Blog

>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2013-04-04

Baromi régen írtam már ide, úgyhogy nem is tudom hol kéne kezdeni...

...talán egy apró érdekességgel: még december elején sikerült lőnöm egy képet a kilométeróra 188 888-as állásáról. /1. kép/ Többször tutira nem fogok látni ennyi digitet együtt működni abban a sorban. Ahhoz min. 100eKm-t kellene megint megtenni, amire szerintem elég kicsi már az esély.

Előbbiről egyébként az jut eszembe, hogy kb. 30km van még hátra, hogy a közös pályafutásunk elérje a bűvös százezret. Azt azonban nem gondoltam korábban, hogy ezt a jubileumot már külföldön fogom/fogjuk megérni. A sors úgy hozta, hogy Németországban kaptam mérnöki munkát, amit elfogadtam, mert baromira elegem lett abból, hogy otthon nem lehet 1-ről a 2-re jutni. Így hát megindultunk az asszonnyal és itt tengetjük az életünket. Na de ez nem az a hely, ahol az előbbieket fejtegetni kellene... Szomorú tény, hogy itt az alfások nem villognak egymásnak, amit nehéz megszokni :-/

Hogy időrendben haladjunk, leírom még, hogy januárban vettem 4 db, (sajnos csak használt) téligummát, mert a régieket már nem akartam szezon végéig nyúzni. Jött is a keményebb havazás, ami miatt nem mindig volt egyszerű megtenni a Fehérvár-T.bánya szakaszt. A balszerencse engem sem került el, így sikerült egyszer megpördülnöm Gánt belterületén. Kb. 40-el mentem és egy íves szakaszon elindult jobbra a kocsi segge, mert tükör jég volt a hó alatt. Picit megpróbáltam ellenkormányozni és azzal a lendülettel pördült is ki az autó az ellenkező irányba. Szerencsére nem jött senki szemből, így menetiránynak szembe érkeztem meg a sáv szélére, ahol mákomra nem volt árok. A magas hó megfogta az autót, így nem lett komolyabb baj. Picit az első lökös megnyomódott bal oldalon, ami miatt a műanyag dobbetét maradandó változást szenvedett.

Költözés előtt 4 nappal, március elején lett egy szálszakadásom autópályán, ami szerencsére nem végződött balesettel. Szerintem a 2. képen nem kell sokáig keresni a hibát. Ennyit a sz@r anyagi helyzet miatt választott használt gumikról... Tanulság annyi, hogy ez is csak megerősített abban, hogy lelépjek. Itt talán nagyobb eséllyel engedhetem meg magamnak az új garnitúrákat.

Mielőtt azonban nekivágtam a közel 1000km-es útnak, elvittem az autót Csörihez. Leginkább a fékektől tartottam, mert akkor cserélte ki a tárcsákat és a betéteket, amikor az autót megvettem. Elmondása szerint még van bennük cirka 20eKm, úgyhogy pár hónapot még kihúznak. Úgyis tervezem, hogy nyáron hazamegyünk, addig szerintem nem lesz gond velük.
A kuplungot sajnos már nem lehetett tovább halogatni. Indításnál sírt már a kinyomócsapágy régóta, kiszerelés után látszott is, hogy kukás állapotban van. Még a gyári szett volt benne. Ezen kívül le kellett gyártatni a szervócsöveket Fehérváron, mert az alu szakaszon már könnyezett. Ez egy külön kálvária volt, mert először azt mondták nem vállalják, mert nem tudják megcsinálni. Miután mondta a Csöri, hogy előtte héten is csináltak neki egyet, visszamentem pampogni. Erre mégis megcsinálták 8eFt-ért, ami mégse 45.
Amin még meglepődtem, hogy a futóműhöz nem kellett nyúlni, pedig viszonylag régen lett bolygatva.
Sajnos a hűtőm ereszt a felső sarkában lévő "dugónál", de nem vészes, így ez sem lett most kicserélve.
Vettem baráti áron egy alsó motorvédő műanyagot, amit már régóta szerettem volna + a bal első dobbetét is ki lett cserélve. A motorvédőt egyébként 7658Ft-ért(!) vásároltam a Patacsi team-től a alkatresz.eu oldalon, amit bátran ajánlok másnak is.
Indulás előtt vettem még olajat utántöltés céljából, mert nem tudom, hogy mit lehet itt kapni és mit nem + felkerült egy szép új embléma az autó orrára. /3.kép/

A kb. 960km-es utat gond nélkül, 3 rövid pihenővel ledaráltuk, kényelmes, 140-150 körüli utazótempóval.

