Blog

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2013-04-09

Bár a tavasz eddig (finoman szólva) hagyott némi kívánnivalót maga után, most már remélem nem vállaltam nagy kockázatot, hogy felrakattam a nyári garnitúrát. :) Mivel az eredeti gumikból csak egy volt használható, azt elpotyáltam a vaterán és vettem újakat. A márkahűség jegyében Conti SportContact 5-ösök lettek.

Meg is volt a papucs csere, mire mentem már vártak rám, pikk-pakk feldobálták :) olyan jó volt hazafelé jönni vele, igaz csak egy- két napig voltak fenn a nyárigumik novemberben mikor vettük, de megint olyan érzés volt vele menni, mint akkor. Tökéletesen fekszi az utat, csak a szél suhogását halgattam egész hazaúton, és élveztem az élményt a 16"os felniken gurulva :)
Egyébként a látvány is midjárt más, most ilyen a kis dög :)
70440-73500 km volt fenn a téli garnitúra.

>> SzervizDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2013-04-09

Likvidálásra került a katalizátor,most még csak egy rövid kört mentem vele,de már érezhetően javult a rugalmasság. A többi majd kiderül:)

 
>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-06

A hátsó féktárcsa már régen megérett a cserére, ugyanis 7mm-re kopott a gyárilag engedélyezett 9mm helyett. Mivel elől már 330-as tárcsák lassítanak, kicsit ehhez alkalmazkodva, kicseréltem a hátsó nyergeket is a 2002 utáni évjáratokba épített darabokra, amikhez már 276mm-es tárcsák tartoznak. Brembo tárcsák kerültek fel Mintex betétekkel. A jobb hátsó hosszkitámasztó kar szilentjét is kicseréltem, ha már lebontottam a hátsó futóművet, mert elég rossz állapotban volt.
Végül felkerültek a 215/45R17 nyári gumik is a GTV felniken.

Végre! Más esetben a nyári gumik már Március 15. körül az autón vannak. Most majdnem egy hónappal késbőbb lett esedékes, bár még most is napközben csak 10 fok körül van. Más érzés, a nyári gumi, így már stabil az autó, gyors, közvetlen kormányreakció, rövidebb féktáv - szeretjük.
Km: 188700

A téli gumik 4100 km-t futottak a téli szezonban.

 
>> EseményJúlia159 // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2013-04-09

A hosszúra nyúlt tél után ma végre felkerültek a nyári gumik a patkós felnivel :) Sajnos a Conti Sportcontact 3 gumik nagyon megkoptak a tavaly nyáron, pedig összesen kb. 7-8000 km-t mentem velük :( További szomorúságra ad okot, hogy a téli gumik leszerelése után már biztossá vált, hogy a futómű eszi a gumikat.. A gumis azt javasolta, vigyem el futómű-állításra a kocsit, de az ilyen jellegű szervizlátogatásokkal eddig nem volt jó a tapasztalat, így ezt még megfontolom. Néhány ezer km után ránézünk a nyári gumikra, meglátjuk, azok mit mutatnak.

 

Közeleg a nyár és hőn szeretett autóm feni a fogát a nyaralási pénzünkre...ismét.

Kezdődik...

Most éppen darabosan megy a szervószivattyúm. Álló helyzetben, vagy lassú menetben (parkolóban helyezkedés, kitolatás stb.) mintha ellenem dolgozna: trrrr, trrrr, trrrr. Nem sír, nincs hangja, az olaj nem habzik a tartályban, a végponton tökéletesen emeli a tartály tetején a kis kupakot és halk szisszenéssel dobja ki a túlnyomást. Az olaj színe is szép tiszta.
Ez utóbbiak a ma esti ellenőrzések eredménye.
A szivattyú darabosságát viszont egyenlőre nem tudom mi okozza.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tavaly a hosszbordás szíj körében valami síró csapágyhangot adott. Kicseréltük a szervószivattyút, elmúlt a hang kb. fél napra, majd előjött újra. Nagynehezen kiderült, hogy egy vezetőgörgő volt a ludas. Persze a berakott szervószivattyú bontott volt. Viszont amit kivettünk, az meg ezek szerint tökéletes. Most gyorsan behoztam a kamrából "akklimatizálódni".

Szóval, ha tud rám időt szakítani a szerelőm, akkor a hétvégén visszamegy a régi szervószivatyú, és lecseréljük az olajat. Remélem megoldjuk a problémát ezzel. Ha nem, akkor új szivattyú.
Minden esetre a héten maradnak a téli kerekek, nem akarom terhelni a rendszert a nehéz 19-es felnivel meg a széles gumikkal.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-04-05

