Blog
Hazánk egyik nem túl jó minőségű útján ( tudom ritka az ilyen ) alfázgattam egy szép nyárias időjárással fűszerezett őszi hétvégén. Az imént említett okok miatt szó sem lehetett alfás tempóról, sőt még a 30évvel ezelőtti maximális sebességhatár is szinte soknak tűnt. Tehát így mentem mendegéltem egy offos autó mögött, mikor is már-már úgy gondoltam hogy kicsit forszírozom azt a 70-es tempót amit diktált, és talán szélárnyékból kilépve meglépem a megelőző szándékú manővert. No ekkor egy kedves állat -igen egy olyan aki az öreg nénikének is van- úgy gondolta hogy no akkor ő most átoson az út egyik oldaláról a másik számára talán sokkal jobb lehetőségekkel kecsegtető másik oldalra. Olyannyira éghetett benne tettvágy hogy ezt a manővert szét és össze-vissza nézés nélkül szándékozott véghezvinni. Csak hát ugye ottan közlekedett pár gépjármű, köztük az enyém is. No kedves állatunk -nevezzük őznek- az előttem lévő autót meglátván majd hogy nem szívinfarktust kapott, hogy ez meg mi ez vagy hogy merre, no de ő bátor és úgy gondolta szó szerint megugorja az előtte tornyosuló akadályt. Az ugrás íve és kivitelezése akár tíz pontos is lehetett volna ha be tudja fejezni, de hát sajnos nekem kellett megállítanom a folyamatban. No én egy pontra sem értékeltem eme ugrást, főleg a csattanás hallatára, mert majdnem magamat pontoztam ki a hirtelen sokktól, hogy ez nem iiigaaaz. De sajnos igaz volt. Az őzike pont a szélvédő jobb sarkát kapta el, ami ugye ekkora nyomást nem bír el maradandó károsodás nélkül, Szóval szélvédő kuka. Szilánkok mindenütt az utastérben. Lehet majd porszívózni, de legalább ki lesz takarítva. ;) Sajnos a B oszlopnál is sikerült benyomnia az autót, és a jobb oldalán ejtett még horzsolásos sebeket. Szeretem ez őzikéket a messze távolból, meg őszintén szólva pörköltben, de így ilyen formában valahogy nem kedveltem meg. Abban is lehet valami hogy amitől nagyon parázik az ember azt előbb de utóbb biztos bevonzza. Jöhet a rehabilitáció, mert azért csak ne már hogy sebesült legyen az az autó amit féltek óvok már évek óta. Azért asszem gallytörő vagy őzikelepattintó rácsot nem fogok felapplikálni a seles elejére. Mindent összegezve végül is szerencsém volt, mert ennél jóval nagyobb károm is lehetett volna.
Az autó beállt a hétvégére a boxutcába.
Vezérműszíj + görgők cseréje, klímakompresszor-, generátor-, vízpumpa-, szervó szíjának a cseréje.
Legalábbis így indult.
Hoztam két kormánymű gumiharangot is (mivel már műszakikor felírták), hogy ha van idő, még azt is cseréljük ki.
Az autó első elemének leszedésekor kiderült, hogy a vízhűtőmet csak az egyik oldal tartja, a másik le van törve. Ok, keressünk egy műanyaghegesztőt szombat du. vagy vasárnap de., hogy vas. estére elkészüljön az autó. Megküzdve a lehetetlennel vas. de. 11kor meghegesztették. De ne ugorjunk ennyire előre.
Szombat du. mivel ki kellett venni a vízhűtőt, víz le, lökös le, klímahűtő félig le, hogy ne kelljen a gázt leengedni, majd nagy nehézségek után kijött a vízhűtő.
Folytassuk a szíjcserét.
Szétszedés közben a szerelő már látja - ill. mutatja is nekem - hogy éppen jókor jöttem, mivel az egyik vezérműszíj (BOXER! KÉT SZÍJAS!), már ment le a vezetőről. Szépen kezdett kilátszani a szíj szövete, ill. kezdte ledarálni a vízpumpa csavarját. A szíj egy nem régi Dayco szíj volt, a feliratok is szépen látszottak rajt, úgyhogy keresték az okát, a csúszásnak. Levették a két régi Breda vezetőt, jobb ötlet híján feltették az újat, hogy az csúszik-e.
Gates vezérlés került az autóba (a görgők is gates-ek). Megpörgettük, úgy, szétszedve, nem csúszott. Tehát vagy nem volt ráfeszítve rendesen a szíj, vagy valami okból megnyúlott. Passz...
Fel az összes szíj.....(közbe várjuk a hűtőt), addig álljunk neki a kormánymű-gumiharangoknak.
Háhááá, de a 146-ban nem ám csak úgy van az.
Lényeg: a motoron kívül szinte minden kikerült az autóból. Akksi, levegőszűrő...szervóolaj.........stb.....stb......kormánymű. Ez a vége, ugyanis a teljes kormányművet ki kellett venni ehhez az akcióhoz. Egyszer valaki már nekiállt a mutatványnak, mivel egy csomó csavar hiányzott mindenhonnan (konkrétan a kormányművem is csak 3 csavar tartotta), de gondolom látta mi meló lenne, és gyorsan visszapakolt inkább.
