Blog

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-31

A gumik amikkel vettem az autót eléggé oda voltak, főleg a hátsók, amik persze, lehet, hogy elöl voltak valamikor. A JH ráadásul szálszakadtnak is tűnt, szóval nem volt mese, le kellett őket cserélni, mert így nem is mertem használni az autót, az meg nem jó.. :)
Az opcionális gyári méretű gumik voltak rajta 215/45R17 méretben. Megmondom őszintén nekem túl kevésnek tűnt az oldalfal magasság, így elkezdtem nézelődni valami alternatív méretet. Mivel a felniket nem akartam cserélni, ezért adott volt, hogy 17"os gumi kell 8"-os felni szélességhez.
Először 215/50R17-ben gondolkodtam, de azt tapasztaltam, hogy nem egy elterjedt méret, nincs kínálat belőle, ráadásul az ára is elég borsos (ez gondolom az előbbivel van összefüggésben).
Így aztán, 225/45R17-et kezdtem el keresni, igaz, szélesebb, de ez sokkal népszerűbb méret, így van kínálat is belőle valamint magasabb az oldalfala is.
Nézegettem árakat, olvasgattam teszteket és csak a Fulda-nál kötöttem ki megint. A 155-ön is használtam és nagyon bevált, persze kisebb méretben.
Így aztán a Fulda SportControl mellett döntöttem. Meg is rendeltem 4db-ot, szerencsémre az AutoMax-nak van egy szervízpartnere itt a munkahelynél (www.gumi.hu), ezért kézenfekvő volt, hogy ide kérem. Rendeltem a gumikhoz egy kerékőr szettet is.
Gumi leszedés után kiderült, hogy két felnit görgőzni is kellene. Ha már le vannak szedve a gumik, hülyeség lett volna nem megcsináltatni a görgőzést, így meg lett az is csinálva.
Ezek után ajánlottak még egy ingyenes autó átnézést, azt is elfogadtam. Nem kell komoly dologra gondolni (folyadékok ellenőrzése, futómű, világítások stb). A futóműben nem volt semmi, ami nem is meglepő, mivel most lett a fél futómű kicserélve. :) Viszont a fékfolyadék már nagyon rossz minőségű volt a mérőműszer szerint. Szerencsémre azt is elvállalták.
Az első képen, jobb oldalon láthatók a régi gumik, bal oldalon az újak.
Az utolsó képen már ültetés nélkül látható.. hát igen.. pofásabb volt ültetéssel, de nekem többet ér a tudat, hogy biztonságban van az alja, mint, hogy sportos-ültetősen nézzen ki. :)
A szervízben egyébként nagyon kedvesek voltak, miközben dolgoztak a gépen, én folyamatosan az alját vizslattam, hogy találok-e valamit, mikor fel volt emelve. Még ők kérdezték, mikor végeztek, hogy felemeljék-e még az autót, akarok-e még valamit árnézni rajta. :)

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-08-15

Elérkeztünk ehhez is, 1000 km múlva olajcsere.

 
>> Tuning és extraNoisia // Alfa 145 Alfa Romeo 145 2.0 TS QV // 2012-08-30

Megkapták ma az első ajtó üvegei is ugyanazt az Llumar fóliát mint ami hátul volt, így már szebb az összkép.

 
>> SzervizA.R.Peti // Alfa 33 Sport Wagon // 2012-08-30

2 db hátsó munkahenger 5200 Ft
hátsó fékbetét garnitúra 5500 Ft
toronycsapágy 3000 Ft
Jobb első indexbúra 5100 Ft
Szervíz(féktisztító+fékolaj) 12000 Ft

 
>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-08-30

Noisia Cartárs blogján felbuzdulva tegnap kivettük azt a nagyon csúúúúúnya szívászaj csökkentőt :D. Az nem kell oda alapon :))), több ismert tuning cég szerint is kukába való, tehát ott végezte. Direktszűrővel pokoli hangja van kigyorsításkor, az utcán összerezzennek az emberek, nem csodálkozom rajta, még az én idegeimnek is sok(k), 4-7000-ig érces, üvöltő hang :D. Lehet, hogy visszarakom a gyári légszűrőt.
Köszönöm Noisianak, Polónak a közreműködését, segítőkészségét!!!!!!!