Ami viszont bosszant, hogy az egyik, váltó felöli oldalon lévő bowden csatlakozása kikopott és leugrik a gömbfejről, amire rá van pattintva./4.kép/ Számomra elég gagyinak tűnik ez a fajta kialakítás :S Alfaowner-t és egyéb fórumokat olvasva jópáran szívtak már ezzel és a poén az, hogy az egész bowdent kell cserélni, mert a műanyag betétet külön nem lehet. Egyelőre kötegelővel van a helyére "gányolva", mert nem vagyok úgy eleresztve, hogy elvigyem itt szerelőhöz.
Másik nyűgöm, hogy az újrafúrt menet ellenére továbbra is csöpög az olajam. Ennek azért nem örülök, mert mindig ugyanott parkolok és itt eléggé komolyan veszik a környezetvédelmet. Pl. nem lehet vakarászni reggel a kocsiról a jeget úgy, hogy jár a motor...stb. Egy ismerősnek nemrég azért kopogtatott be egy vadidegen az ablakán, mert félreállt egy percre beállítani a GPS-t és addig nem állította le a motort.

Egyelőre ennyit tudtam kiírni magamból. A jövőben igyekszem újra mindent a maga idejében rögzíteni, mert így sok apróbb dolog feledésbe merül.

(Arra amúgy rövid idő alatt rájöttem, hogy itt a sok autópálya és a rengeteg emelkedős, dombos vidék miatt jobb lenne valami nyomatékosabb, dízeles gépet hajtani, vagy nagyobb benzinest gázzal üzemeltetni. Megismertünk pl. egy alfás, magyar párt, akik már a 2. V6-os 166-ost koptatják. :) Gázzal hajtják, mivel itt kicsit másabb a gáz és a benya ára közötti arány, mint otthon.)

 
>> SzervizDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2013-04-04

Első fékbetét Remsa: 6500Ft
Hella WP 20 ablaktörlő lapát: 2300Ft
Fékcső: 2925Ft/2db

 
>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2013-04-04

Az ünnep alkalmával cserélve lett a:
Vezérműszíj (gates)
feszítőgörgő
vezetőgörgő
vízpumpa
A vezérmű szíj tulajdonképpen jobb állapotban volt mint amire számítottam, viszont minél hamarabb cserélni kel a hosszbordás szíjat is és görgőit, mert a hosszbordás szíj sokkal rosszabb állapotban van mint lecserélt vezérműszíj.
A vezérlés szett cseréjét Gábor végezte el, köszönet érte.

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-05-28

Az előzetes vizsgálaton megállapítást nyert, hogy az első alsó lengőkarokban a lengéscsillapító szilentje elszakadt, cserélni kell. Kuplung nem emel ki teljesen, ez az oka az autó bemozdulásának álló helyzetben, cserés. Bal hátsó hátsó lengőkar belső szilentje vsz még a futómű állításnál elszakadt, cserés. Hátsó gumi fékcsövek kissé repedezettek, cserés. Felső motortartó szilent szakadt, cserés.
Emellett persze a szokásos olaj és szűrők cseréje esedékes.

A lengőkar még a gyári volt, sőt minden futómű alkatrész eredeti, még talán a kuplung is a gyárban beszerelt cucc volt. Ez akár jót is jelenthetne, csak sajnos lassan elérkeznek az élettartamuk végére közel a 170000km-hez (lengéscsillapító pl.).

Előre kapott trw lengőkarokat, hátulra valami madaras márka, Erhardt szerint jó lesz.
Valeo kuplungszerkezet és Lpr kinyomócsapágy lett beszerelve. AP kuplung volt benne Fiat logóval és már megette a kenyere javát. A kinyomócsapágy berágta magát a szerkezet fémlapkáiba. Maga a csapágy sem volt jó, leszakadt róla a porvédő gumi és a hangja sem volt bíztató.

