Blog
Mikor cserélték a kuplungszettet leengedték a váltóból az olajat, ennek nem igazán tettszett a színe, de mivel ilyesmire nem voltam felkészülve ugyan az az olaj lett visszatöltve. Ezért a múlt héten vettem 2liter Tutela Car ZC 75 Synt hajtómű olajat. Vasárnap pedig ki is lett cserélve egy barátom garázsában. Egyszerűbb mint gondolná az ember.
Múlt hét kedden voltam Erhard 242 (Dark Side) kollégánál, és vettem nála 4db stabilizátor pálcát. Hátulról hallottam a zajt, így ott kicseréltem mind a kettőt, lehet hogy még a gyáriak voltak, legalább is egy idősek voltak az autóval. Végül a rendszámtábla tartó keretet szedtem le hátul, hogy megszűnjön a zaj, kissé fel voltak lazulva a csavarjai.
Az első pálcák megmaradnak tartaléknak...
Elkészült egy új rudazat a váltóhoz. IKO LHSA 8 és LHSA 10 gömbfejekből építettem fel az új rudazatot, mivel a gyári alkatrészek már nem beszerezhetőek. Kapott egy IKO PHS 6EC -t is, valamint mindenhová új perselyeket. A rudazat első fele is felújítódott. A teljes rudazat holtjátéka szinte nulla, nagyon pontos és feszes lett a váltó.
Az emblémák, mint minden Alfán eléggé ütött kopottak voltak már. Ez meg nem méltó az autóhoz. GT-től kaptam karbon matricát, amire ezüst embléma került. Korábban ezt festéssel akartam megoldani, de a túlzott részletessége miatt ez nem sikerült. Most már jobban néz ki ez is! :-)
A klímám indításkor automatikusan bekapcsolt és engem ez idegesített,így hát a kovetkező a megoldás:-))
- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást
(- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást
Visszaállítani ugyanígy kell.
Ha már egyszer van egy szép 2 dines DVD-s fejegységem, aminek van tolatókamera üzemmódja, hát használjuk ki. E-bayről rendeltem egy egyszerű kamerát, adtak hozzá 5m video kábelt, amibe van még egy szál integrálva, erre lehet rákapcsolni a tolatólámpáról jövő kábelt.Kicsit szét kellett kapni a csomagtartót, meg a küszöböket és a hátsó ülést, de nem volt olyan nagy dolog mint amire számítottam. A lökösbe fúrtam egy lyukat, amin átfértek a csatlakozók, ezt szépen takarja a rendszámtartó. A csomagtérbe a rendszámvilágítás kábele mellett hoztam be a tolatókamera kábeleit. Ezután megcsapoltam a tolatólámpa csatlakozóját, innen van a kapcsoló jel, illetve a 12V a kamerának. Az előbbit rákötöttem a video-kábelre és megy előre a fejegységhez.Ezután összeraktam a csomagtartót és elvezettem a kábelt a hátsó ülés ülőlapja és a küszöb burkolatok alatt előre. A kesztyűtartó alatti burkolatot megbontva simán be tudtam vezetni a fejegységhez. Annak van egy tolatókamera RC és egy kapcsolójel bemenete, ezeket szépen bekötöttem. Ezután még gyártanom kellett egy konzolt a kamerának, mert a hozzá kapott nem volt megfelelő. Ezt vékony alu-lemezből alakítottam ki, majd Márti lefestette. A rendszámtartó tetejére csavaroztam fel a konzolt.
Szokásos nyári pihenőnket töltöttük családommal Horvátország egyik szép szigetén Viren. A tengerparti apartmanhoz érkezvén meglepődve láttam meg, hogy egy GT lesz a szomszédom. Aztán szembe néztem a tényekkel. Aki szemben áll most velem 2 hétig egy 3000 ccm-es, bajor gyártmányú BMW 530 GT. Na most akkor mi van? Az általam imádott családtagként kezelt Alfa Romeo GT nevét lenyúlta valaki? Bár tudtam a BMW GT létezéséréről, mivel autós területen dolgoztam, az utakon azonban egyszer találkoztam Pesten vele. Nálam tehát a GT típusjel az Alfát jelenti.
A Bmw Gran Turismo 2010-től van az utakon. Mi 2004-től támadunk, s 2004-ben már elnyertük "kupék és cabriolet-kupék" kategóriában a Világ Legszebb Autója kitüntető címet. A Bmw GT-t, bár nem egy kategóriába indul a mi autónkkal, a hátulján miért nem viseli a Gran Turismo feliratot? Tőlünk nyúltak? Aztán volt lehetőségem jobban megismerni a BMW-t is. Az én szeretett családtagom, mindent tud, amire nekünk szükségünk van. A Bmw sem egyszerű, sokáig viccesen kerestem a meglévő extralistákat, majd egy idő után feladtam.
Fullextrás volt a bömös, DVD-lejátszó két hátsó képernyővel, panoráma üvegtető, head-up display, Adaptive Drive, aktív-hátsókerék kormányzás, adaptív fényszóró, holttér-figyelő, milliónyi beállítási lehetőséggel rendelkező komfortülés, és még éjjellátó berendezés is. Utóbbi a gyalogosokat is kiszúrja a sötétben, de csak akkor igazán hasznos, ha az utasok figyelik a képét az iDrive képernyőjén, mert a vezetőnek nagyon elvonja a figyelmét.
Aztán az én kis szerelmem! Nekem is van központi záram, xenon lámpám, klímám, bőrülésem, gyári Hi-Fi-m, bla-bla-bla, sőt vettem a fiamnak a fejtámlára egy DVD lejátszót, ahol órákig képes a meséket és a rallys videókat nézni. Nincsenek infra cuccok, gyalogos figyelő technikák és „áj-drájv” ,mégis imádom!