 
>> Tuning és extraaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-09-01

Alapvetően semmi bajom nincs a gyári hifivel, de a kényelem nagy úr. Jó dolog a 10 lemezes cd-tár, kellő zene elfér 10 lemezen, ez rendben is van. Viszont minden új szám esetén kell egy új cd-t írni, ha éppen azt szeretném hallgatni. Egy cd írása önmagában is időigényes, hát még ha válogatni is kell annyi számot, hogy kitöltse a 80 percet. Mert mégsem maradhat a cd-n kihasználatlan tárhely.
Meguntam az örökös audio cd írást. Két lehetőség adódik: fejegység csere vagy cd-tár helyére kötött kártyaolvasó.

A fejegység cserétől vonakodtam, mert tetszik a gyári műszerfal, és a gyárinál jobban passzoló fejegységet nem találni.

Pár hete a másik autómból eladtam egy régi, de remekül működő cd-s fejegységet. Kiszereléskor benne maradt a cd, gondoltam mégis ki kellene szedni. Csak az alfa volt otthon, így nem volt más választásom. Gyári rádió ki, régi fejegység be, hála az ISO csatlakozónak. Bekapcsoltam és ha már csatlakoztattam, hallgattam egy kicsit.

Őszintén szólva a 10 éves fejegység jobban szólt (Pioneer DEH-1300), mint a gyári. Mondjuk sosem tartottam nagyra a Blaupunktot, de nem számítottam ekkora különbségre. Ekkor döntöttem el, ki kell cserélni a fejegységet.

Már csak találni kellett egy olyat, ami beleillik a műszerfalba és jó áron megvehetem. Nem is kellett messze keresnem, a Pioneer új modelljei közt megtaláltam a megfelelőt. A multicolor kijelző miatt a DEH-3400UB-re esett a választásom, így be tudtam állítani a műszerfal világításhoz passzoló vörös színt.

Tökéletesen elégedett vagyok, képeket hamarosan töltök fel.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-09-20

Arra lettem figyelmes, hogy a jobb o. visszapillantóm (amit mindig behajtok az állatok miatt) elromlott.
Túl lehet hajtani a másik irányba is.
Eléggé sokára jöttem rá, hogy a rugót egy zégergyűrű fogja. Ami kipattant és vissza kellene tenni, oké megtörtént, de két nap múlva ismét a helyzet ugyanaz. Szétszed-összerak, ezért vettem egy használtat és a rugós részt átszereltem
3e. + 3 postának köszi cartárs:(


Szerelés részletezve:
Tükör kiszedésével indul. Kézzel elfordít lefelé és műanyag rögzítőket (2 helyen elég)óvatosan kipattint. 2 csatlakozó leszedése tükör kijön, utána beszédesebbek a képek....

Talán még az összeszereléséről, hogy a zégergyűrűt 26-os krovával satuba visszanyomni. Előtte érdemes egy fűrészlappal kimélyíteni a peremet és kicsit megzsírozni a szerkezetet.
Visszaszerelésnél a vezetékekre ügyelni!

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-29

A beszerelt Dayco szíj a motor bemelegedése után nyikorgott. Először azt hittem beleér valamibe, ami a melegtől kitágul. Beszéltem Zé-vel, ő egyből vágta a problémát, azt mondta, nem az első eset, hogy a Dayco szíj ilyet produkál. Melegen meg-meg csúszik. Így visszamentem hozzá és betett egy Contitech-et, meg is szűnt a hang. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

A felső lengőkarok szilentjeit zsírozták, nem kellett cserélni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Ezeket is cserélte Zé mindkét oldalon