Ha már lent volt a váltó, szétszedettem. Kipucolták kívül-belül és eltömítették a házat, így végre nem szórja az olajat. Amúgy rendben van a váltó, még sokáig jó lesz. Egyébként a kuplungcsere nem egyszerű művelet. Le kellet szedni a bölcsőt, a kipufogót, a váltókart tartó lemezt és a kézifék kart is. Durva volt látni így szétszedve a kocsit.

Mivel lent volt a bölcső, kicseréltettem a stabilizátor szilenteket is. Ezek már a megvételkor is recsegtek a nagy melegben, de mivel bonyolult kicserélni, halogattam. Birth márkájút vettem (B340) a Bárdinál, de gyári szilent van benne. A rudat épp hogy megcsípte a régi szilent a szélén, szóval még jó.

A futómű sokkal csendesebb lett, tompábbak az utastérbe szűrődő zajok. Futómű állítás után végre középen áll a kormány :D
A kuplung bent fog és nagyon jól adagolható, még szokni kell.
A lengéscsillapító cseréjét egyelőre elhalasztottam, bár néha mintha kopogna a jobb első. Nem húzza már sokáig :(

166230km van az autóban. Valamikor nyáron megejtjük az olajcserét és esetleg a hosszbordás szíj feszítőjét és görgőjét is kicseréljük mert az is egyidős az autóval.
Rossz hír, hogy kevés olajat találtam a szelepfedél pereménél. 150ekm-nél volt cserélve a tömítés (utángyártott), egy gyárit bepróbálunk az olajcsere alkalmával és majd meglátjuk meddig bírja.

>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-04

A tételes tennivalók listája műszaki előtt:
- vezérlés, olajok, gyertyák szentháromsága.
- balos sárvédő, melyet megütött egy géptetőn átrepülő motoros. :)
- hátsó futómű csapágykészlet.

 
>> Egyébcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-04

Úgy alakul az élet, hogy nagy valószínűséggel 2 hét múlva már magyar rendszám feszít a kis "ördögön". :)

 
>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2013-04-03

Siedelsbrunn (Wald-Michelbach), Németország, április 3-a, este 21:12. Vak sötét. Egyedül az úton. 30K.

 
>> EgyébWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2013-03-13

Egy jeges éjszaka után az ablaktörlő lapát levált a helyéről, a pöcök letörött. Új szempillák másnap beszerezve, cserélve.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-04-03

178500 Km.
Már 175000 -es szervíznél fura hang volt a kuplung kinyomásakor, bár igen kis mértékben. Mint Kiderült, a kettőstömegű lentkerék kezdett behalni. Már olvastam róla itt, és tudtam, hogy nem olcsó mulatság. Bár úgy 80 ezer körülire tippeltem.Villámcsapásként ért mikor kiderült, hogy kb 400000 ezer körül van, még 40 %-os kedvezménnyemmel is 230000 Ft . Még az is tetőzte a bajt, hogy ez általában kuplung cserével is jár, hiszen már ennyi kilométerrel érdemes kicserélni azt is,mert elöbb-utóbb úgy is ki kell majd, bár nekem még nem csúszott. Persze akkor már kell kinyomó csapágy is, főtengely szimering is esélyes, és persze kellett is.Úgyhogy 3 hónap szigorú megszorítás után elkészült a gép.Tudomásomra jutott, hogy az Alfa Romeo szervizekbe ha beviszem a rossz kettőstömegű lendkereket, 106000 Ft ellenében adnak helyette egy gyári felújítottat, persze előrendelésre.Úgyhogy eféleképpen jártam el.
Kellett még hozzá új csavarok, első jobb-bal stabilizátor szilentet cserélni, és két izzító gyertyát, bal oldali féltengely gumit. A váltó olaj visszakerült hiszen 3000 km -nél lett új beletéve.
Így az alkatrészek 237000 Ft, és a munkadíj 60000 Ft volt. Köszönet Németh Misinek,Dunakeszi.
A kuplung egész jó állapotban volt, kissé volt csak megkopva, a lendkerék ramatyul, a kinyomócsapágy a végét járta, a főtengelyszimering kezdett szivárogni. De most már szuper a VAS !! Jöhet a tavasz!