Mivel már megoldódott a probléma, magabiztosan ültem be és indultam, hogy a nyári kerekeket kicentíroztassam és felszereltessem.
Indítózás, beindul, leáll... Indítózás, nemindul.. Indítózás, kis gáz elindul.. Hm-hm.. Most pötyög.. Elinduklok vele, ahogy visszaállna alapjáratra lefullad.. Hát ilyen nincs.. Itt aztán már igazánmarhamódqrvára eldurrant az agyam.. Az alapjáratot innentől kezdve nem tartotta meg, hanem lefulladt, viszont magasabb forulaton nem volt gond. Mivel ezt időben sikerült felismerni, így nem indultam útnak a mélygarázsból, hanem folyamatosan a gázon tartva a lábam visszaálltam a helyére.
MES-el ránéztem az ECU-ra: semmi hibakód.
Gondolkodj Micimackó, gondolkodj! :) Utoljára használva, amikor elindultam akkor lefulladt egyszer hidegen. Előtte viszont, közvetlenül az AFM csere után jó pár percet járattam alapjáraton és nem volt semmi gondja. Mi a különbség? Annyi, hogy most terhelt állapotból kell visszaállnia alapjáratra és ezt hidegen. Nem volt más ötletem, mint megpróbálni még egy ECU TPS resetet, az nem árthat, mert, azért az utóbbi időben sikerült már párszor zavarba hozni az ECU-t (rossz AFM, lehúzott AFM). :)
Meg is tettem. Indításkor pöccre indult, semmi bizonytalanság. 15 percen keresztül stabil alapjárat.
Közben persze elkezdett esni az eső, meg a kedvem is elment az autózgatástól. :)
Másnap már szerencsére viszonylag szép idő lett. Alapvetően városban használtam és minden rendben. Az erő is megvan és az alapjárat is stabil és fordulatról szépen visszaáll.
Remélem így is marad.. :)

Február elején kezdődött és relatíve gyors lefutású volt.
Először, mikor nyitottam fel a csomagteret, lassan tolta felfelé a teleszkóp az ajtót. Azután kézzel kellett rásegítenem, hogy elérje a végpontot. Később már alig tudtam feltolni. Úgy kellett lökdösnöm, hogy teljesen felnyíljon. Bepróbálkoztam némi WD40-el, de mint kiderült többet ártottam, mint használtam vele.
Végül egy szép napon, amíg én mit sem sejtve pakolásztam a csomagtérben, a nehéz SW ötödik ajtaja elkezdett visszaereszkedni, majd a holtpont után elemi erővel vágott nyakszirten. Hát mit nem mondjak! Van benne anyag rendesen!
Vannak a természetben olyan pókok például, melyek szeretetből megeszik a párjukat...de azért remélem az én autóm részéről ez nem a szeretet megnyilvánulása volt. Bár olyan volt mintha egy határozott harapással megenne.
Szóval itt volt vége a dolognak részemről.
Amíg keresgéltem a számomra ár/érték arányban megfelelő új alkatrészt, eltelt két hét. Volt, hogy drága Nagymamám tartotta a szupermarket parkolójában a csomagtérajtót, mikor bevásároltunk neki, vagy épp szeretett feleségem, mikor otthon pakoltunk ki bevásárlás után, de volt előkerült a jó öreg seprűnyél mikor nem volt humán ajtótámasz a közelben.
De ennek vége!
Ma megérkezett Erhard jóvoltából a várva várt alkatrész és be is került a helyére. Nem a legdrágább Triscan-t választottam, hanem a gyári márkát, amit amúgy lengyel barátaink gyártanak. 1 db Triscan árából megvettem az egy párt. Most arra kell figyelnem, hogy nyitáskor fogjam, különben olyan erővel nyílik, hogy majd felvágja a kocsi tetejére az ajtót.

UPDATE 2013.04.13
A szervócsere végeztével büszkén mutattam Csabinak az új teleszkópom. Ahogy ránézett, megállapította, hogy fordítva van beszerelve. Viktorral fejjel lefelé tettük be. A vastaggabbik felének kell felfele lennie nyitott állapotban. Van rajta oldalt egy kis nyíl body felirattal. Vagyis a nyíl irányába kell lennie a kaszninak.
Amúgy ez a fordítva beszerelés érdekes, ugyanis, pont úgy raktuk be, mint ahogyan az előző (gyári) volt.
Ez, a fordítva berakás okozta, hogy ha nem csillapítottam kézzel, akkor felpattant. Így, hogy most a megfelelő pozícióban van elvileg, és idővel visszaáramlik az olaj, kíváncsi leszek csillapít-e rendesen.

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2013-03-22

Eltelt a tél a kocsira ráfért egy nagy karbantartás.

- szélvédő csere mert már repedt volt, nap ellenző sávban kék sötétítéssel

- Futómű rendbetétele... az egyetlen alkatrész ami még nem volt cserélve :) a jobb felső lengőkar, továbbá két első stab. kar (régiek gagyik voltak), jobb oldali féltengely porvédő csere

- vonóhorog csatlakozója eddig nem működött (nem zavart :) de ezen ne múljon), újra lett kötve, új aljzat...

- folyadék szintek ellenőrizve, és feltöltve ahova kellett

- futóműállítás, eddig nem láttam még ilyen szar utakat, mint az idei évben, úgyhogy nem is csodálom, hogy ez kellett

- helyzetjelző égő

- hibakód olv. - törlés

mindezt végezte Csöri from Várpalota.