A bímer 245LE-s, mi 150-el támadunk. A bömcsinek 17 millió az alapára, a beépített extrákkal 27 millióra rúg, mi Alfás körökben lényegesen szerényebb pénztárcával is boldogok vagyunk.
Ja, és 1500km-en 4,3 volt az átlagfogyasztás, pedig időnként elrúgtam. A Bmw tulajának mindegy volt az átlagfogyasztás… Ők nem integetnek és villognak ha szemben egy másik Bmw jön, mi Alfások igen.
Ha már egyszer GT-t szeretne venni valaki, preferálja az Alfa Romeo által gyártott szépséget!!! Az amore érzés miatt is megéri!
Úgy tűnik, az új hátsó féknyergek beszerzése nagyon nehézkes... Addig viszont nem bontom meg a fékrendszert.
Generátor felújítás végre megtörtént (feszszabályzó, csúszógyűrű, csapágycsere), olajcsere+kartertömítés csere is. 6900 km volt az olajban, a kezdeti ~2500 km rossz adagolóval megtett km okán talán már előbb is le kellett volna cserélni. A karterben egyáltalán nem volt olajsár. Agip 10W40-et kapott. Az új Knecht szűrővel nem épült fel az olajnyomás közvetlenül csere után, majd a régi szűrővel igen. Visszacseréltem a Knechtre, jó volt. Állt 5 órát a motor, utána ismét nem volt olajnyomás. A szűrőt cserélték - de csak Mecafilter volt készleten, ez végre hibátlan.
Váltóolajcsere: Castrol SAF-XO, ráfért...
Brembo hátsó tárcsa 4200/db, első fékcső 600/db, Starttól sikerült elhozni az utolsó hátsó fékbetét rögzítő készletet.
Helyzetjelentés:
-vízhűtő már egyáltalán nem szivárog - de a probléma nincs megoldva
-szervo néha utántöltést kér
-múlt héten porlasztócsúcsot akartam beállíttatni a város egyetlen diesel szakműhelyében - kiszerelés-megjelölés-leszállítás az új csúcsokkal - a Mester Úr elhunyt... †
-stabilizátor szilentek elöl-hátul teljesen kukák
-"nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja - by Vályi" jobbos+felső váltótartó rossz - a felső Unixnál nincs készleten, 2 hét átfutási idővel tudnak rendelni (csoda), meg is tettem, minden cégnél elfogyott. Jobbos Lángnál valami 1420 Ft.
-első hardy kezdődő szakadása
-hátsó főtengelyszimmeringnél, váltó nyelestengely szimmeringnél folyik az olaj
-Hegyaljánál újra van készleten a felső-hátsó váltófelfüggesztő és Akron hardy tárcsák (mindhárom).
Nehéz lenne letagadnom. Oltári király érzés volt végre megélni első igazi nagy kalandunkat együtt Alfival. Apám után mentem 6 napra Tirolba, az Osztrákokhoz, Németországon keresztül. Az utamon Édesanyám is elkísért, és a szuper képek sajnos nem adhatják vissza azt az élvezetet látványban amit ott tapasztalhattunk. Szinte karnyújtásnyira voltak tőlünk a felhők és több ezer méter magasan láthattuk a tájat:-) Néhány képet mellékelve éreztetni próbálom azért. A km megtételt nézve mivel 1.8 as benzines szíve van, kicsit éhes volt. Aláírom hogy nem bánnám ha kevesebbet enne, de a hangja és a vezethetősége miatt imádom:-)) Körübelül oda vissza 1532 km-et tettünk meg. Itthon tankoltam full-ra Agip.nél de mivel nem aznap csak harmad nap indultunk el már nem tele tankkal sikerült cirka 600 km-t menni míg megéhezett. Még a cél előtt kénytelenek voltunk így tankolni x összegért hogy még bírja az utat:-P Sikerrel a célállomásra érve apám autóját használtuk. Így nemigen volt használva az ottani környezetben de néha kinéztünk vele is ide oda azért:-) 5 napra rá azaz tegnap szintén Agip-nél fullra immár tényleg megtöltve a hasát ma pontban 8:15 től célállomásig 15:45-re futottunk be. Hozzáteszem kétszer álltunk meg plusz 1 amikor még tankolnunk kellett egy keveset mert féltem hogy nem érünk haza azzal az eresztéssel. Utólag meggyőződésem hogy sikerült volna hazáig robognom azzal az egyszeri teli tankkal de akkor már nem moccant volna semerre sem a gép. :-PP Szóval nem vártam meg hogy totál kiporosodjon a tank. Így hazaérve a jelenlegi km állás a következő: 38.604 Km
u.i.: Megvétel óta(2012.01.20 körül kb) amikor is 34.304 km volt benne. 7 hónap alatt: 4.300 km futott a kicsike!!! Túlhasználnám?:-)))))
2012. 08.03-án 60 napos intenzív keresés után megtaláltuk egymást. Barátom Z. is rábólintott, így: Én az Alfáé, Ő az enyém. :-) Valós 90 e. km, törésmentes, vezetett szervizkönyves, tip-top műszaki- és esztétikai állapot. 65 e.-nél volt vezérlés csere, így azt nem bántottuk. Amit azonnal rálocsoltam: 10W-60 Selenia, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, 100 e km-es gyári gyertyák, hűtőfolyadék leenged-újratölt + fagyálló, új fékcsövek, fékfolyadék, kipufogó dob, új féktárcsák és betétek, Exide Excel új akksi, izzók, új szőnyeg. Mindennel együtt +155 e. HUF (+ 104 e. átíratás - Köszi Matolcsy :)
Köszi:
- Erhardnak az alkatrészekért.
- Z.-nak a közreműködésért.