Kikerült a kormánymű, lekerültek a gumiharangok - amik már 3felé voltak szakadva - itt a hűtő, Andi boldog, hogy már csak össze kell rakni és kész.
Hát nem!
Nem jók az új gumiharangok, így hétfőn be kellett szerezni két másikat, egy kis Tutelát a szervóba, na meg a fagyállót.
Volt még egy kis rohangálás a szervócső tömítései miatt, de már minden szépen kezdett helyreállni, csak sajnos besötétedett.
Kedd estére összeállt a verda. Csenget a szerelőm, nyitom az ajtót, kiabálom, hogy várj, hozom a pénztárcám.
-Ne siess vele annyira!-mondja.
Naneeeeeeeeeeee. Már magamba kezdek roskadni.
A szerelő sötétben véletlenül a kormányállító kart húzta meg a motorháztető nyitó helyett, mely ezzel a lendülettel le is tört.
Kedd este 8, ismét műanyaghegesztő.
Meghegesztették, de visszarakáskor el is tört. Fixre beállította a kormányom, majd ha bontó felé járok, veszek egy kart.
Az autó kész, remélem mostanában nem kell hozzányúlni.
Rögzítettem, csatlakoztattam mindenkit mindennel a mai napon, már csak a fejegység bekötés van hátra és röffenhet a cucc.
A téligumikhoz vásároltam egy szett használt gyári Alfa alufelnit. Ezek igazság szerint még jobban is tetszenek, mint a másik gyári szett.
Már amikor megvettem meg kellett volna tennem, de most futotta rá. Lecseréltettem a vezérműszíjat és a két görgőjét. Szintén cserélve lett a generátorszíj és a görgői. Természetesen a vízpumpa is cserélve lett. Szintén cserélve lettek az olaj- és üzemanyagszűrők. Természetesen az olajokat is cseréltem, motor-, váltó-, szervó-, és fékolajcsere is történt. Ha már így szét volt kapva, akkor a klímához tartozó dupla légszűrőt is lecseréltettem.
Harmadikán eljött az idő, hogy a 3 hete előjegyzett időponton megjelenjek az okmányirodában. Addig egy 15 napig felhasználható papírral közlekedtem. (ami természetesen lejárt már) Ebben volt a kocsi új színe és a műszaki vizsga megléte, mivel a forgalmim, amúgy is betelt.
Szóval színváltozás, új forgalmi és a lakcímem se volt átírva az 5 éve ezelőtti költözés óta. :-)
6.000 Ft új forgalmi, 6.000 Ft új törzskönyv, mert a régiben még a kocsi színe is benne van és 565 pénz a plakett a hátsó rendszámtáblára, hogy van 2 évig még műszakim.
Irány a "B" első plakettért...idővel.
Szerdán időpont a kipufogóshoz. Várok egy összeget. Haver jelentett be. :-D Kíváncsian várom, mert az alsó toronymerevítőt felhajtottam picit és kb 1-2 mm van a kipufogótól. Néha hozzáér. Leszedni biztos nehéz lesz a merevítőt is és a kipufogót is.
Ma megejtettem a Cartársak javaslatára a MAP szenzor tisztítást. Ha már ki volt szedve, akkor belenéztem a szívósorba is egy endoszkóppal. Ott is volt bőven a visszavezetett kipufogógáz kormos lerakódásából. A képekenl jól látszik hogy egyenletes rétegben mindenhol van belőle. Az 5-6-os képek kinagyítva vannak ezért olyan elrettentő a látvány. A 7. kép tükrözi a valóságot -ami nem vészes, csak a normál menyiségű lerakodás van a szívósorban.
NA elvittem a kocsit ma a szakimhoz... Hibátlan lett!
Mondtam minden szorjon ki a mi cserés nem érdekel semmi csak jo legyen...
Amik cserélve lettek:
-2db féltengely gumiharang
-1db ködlámpa (rohadt kavics)
-2db hátsó lengőkar szilent
-2db első lengőkar szilent
-2db kézifékkötél
-fékolaj
-szervó olaj
-váltóolaj
-motorolaj ELF NF 5w-30 +Motoröblítővel kitisztítva
-olajszürő
-légszürő
-pollenszürő
-1db motortartó bak
-2db első fékcső
-3db égő
-1db feszítő görgő
-hátsó fékek szabályozva betétek még 90%osak
-2db első BREMBO féktárcsa
-4db gumi kopottak voltak már igy nem akartam elvini müszakira igy vettem rá jó 80%-osakat és kapott futómübeállitást is.
-kapott komplett alvázkezelést és egy rozsdafolt ki lett javitva a pótkeréktartályban 2L alvázvédő ment rá
-EGR szelep tisztitva ( ezt én csináltam meg hogy ne legyen elhanyagolva)
-Klíma feltöltve +fertőtlenítve
-Friss müszaki
A múlt hétvége termése.
A gyári B oszlop fóliát megrágta a nap és az idő. Beszereztem mostanság nagyon "menő" 3D Carbon fóliát. Szerintem jól sikerült. Mindenképp jobban néz ki, mint előtte.
A tetősínt is megviselték az elemek. Szürke és kopott volt. Adtam neki matt fekete festékkel. Mintha új lenne!