, most lett felújítva a klímakompresszor - jéghideget fúj. Olaj és szűrőcsere - alig kettő hete.

 
>> Szervizkaboszolee // Alfa 156 1.9 JTD MJET // 2012-06-07

Két felső,2 alsó lengőkar,és 2 stabilizátorrúd cserélye 55.eFT
Jobb oldali első toronycsapágy és lengéscsillapító cserélye 25.eFt
futömű beállítás:5eFt

szerelési díjj :25eFt

 
>> SzervizFrucsi // Alfa 156 SW 1.6 TS // 2012-06-10

Engedi az olajat a sárkány.....tiszta színe van....váltó gyanús.....kivizsgálásra vár még a hibaforrás.....remélem apróság lesz.....
Az előző tulaj a olajdekni leeresztő csavart is összegányolta......erről a köré kent szilikon árulkodik meg az, hogy nem lehet felismerni a csavarfejet......olajcserénél számolni kell ennek az orvoslásával is......pedig elvileg "autószerelő" volt az eladó......

Azóta orvosolva aprobléma.....nem kellett új menetet vágni, viszonylag ép volt a menet, a megoldás még plussz 3 v 4 réztömítés és...tádámm...tartja az oljat!

 
>> EgyébAlfaT@ky // Alfa 33 1.5 i.e. // 2012-06-10

Motor generál óta mentem a vassal durván 5000e km és nem bírtak magukkal a mókusok nekik megint bele kell pofázni a dolgokba !
- Sebaj azon nyomban leállít, holnap megy Tárnokra Ferke kezei közzé !
Az ideg bassz szét !
- Már unom egy picit a régi 33-asom is így járt most a szürke vas is 2x szerintem én vonzom a mókusokat vagy nem tudom ,sírni tudnék mert nagyon szeretem "Alfitát"
miért kell ezt csinálni velem :(
Na mai napon kapott egy magasítást a kicsike nem is kopogott Tárnokig
2021.07.09.Mai friss infó. Ferkétől:
Generátor csere +kuplung csere hátha már ott vagyunk akkor a nyelestengely miatt váltó is így már minden ki lesz cserélve a hajtásig!
Generátor: 22e ft
kuplung: 30e ft
váltó: 25e
váltó olaj : 2800FT
Motor olaj : 8800FT
ja a legfontosabb műszak is július 14-én!
2012.08.15 14:55 le müszakizót !
össz költség : 130600FT

 
>> AutóápolásHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-05-31

Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)

Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.

A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)

Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...

Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!

Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-06-12

Néhány apróság kapott még carboon fóliát.

 
>> EseményG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2012-06-02

Természetesen nem hagytuk ki!

Még a régi GT-vel (most Bazsi gondos kezeiben) is sikerült közös fotót készíteni :-)